11-02-2014، 15:15
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جهانگیر الماسی:
شاگرد مهرجویی هستم
جهانگیر الماسی که اخیرا درباره فیلم «بمانی» داریوش مهرجویی اظهار نظر کرده بود، گفت: اظهاراتم در مورد فیلم «بمانی» براساس برخی دغدغههای صاحب نظران استان ایلام است که معتقدند، این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده و موجب تهییج برخی احساسات شده است.
این بازیگر اظهار داشت: برای داریوش مهرجویی (کارگردان بمانی) به عنوان یکی از پیشگامان سینمای نوین ایران و طلایه دار سینمای مبتنی بر حکمت و فلسفه ایرانی – اسلامی احترام ویژه ای قائل هستم و از محضر این استاد درس های زیادی آموخته ام.
الماسی ادامه داد: مهرجویی شخصیتی فرهنگی است و در فیلم های خود به دنبال قصه گویی نیست و آثار او براساس مستنداتی است که دارد و اگر در آثار این شخصیت هم اقتباسی دیده می شود مربوط به معنا و مفهوم است که آن را منطبق با جغرافیای تاریخی مردم خود شکل داد و به نقطه ای روشن می رسد.
او که اولین تجربه کارگردانی اش با عنوان «رنج و سرمستی» این روزها در ایلام مقابل دوربین است،گفت: من نمی توانم هیچ قضاوتی را در مورد فیلم بمانی انجام دهم چرا که این فیلم را ندیده ام و تنها برخی دغدغه های صاحب نظران استان ایلام را شنیده ام که این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده است و تهییج برخی احساسات را موجب شده است.
وی ادامه داد: من در جواب این عزیزان گفتم که این موضوعات در فیلمی بیان شده است و فیلم کاری که می کند این است که موجب چالش فکری مخاطب می شود و این چالش فکری موجب طرح مساله ای می گردد و طرح مساله هم زدودن ابهامات و در نتیجه رسیدن به نقطه جدید را در پی دارد.
وی در پایان نقش مهرجویی را در حراست از فرهنگ ملی و اسلامی بعنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر را ارزنده دانست و گفت: همچنان خود را شاگرد این استاد عزیز می دانم.

جهانگیر الماسی:
شاگرد مهرجویی هستم
جهانگیر الماسی که اخیرا درباره فیلم «بمانی» داریوش مهرجویی اظهار نظر کرده بود، گفت: اظهاراتم در مورد فیلم «بمانی» براساس برخی دغدغههای صاحب نظران استان ایلام است که معتقدند، این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده و موجب تهییج برخی احساسات شده است.
این بازیگر اظهار داشت: برای داریوش مهرجویی (کارگردان بمانی) به عنوان یکی از پیشگامان سینمای نوین ایران و طلایه دار سینمای مبتنی بر حکمت و فلسفه ایرانی – اسلامی احترام ویژه ای قائل هستم و از محضر این استاد درس های زیادی آموخته ام.
الماسی ادامه داد: مهرجویی شخصیتی فرهنگی است و در فیلم های خود به دنبال قصه گویی نیست و آثار او براساس مستنداتی است که دارد و اگر در آثار این شخصیت هم اقتباسی دیده می شود مربوط به معنا و مفهوم است که آن را منطبق با جغرافیای تاریخی مردم خود شکل داد و به نقطه ای روشن می رسد.
او که اولین تجربه کارگردانی اش با عنوان «رنج و سرمستی» این روزها در ایلام مقابل دوربین است،گفت: من نمی توانم هیچ قضاوتی را در مورد فیلم بمانی انجام دهم چرا که این فیلم را ندیده ام و تنها برخی دغدغه های صاحب نظران استان ایلام را شنیده ام که این فیلم به حوزه فرهنگ، اعتقادات و رفتار مردمشناسی ایلام لطمه زده است و تهییج برخی احساسات را موجب شده است.
وی ادامه داد: من در جواب این عزیزان گفتم که این موضوعات در فیلمی بیان شده است و فیلم کاری که می کند این است که موجب چالش فکری مخاطب می شود و این چالش فکری موجب طرح مساله ای می گردد و طرح مساله هم زدودن ابهامات و در نتیجه رسیدن به نقطه جدید را در پی دارد.
وی در پایان نقش مهرجویی را در حراست از فرهنگ ملی و اسلامی بعنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر را ارزنده دانست و گفت: همچنان خود را شاگرد این استاد عزیز می دانم.