امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B

#1
اکنون به اختصار سریهای قبلی این زیر دریایی را جهت آشنایی نام میبریم : 
نیروی دریایی فرانسه : 
Agosta (S 620) شروع خدمت 1977 پایان خدمت 1997 
Bévéziers (S621) شروع خدمت 1977 پایان خدمت 1998 
La Praya (S 622) شروع خدمت 1978 پایان خدمت 2000 
Ouessant (S 623) شروع خدمت 1978 پایان خدمت 2001 
نیروی دریایی اسپانیا : 
Galerna (S 71) شروع خدمت 1983 – همچنا ن در خدمت 
Siroco (S 72) شروع خدمت 1983 همچنا ن در خدمت 
Mistral (S 73) شروع خدمت 1985 همچنا ن در خدمت 
Tramontana (S 74) شروع خدمت 1985 همچنا ن در خدمت 
نیروی دریایی پاکستان 
PNS/M Khalid (S137) ساخته شده در DCN Cherbourg فرانسه 1999 
PNS/M Saad (S138) ساخته شده در پاکستان به کمک فرانسه 2002 
PNS/M Hamza (S139) ساخت پاکستان 2006
 
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 
 

Agosta 90 B
 
در این سری ، با کمک تکنولوژی و افزایش اتوماسیون و مکانیزه کردن زیردریایی تعداد پرسنل از 54 به 36 کاهش پیدا کرده است همچنین میتوان به باتری جدید برای افزایش محدوده برد ، توانایی رفتن به عمق بیش تر از 350m ( که ناشی از استفاده از مواد جدید از جمله فولاد (HLES 80 و کاهش صدای زیر دریایی به سبب نصب سیستم تعلیق جدید و ایزولاسیون پیشرفته نیز اشاره کرد . 
سه Agosta 90 B توسط نیروی دریایی پاکستان در سپتامبر 1994 سفارش داده شد . اولین زیردریایی ، خالد (S137) در کارخانه DCN در شربورگ در سال 1999 تکمیل شد. مونتاژ دومین زیردریایی ، سعد ،در تعمیرگاه کشتی های نیروی دریایی پاکستان واقع در بندر کراچی در ماه اوت سال 2002 آغاز شد و در دسامبر سال 2003 تکمیل شد. سومین زیردریایی ، حمزه ، است که در سال 2006 در کراچی ساخته و مونتاژ شده و در سپتامبر 2008 وارد خدمت گردیده است. 
البته ساخت زیردریایی سعد مدتی به دلیل حمله تروریستی در بندر کراچی که منجر به کشته شدن 11 مهندس فرانسوی شده بود تعطیل شد . 
سومین زیردریایی ساخت پاکستان ، حمزه ، مجهز به سیستم پیشرفته محرکه MESMA AIP می باشد .این سیستم که قوای محرکه زیردریایی را تأمین می کند تمامی تستهای مورد نظر را گذرانده و قرار است تحت لیسانس DCN از سال 2011 بر روی دیگر زیردریاییهای پاکستانی نیز قرار گیرد .
 

زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 
  
سیستم کنترل و فرماندهی SUBTICS

این سیستم الکترونیکی پیشرفته ساخت شرکت UDS از شرکای شرکتهای بین المللی DCNS و THALES بود که با ادغام آنها شرکت به نام DCNS تغییر نام داد . سیستم فوق مغز عملیات زیردریایی است و تمامی بخشهای زیردریایی برای اجرای عملیاتهای رزمی ، تاکتیکی و تمتم واحدهای حرکتی و عملیاتی به این بخش مربوط هستند و خط سیر فرماندهی و اجرای دستورات همگی از این واحد منشعب می گردند.
 
 
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 

اژدرها
 
زیردریایی Agosta 90 B مجهز به 4 مقر (تیوب ) پرتاب اژدر 533 میلیمتری می باشد و قادر است مخلوطی از 16 موشک و اژدر را با خود حمل نماید . اژدرهای مورد استفاده در زیردریایی فوق از نوع MOD2 ECAN F17 می باشند که مجهز به سیستم هدایت با سیم در حالات فعال و غیر فعال هستند و 20 کیلومتر برد دارند . سر جنگی این اژدرها 250 کیلوگرمی است و اژدر قادر است فشاری تا عمق 600 متر را تحمل کند .
موشکهای Exocet SM39

Agosta 90 B مجهز به تیوب اژدر MBDA شده است تا قادر باشد موشکهای Exocet SM39 را شلیک کند .هنگام شلیک مشخصات منطقه هدف به کامپیوتر موشک داده می شود و پس از شلیک موشک بوسیله هدایت اینرسیایی و سپس رادار فعال به سمت هدف پیش می رود . برد موشک فوق 50 کیلومتر است و دارای 165 کیلوگرم سر جنگی از نوع HE می باشد .
 
 
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 

  
جنگ الکترونیک
 
90B Agosta به رادار هشدار دهنده Thales DR-3000U مجهز شده که در باند K به D فعالیت می کند و دارای آنتنهای مونوپالس پیش اخطار می باشد .
 
مجموعه سنسورها

این زیردریایی به مجموعه سونار زیردریایی TSM 223 ساخت تالس ( مدلهای قبلی مجه به سیستم تامپسون مارکونی بودند ) ، پریسکوپهای ساخت ساژم SAGEM و رادار ناوبری Thales I-band مجهز می باشد .
 
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 
 
سیستم محرکه
 
این زیردریایی می تواند به دو سیستم قوای محرکه مجهز شود : 
1. موتور توربو دیزل SEMT-Pielstick 16 PA4 V 185 VG 
که قادر به ایجاد 3600 اسب در حالت دیزل و 2200 کیلو وات الکتریک می باشد و به یک پروانه انتهایی در زیردریایی متصل است . این موتور دارای دو پریسکوپ زیر به سطح برای شارژ باطریها مجهز است تا باطریهای موتور دیزلی در صورت لزوم شارژ شوند . از معایب موتور توربو دیزل صدای آن است که احتمال کشف زیردریایی را بیشتر خواهد کرد . 
2. سیستم محرکه MESMA 
این سیستم که در زیردریاییهای پاکستان به برای اولین بار به کار گرفته شده است اساسا شامل یک توربین پرفشار بخار و محفظه احتراق سوخت اتانول و اکسیژن مایع است که موجب افزایش طول زیردریایی از 67 به 76 متر و افزایش وزن آن در زیر سطح از 1760 به 2050 تن شده ولی در کاهش صدا و قدرت و برد عملیاتی اثری قابل قبول داشته است ولی در بقیه موارد عملکردی مشابه دارند. 
به زبان ساده باید گفت در این حالت گاز حاصل از احتراق اتانول و اکسیژن مایع در محفظه احتراق که فشار بالایی دارد به یک توربین منتقل شده و موجب چرخش آن میگردد که این چرخش به پروانه زیردریایی منتقل شده و موجب حرکت آن می گردد . این سیستم از این بابت منحصر به فرد است که موتور زیردریایی برای احتراق نیازی به snorkel یا لوله ورود و خروج هوا برای احتراق سوخت ندارد و می تواند ساعتها و روزها بدون نیاز به هوای اتمسفر جهت موتورها به عملیات زیر آب ادامه دهد .
 
 
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
نمودار طرز کار سیستم MESMA
 

همانطور که در عکسهای زیر مشاهده می کنید سیستم فوق به زیردریایی اضافه شده و موجب افزایش طول می گردد.
 
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 
زیردریایی فرانسوی Agosta 90 B 1
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |معرفی جنگنده فرانسوی داسو سوپر اتاندارد|
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  تولید زیردریایی با تکنیک چاپ سه بعدی!
  ماجرای سرقت جنگنده میراژ فرانسوی ازلبنان توسط ماموران کا گ ب
  معرفی سلاح ضد تانک فرانسوی میلان
  ناتوانی ناو هواپیمابر آمریکایی در شناسایی زیردریایی ایرانی
  تصاویری از زیردریایی های جنگ جهانی دوم
  یک زیردریایی جدید به توان دفاعی نیروی دریایی ارتش افزوده می‌شود
  روبات های زیردریایی ایران
  قدرتمندترین و پیچیده‌ترین زیردریایی دنیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان