امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشتی های جدید برای ناوگان دریای سیاه

#1
کشتی های جدید برای ناوگان دریای سیاه

کشتی های جدید برای ناوگان دریای سیاه 1
rian.ru

ترکیب ناوگان دریای سیاه روسیه با قایق های زیردریایی جدید «راستوف نا دنو» که به صورت دیزلی و برقی کار می کنند تکمیل می شود.

این کشتی در محل کشتی سازی سنت پترزبورگ به آب انداخته می شود. این دومین زیردریای طرح 636 برای ناوگان دریای سیاه روسیه است. سومین زیردریایی باید تا اواخر ماه آگوست آماده شود.
طبق برنامه های نیروهای دریایی روسیه تا سال 2016 میلادی باید 6 زیردریایی غیراتمی طرح 636 به مرحله بهره برداری برسند. این زیردریایی ها نسل سوم کشتی های کلاس «وارشاویانکا» هستند. وزن این زیردریایی در حدود 3،1 تن است و سرعت آن به 20 گره در زیر آب می رسد. حداکثر عمقی که می تواند در آن شنا کند نیز 350 متر است. این زیردریایی مجهز به سلاح قوی کالبر 533 میلیمتر، مین، سامانه موشکی «کالیبر» می باشد. زیردریایی های طرح 636 طیف گسترده ای از وظایف را انجام می دهند. کنستانتین سیوکوف کارشناس نظامی روس در این باره می گوید: «در وهله اول وظیفه آن مبارزه با زیردریایی های دشمن است. البته نه در منطقه ساحلی خودمان بلکه در منطقه ساحلی دشمن. به عبارتی در مناطقی که پایگاه آنها محسوب می شود. این زیردریایی ها روی عرشه خود موشک هایی دارند که از نوع «کلاب – اس» می باشد و می توانند هدف را در گروه شناسایی و منهدم کنند».
در آینده نزدیک فرایند مدرن سازی ناوگان دریای سیاه روسیه سرعت بیشتری خواهد گرفت. با احتساب الحاق کریمه و سواستاپول به ساختار روسیه، برنامه کشتی سازی با افزایش تعداد و کیفیت کشتی های نظامی برای ناوگان دریای سیاه ارزیابی مجدد خواهد شد. امسال در حدود 3 زیردریایی غیراتمی طرح 636 ساخته شده و علاوه بر آن، دو قایق ضدحمله نیز به بهره برداری رسیده است.
به اعتقاد کارشناسان، ناوگان دریای سیاه نیاز به 10 قایق زیردریایی غیراتمی و 3 هنگ نیروهای هوایی دریایی دارد که از جمله آنها جنگنده های هوایی هستند. ناوگان دریای سیاه نیاز به کشتی های شوک در نزدیکی مناطق دریایی و قایق های بزرگ مجهز به موشک دارد. در 6 سال آینده قرار است نزدیک به 60 کشتی نظامی از کلاس های مختلف به ناوگان دریای سیاه ملحق شوند.
کشتی های ناتو در دوره اتحاد جماهیر شوروی سعی داشتند در دریای سیاه همچون صاحبان این منطقه رفتار کنند. سال 1988 در سواحل کریمه یک کریسر امریکایی به نام یورک تااون و اسمینتس کِرون مرزهای دولتی را نقض کرده و تا هفت میل در منطقه آبی وارد شدند. امریکا مجبور شد بهای این کارش را پرداخت کند. دو کشتی گشت ناوگان دریای سیاه بلافاصله به سمت کشتی های امریکایی حرکت کردند. پس از این جریان کشتی های ناتو از فاصله 120 میل به مرزهای دریایی نزدیک تر نشدند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشتی های جدید برای ناوگان دریای سیاه 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیوستن اولین هاورکرافت بومی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران
  کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد
Bug وضعیت سیاه کرونا در خوزستان / اوضاع در اهواز ‌وخیم‌تر شد / ارسال درخواست قرنطینه ‌به
  نگاهی به پروژه شکست خورده عقاب سیاه
  یواس‌اس میزوری چه کشتی ای بود؟
  سیر تکاملی موشک ضد کشتی هسیونگ فنگ در تایوان
  آشنایی با موشک ضد کشتی AGM-119
  موشک ضد کشتی AGM-84 هارپون و نسخه تهاجمی اسلم
  voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها
  معرفی موشک ضد کشتی هارپون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان