امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند مدل جنگنده آلمانی در دهه 1930[مجموع آرادوآر]

#1
آرادو آر ۱۹۷

آرادو آر ۱۹۷ (به انگلیسی: Arado Ar 197) یک جنگنده دو باله تک موتوره تک سرنشین ساخت شرکت آرادو فلوکتسایک‌ورک در آلمان بود که برای انجام عملیات‌های دریایی بر عرشه ناو هواپیمابر گراف زپلین (که هیچگاه ساخت آن به پایان نرسید) به صورت تمام فلزی (به جز بال بالا) طراحی شده بود. هواگرد آرادو آر ۱۹۷ به عنوان آخرین هواپیمای دوباله در آلمان نازی نخستین پروازش را در بهار سال ۱۹۳۷ انجام داد. در مجموع تنها ۳ نمونه از این هواگرد ساخته شد و پروژه آن به نفع مدل T جنگنده مسرشمیت ب‌اف ۱۰۹ و بی‌وی ۱۵۵ کنار نهاده شد.در پی بروز نیاز جهت ساخت جنگنده قادر به انجام عملیات بر عرشه ناو هواپیمابر، بنابه درخواست وزارت هوانوردی رایش سوم پروژه ساخت آر ۱۹۷ آغاز شد. بدین منظور از مدل H جنگنده آرادو آر ۶۸، نخستین جنگنده با اتاقک کاملاً محصور به عنوان پایه طراحی آر ۱۹۷ استفاده گردید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چند مدل جنگنده آلمانی در دهه 1930[مجموع آرادوآر] 1
در نخستین مدل آر ۱۹۷ (V1) از موتور خطی خنک شونده با مایعات DB 600A دایملر-بنز و ملخ سه تیغه استفاده شد اما برای انجام عملیات‌های دریایی آماده نبود. نمونه دوم (V2) مشابه نمونه اول بود اما از موتور شعاعی ب‌ام‌و ۱۳۲ با توان ۸۱۵ اسب بخار استفاده می‌کرد و تجهیزات عملیات دریایی از جمله قلاب نگهدارنده در دم و قرقره پرتاب در آن تعبیه شده بود. هر دو مدل اول و دوم در بهار سال ۱۹۳۷ نخستین پرواز خود را انجام دادند. در تابستان همین سال ساخت سومین مدل (V3) به پایان رسید. در این نمونه از موتور شعاعی مشابه اما قدرتمندتر دیگری با توان ۸۸۰ اسب بخار ساخت شرکت ب‌ام‌و استفاده گردید و به عنوان اولین نمونه تسلیحات تهاجمی یعنی دو مسلسل ۷٫۹۲ میلی‌متری و یک توپ خودکار ۲۰ میلی‌متری در آن تعبیه شد. همچنین زیر بدنه این مدل جایگاهی برای حمل چهار بمب ۵۰ کیلوگرمی، مخزن سوخت کمکی یا مخزن تولید دود قرار گرفت. در این هواپیما همچنین قابلیت پرتاب اَرّاده فرود ثابت جهت تسهیل فرود بر سطح آب قرار گرفته شده بود.مدل سوم برای انجام مراحل آزمایش انتخاب شد اما با آغاز کار بر روی نمونه‌های جدیدتر تک باله برای ورود به خط تولید مورد تأیید واقع نگردید. با توجه به کندی فرایند طراحی و ساخت این هواپیما، هنگامی که قرار بود ساخت گراف ژپلین تقریباً به پایان برسد، هواپیمای‌های دو باله همچون آر ۱۹۷ خارج از رده به حساب می‌آمدند. در سال ۱۹۳۹ مدل T جنگنده مسرشمیت ب‌اف ۱۰۹ جایگزین آر ۱۹۷ شد و در سال ۱۹۴۱ بی‌وی ۱۵۵ جای آن را گرفت.
آرادو آر ۶۴
آرادو آر ۶۴ (به انگلیسی: Arado Ar 64) یک جنگنده دوباله تک سرنشین ساخت شرکت آرادو فلوکتسایک‌ورک در آلمان بود که با این حال که در جمهوری وایمار طراحی شده بود جزو اولین جنگنده‌هایی نام گرفت که با نقض قرارداد ورسای در دوره زمامداری نازی‌ها کار ساخت آن به پایان رسید. هواگرد آرادو آر ۶۴ نخستین پروازش را در بهار سال ۱۹۳۰ انجام داد. در مجموع حداقل ۴۰ فروند از این هواگرد ساخته شد.آر ۶۴ حاصل ادامه کار بر روی جنگنده‌های آرادو اس‌دی ۲ و آرادو اس‌دی ۳ بود که در پی درخواست وزارت جنگ رایش جهت جانشینی برای جنگنده فوکر دی.۱۳ به صورت مرسوم از ترکیبی از قطعات فلزی جوش خورده و چوب، پوشیده شده با پارچه طراحی شد. این هواپیما نخستین جنگنده ساخت آرادو بود که از مرحله طراحی فراتر رفت. بال‌های این هواپیما یک اندازه نبوده و بال بالایی مقداری بزرگ‌تر از بال پایینی در نظر گرفته شده بود. مدل‌های D و E جنگنده آر ۶۴ نخستین جنگنده‌هایی بودند که پس از جنگ اول جهانی در آلمان به صورت متعدد تولید شدند. محل تفاوت این دو مدل در این‌جا بود که مدل D دارای اَرّاده فرود اصلاح شده و ملخ چهار تیغه (با جوش زدن دو ملخ دو تیغه به هم) به همراه مدل دنده ای موتور ژوپیتر ۶ بود اما مدل E از ملخ دو تیغه و موتور دایرکت درایو (بدون تسمه و دنده) ژوپیتر ۶ استفاده می‌کرد. اَرّاده فرود همگی مدل‌ها به صورت ثابت و جمع نشونده قرار داده شده بود. در تابستان ۱۹۳۲ بیست فروند از این هواپیما جهت استفاده در دانشکده‌های خلبانی سفارش داده شد. با وجود ورود به ارتش در پی پا به عرضه نهادن هواپیمای توانمند تر آرادو آر ۶۵، این هواپیما نتوانست جایی در خط مقدم پیدا کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چند مدل جنگنده آلمانی در دهه 1930[مجموع آرادوآر] 1
از آنجایی که آلمان تحت قرارداد ورسای حق داشتن نیروی هوایی نداشت، هواپیماهای خود از جمله آر ۶۴ را در ابتدا به صورت مخفیانه و در شوروی مورد آزمایش قرار می‌داد. شوروی نیز از جهت آشنایی با این هواپیما ۲۴ فروند برای خرید سفارش داد که نهایتاً تا سال ۱۹۳۶ تنها ۱۹ فروند آن تحویل داده شد.
آرادو آر ۶۵
آرادو آر ۶۵ (به انگلیسی: Arado Ar 65) یک جنگنده دوباله تک‌موتوره تک سرنشین ساخت شرکت آرادو فلوکتسایک‌ورک در آلمان بود. این هواگرد با وجود طراحی در جمهوری وایمار نخستین جنگنده وارد شده به نیروی هوایی آلمان پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها نام گرفت.در ساخت این هواپیما که بر مبنای آر ۶۴ صورت گرفت، به شکل متعارف در بدنه از قطعات جوش خورده فولاد و در بال‌ها از چوب با پوشش پارچه‌ای استفاده گردید. این هواگرد که جانشین آر ۶۴ گردید از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به آن داشت. عمده‌ترین تفاوت بین این دو هواپیما تغییر موتور شعاعی آر ۶۴ به موتور خطی آر ۶۵ بود. مساحت بال نیز اندکی افزایش یافته بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چند مدل جنگنده آلمانی در دهه 1930[مجموع آرادوآر] 1
اولین پیش‌نمونه آر ۶۵ نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۳۱ انجام داد و به جهت ممنوعیت وجود نیروی هوایی در آلمان بر طبق قرارداد ورسای، به عنوان یکی از آخرین هواپیماهای آلمانی مراحل آزمایش خود را به صورت مخفیانه در سال ۱۹۳۳ در شوروی گذراند. این هواپیما همان سال خدمت خود را در کنار مدل قدیمی تر آر ۶۴ در دو گروه جنگنده‌های نیروی هوایی آلمان آغاز کرد اما تنها دو سال دیگر در سال ۱۹۳۵ با پدیداری هواپیماهای بهتر همچون هاینکل اچ‌ایی ۵۱ تنها برای مقاصد آموزشی به کار برده شد و یک سال پس از آن نیز تولید آن متوقف گردید.در مجموع ۸۵ فروند از این هواگرد ساخته شد که ۱۲ فروند از آن تحویل نیروی هوایی سلطنتی بلغارستان گردید که با ایفای نقش هواپیمای آموزشی تأثیر زیادی در بازسازی نیروی هوایی این کشور داشت.
Everything is Temporary(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |عکس هایی از جنگنده آرادو ئی.555|
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  |عکس هایی از جنگنده میتسوبیشی اف-2|
  |عکس هایی از جنگنده میکویان میگ-31|
  |جنگنده های سوئد دهه 1940|
  |عکس هایی از جت جنگنده گرومن اف۴اف وایلدکت|
  -سه مدل از برترین جنگنده های آمریکا در دهه 1990-
  -چهار مدل جنگنده ساخته اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1930-
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان