امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکات مهم در مورد استفاده از تلفن همراه در ترکیه

#1
نکات مهم در مورد استفاده از تلفن همراه در ترکیه


چنانچه قصد سفر به ترکیه و یا اقامت ترکیه را دارید ، بد نیست اطلاعاتی را در ارتباط با خط تلفن همراه و گوشی تلفن همراه در ترکیه داشته باشید ، آشنایی با نکات مهم در مورد تلفن همراه در ترکیه دست شما را در تصمیم گیری باز می گذارد و شما می توانید بهترین سرویس با کمترین هزینه را انتخاب کنید .

اگر برای مسافرت توریستی و کوتاه مدت به ترکیه سفر میکنید و مایلید با ایران تماس تلفنی داشته باشید ، اگر تلفن همراه خود را با خود برده اید و خط ایرانسل و یا همراه اول دارید ، میتوانید از خدمات رومینگ بین المللی این شرکت ها استفاده کنید . این کار آسانترین راه است البته نرخ سرویس رومینگ گران است و برای کسانی که زیاد استفاده می کنند مناسب نیست . اگر در مدت اقامت شما تماس تلفنی شما با ایران زیاد است ، بهتر است از یکی از شرکت های تلفن ترک ، سیم کارت ترک تهیه کنید . در ترکیه می توانید از ۳ شرکت ترکسل ، ودافون و آوآ خط تلفن همراه خریداری کنید .

از کجا می توانید سیم کارت ترک خریداری کنید و کدام یک از شرکت ها خدمات بهتری دارند ؟

در تمام شهرهای ترکیه به هر کجا که مسافرت کنید میتوانید به راحتی سیم کارت ترک خریداری کنید . نمایندگی های زیادی از این شرکت ها در سر تاسر ترکیه مشغول به فروش هستند و به راحتی می توانید تهیه کنید . هر سه شرکت ترکسل ، ودافون و آوآ ( Avea, Turkcell, Vodafone) شرکت های معتبری هستند و یپکیج ها و تعرفه های مشابهی دارند . چون با هم در رقابت هستند تعرفه هایشان نیز مشابه با یکدیگر است و فرقی ندارد که از کدام یک از این شرکت ها سیم کارت تهیه کنید .

آیا میتوانیم سیم کارت های ترک را در گوشی خود استفاده کنیم و آیا نیاز به ثبت کردن گوشی همراه در ترکیه داریم ؟

یکی از مهم ترین نکاتی که باید یاد آوری کنیم این است که اگر اقامت شما در ترکیه بیش از ۶۰ روز به طول بیانجامد باید تلفن همراه خود را در ترکیه ثبت کنید . استفاده از سیم کارت محلی بسیار راحت تر و با صرفه تر از استفاده از سیم کارتی است که شما در کشور خود استفاده می کنید. در اینجا به نکته مهمی اشاره خواهیم کرد که شما باید از آن آگاه باشید. بنا به قوانین ترکیه تمامی گوشی های تلفن همراه نیازمند به ثبت شدن در سیستم مخابراتی ترکیه می باشند. شما یا می توانید با پرداخت ۱۲۰ لیر مالیات اقدام به ثبت گوشی تلفن همراه خود نمایید و یا از یکی از فروشگاه های موجود در ترکیه اقدام به خرید گوشی تلفن همراه نمایید (در این حالت نیازی به ثبت گوشی تلفن همراه نخواهید داشت) همچنین حدود ۵۰ تا ۷۰ لیره نیز به شرکتی که سیم کارت تهیه میکنید بپردازید تا تلفن شما را ثبت کنند . اگر شما در گوشی خارجی خود ( گوشی ای کا با خود از خارج از کشور ترکیه آورده اید) سیم کارت ترکی انداخته و استفاده کنید پس از یک یا دو ماه تلفن شما مسدود خواهد شد. گوشی تلفن همراه شما به عنوان یک گوشی “ثبت نشده” از شبکه خارج خواهد شد.در صورت خارج شدن گوشی شما از شبکه، فعال کردن دوباره مشکل تر و مستلزم صرف هزینه بیشتری خواهد بود.

چگونه تلفن همراه خود را در ترکیه فعال سازیم؟

۱_ تلفن خود را روشن کرده و کد *#۶۱#را وارد نمایید تا شماره IMEIگوشی شما در صفحه تلفن ظاهر شود. شماره IMEIرا یادداشت نمایید.

۲_ با در دست داشتن تلفن همراه خود، گذرنامه، دفترچه اجازه اقامت و IMEIگوشی خودبه یکی از ادارات مالیات دولت ترکیه، یک بانک، و یا (اداره پست) مراجعه نموده و درخواست یک گواهی ثبت تلفن همراه نمایید. برای گواهی ثبت تلفن باید ۱۱۵ لیره ترکیه پرداخت نمایید.

۳_ با در دست داشتن تلفن همراه و گذرنامه ی خود یکی از دفاتر اپراتورهای شبکه ترکیه ( Avea, Turkcell, Vodafone) مراجعه نموده و یک سیم کارت ترک بخرید. کارمند دفتر، شماره تلفن سیم کارت جدید را با شماره IMEIگوشی و اطلاعات شخصی شما ثبت خواهد کرد .
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه شهروندی ترکیه بر اساس برنامه سرمایه گذاری با سایر کشورها
Question چیزی در مورد شهر مرده ها شنیده بودید؟! + عکس 16+
  شماره تلفن‌‌های اضطراری استانبول
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  معرفی 4 مورد از هتل های 3 ستاره در شهر تفلیس
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  سوملا، صومعه ای هزار ساله در ترکیه
  ۸ حقیقت جالب در مورد بلغارستان که نمی‌دانید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان