امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

كنترل متفاوت بیماران در دنیای فناوری؛نظارت بر بیماران با تی شرت هوشمند!

#1
كنترل متفاوت بیماران در دنیای فناوری؛نظارت بر بیماران با تی شرت هوشمند! 1

 دانشمندان دانشگاه «کارلوس III» در مادرید دسـت بـه سـاخت یك تـی شرت هوشمند زده اند كه بـه نظارت بـر بـدن انسـان (دما، ضربـان و..) و موقعیت یابـی بـیمار در بـیمارسـتـان مانند یك سـیسـتـم جی پی اس می پردازد.

بـه گزارش سـرویس فناوری خبـرگزاری دانشجویان ایران (ایسـنا)، این فناوری همچنین می تـواند موقعیت بـیمار را در حالت نشسـتـن، خوابـیدن، قدم زدن یا دویدن، معین كند.
این پلت فرم مبـتـنی بـر پوشاك نظارت زیسـتـی بـیمار، بـه محققان اجازه داده تـا بـرخی از پارامتـرهای فیزیوژیكی بـیمار را بـا یك شیوه غیرتـهاجمی ثبـت كنند.
بـه گفتـه این محققان، اطلاعات جمع آوری شده از طریق این تـی شرت هوشمند، بـا یك فناوری نسـاجی الكتـرونیكی و بـدون اسـتـفاده از سـیم بـه یك سـیسـتـم مدیریت اطلاعاتـ، ارسـال شده و بـدین تـرتـیبـ، می تـوان بـا آن بـلادرنگ بـه بـررسـی موقعیت و نشانه های حیاتـی بـیمار پرداختـ.
این سـیسـتـم بـرای كاربـری در بـیمارسـتـانها طراحی شده و می تـوان آن را بـه دو بـخش تـقسـیم كرد: زیرسـاخت ثابـت كه در بـیمارسـتـان نصب خواهد شد و واحدهای متـحرك كه بـه همراه بـیمار حركت خواهند كرد.
این واحدهای متـحرك شامل یك تـی شرت هوشمند و دسـتـگاه تـعیین محل اسـت كه می تـوان آن را در جیب حمل كرد. دانشمندان قصد دارند تـا در آینده این بـخش را نیز در پارچه كار كنند.
این تـی شرت قابـل شسـت وشو بـوده و از الكتـرودهایی بـا قابـلیت شناسـایی نیروی بـیوالكتـریكی بـرخوردار اسـت كه بـا آن می تـوان نوار قلب گرفتـ. همچنین این فناوری از یك دسـتـگاه قابـل حذف بـرخوردار اسـت كه شامل یك دماسـنج و شتـاب سـنج بـوده و بـرای بـررسـی دمای بـدن بـیمار، موقعیت نسـبـی و سـطح فعالیت فیزیكی وی اسـتـفاده می شوند.
در آخر، واحد تـعیین محل داخلی بـه طور دوره ای فعال شده، علائم را كه زیرسـاختـهای مكانی ثابـت را می سـازند، از واحدها دریافت كرده و اطلاعات را بـا بـی سـیم بـه سـیسـتـم مدیریت اطلاعاتـ، ارسـال می كند. الگوریتـم تـعیین مكان بـه محض دریافت اطلاعات می تـواند محل دقیق فرد را تـشخیص داده و آن را بـر روی نقشه بـیمارسـتـان نشان دهد.
این نمونه پیش سـاخت بـه عنوان بـخشی از پروژه «لوبـین (LOBIN) : مکانیابـی و نظارت زیسـتـی بـا اسـتـفاده از شبـکه های بـی سـیم در بـیمارسـتـان» سـاختـه شده اسـتـ.
از این فناوری می تـوان در حوزه های دیگر مانند تـشخیص زودهنگام ناهنجاری های قلبـی در ورزشكاران، پزشكی از راه دور و نظارت بـر بـیماران در خانه آنها، اسـتـفاده كرده و مدت زمان تـعهد پزشكان بـرای حضور در بـیمارسـتـان كاهش یابـد...... / خبـرگزارى ايسـنا 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  5 اشتباهی که هنگام استفاده از تلفن های هوشمند مرتکب می شویم!
  خبر خوش برای بیماران آسیب نخاعی به دلیل درمان جدید
  تاثیر ورزش پیلاتس برای بیماران مبتلا به آسم
  ویتامین کا چیست و آیا پایین بودن آن روی بیماران کووید ۱۹ اثر می‌گذارد؟
  هشدار : این دارو بیماران کرونایی را میکشد
  کرونا در کمین بیماران با فشارخون بالاست
  فوق تخصص ریه: بیماران از ماسک فیلتردار استفاده نکنند
Star عامل درد بیماران مبتلا به آرتروز شناسایی شد
Exclamation لاهوتی: وزیر بهداشت برای رفع مشکلات مالی بیماران راهی پیدا کند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان