امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرگبارترين مشاغل آمريكا کدامند؟

#1
 آمار مربوط به مرگ در شغل در حالي ارائه مي‌شود كه در سال 2011 ميلادي، تعداد حوادث مرگبار شغلي 4‌هزار و 963 مورد گزارش شده است.

 اين آمارها همچنين نشان مي‌دهد كه خطرناك‌ترين شغل‌هاي آمريكا چه مشاغلي هستند. بيشترين آمار حوادث مرگبار گريبانگير كساني مي‌شود كه در قطع و آماده‌كردن درختان براي فروش فعاليت مي‌كنند. 

طبق آمار از 100‌هزار نفري كه به صورت تمام وقت در اين بخش مشغول به‌كار هستند، به‌طور متوسط حدود 128 نفر دچار مرگ ناشي از حادثه كاري شده‌اند. مطلبي كه در ادامه مي‌خوانيد هشت شغل مرگبار در آمريكا را به شما معرفي مي‌كند.

قطع‌كننده درختان

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 127/8

كارگراني كه در اين بخش كار مي‌كنند بايد درختان را قطع و تميز كنند تا حمل‌ونقل آنها براي فروش آسان باشد. آنها مجبورند از درخت‌هاي مرتفع بالا بروند و كار خود را انجام بدهند. سقوط درختان يا تجهيزات برش كه منجر به سقوط فرد مي‌شود از جمله خطراتي است كه كارگران اين بخش را تهديد مي‌كند. مجموع تلفات در اين شغل در سال 2012ميلادي 62 نفر گزارش شده است.

ماهي‌گيري

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 117


البته ماهي‌گيري به خودي خود شغلي مرگبار نيست اما اگر از آن جمله صيادان باشيد كه مجبوريد آبزيان را آن هم در مقادير زياد صيد كنيد بايد بدانيد كه با يكي از مرگبارترين مشاغل سروكار داريد. از جمله خطراتی که می توان به آن ها اشاره کرد، شرايط بد آب و هوايي، استفاده از تجهيزات سنگين و احتمال غرق شدن است . مجموع تلفات در سال 2012 ميلادي در اين شغل بالغ بر 32 نفر بوده است.

مشاعل هوايي

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 53/4

خلبانی از کودکی یکی از شغل هایی است که در ذهن بچه ها می گردد زیرا در تمامی نسل های پرواز یک آرزوست. اما بايد بدانيد آنهايي كه با هواپيما و هلي‌كوپتر سروكله مي‌زنند به سراغ يكي از خطرناك‌ترين مشاغل رفته‌اند. از كار افتادن تجهيزات، موارد اضطراري و تصادف از جمله خطرهاي اين شغل است. مجموع تلفات اين شغل در سال 2012 ميلادي بالغ بر 71 نفر بوده است.

سقف‌ساز

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 40/5

تعمير، نگهداري و نصب سقف‌هاي چوبي از جمله كارهايي است كه يك سقف‌ساز بايد انجام بدهد. خطراتي كه اين حرفه دارد عبارت است از كار‌كردن در ارتفاعات و گرماي اغلب عذاب‌دهنده روزهاي گرم تابستان. شما كه به عنوان يك سقف‌ساز نمي‌توانيد سه ماه تابستان كار را تعطيل كنيد. آمارها نشان مي‌دهد كه در سال 2012 ميلادي 70 نفر براثر حوادث اين شغل جان خود را از دست داده‌اند.

فولادكار

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 37

فولادكار كسي است كه در ساختمان‌هاي بلند و آسمان‌خراش‌ها، كارهاي فلزي ساختمان را انجام مي‌دهد. درواقع يك فولادكار پيكره فولادي يك ساختمان را برپا مي‌كند. كار كردن در ارتفاعات، استفاده از وسايل سنگين ـ كه خطر سقوط را افزايش مي‌دهد ـ و كار كردن با جوش از جمله خطرات اين شغل است. مجموع تلفات اين شغل در سال 2012 ميلادي بالغ بر 22 نفر بوده است.

جمع‌آوري زباله

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 27/1

زباله ای که هر شب از خانه خارجی می شود توسط افراد خاصی جمع‌آوري، فشرده‌سازي و حمل‌ونقل میشود ولی این کار به همین سادگی نیست و به عنوان یکی از مرگبارترین شغل ها در امریکا شناخته می شود. استفاده از تجهيزات سنگين و ترافيك از موارد ملموس دشواري‌هاي اين شغل است. اما آنچه باعث مي‌شود اين شغل يكي از مشاغل خطرناك باشد، تماس با مواد خطرناك است. براساس آمارها در سال 2012 ميلادي 26 نفر براثر حوادث اين شغل جان خود را از دست داده‌اند.

تعميركاري خطوط برق

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 23


نصب يا تعمير كابل‌هاي فشار قوي، تعويض سيم‌هاي برق يا تعمير سيستم‌هاي توزيع برق يكي ديگر از مشاغل مرگبار آمريكاست. البته نيازي هم به گفتن نيست كه خطرهاي اين شغل كار‌كردن در ارتفاع و مهم‌تر از آن سر و كله زدن با موجود زبان نفهمي به نام برق است! آمارها حاكي از آن است كه در سال 2012 ميلادي 26 نفر براثر حوادث اين شغل جان خود را از دست داده‌اند.

رانندگي كاميون

نرخ تلفات در هر 100 هزار نفر: 22/1

رانندگی با هر وسیله نقلیه ای می تواند برای جان انسان خطرناک باشد و رانندگی ماشین های سنگین خطرناک تر هم می شوند. حمل‌ونقل كالاهاي مختلف با كاميون و گاهي نيز فروش كالا در محل از جمله وظايفي است كه برعهده يك راننده كاميون قرار دارد. سروكله زدن با ترافيك و كم‌خوابي و خستگي ناشي از ساعت‌هاي طولاني رانندگي با كاميون از جمله خطرهاي اين شغل است. براساس آمار منتشر شده، در سال 2012 ميلادي 741 نفر جان خود را ازدست داده‌اند كه يكي از پرتلفات‌ترين مشاغل بوده است. 
پاسخ
 سپاس شده توسط امیررضا* ، Sieiry ، βΑllεяiηΑ♡
آگهی
#2
حالا ما که نمی خواهیم اونجا کار کنیمBig Grin
اما واقعا کارهای سختیه

اما مجبورن
پاسخ
#3
امیررضا تو چی خیلی بده هیچی نمیشیمرگبارترين مشاغل آمريكا کدامند؟ 1

(30-08-2013، 11:52)امیررضا* نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
حالا ما که نمی خواهیم اونجا کار کنیمBig Grinمرگبارترين مشاغل آمريكا کدامند؟ 1مرگبارترين مشاغل آمريكا کدامند؟ 1
اما واقعا کارهای سختیه

اما مجبورن
به سلامتی اونایی که خطشون اعتباریه ولی معرفتشون دائمی  مرگبارترين مشاغل آمريكا کدامند؟ 1
پاسخ
#4
جمع آوری زباله خخخخخخخخخ
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان