امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

" ۲۰ نفر در زلزله بشاگرد زخمی شدند/تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی درگوهران "

#1
تعداد مصدومان زلزله 6.2 ریشتری بندرجاسک در استان هرمزگان به 20 نفر رسید که به بیمارستان منتقل شدند، این در حالی است که 400 واحد مسکونی در بخش گوهران شهرستان بشاگرد تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: بعد از وقوع زلزله 6.2 ریشتری بند جاسک در استان هرمزگان، نهمین پس لرزه به بزرگی 3.8 ریشتر همین منطقه را لرزاند. پس لرزه 3.8 ریشتری دیگری نیز میناب در استان هرمزگان را لرزاند.

علی بهرامی، بخشدار بخش گوهران شهرستان بشاگرد از تخریب 400 واحد مسکونی بدنبال وقوع زلزله 6.2 ریشتری صبح امروز خبر داد و درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در شهرستان بشاگرد به ایسنا گفت: درصد تخریب‌ها در این منطقه بالاست.
بخشدار بخش گوهران با اظهار اینکه در آخرین آمارگیری از سطح بخش، قریب به 400 واحد مسکونی تخریب شده، تصریح‌کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که تا این لحظه 20 تن نیز زخمی شده‌اند.
وی با بیان اینکه این بخش 70روستا در محدوده بخش گوهران قرار دارد، اظهارکرد: بدنبال وقوع این زمین‌لرزه، 70 درصد روستاهای بخش تخریب شده‌اند.
بهرامی درباره امدادرسانی انجام صورت گرفته، گفت: تا الان از امکانات شهرستان شش جایگاه اسکان موقت ایجاد شده و نیروهای امدادی در سطح بخش نیز به روستاها اعزام شدند.
وی درخصوص وضعیت راههای این بخش نیز گفت: متاسفانه محور اصلی بخش به علت ریزش کوه مسدود شد که با کمک سایر ارگان‌ها بازگشایی شد. بیشترین خسارت‌ها را روستاهای ایرر، سرهور و شهر گوهران که مرکز بخش است به خود دیده‌اند.

تعداد مجروحان زلزله بشاگرد به 20 نفر رسید/ تخریب 400 واحد مسکونی
مهر نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تعداد مجرحان زلزله بشاگرد به 20نفر رسید. از صبح شنبه تا کنون پنج زلزله شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان را لرزاند. بزرگترین این زمین لرزها 6.2 . 5.6 بود که موجب وارد شدن خسارتهای زیادی به مناطق روستایی در شهرستان بشاگرد شده است.
حسین رنجبر مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان بیان داشت: تا کنون20 مجروح توسط تیمهای امداد و نجات هلال احمر به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شده همچنین یک مجروح هم به دلیل شدت آسیب دیدگی به بیمارستان میناب منتقل شد.
وی در مورد مراحل امداد و نجات گفت: فعلا اولویت اول نجات جان انسانها و بیرون آوردن احتمالی افرادی که در زیر آوار گرفتار شده اند است و در مرحله بعد می توانیم امار خسارت ها را اعلام کنیم.
بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار مهر در بشاگرد 70 درصد روستاهای شهرستان بشاگرد آسیب دیده اند.
همچنین علی بهرامی بخشدار گوهران بشاگرد از تخریب 400 واحد مسکونی و انسداد برخی از راههای روستایی در شهرستان بشاگرد خبر داد.

اعزام مصدومان به بیمارستان بشاگرد
فارس نوشت: از بیمارستان بشاگرد خبر می‌رسد که مصدومان زمین‌لرزه صبح امروز به این بیمارستان انتقال داده می‌شوند و تعداد مصدومان در حال افزایش است.این در حالی است که مصدومان زمین‌لرزه بشاگرد به دلیل ساختار منازل مسکونی منطقه، بیشتر به طور سرپایی مداوا شدند.همچنین در منطقه شایعه شده است که یک نفر نیز کشته شده که تاکنون مقامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این خبر را تأیید نکرده‌اند.
گفتنی است که از صبح امروز تا کنون این منطقه از هرمزگان بیش از 8 بار با زمین‌لرزه‌های بالای چهار ریشتر لرزیده است. در حالی که مراکز زمین‌لرزه نگاری، بیشتر بندر جاسک را نشان می‌دهند، اما گویا بیشترین خسارات متوجه شهرستان بشاگرد شده است.

زلزله بشاگرد بدون تلفات
واحد مرکزی خبر نوشت: زمین لرزه صبح امروز در منطقه بشاگرد تلفات جانی نداشت.
عزیری، استاندار هرمزگان گفت: بر اساس اطلاعات اولیه ، در این زمین لرزه سه نفر در روستاهای منطقه بشاگرد زخمی شدند و به خانه های مسکونی نیز خسارتهایی وارد شد. گروه های امدادی به طرف منطقه حرکت کرده اند.

اعزام پنج گروه ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده جاسک
ایرنا نوشت: احمدرضا شجیعی، قائم مقام سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از اعزام پنج گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده بندر جاسک در استان هزمرگان خبرداد و گفت: با کسب خبر وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری در حوالی ساعت 7 صبح امروز در بندر جاسک بلافاصله ستاد بحران در اتاق کنترل عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد در لحظات اولیه وقوع این زمین لرزه پنج گروه ارزیاب به منطقه اعزام شدند که با توجه به شدت این زمین لرزه پنج گروه به گروه اولیه اضافه و دو فروند بالگرد نیز به منطقه زلزله زده اعزام شدند.
طبق گزارش های ارزیاب شده اولیه از گروه ارزیاب مشخص شده است که 10 روستا ترک خوردگی دیوار منازل مسکونی دارد که در برخی از روستاها امکان تخریب واحدهای مسکونی وجود دارد. هم اکنون نیروهای عملیاتی امدادرسان در حال آماده باش کامل بسر می برند تا در صورت نیاز به منطقه زلزله زده اعزام شون
" ۲۰ نفر در زلزله بشاگرد زخمی شدند/تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی درگوهران  " 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رئیس جمهور و همراهانش فوت شدند
  پس از اینستاگرام و واتساپ گوگل پلی و اپ استور نیز فیلتر شدند !
Heart درگیری‌های مرز تاجیکستان-قرقیزستان، ۱۳ کشته و ۱۲۱ زخمی برجای گذاشت
  چینی ها در لامپ خوری هم بهترین شدند!
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران
Heart ۵۰ کشته و زخمی در درگیری‌های أبین یمن به رغم اعلام آتش‌بس
  مردگانی که زنده شدند!
  حقیقتی به نام زلزله در تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان