امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه کسانی درمعرض اضطراب اجتماعی هستند

#1
چه کسانی درمعرض اضطراب اجتماعی هستند 1

اضطراب اجتماعی نوعی هراس (فوبیاphobia=) است. هراس یا ترس شدید و غیرمنطقی پایدار اشکال بسیار زیادی دارد از هراس ساده گرفته تا ترس از حیوانات خانگی، عنکبوت، ارتفاع، مکان‌های باز یا بسته، خون و غیره.

اضطراب اجتماعیsocial anxiety یا هراس اجتماعی social phobia یک اختلال اضطرابی شایع بعد از افسردگی و اعتیاد است. شیوع آن بین ۲ تا ۳ درصد بوده و به معنای ترس شدید و غیرمنطقی از بودن در جمع و یا انجام کاری در حضور دیگران به همراه نگرانی درباره ارزیابی منفی ایشان است.

خود فرد از غیرمنطقی یا افراطی بودن ترسش آگاه است،  فرد از حضور در جمع دوری کرده و اگر مجبور به حضور باشد، معذب بوده و اضطراب و رنج زیادی را تحمل خواهد کرد.


این اختلال یک حالت پایدار بوده و جنبه‌های مختلف زندگی فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: هراس اجتماعی عملکرد تحصیلی، شغلی، اجتماعی فرد را مختل می‌کند. این وضعیت دست کم باید به مدت ۶ ماه دوام داشته باشد تا فرد به عنوان مبتلا به هراس اجتماعی تشخیص داده شود.


ابتلاء به اضطراب اجتماعی با خجالت کشیدن‌های‌ گاه و بی‌گاه طبیعی که ممکن است، برای هر کسی پیش بیاید فرق دارد.

علایم بالینی این اختلال عبارتند از: سرخ شدن رنگ چهره در حضور دیگران، گرفتگی عضلات و نگرانی درباره ارزیابی منفی دیگران است، افزود: ابتلا به این اختلال معمولا در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی شروع می‌شود.

 ابتلاء به هراس اجتماعی یا جمعیت هراسی دلایل مختلفی دارد. برخی روان‌شناسان معتقدند که این اختلال از طریق یادگیری ایجاد می‌شود. وراثت یک علت دیگر است.افراد مبتلا در میان خویشاوندان نزدیک خود دست کم یک فرد مبتلا به این اختلال را دارند.

 مشخص شده است که افراد مبتلا والدینی دارند که به فرزند خود کمتر توجه کرده، بیشتر طردشان می‌کنند و یا بیش‌حمایتگری از خود نشان می‌دهند.

برای پیشگیری از این اختلال لازم است، به والدین آموزش داده شود تا اعتماد به نفس را در فرزندان خود پرورش دهند. درمان معمول برای اضطراب اجتماعی، درمان‌شناختی رفتاری و بویژه جرأت‌ورزی است.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان