امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شهر برلین - آلمان

#1
شهر برلین پایتخت  کشور آلمان و بزرگ‌ترین شهر هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ مساحت در این کشور است
شهر برلین در  اتحادیه اروپا مقام دوم را دارد.  برلین، بزرگ‌ترین و از نظر تاریخی مهم‌ترین ایالت آلمان است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر، برلین را به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان تبدیل کرده است. برلین در سده ۱۸ میلادی، به عنوان پایتخت پروس، قلب روشنگری بود. امروز نیز برلین، یکی از شهرهای مهم اروپاست. بسیاری از رویدادهای تاریخی آلمان در این شهر رخ کرده‌اند. ۲۴درصد از مساحت شهر را جنگلها و دریاچه‌های زیبا پوشانده، در حال حاضر برلین، پایتخت آلمان، مرکز دولت و مجلس فدرال این کشور است، هر چند که هنوز برخی از وزارت‌خانه‌ها، شعبه‌هایی نیز در شهر بن، پایتخت پیشین آلمان دارند. 
 
در ادامه به توصیف برخی از جاذبه های تاریخی ، گردشگری و توریستی شهر برلین می چردازیم
 
 
   دیوار برلین Berlin Wall
 
 اصلی‌ترین نمادجنگ سرد بود که به پرده آهنین مشهور شد و به مدت ۲۸ سال شهر برلین را به دو منطقهٔ شرقی و غربی تقسیم کرد.پس از جنگ جهانی دوم و در سال۱۹۴۷، چهار کشور اصلی پیروز جنگ یعنی متفقین شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه و شوروی کشور اشغال‌شدهٔ آلمان را به چهار بخش که هر کدام تحت کنترل یکی از آن‌ها بود تقسیم کردند. برلین به عنوان  پایتخت آلمان نیز از قاعدهٔ جداسازی مستثنی نبود. سه بخش تحت کنترل آمریکا،انگلیس و فرانسه یکی شدند و  جمهوری فدرال آلمان را که به عنوان آلمان غربی معروف بود تشکیل دادند.  دولتی کمونیستی در بخش تحت کنترل شوروی تشکیل شد که به  جمهوری دموکراتیک آلمان یا آلمان شرقی معروف شد. با حاکم شدن کمونیست‌ها در آلمان شرقی شرایط اقتصادی و سیاسی رو به وخامت گرایید و نارضایتی گستردهٔ مردم را در پی داشت. این ناراضیان به ویژه در برلین شرقی به دنبال شرایط بهتر زندگی راه برلین غربی را در پیش گرفتند.  بیشتر مهاجرین کارگران متخصص، کارشناسان، اساتید دانشگاه و روشنفکران بودند که خروج این افراد خسارت‌های زیادی را برای  اتحاد جماهیر شوروی و دولت آلمان شرقی در بر داشت. در اولین ساعات روز یک شنبه سیزدهم آگوست ۱۹۶۱،  نیروهای نظامی آلمان شرقی خیابان‌های منتهی به نقاط مرزی را محاصره کردند و کارگران در مرز مشغول ساختن دیوار شدند. با ایجاد این حصار که ارتفاع آن به دو متر می‌رسید، ارتباط بین بخش‌های شرقی و غربی شهر کاملاً قطع شد. احداث این دیوار چنان شتابان انجام گرفت که بسیاری از خانواده‌ها که در مناطق مختلف شهر زندگی می‌کردند برای مدت ۲۸ سال از یکدیگر جدا شدند و سرنوشت‌های ناگواری را برای بسیاری از خانواده‌های آلمانی رقم زد. زنان از شوهران، فرزندان از والدین، برادران و خواهران از یکدیگر برای سال‌ها جدا شده و بسیاری از آن‌ها تا آخر عمر موفق به دیدار دوباره یکدیگر نشدند. گروهی از آن‌ها آن‌قدر زنده نماندند که فروریختن دیوار برلین را شاهد باشند و امکان دیدار دوبارهٔ خانواده‌های خود را پیدا کنند. با بهبود تدریجی مناسبات میان شرق و غرب زمینهٔ فروپاشی دیوار برلین فراهم شد. در نهایت نهم نوامبر 1989به روز فروپاشی دیوار برلین تبدیل شد. درحال حاضر ۳۴ قطعه از دیوار اصلی برلین در موزه نگهداری می‌شود.
 
 
 
   دروازه براندنبورگ Brandenburg Gate
 
یکی از بناهای تاریخی مهم  آلمان در برلین است و امروزه به عنوان سمبل اتحاد این کشور به حساب می‌آید؛ هرچند در دوران  جنگ سرد نماد جدایی آلمان شرقی و غربی بود. در سال 1788 ساخت این بنا آغاز شد و در 1791 به پایان رسید.
 
 
 
   موزه جزیره Museum Island
 
در نیمه شمالی جزیره روی رودخانه  Spree در منطقه مرکزی برلین. این قسمت در شهر قدیمی Cölln واقع شده است. که شامل 5 موزه در سطح بین المللی می باشد:
 
-          موزه  Altes (موزه قدیمی) در سال 1830 ساخت آن به پایان رسید.
 
-          موزه Neues (موزه جدید) در سال 1859 ساخت آن به پایان رسید و به دلیل تخریب در جنگ جهانی دوم در سال  2009 دوباره بازسازی شد.
 
-           گالری Alte Nationalgalerie (گالری ملی قدیمی) در سال 1876 تکمیل شد و میزبان مجموعه ای هنری از قرن 19 میلادی می باشد.
 
-          موزه Bode در سال 1904 افتتاح شد و بعدا به نام Kaiser-Friedrich نامیده شد. این نمایشگاه مجموعه مجسمه سازی و عتیقه جات و هنر Byzantine است.
 
-          موزه Pergamon موزه نهایی این مجموعه در سال 1930 ساخته شده، این شامل چندین ساختمان عظیم و تاریخی قابل بازسازی مانند Pergamon Altar و Ishtar Gate of Babylon می باشد.
 
در سال 1999، مجموعه موزه به فهرست یونسکو میراث جهانی یونسکو افزوده شد.
 
 
 
   ساختمان پارلمان  Reichstag building
 
رایشتاگ نام ساختمان پارلمان آلمان است که در شهر برلین واقع شده است. ساخت این بنا در ۹ ژوئن ۱۸۸۴ آغاز شد و در ۱۸۹۴ تکمیل شد. این پارلمان به تحریک نازی ها به آتش کشیده شد اما سرانجام دوباره مورد بازسازی قرار گرفت.
 
 
 
   باغ وحش برلین  Berlin Zoological Garden
 
با نام رسمی باغ جانورشناسی برلین حدود 34 هکتار مساحت دارد و قدیمی‌ترین و مشهورترین باغ وحش در کشور  آلمان است. باغ‌وحش برلین در تاریخ1 اوت 1844 میلادی، گشایش یافت. امروزه باغ‌وحش و آکواریوم برلین، باغ‌وحشی با بیشترین گوناگونی انواع حیوانات، در جهان است. با 1500گونه مختلف و در حدود  20.365 نوع حیوان . این باغ وحش با بسیاری از دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی، و باغ وحش های دیگر در سراسر جهان همکاری می کند. و برای حفظ و ترویج برنامه های اصلاحی در اروپا، حفاظت از گونه های مختلف در معرض خطر فعالیت دارد. باغ وحش ها و آکواریوم این مجموعه بیش از 3 میلیون بازدید کننده در سال 2013 داشته است.  
 
 
 
   میدان Potsdamer Platz
 
از مهم‌ترین میدان‌های شهر برلین است. یکی از پر رفت و آمدترین میدان ها در اروپاست، به طور کامل پس از جنگ نابود شد. در سال 1998 این میدان دوباره بازسازی شد که محوطه اطرافش پر از ساختمان های مدرن و رسمی است.
 
 
 
   موزه Pergamon Museum
 
یکی از غنی‌ترین  موزه های جهان است که در شهربرلین، واقع شده است. هر ساله بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان از این موزه دیدن می‌کنند. در موزه پرگامون مجموعه‌های نفیسی از آثار هنری مربوط به دوره یونان باستان تا منطقه جنوب غربی و مرکز آسیای میانه، آثاری از عصر هلنیسم، مصر باستان،آسوریان، بابل و ایران باستان نگهداری می‌شود.
 
همچنین مجموعه آثار دوره تاریخی  هنر اسلامی بخش ویژه‌ای را در این موزه به خود اختصاص داده است.
 
 
 
   برج  Fernsehturm 
 
یک برج تلویزیونی در مرکز برلین است. بین سال های 1965 و 1969 توسط دولت جمهوری دموکراتیک آلمان ساخته شد. این برج را به عنوان سمبلی از برلین که امروزه باقی مانده است می شناسند، این سازه با ارتفاع 368 متر بلندترین ساختار در آلمان است که از مرکز و مناطق حومه برلین قابل مشاهده است. با توجه به نزدیکی به  Alexanderplatz گاهی به عنوان برج الکس شناخته می شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شهر برلین - آلمان 1
شهر برلین - آلمان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان