امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خشكي مو و موخوره را كنترل كنيم

#1
موخوره به شاخه شاخه شدن ساقه يا انتهاي موها گفته مي شود كه در اين حالت پوسته نازك محافظتي موها تخريب شده و مو در قسمت انتهايي شكاف طولي برمي دارد.
علت ايجاد موخوره برخلاف تصور برخي از افراد، قارچ يا نوعي عفونت نيست بلكه موخوره حاصل آسيب هايي است كه خود شخص به صورت فيزيكي و شيميايي به موهاي خود وارد مي آورد.خشكي مو و موخوره را كنترل كنيم 1
برس زدن هاي خشن و ممتد موها، استفاده مداوم از رنگ موها و مواد اكسيداني، دست كاري مداوم موها، خارش و خشكي پوست سر و حتي سشوار كشيدن مكرر موها با آسيب زدن به لايه محافظ مو، زمينه را براي ايجاد موخوره به مرور فراهم مي كند. عواملي مثل نور خورشيد و عوامل مكانيكي مثل سايش و مالش مداوم موها نيز منجر به تشكيل موخوره مي شود. اين عارضه زماني بيشتر بروز مي كند كه طول موها بلند باشد.
موخوره در واقع به صورت خشكي و شكنندگي مو نيز ظاهر مي شود و حتي گاهي شاخه شاخه شدن تنها در انتهاي آزاد مو ايجاد نشده بلكه در مسير ساقه مو نيز ديده مي شود.
دانستن دليل و نحوه ايجاد موخوره، مهم ترين گام براي درمان آن است. در واقع موخوره آسيبي است كه توسط خود فرد ايجاد مي شود و اگر موهاي شما موخوره دارد بايد هر چه سريع تر ٢ الي ٣ سانتي متر بالاتر از محل موخوره ها را كوتاه كرده و پس از آن براي پيش گيري از ايجاد مجدد موخوره، نكات زير را به طور كامل رعايت كنيد:
١ - روش شانه و برس زدن خود را اصلاح كنيد و از برس هاي غير فلزي و نرم كه به موها و پوست آسيب نمي رساند، استفاده كنيد. موها را به هنگام شانه زدن نكشيد و آن ها را دسته دسته شانه كنيد تا گره ها راحت تر باز شوند.
٢ - پس از شست وشوي مو با شامپو از نرم كننده يا كرم هاي تقويت كننده مو استفاده كنيد.
٣ - يادتان باشد كه موهاي خيس شكننده تر هستند. براي خشك كردن مو از كشيدن خشن حوله يا شانه و برس بر روي موها پرهيز كنيد و حوله و شانه يا سشوار را از سمت ريشه به نوك مو حركت دهيد تا موها نشكنند.
٤ - به طور مداوم از سشوار يا وسايل فلزي خيلي داغ براي آرايش موهايتان استفاده نكنيد و سشوار را در فاصله ٤٠ سانتي متري از موها نگه داريد.
٥ - اگر احساس مي كنيد موهايتان خشك است، از روغن هاي گياهي مرغوب مثل روغن زيتون و نارگيل براي تغذيه آن ها استفاده كنيد و بدانيد كه استفاده از تركيبات ملايم و غير محرك براي شست وشوي موهاي خشك و چرب كردن موها بسيار مفيد است و مانع خشكي بيش از حد و موخوره زدن موها مي شود.
خشكي مو و موخوره را كنترل كنيم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان