امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وجود اکسیژن در سیارات فراخورشیدی الزاما به معنی وجود حیات فرازمینی نیست

#1
فقط یه چیز اینکه توجه داشته باشید '' الزاما '' ..

هرچند دانشمندان از مدت ها پیش اکسیژن را به عنوان نشانه ای از وجود حیات در سیارات بیگانه تلقی کرده اند اما تحقیقات جدید نشان میدهد که حیات میتواند بدون وجود اکسیژن هم شکل بگیرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://images.persianblog.ir/740566_WoFoSu5H.jpg

اکسیژن شاید به عنوان نشانه ی حیات در زمین مطرح باشد اما لزوما مورد ضروری برای سیارات فراخورشیدی ستارگان دیگر نیست. تحقیقات جدید نشان میده واکنش میان اکسیر تیتانیوم با آب میتواند باعث تولید اکسیژن در یک سیاره ی فراخورشیدی بدون دخالت ارگانیسم های زنده باشد.
نوریو ناریتا از مرکز بین المللی علوم طبیعی ژاپن : " اگرچه اکسیژن همچنان یکی از نشانه های احتمالی حیات است اما لازم شده تا به دنبال نشانه های الزامی دیگر پیدایش حیات در کنار اکسیژن باشیم ."
ناریتا نقش تیتانیوم اکسید یا تیتانیا را در شکل گیری اکسیژن در اتمسفر سیاره مطالعه کرده.
Oxygen does not equel life
وجود اکسیژن به معنی حیات نیست.
در سال های اخیر دانشمندان از ابزارهای مختلف مانند تلسکوپ فضایی هابل برای بررسی اتمسفر سیارات فراخورشیدی استفاده کرده اند.
راه اندازی تلسکوپ فضایی جیمز وب در آینده ی نزدیک باعث بررسی ها و مطالعات بیشتر و عمیق تر در این زمینه خواهد بود. علاوه بر بررسی جو سیارات فراخورشیدی دانشمندان امیدوارند روزی بتوانند مدارکی محکم از وجود حیات پیدا کنند.
در کره ی زمین گیاهان از طریق عمل فتوسنتز به هوا اکسیژن آزاد میکنند ، اگر سیاره ای خارج از منظومه ی شمسی کشف شد که حاوی اکسیژن در اتمسفر خود بود دانشمندان نتیجه میگیرند که این اکسیژن محصول یک حیات در آن سیاره است.
ناریتا و تیم او تصمیم گرفتند که نقش تابش های میان ستاره ای در اطراف ستارگانی مانند خورشید را مطالعه کنند. آن ها کشف کردند که اگر مقدار کافی از تیتانیا ی معدنی در سطح یک سیاره وجود داشته باشد میتواند به آب مایع تبدیل شود ( در اثر حرارت خورشید ) و اکسیژن را در جو تولید کند.
تیتانیا ماده ای طبیعی است که در شهاب سنگ ها و در سطح ماه حضور دارد و زمانی شکل میگیرد که یک ستاره ی متوسط جرم در حال تحول از خود گاز و غبار بیرون میدهد و یا دچار انفجار ابرنواختری میشود و ماده ای معمول در سیارات فراخورشیدی میتواند باشد.
مقدار تیتانیا در سطح یک سیاره یا ماه بستگی به تعداد برخوردهایی که هرکدام داشته اند ( برخورد شهاب سنگ ها ) میتواند متفاوت باشد.
بر طبق این تحقیقات جدید یک سیاره ی زمین مانند که به دور یک ستاره ی خورشید مانند در حرکت است تنها به مقدار کافی از تیتانیا برای پوشش 0،05 درصد از سطح خود نیاز دارد تا اکسیژنی به اندازه ی اکسیژن موجود در اتمسفر زمین داشته باشد.
سیاراتی که اقیانوس دارند و میزبان ستارگانی تاریک تر هستند به 3 درصد از پوشش سطحی تیتانیا برای داشتن نتایج یکسان نیاز دارند. برای مقایسه محققان برآورد کرده اند که منطقه ای با تیتانیای فعال در سطح زمین خیلی کمتر از 97 مایل ( 250 کیلومتر) است یا چیزی در حدود 0،000005 درصد از سطح زمین.
مترجم : آیدا صفری
منبع : space.com
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا حیات اولیه از “مریخ” آغاز شده است؟
  شواهد حیات در سیاره ناهید مورد تردید قرار گرفت
  رپتایل ها....خزندگان فرازمینی
  “نیل دگراس تایسون” از سیارات فراخورشیدی و آیندۀ زمین می‌گوید
  سیارات منظومه ما*
  حداقل ۳۶ تمدن هوشمند در کهکشان ما وجود دارد!
  ماه «مرده» نیست!
  آیا در اعماق مریخ حیات وجود دارد؟
  چرخۀ حیات ستارگان باعث ایجاد عناصر در کیهان می‌شود
  آیا واقعا روی کره ماه آب وجود دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان