نظرسنجی: این کار ها را انجام خواهی داد
آره
نه
[نمایش نتایج]
زمان بسته شدن نظرسنجی: 11-01-2563
توضیح: این یک نظرسنجی عمومی‌است. کاربران می‌توانند گزینه‌ی انتخابی شما را مشاهده کنند.
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوست داری امام زمان را ببینی

#1
 شخصی از حضرت آیت الله بهجت تقاضا کرد که این حقیر، مشتاق زیارت امام عصر، حضرت حجه بن الحسن العسکری (عج) می باشم. از حضرت عالی تقاضا دارم که مرا دعا کنید تا به این سعادت نایل شوم. آن بزرگوار در پاسخ فرموده اند: زیاد صلوات اهدای وجود مقدسش نمایید، مقرون با دعای تعجیل فرجش.                                                                                       حضرت آیت الله شیخ حسن صافی اصفهانی ذکر صلوات را چنین توصیه فرموده اند: روزانه تعداد 110 صلوات به این صورت اللهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و فرجنا بهم.

 
     توصیه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط به شاگردانشان این بوده است که برای تشرف به محضر امام زمان(عج) در حال بیداری، آیه 80 سوره اسراء را شبی 100 مرتبه تا 40 شب قرائت نمایند. « و قل ربّ أدخلنی مدخل صدق و أخرجنی مخرج صدق و اجعل لی من لدنک سلطانا نصیرا» طبق نقل، تعداد قابل توجهی از شاگردان شیخ از طریق مداومت بر این ذکر، خدمت امام زمان(عج) تشرف پیدا کرده اند، هر چند برخی از ایشان در هنگام تشرف امام را نشناخته اند.
 
      جناب شیخ عبدالکریم حامد نقل می کند که جناب سید عبدالکریم کفاش هر هفته به ملاقات مولا توفیق می یافت، سوال شد چه کرده ای که به چنین توفیقی دست یافته ای؟ او در جواب گفت: شبی جدم پیامبر ختمی مرتبت(ص) را در عالم رویا دیدم. از ایشان تقاضای ملاقات با امام عصر(ع) را نمودم. آن حضرت فرمودند: در طول شبانه روز دو مرتبه برای فرزندم سید الشهدا(ع) گریه کن. از خواب بیدار شدم و این برنامه را به مدت بلند سال اجرا نمودم تا به تشرف خدمت آن حضرت نایل آمدم. * امام رضا (ع) در حدیثی می فرماید: همه ما اهل بیت، کشتی های نجاتیم ولکن کشتی حسین(ع)، سریع کشتی نجات است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، ຖēŞค๑໓ ، ḲℑℳℐÅ ، atrina81 ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی
#2
- واقعیت این است که هیچ نسخه‌ای نداریم که به طور حتم سبب شود آدمی در خواب یا بیداری امام زمان(عج) را ببیند و با او صحبت کند، البته اشتیاق به دیدن امام زمان(عج) بسیار خوب است و می‌تواند سبب خیلی از خوبی‌ها شود، ولی باید پذیرفت که الان زمان غیبت است و جز در مواردی که مصلحت باشد، دیداری – در خواب یا بیداری – رخ نمی‌دهد، گر چه همیشه جای امیدواری هست، به ویژه در مکان‌هایی مانند جمکران که منسوب به امام زمان(عج) است؛
 

مهم این است که خود حضرت(عج) از ما عمل شایسته و خدایی می‌خواهد و از این که به وظایف الهی خود عمل کنیم، خوشحال می‌شود و این سبب نزدیکی بیشتر ما به آن حضرت می‌شود، هرچه به او نزدیک‌تر شویم، از وجود او بهره بیشتری خواهیم برد.
نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که فردی به نام «احمد بن ابراهیم»، مشتاق دیدار امام زمان(عج) بود و چون در دوران غیبت صغری زندگی می‌کرد، به دومین نایب خاص امام زمان (محمد بن عثمان عمروی) عرض کرد: «من اشتیاق زیادی برای دیدن امام زمان دارم».
نایب خاص فرمودند: «به خاطر این شوق، خداوند به شما اجر بدهد و ان‌‌شاء‌الله امام را ببینی، امام زمان در غیبت است. پس اصرار به دیدار نکن و با خواندن زیارت‌نامه متوجه ایشان شوید».
چنان که ملاحظه می‌کنید نایب خاص امام عصر(عج)، احمد بن ابراهیم را از اصرار به ارتباط ظاهری منع و او را به ارتباط معنوی راهنمایی می‌کند.
بنابراین بهتر است انسان بیشتر به دنبال ارتباط معنوی باشد و با خواندن دعاها و زیارت‌نامه‌های امام زمان (عج) متوجه ایشان شود، علاوه بر این با صدقه دادن برای سلامت امام عصر(عج) و صدقه دادن از طرف ایشان می‌توانید ارتباطی نزدیک‌تر داشته باشید.
البته دستورهایی برای دیدار و درک دولت امام زمان(عج) نقل شده است که بیان می‌شود:
۱٫ امام صادق(ع) فرمودند: هرکس بعد از نماز صبح و ظهر بگوید:‌ «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»، نمی‌میرد تا امام زمان(عج) را درک کند.
۲٫ امام باقر(ع) می‌فرماید: «کسی که همه سوره‌های مسبّحات (سوره‌هایی که سبّح یا یسبّح شروع می‌شود) را قبل از خواب بخواند، نمی‌میرد تا امام عصر(عج) را درک کند و اگر بمیرد در کنار پیامبر(ص) خواهد بود.
۳٫ در روایت آمده است که هر کس این دعا را بعد از هر نماز واجب بخواند و بر آن استمرار ورزد، به قدری عمر می‌کند که به دیدار امام زمان(عج) مشرف شود:
«اللهم صل علی محمد وآل محمد، اللهم ان رسولک الصادق المصدق صلواتک علیه وآله قال: انک قلت: ما ترددت فی شیء أنا فاعله کترددی فی قبض روح عبدی المؤمن یکره الموت و أنا أکره مساءته، اللهم فصل علی محمد وآل محمد وعجل لاولیائک الفرج والنصر والعافیة ولا تسؤنی فی نفسی ولا فی فلان».
و به جای فلانی نام هر کس را خواست بگوید؛
۴٫ فرمود کسی که بعد از هر نماز واجب این دعا را بخواند، امام مهدی(عج) را در خواب یا بیداری می‌بیند:
«اَللّهُمَّ بَلِّغ مَوْلانا صَاحِبَ الزَّمان، اَیْنَما کَانَ وَ حَیْثُما کان مِنْ مَشارِقِ الاَرْضِ وَمَغارِبِها، سَهْلِها وجَبَلِها، عَنّی وَعَنْ والِدَیَّ وَعَنْ وُلْدی وَاِخْوانی اَلتَّحِیَّةَ وَالسَّلامَ عَدَدَ خَلْقِ اللهِ وَزِنَةَ عَرْشِ اللهِ وَما اَحْصَاهُ کِتابُه وَاَحاطَ عِلْمُهُ اَللّهُمَّ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبیحَةِ هذَا الْیَوْمَ وَمَا عِشْتُ فِیهِ مِنْ اَیّامِ حَیاتِی عَهْداً وَعَقْداً وَبَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقی لا اَحولُ عَنْها وَلا اَزول اَللّهُمَّ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَنُصّارِهِ الذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُمْتَثِلینَ لاَوامِرِه وَنَواهِیهِ فِی اَیّامِهِ وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ
اَللّهُمَّ فَإنْ حَالَ بَیْنی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَی عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیاً فَأخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً کَفَنی، شاهِراً سَیْفی، مُجَرَّداً قَناتِی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعِی، فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی اَللّهُمَّ اَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَاکْحُلْ بَصَری بِنَظْرَةً مِنّی اِلَیْهِ وَعَجِّلْ فَرَجَهُ وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ اَللّهُمَّ اشْدُدْ اَزْرَهُ وَقَوِّ ظَهْرَهُ وَطَوِّلْ عُمْرَهُ اَللّهُمَّ اعْمُرْ بِهِ بِلادَکَ وَاَحْیِ بِهِ عِبَادَک فَإنَّکَ قُلْتَ وَقَوْلُکَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ اَیْدِی النّاس فَأظْهِرِ اللّهُمَّ لَنَا وَلِیَّک وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمَّی بِاسْمِ رَسولِک صًلًواتُکَ عَلَیْهِ وَآلِه لا یَظْفَرَ بِشَیْءٍ مِنَ الْباطِلِ اِلّا مَزَّقَه وَیُحِقَّ اللهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهِ وَیُحَقِّقَهُ اَللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْاُمَّةِ بِظُهورِه اِنَّهُم یَرَوْنَهُ بَعیداً وَنَراهُ قَریباً وَصَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِه»
۵-امام صادق(ع) فرمود: هر کس سوره بنی اسرائیل را در هر شب جمعه بخواند، نمی‌میرد تا امام زمان(عج) را درک کند و از اصحاب او باشد.
منبع: فارس/ظهور
پاسخ
#3
هروز تو ایینه میبینم ولی خواب هست
پاسخ
#4
من اون کار یعنی
آیه هشتاد سوره اسرا را انجام دادم
ولی تو مدت چهل روز نه تو خواب و نه بیداری
هیچ عربی را ندیدم که شک کنم امام زمانه
پاسخ
#5
ملاقات با امام زمان در عصر غيبت کبري، برخي آن را ممکن برخي غير مقدور مي دانند. دليل آنان وجود رواياتي است كه ملاقات در زمان غيبت را منتفي دانسته اند، اما آنان كه معتقد به امكان ملاقات و يا حتي وقوع آن هستند، معتقدند رواياتي كه دلالت بر منع ملاقات دارند، ناظر بر اين است كه جلوي هر گونه سوء استفاده از ادعاي ديدن امام زمان گرفته شود و هر كس ادعاي رؤيت امام زمان (ع) را نكند.
اينان معتقدند توقيع شريف كه از ملاقات و ديدار نفي كرده، هنگام فوت آخرين نايب امام زمان صادر شده، قرينه­اي كه در توقيع است، مراد از دروغگو بودن مدعي مشاهده بعد از صدور توقيع، ادعاي ارتباط و نيابت از جانب حضرت است.
امام در اين توقيع مي‏فرمايد: با از دنيا رفتن تو اي علي بن محمد سمري! نيابت خاصه تمام شد و غيبت كبري آغاز شد. ديگر بعد از اين اگر كسي بگويد من حضرت را مي‏بينم و با او مرتبط هستم و نيابت خاصه از جانب حضرت را دارم، دروغگو است. (1).
گويا حضرت با دادن توقيع راه را بر مدعيان دروغين ادعاي نيابت بسته‏اند. اين جمله كه مدعي مشاهده دروغگو است، به اين معني نيست كه در غيبت كبري ديگر كسي حضرت را نخواهد ديد. بسياري از صالحين و بزرگان شيعه در طول تاريخ غيبت حضرت را ديده‏اند. اكثريت آن ها اهل دروغ نبوده‏اند. حداقل يك مورد آن هم كه راست باشد، بايد حديث به گونه‏اي دقيق معنا شود. امام(ع) در اين حديث به دو نكته اشاره مي‏كند:
يكي اخبار از آينده كه پس از من عده‏اي پيدا مي‏شوند و مشاهده و ارتباط با من را ادعا مي‏كنند.
دوم دروغگو بودن مدعي است. امام(ع) در حديث دو تعبير دارد:
يکي "ادعا" و ديگري "مشاهده". كسي را كه ادعاي مشاهده نمايد، كاذب معرفي كرده است.
مشاهده به معناي ديدن امام(ع) و ارتباط با او است. ادعا به معناي اعلان و انتشار آن و با خبر كردن مردم است، ممكن است كسي با امام(ع) ملاقات داشته باشد، همان‏گونه كه براي برخي علما و غير آنان نقل مي‏كنند، ولي آن را ميان مردم بازگو نكرده و در سينه خود پنهان كرده باشد. اطرافيان از قراين و يا در زمان‏هاي بعد متوجه ارتباط او با امام زمان شوند. چنين كساني مشمول حديث نخواهند بود، چون مدعي نيستند، بنابراين بين مضمون حديث با داستان ملاقات برخي صالحان با امام زمان هيچ تعارض و ناسازگاري وجود ندارد.
توجه به دو نکته:
1ـ ديدن حضرت بدون شناخت:
حضرت در مجامع مختلف حضور پيدا مي­كند. بين مردم رفت و آمد دارد. در مشاهد مشرفه مخصوصاً در ايام حج در مكّه و عرفات حضور دارد. او مردم را مشاهده مي كند. مردم نيز ايشان را مي بينند امّا او را نمي شناسند. در كتاب­هاي روايي و در شرح حال برخي از اولياي خدا نقل شده كه بسيار اتفاق افتاده كه حضرت را ديده­اند، ولي نشناخته­اند، اما بعداً حدس زده­اند كه حضرت بود.
2ـ ديدن حضرت با شناخت:
ديدار حضرت همراه با توجه و با شناخت از اين كه ايشان حضرت هستند، گرچه امكان دارد و شايد براي برخي از اولياي خدا اتفاق افتاده باشد، ولي به نظر مي­رسد اين نوع ديدار كم اتفاق افتاده است.
3ـ ديدار حضرت بدون ادعاي ديدار:
در دو فرض يك و دو مخصوصاً در فرض دوم كسي كه موفق به ديدار حضرت شده، هيچ گونه ادعايي ندارد. خود را به عنوان اين كه من كسي هستم كه با حضرت ملاقات كرده ام، مطرح نمي كند. اگر مدعي باشد و خود را ملاقات كننده معرفي كند، بايد تكذيب شود.
در روايت ياد شده از ادعاي رؤيت و مشاهده و ارتباط با حضرت به شدت جلوگيري شده و مدعي ديدار و ارتباط را كذّاب و دروغگو انگاشته است.
4- ارتباط معنوي:
مي­توان با امام زمان ارتباط معنوي بر قرار كرد. البته اين ارتباط با بهره­گيري از تقوا، دعا و توسل به ائمه به ويژه به ساحت مقدس امام زمان(ع) امكان پذير است. شايد بر همين اساس باشد كه يكي از وظايف شيعيان در زمان غيبت، دعا براي امام و توسلات بيان شده است. (2) ارتباط معنوي بدان معنا نيست كه انسان امام را ملاقات حضوري كند، بلكه بايد با آن امام ارتباط برقرار كند. هميشه به ياد او باشد. او را در تمام اعمال ناظر بداند. هرگاه چنين لياقت و شايستگي­اي حاصل شد، حضرت به انسان عنايت نموده و به رفع مشكلات انسان مي­پردازد؛ از اين رو امام در توقيعي كه براي شيخ مفيد صادر نمود فرمود:
« ما بر اخبار و احوال شما آگاهيم و هيچ چيز از اوضاع شما بر ما پوشيده نمي­ماند». (3)
ما در رسيدگي و سرپرستي شما كوتاهي نكرده و ياد شما را از خاطر نبرده­ايم. اگر جز اين بود، دشواري­ها و مصيبت­ها بر شما فرود مي­آمد و دشمنان، شما را ريشه كن مي­كردند». (4)
ارتباط معنوي انسان با امام زمان(ع) سبب مي­شود كه حضرت ميان مردم حضور پيدا كند، اگر چه مردم او را نشناسند. امام علي(ع) فرمود:
«سوگند به خدا، حجت خدا ميان آنان هست. در كوچه و بازار گام بر مي­دارد. بر خانه­هاي آنان وارد مي­شود. در شرق و غرب جهان به سياحت مي­پردازد. گفتار مردمان را مي­شنود. بر اجتماعات آنان وارد شده، سلام مي­دهد. او مردمان را مي­بيند». (5)
پي­نوشت­ها
1. بحارالانوار، ج 51، ص360.
2. منتهي الآمال، ص 559و 562.
3. احتجاج طبرسي، ج 2، ص 596.
4. همان.
5. آقايي، جباري، عاشوري و حكيم، تاريخ عصر غيبت، ص 426، به نقل از الغيبه نعماني، ص 72.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#6
(13-06-2015، 20:38)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من اون کار یعنی
آیه هشتاد سوره اسرا را انجام دادم
ولی تو مدت چهل روز نه تو خواب و نه بیداری
هیچ عربی را ندیدم که شک کنم امام زمانه
امام زمان عرب نیست Sleepy
به یزدان اگر ما خرد داشتیم                 کجا این سرانجام بد داشتیم   (حکیم فردوسی)
پاسخ
آگهی
#7
(13-06-2015، 20:49)ارش خان نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(13-06-2015، 20:38)13790 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
من اون کار یعنی
آیه هشتاد سوره اسرا را انجام دادم
ولی تو مدت چهل روز نه تو خواب و نه بیداری
هیچ عربی را ندیدم که شک کنم امام زمانه
امام زمان عرب نیست Sleepy

پس چیه
امام علی عرب نبود؟؟
پیامبر عرب نبود؟؟
امام حسین عرب نبود ؟؟
پاسخ
#8
طبق سوال عنوانت ، نه ! مم هیچ گرایشی نسبت ب دیدن امام زمان ندارم .
در ضمت ، امام زمان عزب هستند و اونایی که ادعا میکنند ، شما سوره بخونین امام بیاد مگه موش و گربه بازیه؟؟؟ یا واسه همه میاد یا نمیاد دگ :|
مذهب مردم شده بازیچه دست . هر نوع سوء استفاده که بخوان بکنن با استفاده از مذهب میکنن
دوست داری امام زمان را ببینی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
#9
(13-06-2015، 21:01)ρяіηcεss~Αιοηε نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
طبق سوال عنوانت ، نه ! مم هیچ گرایشی نسبت ب دیدن امام زمان ندارم .
در ضمت ، امام زمان عزب هستند و اونایی که ادعا میکنند ، شما سوره بخونین امام بیاد مگه موش و گربه بازیه؟؟؟ یا واسه همه میاد یا نمیاد دگ :|
مذهب مردم شده بازیچه دست . هر نوع سوء استفاده که بخوان بکنن با استفاده از مذهب میکنن

برادر من
من تو خیلی از کتاب هاخوندم که 
این که آدمای خیلی مهم نزد خدا
یا به حساب اولیاءالله امام زمان را دیدن
و این طوری توصیف کردند
البته اینی که من میگم مال زمان های خیلی دور یعنی دورانی که هنوز تفنگ نبوده
است
در مورد امام زمان نوشته
جوانی عرب که نیزه ای بلند در دست داشت و بر اسب نشسته بود

و البته یه خاطره  هم هست که البته من منبع دقیقی براش ندارم
خاطره از فردیه که به جزیره ای میره که در اون نوادگان امام زمان زندگی می کنند
وباز هم در مورد ازدواج امام زمان شک دارم
و در اونجا فقط  یکی از بزرگاشون امام زمان را میبینه
پاسخ
#10
خواهر هستم !
بیین دوست من ازمن ب تو نصیحت ، تو مملکتی که قرآن رو عوض میکنن .شما حرف بعضی کتابارو باور نکن .
منم همن الان تو اینجا و دوتا سایت دگ میگم امام زمانو دیدم ، ببین همه برای همدیگه تعریف میکنن .
شما باید بیای حرف منو باور کنی عایا؟
دوست داری امام زمان را ببینی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط oprah vinfrey ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زیباترین جذابترین خطبہ کہ شنیدم (نقد خلافت بعد رحلت پیامبر از زبان امام علی)
  دوست دختر دوست پسر چرا؟
  مناجات با امام زمان (عج)
Star آیت‌الله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست
  عکس های مذهبی از حرم امام رضا در مشهد مقدس
  بعد از امام زمان(ع) چه امامی رجعت خواهد کرد؟
  در زمان غیبت، چه انتظاری بهتر است؟
  دلیل ملقب شدن امام هشتم، علی ابن موسی، به رضا چیست؟
  آیت‌الله نوری‌همدانی: نیمی از مساجد کشور امام جماعت ندارند/ لزوم فعالیت مسجد در شبانه
  آیا در میان شاگردان امام باقر و امام صادق علیهما السلام از زنان هم کسی بوده است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان