امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بدترین کفش ها کدامند

#1
Smile 
اگر سلامت را مبنا بگیریم، می توانیم بگوییم که 6 گروه از کفش ها خطرناک تر از بقیه کفش ها هستند. این 6 گروه عبارتند از: کفش های پاشنه بلند، نوک تیز زنانه، عروسکی، سکویی، نوک تیز مردانه، صندل ها و کفش هایی که دقیقا اندازه پای شما نیستند.

کفش های پاشنه بلند

پاشنه های نامناسب تشدیدکننده مشکلات قلبی اند. از بین اجزا و قسمت های مختلف کفش، پاشنه آن اهمیت بسیاری دارد. پاشنه نامناسب کفش می تواند با اثر مستقیم بر پاشنه پا و تشدید مسایل قبلی، مشکلاتی به وجود آورد. پاشنه بلند با آنکه خودبه خود پینه ایجاد نمی کند ولی می تواند آن را تشدید کند. کوتاهی تاندون آشیل و کم شدن محدوده دامنه حرکتی مفصل مچ پا نیز از دیگر عوارض کفش های پاشنه بلند است که باعث ایجاد درد در پاشنه پا می شود. یکی از دلایل شیوع درد در ناحیه پاشنه پا در خانم ها هم پوشیدن کفش های پاشنه بلند است به طوری که وقتی خانمی با درد ناحیه پاشنه یا خارپاشنه مراجعه می کند، باید حتما نگاهی به کفش های او از نظر اندازه و پاشنه های بلند انداخت زیرا بعضی از بررسی ها نشان داده اند نزدیک به 70 درصد خانم هایی که دچار درد ناحیه پاشنه پا هستند، کفش های پاشنه بلند می پوشیده اند. علاوه بر درد ناحیه پاشنه به دلیل اینکه با پوشیدن کفش های پاشنه بلند پلی بین پاشنه و قسمت جلویی پا ایجاد می شود، محافظی در ناحیه قوس پا وجود ندارد که این مساله باعث ایجاد درد در ناحیه قوس پا می شود و انتقال بیش از حد وزن به قسمت جلویی پا نیز باعث درد در سر استخوان های کف پا و قاعده انگشتان خواهد شد بنابراین کفش های پاشنه بلند می توانند باعث ایجاد درد در هر قسمتی از پا شوند.

کفش های نوک تیز زنانه

با پوشیدن کفش های پاشنه بلند علاوه بر ایجاد درد، احتمال زمین خوردن به دلیل کم شدن تعادل و پیچ خوردن مفصل مچ پا در افراد بیشتر می شود. متاسفانه کفش های پاشنه بلند، معمولا نوک تیز هم هستند بنابراین عوارض پاشنه های بلند را تشدید و خود مشکلات جدیدی ایجاد می کنند. هر چند این کفش ها شیک هستند، اما به دلیل اینکه پنجه پا را به هم می فشارند، بعد از مدتی باعث بروز درد عصبی، پینه پا، تاول و انگشت چکشی می شوند. در برخی زنان، افزایش فشار وارده به پا، باعث کبودی ناخن ها می شود. برآمدگی دردناک در قاعده انگشت شست نیز از دیگر مشکلات این نوع کفش هاست که به دلیل خم شدن غیرطبیعی انگشتان پا بروز می کند و هنگامی به وجود می آید که بافت یا استخوان در مفصل، جابجا شود. کفش های پاشنه بلند و نوک تیز، انگشتان پا را به هم می فشارند و با گذشت زمان انگشتان چکشی و خمیدگی های غیرطبیعی در مفاصل انگشتان پا ایجاد می کند که با مرور زمان، سفت تر و سخت تر می شوند و گاهی کار به جایی می رسد که درمان آن فقط با روش های جراحی امکان پذیر می شود. مناسب ترین ارتفاع پاشنه کفش برای آقایان 2 تا 3 سانتی متر و برای خانم ها 3 تا 4 سانتی متر است. اگر پاشنه های کفش بیش از 4 تا 5 سانتی متر باشد، بلند محسوب می شود.

کفش های عروسکی

کفش های بدون پاشنه هم دردسرساز هستند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی در زانو، لگن و پشت و بیماری دردناکی به نام التهاب پلانتار فاسیا می شوند. علاوه بر این، به دلیل اینکه کف این کفش ها معمولا نازک است و قوس مناسبی ندارند، با پوشیدن آنها احتمال شکستگی استخوان های کف پا و تشدید دردهای زانو و ستون فقرات به خصوص در افراد سالمند، بیشتر است. این نوع کفش ها هیچ قوسی ندارند و از عملکرد مناسب پا جلوگیری می کنند و مشکلات زانو، لگن و کمر به وجود می آورند. کفشی که قوس مناسب نداشته باشد، باعث دردناک شدن یا التهاب کف پا می شود.

صندل ها

احتمال آسیب به پا و شکستگی در این کفش ها بسیار است. افراد مبتلا به دیابت، نباید این کفش ها را بپوشند زیرا کوچک ترین بریدگی و خراش پا می تواند باعث بروز عوارض جدی برای آنها شود. به علاوه برخی از این نوع صندل ها دارای هیچ گونه قوسی نیستند و از قوس پا محافظت نمی کنند و می توانند منجر به التهاب کف پا شوند و مشکلات زانو، لگن و کمر را تشدید کنند. پوشیدن صندل های تخت لاانگشتی می تواند باعث کشیدگی بیش ازحد، پارگی یا التهاب بافت کف پا شود. این وضعیت باعث افزایش درد پاشنه خواهد شد.

کفش های بزرگ یا کوچک

خیلی از خانم ها کفش هایی می پوشند که برای پایشان کوچک است و این کفش ها باعث به وجود آمدن پینه، تاول، میخچه و مشکلات دیگر در پا می شود. فشار مداوم به پا مفاصل پا را تحریک می کند و ورم مفصل (آرتروز) را پی دارد. براساس نتایج تحقیقات، بسیاری از کودکان که کفش هایی با اندازه های نامناسب می پوشند در معرض خطر ناهنجاری های پا قرار می گیرند.

کفش نوک تیز مردانه

این نوع کفش های مردانه باعث ایجاد مشکلاتی مانند انگشتان چکشی، پینه و درد پا می شوند. برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات کفش های نوک پهن بپوشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط hastam ، shawkila ، Sara stayles♥ ، nahal:o ، melis bebedag ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀
آگهی
#2
این چیه گذاشتی ؟؟؟//؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟25r3025r3025r3025r3025r3025r3025r3025r3025r30
اگر با گذشت کوچک میشدیم خدا انقدر بزرگ نبودHeartHeart
پاسخ
#3
(17-02-2014، 18:57)hastam نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
این چیه گذاشتی ؟؟؟//؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟25r3025r3025r3025r3025r3025r3025r3025r3025r30

بد ترین کفش ها کدامند :| !! عجیبه ؟؟

واسه نفهمی مث تو نذاشتم :| !!
پاسخ
#4
من هیچ کدومشو نمیپوشم خدا رو شکر Big Grin
You keep making me weakYeah,
frozen and can't breathe
پاسخ
 سپاس شده توسط Mιѕѕ UηυѕυαL
#5
لایک حقته
پاسخ
 سپاس شده توسط Mιѕѕ UηυѕυαL


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان