امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سوملا، صومعه ای هزار ساله در ترکیه

#1
صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت محسوب می شود. دقیقا مشخص نیست که این صومعه در چه تاریخی و توسط چه کسی ساخته شده است اما تخمین زده شده که قدمت آن به یک هزار سال پیش برمی گردد و هدف از ساخت آن توسط محلی ها هم فرار از حمله های دشمن بوده است. این صومعه ی تاریخی امروزه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ترابزون ترکیه محسوب می شود و داستان جالبی دارد.

صومعه ی سوملا (Sumela Monastery) در بالای صخره های پر شیب شهر ترابزون ترکیه ساخته شده و در انبوهی از جنگل ها محاصره شده است. این صومعه که در گذشته های بسیار دور کاربری زیادی داشت، در سال ۱۹۲۳ به طور کلی متروک شد.
این صومعه، در بالای صخره هایی با شیب بسیار تند به نام کوه های زیگانا ساخته شده است و به عنوان Meryem Ana یا همان «مریم مقدس» هم شناخته می شود. بنای سوملا در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح زمین ساخته شده است ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و سبک معماری آن درست به سبک صومعه های کنار غارها و آب است.
چطور به صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه برویم؟
برای رسیدن به این صومعه ابتدا باید خودتان را به شهر ترابزون برسانید، از آنجا باید حدود ۴۵ کیلومتر بپیمایید و به طور پیوسته بالا بروید. وقتی به این صومعه می رسید اینطور به نظر می رسد که آن را به کوه چسبانده اند و ابهتی که این صومعه بر بالای صخره ها دارد، به نظر خیالی می رسد. برای رسیدن به ورودی این صومعه باید پلکانی باریک و طولانی را بروید.این مطلب برگرفته از سایت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور بدروم تابستان96 است .
ویژگی های صومعه ی سوملا
ساختمان های اصلی صومعه که باید از آنها دیدن کنید عبارتند از کلیسای صخره ای، اتاق شاگردان، آشپزخانه، اتاق مهمان، کتابخانه و فواره ای که از آن برای جمع آوری آب کوهستان استفاده می شده است. در این صومعه، ساختمانی بزرگ با یک بالکن در قسمت جلویی آن وجود دارد که مورد استفاده ی راهبان بوده است و تاریخ آن به سال ۱۸۶۰ بر می گردد.
کلیسیای صخره ای سوملا
یکی از عجیب ترین بخش های این صومعه، کلیسای صخره ای است که ظاهر غیر معمولی دارد. موردی که باعث منحصر بفرد شدن این کلیسا شده است این است که ورودی آن مثل فضای بیرونی اش با نقاشی های دیواری پوشانده شده است ، این نقاشی ها داستان هایی از انجیل و حضرت عیسی و مریم مقدس را به تصویر کشیده اند.
ریشه های باستانی صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه
صومعه ی سوملا در سال ۳۸۶ بعد از میلاد مسیح توسط راهبان ارتدوکس یونانی ساخته و وقف مریم مقدس شد. طبق افسانه ها، دو راهب یونانی به نام St Barnabas و خواهر زاده اش به نام St. Sophronios، تصویری از مریم مقدس روی غار دیدند و تصمیم گرفتند تا صومعه را در همین نقطه درست کنند و اما تاریخ دانان بر این باورند که قدمت سوملا خیلی به بیشتر از ینها برمی گردد.
صومعه سوملا امروزه محل بازدید هزاران گردشگر است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه شهروندی ترکیه بر اساس برنامه سرمایه گذاری با سایر کشورها
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  تور ترکیه
  5 مقصد گردشگری مهم در تور ترکیه
  تصاویر و آشنایی با شهر مصری 1500 ساله زیر دریا
  ازمیر یکی از شهر های ترکیه
  دیدنیهای ترکیه و استانبول

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان