امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در صورت استفاده از قطعات بی‌کیفیت؛ خودروسازان باید تاوان بدهند

#1
با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان در صورت استفاده از قطعات بی‌کیفیت در فرایند تولید یا تعمیر محصولات خود، موظف به جبران خسارت وارده به مشتریان خواهند بود.

پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی در کنار پایین بودن کیفیت خدمات پس از فروش این محصولات از دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان داخلی است.

در این زمینه، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار اقدام خودروسازان برای افزایش کیفیت این محصولات شده است.

در یکی از جدیدترین اظهارنظرهای محمدرضا نعمت‌زاده در این زمینه، وی از خودروسازان خواست از توزیع قطعات یدکی بی‌کیفیت در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود جلوگیری کنند.

وی در این زمینه دستور داد که "هیچ یکی از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان حق ندارند قطعات بی‌کیفیت را از خارج از شبکه خودروساز خریداری کنند و تامین همه قطعات یدکی باید از قطعات اصلی صورت گیرد".

این وضعیت در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که در آن قید شده عرضه‌کنندگان خودرو موظف به جبران خسارت ناشی از قطعات بی‌کیفیت هستند.

در این زمینه در ماده 47 این قانون آمده است:" چنانچه به تشخیص مراجع مقرر در این آیین‌نامه به علت استفاده از قطعات غیر استاندارد توسط عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز و یا ناشی از عدم کیفیت تعمیرات و یا در صورت سهل انگاری، خسارتی متوجه مصرف‌کننده گردد، عرضه‌کننده خودرو موظف به جایگزین کردن قطعات استاندارد و رفع نقصان خدمات، بدون دریافت وجوه جبران خسارات وارده است".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
در صورت استفاده از قطعات بی‌کیفیت؛ خودروسازان باید تاوان بدهند 1

منبع: ایسنا
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تیونینگ مرسدس کلاس X به صورت وانت شش چرخ
Star C3 WRC برای اولین بار از CHILE استفاده می کند
  انواع لاستیک خودرو : راهنمای کامل استفاده از بهترین نوع تایر
  مزایا و معایب استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک خودرو
  استفاده از کلاچ اتوماتیک ماشین چه مزایا و معایبی دارد؟
  رشد درآمد خودروسازان در ایام کرونا
  تولید روزانه ۴ هزار خودرو در کشور/ باید حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از واردات ق
  شروع تولید خودروسازان با هفت حذفی/جزئیات تولید در فروردین
  خودروسازان برای ارتقاء استانداردها مهلتی درخواست نکردند/ دو محصول جدید سایپا استاندار
  بدقولی‌ جدید خودروسازان به مشتریان/ هزینه بدعهدی را چه کسی می دهد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان