امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها

#1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
رادار های سری ورونژ Voronezh radar 


رادار ورونژ (به روسی: Воронеж) نسل فعلی رادارهای پیش اخطار روسیه هستند ، که بمنظور پایش از راه دور از حریم هوایی در برابر حمله موشک های بالستیک و نظارت بر حمل و نقل هوایی توسعه داده شده است. اولین رادار ورونژ، در Lekhtusi نزدیک سنت پترزبورگ، در سال 2009 عملیاتی شد. یک برنامه برای جایگزینی رادار های نسل قبل با رادار های سری ورونژ تا سال 2020 وجود دارد. 
نام این رادار بر اساس الگوی چیدمان رادارهای شوروی در پشت رودخانه ای تحت عنوان ورونژ گرفته شده است . همانطور که اشاره شد نام این رادار از رودخانه بنام ورونژ برگرفته شده است . کما اینکه در نسل قبلی رادارها نیز از اسم مناطق مختلف برای نام گزاری رادار ها استفاده میشد مانند : مانند رادار Daryal که از اسم تنگه گرفته شده است . 
رادار های ورونژ که به معنای پیش سازی شده توصیف می شوند که زمان نصب و راه اندازی آن ها کمتر از یک سال وقت میبرد وهمچنین تعداد خدمه نسبت به نسل های قبل کمتر شده است. همچنین این رادار ها مدولار هستند به طوری که این رادار میتواند حتی در زمانی که نصب و راه اندازی ان ها کامل نشده است به صورت جزئی عملیاتی شود و اجرای ماموریت کنند . 
علت استفاده ی روسیه از این رادار تشدید نگرانی ها در مورد استقرار سامانه های دفاع ضد موشکی امریکا در اروپا بود . در زمان راه اندازی رادار کالینینگراد در نوامبر 2011 رئیس جمهور روسیه دیمیتری مدودف گفت : 
من انتظار دارم که این مرحله ( راه اندازی رادار) توسط شرکای ما دیده شود تا بدانند برای پاسخ دادن به تهدیدات مطرح شده ی امریکا نسبت به نصب سپر موشکی که برای تقابل با نیروی اتمی روسیه است اماده ایم . 

انواع رادارهای آرایه فازی ورونژ : 

ورونژ Mیا(77Ya6-M) درمحدوده فرکانس (VHF) کار می کند که توسط موسسه rti-mints طراحی شده است.

ورونژ DM یا (77Ya6-DM) در محدوده دسی متری (UHF) و توسط NPK NIIDAR طراحی شده است. این مدل می تواند تا شعاع 10000 کیلومتر را پوشش دهد و قادر است بصورت همزمان 500 هدف را رهگیری کند. که در سال 2015، حداکثر برد آن به 10000 رسید . برد افق آن 6000 کیلومتر و عمق عمودی 8000 کیلومتر است. در فاصله 8000 کیلومتر، رادار می تواند اهدافی به اندازه یک توپ فوتبال را کشف کند.

ورونژ VPیا (77Ya6-VP) در محدوده(VHF) کار می کند و توسط rtiطراحی شده است. تنها یک نسخه از ان تولید شده است که شامل 6 بخش متفاوت است و میتوان از این رادار بجای 3 رادار ورونژ مدل M استفاده کرد .



ادعا شده برای ورونژ ام ، 2.85 میلیارد روبل و ورونژ دی ام ، 4.3 میلیارد روبل هزینه شده است. این در حالیست که ساخت رادار Dnepr 5 میلیارد روبل و هزینه ی ساخت رادار Daryal 19.8 میلیارد روبل بوده است . سیستم Voronezh در کارخانه ی تلویزیون سازی سارانسک تولید شده است . 
طراحان آن ، سرگئی Boev ، سرگئی Saprykin و والری Karasev ، به طور مشترک در سال 2011 برنده ی جایزه دولتی علوم و فناوری بپاس تلاششان روی پروژه ی ورونژ شدند . 

مکان های نصب شده : 

اولین رادار، ورونژM، در Lekhtusi نزدیک سنت پترزبورگ ساخته شده است. اولین تست در سال 2005 انجام شد و در سال 2012 عملیاتی شد.این رادار در مجاورت A . Mozhaysky که یک آکادمی فضایی (نظامی) که مرکزآموزش افسری پدافند هوایی است قرار دارد. 
از این رادار پیش اخطار بعنوان پر کننده شکاف ها یا نقاط کور راداری در زمانی که بقیه ی سایت های راداری از بین رفته باشند استفاده میشود . 
اگرچه رادار ولگا در Hantsavichy بلاروس عملکردی مشابه رادار ورونژ M دارد ولی رادار ولگا در محدوده فرکانسی UHF عمل کرده و ورونژ M در محدوده ی فرکانسی VHF عمل میکند . 

رادار دوم در آرماویر در جنوب روسیه در فرودگاه Baronovsky قرار دارد. این رادار از نوع ورونژ DM یک رادار UHF است و به عنوان جایگزینی برای پوشش دهی سایت های راداری Dnestr در Sevastopol و Mukachevo اکراین که در سال 2009 بسته شده بود در نظر گرفته شده است. 
درواقع دو رادار در این سایت راداری وجود دارد یکی جنوب غربی را پوشش میدهد و میتواند جایگزینی برای رادار های اوکراینی باشد و دومی روبه جنوب شرقی قرار دارد و میتواند جایگزینی برای رادار darial در شهر قبله باشد که در پایان سال 2012 بسته شده بود. 

رادار سوم در جنوب پیونرسکی در کالینینگراد در سایت فرودگاه Dunayevka قرار دارد. این یکی دیگر از رادار های سری ورونژUHF) M) است و در حال حاضر بر کشور های عضو ناتو احاطه ی کامل دارد . تنها راداری است که در سال 2014 به طور کامل عملیاتی شد. 

یک رادار نیز در سایت سابق راداری Mishelevka واقع در Irkutsk ساخته شد ولی هرگز عملیاتی نشد. در زمانی که رادار Daryal در سال 2011 خراب شده بود. این رادار از نوع ورونژ vp است و شباهت زیادی به سازه ی اصلی رادار Daryal دارد. 

این رادار ، جنوب را پوشش می دهد و می تواند با یکی از دو رادار dnepr جایگزین شود . یکی دیگر از رادارهای آرایه فازی ورونژ vp برنامه ریزی شده بود تا پوشش 240 درجه ای را ارائه دهد که در سال 2014 آماده شد. 
این برنامه بمنظور ساخت رادار ورونژ vp در پچورا در سال 2015 برای جایگزینی با رادار darial انجام گرفت. در اقدامی مشابه برنامه ریزی شده است که تا سال 2017 در منطقه ی olenegorsk رادارهای سری ورونژ vp جایگزین رادارهای سری Dnepr شوند . به عنوان بخشی از مذاکرات عمومی بر سر آینده ایستگاه راداری قبله ، پیشنهاد شده بود که رادار داریال توسط رادار ورونژ vp در سال 2017 جایگزین شود.اگرچه این ایستگاه در پایان سال 2012 بسته شد. 

کار بر روی ایستگاه Barnaul از سال 2013 آغاز شده . مکان های دیگر مطرح شده Omsk, Yeniseysk and Orenburg هستند . 


رادار ورونژ 

نام دیگر : 77YA6 
کشور : روسیه 
تعداد ساخته شده : 7 
مدل : رادار زود هشدار آرایه فازی 
فرکانس کاری : 
ورونژ M: 
150 تا 200 مگاهرتز 

ورونژ DM : 
0.1m طول موج uhf 

برد : بیش از 10000 کیلومتر 
توان منبع : ادعا شده 0.7MW توان مصرف می کند 



رادار های ورونژ عملیاتی شده و در دست ساخت روسیه 
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
تصاویر مربوط به رونمایی از رادار پیش اخطار ورونژ مدل DM در ناحیه Irkutsk : 

voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
voronezh چالش جدید روسها برای رادار گریزها 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصاویری از بهترین استتارهای نظامی که قدرت بینایی شما را به چالش می کشد !
  " قمر" رادار سه بعدی جدید ایران
  5 رادار مهم جماهیر شوروی را بیشتر بشناسیم
  موشک کروز رادار گریز KEPD 350:سایه مرگ
Photo تصاویری از رادار های قدیمی!
Star "لاوی" هواپیمای جدید اسرائیل برای مقابله با ایران
  (تصویر) هواپیمای جدید اسرائیل برای مقابله با ایران
  نصب رادار «ملی» روی F14/ تام‌کت‌ها «بمبر» می‌شوند
  کشتی های جدید برای ناوگان دریای سیاه
  horten Ho 229؛نخستین رادار گریز دنیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان