اکثر کسبوکار ها از شرکت در نمایشگاههای بزرگ مرتبط با فعالیتشان، غافل نمیشوند و سعی میکنند از همان اول سال برای آنها برنامهای داشته باشند و یا حتی خودشان رویدادهایی برگزار کنند. اما سوال اینجاست که چگونه این کسبوکارها میتوانند غرفههای خود را پر از کسانی کنند که با موضوع کسبوکارشان آشنایی دارند و حضورشان میتواند برای آنها سودآور باشد؟ کسبوکارها میتوانند هزینه زیادی صرف تبلیغات کنند و با روشهای تلبلیغاتی پر هزینه، اعلام کنند که در یک نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و یا رویدادی پیش رو دارند. اما در مدیریت یک کسبوکار، همیشه چالشی داریم که یک کار را چگونه میتوانیم با هزینه کمی انجام دهیم؟
انتشار محتوای با کیفیت:
با شناخت مخاطب خود، محتوایی برای او طراحی کنید که برایش جذاب باشد. همیشه در نظر داشته باشید که محتوای شما باید گویای برندینگ کمپانی شما باشد و تحت تاثیر قوانین مربوط به تولید محتوای شما آماده شوند. فراموش نکنید که تقلید کردن از یک برند مشابه، نمیتواند شما را به هدفتان نزدیک کند.
به صورت مرتب پست منتشر کنید:
یکی از رازهای موفقیت در اینستاگرام این است که به صورت مداوم و با یک برنامهریزی مشخص، پستهای خود را منتشر کنید. حداقل تعداد پستی که پیشنهاد میشود که منتشر کنید، ۱ پست در روز است و حداکثر آن ۵ تا. زیرا در صورت زیادهروی در انتشار پست، ممکن است که به صورت ناخواسته به اسپم کردن بپردازید و افراد تصمیم بگیرند که صفحه شما را دیگر دنبال نکنند. همچنین مهم است که در چه ساعتی چه نوع پستی را انتشار دهید. برای درک بهترین موقعیت ارسال پست دو مقاله زیر را در این رابطه مطالعه کنید
همان طور که تجربه نشان داده، روشهای دیگری برای اطلاعرسانی وجود دارد که چندان به بودجه تبلیغاتی شما صدمه نمیزنند و بعضا نتایج بهتری نسبت به روشهای تبلیغاتی پرهزینه بر جای میگذارند. هر کسبوکاری در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی به فعالیت میپردازد و کمتر برندی را میبینید که در این نوع فضاهای پرمخاطب حضور نداشته باشند.
از طرفی وبلاگهای کمپانیها، فضای بسیار خوبی برای اشتراکگذاری اخبار و اطلاعرسانی در مورد رویدادها هستند. فقط کافی است که رویداد خود را معرفی و هدف از برگزاری آن و حضور در آن را عنوان کنید.
در ادامه به راهکارهایی میپردازیم که میتوانید با پیادهسازی آنها، رویداد خود را بهتر در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید:
توییتر:
توییتر یکی از بسترهایی است که بواسطه آن میتوانید با سرعت بالایی به اطلاعرسانی بپردازید و رویداد خود را معرفی کنید. از طرفی توییتر به خاطر اینکه شبیه به یک سرویس میکروبلاگینگ است، به شما این امکان را میدهد که بتوانید رویداد خود را به صورت زنده گزارش کنید و مخاطبان خود را از لحظه لحظه رویدادتان با خبر سازید.
اینستاگرام:
مخاطبان شما تشنه عکسها و ویدئوها هستند. از لحظه شمارش معکوس برگزاری رویداد گرفته تا انتهای آن، میتواند خوراکی برای اینستاگرام شما باشند. در اینستاگرام خلاق باشید و به هر شکلی میزان تعامل افراد را بالا ببرید تا بیشتر دیده شوید و مخاطبانتان افزایش یابند.
عکسی از جشنواره وب و موبایل در سال ۹۳ که در آن بواسطه یک قاب مجله تایم، تعامل افزایش یافته بود
سوآرم:
اعلام حضور کردن در این اپلیکیشن به شدت باب شده و اکثر کاربران این شبکه اجتماعی در هر جا و مکانی Check-in میکنند که همه را باخبر کنند. شما هم میتوانید افراد را تشویق کنید که در رویدادتان Check-in کنند تا اطلاعرسانی بیشتری در رابطه با رویداد شما صورت بگیرد.
فعالیت در هر شبکه اجتماعی، یک سری قوانین دارد که بر اساس تجربههای کاربران آنها وضع میشوند و توسط خود شبکههای اجتماعی تعیین نمیگردند. شبکه اجتماعی اینستاگرام که بر اساس اشتراکگذاری عکس و ویدئو بنا شده، از این قاعده مستثنا نیست و قوانینی برای فعالیت در آن استخراج شده که بیشتر برای صفحات مربوط به کمپانیها صدق میکنند:
انتشار محتوای با کیفیت:
با شناخت مخاطب خود، محتوایی برای او طراحی کنید که برایش جذاب باشد. همیشه در نظر داشته باشید که محتوای شما باید گویای برندینگ کمپانی شما باشد و تحت تاثیر قوانین مربوط به تولید محتوای شما آماده شوند. فراموش نکنید که تقلید کردن از یک برند مشابه، نمیتواند شما را به هدفتان نزدیک کند.
به صورت مرتب پست منتشر کنید:
یکی از رازهای موفقیت در اینستاگرام این است که به صورت مداوم و با یک برنامهریزی مشخص، پستهای خود را منتشر کنید. حداقل تعداد پستی که پیشنهاد میشود که منتشر کنید، ۱ پست در روز است و حداکثر آن ۵ تا. زیرا در صورت زیادهروی در انتشار پست، ممکن است که به صورت ناخواسته به اسپم کردن بپردازید و افراد تصمیم بگیرند که صفحه شما را دیگر دنبال نکنند. همچنین مهم است که در چه ساعتی چه نوع پستی را انتشار دهید. برای درک بهترین موقعیت ارسال پست دو مقاله زیر را در این رابطه مطالعه کنید
همان طور که تجربه نشان داده، روشهای دیگری برای اطلاعرسانی وجود دارد که چندان به بودجه تبلیغاتی شما صدمه نمیزنند و بعضا نتایج بهتری نسبت به روشهای تبلیغاتی پرهزینه بر جای میگذارند. هر کسبوکاری در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی به فعالیت میپردازد و کمتر برندی را میبینید که در این نوع فضاهای پرمخاطب حضور نداشته باشند.
از طرفی وبلاگهای کمپانیها، فضای بسیار خوبی برای اشتراکگذاری اخبار و اطلاعرسانی در مورد رویدادها هستند. فقط کافی است که رویداد خود را معرفی و هدف از برگزاری آن و حضور در آن را عنوان کنید.
در ادامه به راهکارهایی میپردازیم که میتوانید با پیادهسازی آنها، رویداد خود را بهتر در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید:
توییتر:
توییتر یکی از بسترهایی است که بواسطه آن میتوانید با سرعت بالایی به اطلاعرسانی بپردازید و رویداد خود را معرفی کنید. از طرفی توییتر به خاطر اینکه شبیه به یک سرویس میکروبلاگینگ است، به شما این امکان را میدهد که بتوانید رویداد خود را به صورت زنده گزارش کنید و مخاطبان خود را از لحظه لحظه رویدادتان با خبر سازید.
اینستاگرام:
مخاطبان شما تشنه عکسها و ویدئوها هستند. از لحظه شمارش معکوس برگزاری رویداد گرفته تا انتهای آن، میتواند خوراکی برای اینستاگرام شما باشند. در اینستاگرام خلاق باشید و به هر شکلی میزان تعامل افراد را بالا ببرید تا بیشتر دیده شوید و مخاطبانتان افزایش یابند.
عکسی از جشنواره وب و موبایل در سال ۹۳ که در آن بواسطه یک قاب مجله تایم، تعامل افزایش یافته بود
سوآرم:
اعلام حضور کردن در این اپلیکیشن به شدت باب شده و اکثر کاربران این شبکه اجتماعی در هر جا و مکانی Check-in میکنند که همه را باخبر کنند. شما هم میتوانید افراد را تشویق کنید که در رویدادتان Check-in کنند تا اطلاعرسانی بیشتری در رابطه با رویداد شما صورت بگیرد.