امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارنست اودت، خلبان آلمانی

#1

ارنست اودت
سرهنگ ارنست اودت (26 اپریل 1896 – 17 نوامبر 1941) دومین خلبان شایسته نیروی هوایی آلمان در جنگ جهانی دوم یاد شده است .او یکی از جوان ترین داوطلبان و شایسته بالاترین امتیازات ارتشی در سن 22 ساله بود . در مسابقات ارتشی او در مقابل مانفرد فون رایشفن 62 بار پیروزی را از آن خود کرد و بعد ها تحت فرمان ژنران هرمان گورینگ در امد .
پس از پیروزی آلمان ارنست اودت از سال 1920 تا اوایل سال 1930 به عنوان خلبان معمولی و اغلب خلبان های مسابقات بین المللی فعالیت میکرد . در سال 1933 ارنست اودت به حزب نازی پیوست و از همان اول در نیروی هوایی لوفت وافه مشغول به کار شد . با توانایی های منحصر به فردش به عنوان مدیر تحقیق و توسعه برای نیروی هوایی منصوب شد . با بهره گیری از استعداد هایش در خلبانی هواپیما های بمب افکن و آغاز فعالیت این نوع هواپیما ها به طور فراگیر در سال 1939 ارنست اودت به پست مدیریت کل تجهیزات نظامی ارتش لوفت وافه ارتقا یافت . با این حال استرس و فشار های کاری باعث شد یه سمت مصرف بی رویه نوشیدنی های الکلی روی آورد .
هنگامیکه جنگ جهانی دوم آغاز شد نیاز ها به افزایش تجهیزات نظامی بالا رفت . دوست قدیمی ارنست اودت که با هرمان گورینگ کار میکرد در مورد این کاستی ها با شخص ادولف هیتلر صحبت کرد و دروغ هایی به وی گفت که باعث شد تمام خشم ها و سرزنش ها به سمت ارنست اودت منعطف شود .
در عملیات بارباروسا هنگامی که آلمان به اتحاد جماهیر شوروی حمله کردند آخرین نبرد ارنست اودت بود . در 17 نوامبر 1941 ارنست اودت با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد .


ارنست اودت

از موتور سواری تا پرواز :

متولد شده در فرانکفورت ، ارنست اودت در دوران کودکی به خوش شانسی و خوش رویی معروف بود. او در شهر باواریا بزرگ شد و از دوران کودکی حرفه حمل و نقل را فرا گرفت و در یک کارخانه هواپیما سازی به کار مشغول شد . در سال 1909 او به آموزشگاه ایرو در مونیخ رفت و تحصیلاتش را انجا ادامه داد . پس از به پرواز در اوردن گلایدر ها ارنست اودت به همراه یکی از دوستانش در امتحان خلبانی شرکت کرد و پذیرفته شد .
در دوم اوت 1914 برای پیوستن به ارتش اقدام کرد اما قدش برای پذیرش کافی نبود (160 سانتی متر ) و واجد شرایط به حساب نیامد . در ماه اوت زمانیکه به باشگاه موتور سواران رفت و در انجا پذیرفته شد پدر ارنست اودت موتور سواری قهار بود و این حرفه را به پسرش اموزش داده بود . در یکی از تمرینات ارنست اودت بر اثر تصادف مجروح گشت و در یک بیمارستان نظامی پذیرش شد .
ارنست اودت بعد از به دست اوردن سلامتی اش به فکر پیوستن به ارتش به هر نحوی بود از طریق یکی از دوستان خانوادگی اش گوستاو اتو صاحب کارخانه هواپیما سازی خالی از سکنه به اموزش خصوصی خلبانی پرداخت هزینه های اموزش ارنست اودت مبلغ 2000 مارک علاوه بر تجهیزات بود . ارنست اودت گواهینامه ی خلبانی غیر نظامی اش را در پایان اپریل 1915 اخذ کرد و به ارتش پیوست .
زندگی نظامی :

توپچی :
در ابتدا ارنست اودت به عنوان یک خلبان در لوفت وافه مشغول به خدمت نشد و به عنوان گروهبان معمولی در پرواز ها به تیراندازی و پرتاپ بمب ها مشغول بود و دراین کار نقش مفیدی را ایفا کرد و از طرف ارتش به مدال صلیب اهنی درجه دو نایل شد . بعد ها در دادگاه نظامی ارنست اودت به خاطر یک حادثه که منجر به از دست دادن یک هواپیما و به خطر افتادن جان خودش به همراه یک خدمه مسئول شناخته شد و به مدت 7 روز توقیف شد و در بازداشت به سر برد . بعد از آن ارنست اودت به عنوان خلبان اکروباتیکی که حرکات سریعی می کرد در اوایل سال 1916 به عنوان فرمانده شناخته شد .

خلبان جنگنده :
در اوایل به ارنست اودت هواپیمای فوکر دادند و با مکانیک ضعیفی که این نوع هواپیما داشت موتورش ترکید و در نبرد فرانسه سقوط کرد به طرز معجزه اسایی جان سالم به در برد وفقط ورقه عینک خلبانی اش شکست و به چشمش آسیبی نرسید .
از ان اتفاق به بعد حملات را فرا گرفت و به تمرکز و انهدام دشمنان پرداخت اولین نبردش به عنوان خلبان در 18 مارس سال 1916 در فرانسه بود . در نبرد هوایی کبوتری به درون موتورش اثابت کرد و باعت انفجار موتور و اتش گرفتن و سقوط هواپیمایش شد ارنست اودت توصیف کرد که مانند یک قورباغه مشغول پرش بودم و مرگ را حس کردم و فقط شعار پیروزی پیروزی میدادم در این عملیات ارنست اودت مدال صلیب اهنی درجه یک را کسب نمود .


ارنست اودت در هواپیمایش
بین جنگ :
در دوران وقفه بین جنگ در درجه اول به سمت شیرین کاری و حرکات اکروباتی برای نمایش عموم مردم فعالیت نمود . او در فیلم نمایش اسمان خلبان بود و با فیلم های زیادی همکاری کرد از جمله سه فیلم از کارگردان معروف لنی رفنشتایل . همچنین چند باری هم در هالیوود به ایفای نقش پرداخت و در عرصه مشترک فیلم سازی المان و ایالات متحده همکاری نمود و بعد از مدتی در مسابقات هوایی کلیولند در اوهایو دعوت شد . در 25 فوریه سال 1920 ارنست اودت با خانم لو ازدواج کرد با این حال ازدواجشان بیش از سه سال دوام نیاورد و در سال 1923 طلاق گرفتند . گفته شده که ارنست اودت شخصی دوست باز اهل پارتی و سرگرمی و جشن بوده است .

ارنست اودت در جنگ جهانی اول

خودکشی :
در 17 نوامبر 1941 ارنست اودت بعد از صحبت های تلفنی با دوست دخترش توسط اسلحه گلوله ای به سرش شلیک کرد و خود را از زندگی خلاص کرد . شواهد نشان داد که علت خودکشی فشار های کاری گورینگ و دغدغه های حزب نازی بوده است .
خودکشی ارنست اودت از دید عموم مردم پنهانی اعلام شد و برای تشییع جنازه اش به عنوان یک قهرمان در پرواز به یاد سپردنش . ارنست اودت در برلین به خاک سپرده شد .


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ارنست اودت، خلبان آلمانی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند مدل جنگنده آلمانی در دهه 1930[مجموع آرادوآر]
  تشییع پیکر خلبان شهید «بیک‌محمدی» در ستاد نیروی هوایی ارتش
  بدترین نمونه طراحی کابین خلبان!
  درباره هواپیمای رهگیر میتسوبیشی J8M/کپی ژاپنی ها از نمونه آلمانی!
  الکساندر زویف خلبان MiG-29 خائن به اتحاد جماهیر شوروی
  معرفی مسلسل MP5 MLI ساخت شرکت آلمانی Heckler & Koch
  سلاح نیمه اتوماتیک آلمانی ОА-10 DMR
  معرفی هواپیماهای آلمانی، The Junkers Ju 88
  شکار میگ 21 توسط خلبان بالگرد کبری ایرانی در عملیات والفجر 8
  (تصاویر) داعش خلبان اردنی را زنده سوزاند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان