امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر کلن - آلمان

#1
شهر کلن  چهارمین شهر بزرگ آلمان و یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است. این شهر در سال ۳۸ قبل از میلاد توسط اوبی ها تاسیس شد و نام آن از محل استقرار رومی ها به نام کولونیا کلاودیا آرا آگریپیننزیوم برگرفته شده. کلن بر روی رودخانه راین واقع شده و کلیسای مشهور کلن، مسند اسقف اعظم کاتولیک کلن میباشد. این شهر یک مرکز بزرگ فرهنگی و هنری محسوب میشود و دارای بیش از ۳۰ موزه و صدها گالری هنری میباشد که از سایت های باستان شناسی محلی روم گرفته تا مجسمه ها و آثار گرافیکی معاصر را شامل میشوند. کلن با تابستان های گرم و زمستان های معتدل یکی از گرمترین شهرهای آلمان است.
 
در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری و توریستی شهر کلن می پردازیم
 
کلیسای کلن
 
مشهورترین جاذبه کلن، کلیسای کلن است که مسند اسقف اعظم کلن نیز میباشد. با بالا رفتن از ۵۰۹ پله برج جنوبی نمایی فوق العاده از شهر را میتوانید تماشا کنید. ساخت کلیسای کلن در سال ۱۲۴۸ آغاز شد و به طور نامنظم تا سال ۱۸۸۰ ادامه داشت. ارتفاع این کلیسا ۱۴۴.۵ متر است و حدود ۸۶.۵ متر عرض سازه آن میباشد. بلندی برج های آن نیز ۱۵۷ متر میباشد. این کلیسا که سازه ای عظیم دارد و یکی از بزرگترین کلیساهای دنیا و بزرگترین کلیسای گوتیک در اروپای شمالیست روزانه پذیرای ۳۰ هزار بازدیدکننده میباشد.
   
۱۲ کلیسای رومانسک
 
کلیساهایی که نمونه ای بینظیر از معماری قرون وسطی میباشند. این ۱۲ کلیسا عبارتند از: کلیساهای سنت کانیبرت (با پنجره های منقوش بسیار زیبا)، سنت سورین، سانتا ماریا لیسکرشن، سنت آندریاس، سنت آپوستلن، سنت گرئون، سنت اورسولا، سنت پانتالیون، سانتا ماریا ایم کپیتول، سنت مارتین بزرگ، سنت گئورگ و کلیسای سنت کاسیلین. ریشه های برخی از این کلیساها مانند سنت گرئون، که در اصل کلیسایی در یک قبرستان رومی بوده به عصر رومی ها برمیگردد. به جز کلیسای سانتا ماریا لیسکرشن، بقیه این کلیساها در طول جنگ جهانی دوم صدمات جدی دیدند که در دهه ۱۹۹۰ بازسازی آنها به اتمام رسید.
   
کلیسای سنت پانتالیون
 
قدیمی ترین کلیسا در میان ۱۲ کلیسای رومانسک که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۰ میلادی برمیگردد. ملکه تئوفانو و اسقف اعظم برونوی کبیر در این کلیسا به خاک سپرده شده اند. بنای کلیسا در سال ۱۸۹۰ بازسازی شد اما در طی جنگ جهانی دوم، سقف، بخش هایی از دیوارهای بیرونی و قسمت عظیمی از داخل کلیسا ویران شد و دوباره در سال ۱۹۵۵ بازسازی شد.
   
ویدل یا بخش های مختلف شهر
 
کلن به خاطر ویدل یا بخش های سنتی مختلف خود بسیار مشهور میباشد. در خیابان های قدیمی کلن میتوانید از طراحان مستقل، کتاب فروشی ها و گالری های هنری بسیاری دیدن و خرید کنید. همچنین بازدید از بناهای یادبود تاریخی مانند دروازه شمالی شهر یا آیگل اشتاین توربرگ در آنسویرتال، قلعه ایکس که برای حفاظت از شهر در مقابل حملات فرانسوی ها ساخته شده و آنسکرش که یک کلیسای نئو گوتیک است، در این مناطق بسیار جذاب هستند. در این خیابان ها میتوانید از غذاهای محلی ای که در رستوران ها و کافه های متعدد سرو میشود لذت ببرید.
   
موزه لودویگ
 
موزه لودویگ مجموعه ای بی نظیر از هنر مدرن را در خود جای داده. آثار درون این موزه شامل سبک های پاپ آرت، آبستره و سورئال است و یکی از بزرگترین کلکسیون های پیکاسو در اروپا و آثار هنرمندانی همچون اندی وارهول و روی لیختن اشتاین را در خود جای داده است. این موزه همچنین دارای کلکسیونی از آثار جوزف هابریش از سال های ۱۹۳۹-۱۹۱۴ است که در سال ۱۹۴۶ به شهر کلن اهدا شده است.
   
موزه رومی-آلمانی
 
موزه رومی – آلمانی از جمله موزه های مهم باستان شناسی کلن است و کلکسیون بزرگی از عتیقه جات رومی را به نمایش میگذارد. این موزه از موقعیت اصلی یک ویلای شهری رومی محافظت میکند، جایی که موزاییک عظیم دیونیزوس در مکان اصلی خود قرار دارد.
   
موزه والراف – ریچارتز
 
یکی از سه موزه اصلی کلن که بسیاری از آثار هنرهای زیبای قرون وسطی تا اوایل قرن بیستم را شامل میشود. بخشی از این کلکسیون ها برای تاسیس موزه لودویگ در سال ۱۹۷۶ استفاده شد. از جمله آثار درون موزه میتوان به مریم مقدس در آلاچیقی از رز، اثر اشتفان لوشنر اشاره کرد.
   
پارک های کلن
 
کلن دارای ۲ منطقه پارک و سرسبزست که شهر را احاطه کرده اند. پارک های داخلی دسترسی آسانی برای توریست ها دارند. از پارک های کلن میتوان به فولکس گارتن، هیروشیما ناگازاکی و استات گارتن، جایی که توریست های بسیاری برای لذت از آفتاب و بازی به آنجا میایند اشاره کرد.
   
راینسل بان
 
تله کابینی که از روی رود راین میگذرد نمایی بسیار زیبا از شهر و رودخانه را به نمایش میگذارد. این تله کابین دو ساحل رود راین را در ارتفاعی برابر با پل باغ وحش کلن به هم متصل میکند. از سال ۱۹۵۷ این تله کابین بیش از ۱۳ میلیون نفر را بدون هیچ حادثه ای به آن سوی رودخانه منتقل کرده است.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شهر کلن - آلمان 1
شهر کلن - آلمان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان