امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

IMDb چیست؟

#1
Internet Movie Database یا همان IMDb بانک اطلاعاتی برخطی است که شامل اطلاعات بازیگران، فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی، مجموعه‌های تلویزیونی و... می‌باشد. . این بانک اطلاعاتی از سال ۲۰۰۸ و با اضافه کردن امکانی جدید، قابلیت اینکه کاربران ساکن آمریکا بتوانند بیش از ۶٫۰۰۰ سریال و فیلم مختلف را از تهیه کنندگانی همچون سی‌بی‌اس، سونی و چندین شرکت تولیدکننده فیلم دیگر را تماشا کنند، برای آنها در دسترس قرار دارد.

آی‌ام‌دی‌بی یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌ها در نوع خود بوده و ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده دارد. همین‌طور با داشتن رتبه ۴۷ در سایت الکسا، بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها جزء ۵۰ وب‌گاه پربازدید اینترنت در کل جهان شناخته شد.

مالک این بانک اطلاعاتی از سال ۱۹۹۸ شرکت آمازون است. تا اکتبر ۲۰۱۲ نیز این وب‌گاه دارای ۲٬۴۲۵٬۹۰۲ عنوان فیلم و ۵٬۳۱۵٬۴۰۴ زندگی‌نامه بوده است.

IMDb چیست؟ 1

تاریخچه

در سال ۱۹۸۷ جوانی انگلیسی از طرفداران پروپاقرص سینما تصمیم به ایجاد یک سرگرمی جذاب برای جوانانی مثل خودش می‌گیرد. کول نیدهام شروع به ساختن لیست‌های متفاوت از بازیگران سینما، کارگردانان و از همه مهم تر فیلم‌ها نمود. پیش از وی نیز طرفداران فیلم‌های گوناگون نظیر این کارها را انجام می‌دادند، اما فهرست‌های کول جذاب‌تر بود. وقتی کارش را با آن چشم‌ها شروع کرد، آن چشم‌ها لیستی از بازیگران زن با چشم‌های زیبا بود. به زودی لیست‌های کول بین طرفداران فیلم‌ها محبوب شد.

در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۰ نیدهام که تحصیل خود را در رشته رایانه به پایان رسانده بود، برنامه‌ای ساده برای گروه یوزنت rec.arts.movie نوشت؛ برنامه‌ای که اطلاعات برگرفته از تیتراژ پایانی فیلم‌ها را در برداشت. به زودی این عمل نیدهام با استقبال طرفداران بی‌شمار فیلم‌ها قرار گرفت و آنها نیز شروع به اضافه کردن فهرست فیلم‌ها و اطلاعات مربوط به هرکدام کردند. ابتدا تنها بازیگران و کارگردانان زنده به لیست اضافه می‌شدند اما پس از مدتی رفتگان نیز به فهرست نیدهام اضافه شدند. در پایان دهه ۱۹۹۰ بیش تر از ۱۰٫۰۰۰ فیلم و سریال در فهرست نیدهام ثبت شده بود.

ویژگی های سایت

امتیازدهی کاربران

یکی از ویژگی‌هایی که بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها به کاربرانش ارائه می‌کند، قابلیت امتیازدهی به فیلم است. کاربر می‌تواند به فیلم مورد نظرشان امتیازی بین ۱ تا ۱۰ بدهد. این سیستم باعث می‌شود اطلاعات کاملاً دقیقی از یک فیلم به دست بیاید. به عنوان مثال، اگر فیلمی یک میلیون رای بگیرد، آن‌ها جمع و تقسیم بر یک میلیون می‌شوند که نشان‌دهنده دقت زیاد این سیستم است. فیلم رستگاری در شاوشنک با امتیاز ۹٫۲ بیشترین امتیاز بین تمام فیلم‌های سینمایی تاریخ را در این سایت از آن خود کرده. است.

رتبه‌بندی فیلم‌ها

بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها لیستی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمای جهان را نیز منتشر کرده است. این لیست روزانه تغییر می‌کند و آپدیت می‌شود؛ هرچند که معمولاً ده فیلم برتر تغییر زیادی نمی‌کنند. برای تهیه این لیست، میلیون‌ها رای از کاربران، و همچنین داوران داده شده است. فقط فیلم‌هایی که مدت زمان آن‌ها بیشتر از ۴۵ دقیقه می‌بوده و تعدادی آرای آنها بیشتر از ۲۵ هزار رای باشد در این لیست قرار می‌گیرد. فیلم رستگاری در شاوشنک در این لیست رتبه اول، و فیلم پدرخوانده رتبه دوم را کسب کرده‌اند؛ که البته هرکدام با تقریبی از ۱۰۰۰۰۰۰ رای به این رتبه دست یافته‌اند.

بورد پیغام

در این سایت بوردهایی برای صحبت و بحث در مورد موضوعات مختلف نیز برای کاربران تعبیه شده است که چیزی همانند انجمن می‌باشد که کاربران عضو توانایی نوشتن در ان را دارند.

محتوای فیلم

به منظور مراقبت از کودکان و راهنمایی برای والدین، قسمتی جهت راهنمایی در مورد محتوای فیلم‌ها وجود دارد که از نظرات مختلفی همچون صحنه‌های غیراخلاقی جنسی، خشونت، اعتیاد، خون‌ریزی و ... به والدین هشدارهای لازم را می‌دهد. این ویژگی توسط کاربران نوشته شده و در بعضی مواقع کامل نیست.

اطلاعات فیلم


این سایت همچنین اطلاعات - معمولاً - کاملی از اشکالات ، حواشی ، و رای‌های کاربران ( ارائه می‌دهد.

در قسمت اشکالات، فهرستی از خطاهای فیلم در کارگردانی را می‌بینیم. این اشکالات می‌توانند مربوط به تاریخ باشند (درمورد فیلم‌هایی که در تاریخ دیگری به جز تاریخ ساخته شدن روی می‌دهند)، مربوط به شخصیت‌پردازی باشند (مثلاً اشکالات تلفظی یا حرفه‌ای)، یا مربوط به کارگردانی باشند (مثلاً یک شی در یک سکانس وجود داشته باشد در حالی که در سکانس بعد نیست).

در قسمت حواشی، فهرستی از اتفاقات پشت صحنه یا نظر کارگردان و بازیگران دربارهٔ فیلم، و رتبه فیلم در فهرست‌های دیگر را می‌بینیم.

در قسمت رای کاربران، اطلاعات کاملی از افرادی که به فیلم رای داده‌اند می‌بینیم. یعنی تعداد رای‌دهنده‌ها، همراه با میانگین‌های مختلف مربوط به جنسیت و سن آنجا آمده تا بشود فهمید یک فیلم بیشتر برای چه جنسیت و گروه سنی‌ای محبوب است.

منبع ویکی پدیا

آدرس  :                  دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
IMDb چیست؟ 1
IMDb چیست؟ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Roz A.lex
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش بسیار منفی مخاطبان به فیلم Mulan در IMDB
  سینمای موج نو چیست؟
  نظر کارشناسان نظامی درباره «نبرد وینترفل» چیست؟
Question رسالت جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان چیست؟
  درام چیست؟ِ کمی پردازش به احساسات!ِ
  فیلم کوتاه چیست؟
  داستان «پایتخت۵» چیست؟
  دلمشغولی اینروزهای آزاده صمدی چیست؟
  *** معرفــی 15 فیلـــ ـم برتـــ ـر IMDB ***
  شباهت سریال‌های «شعمدونی»، «پژمان» و «ساختمان پزشکان» در چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان