امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تحقق گام های بلند اقتصاد مقاومتی در گرو تکیه بر تولید ملی است

#1
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روزچهارشنبه درکارگاره آموزشی نهج البلاغه درجمع بانوان اراکی افزود: اتکا به داشته های داخلی و کمک گرفتن از دانش متخصصان در توسعه ارزش افزوده تولید، محور مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود:زنان به عنوان نیمی از جمعیت مولد کشور باید ضمن مشارکت آگاهانه در تکالیف حوزه تولید اقتصادی، سفیران نهضت صرفه جویی و ترغیب عمومی به خرید محول ایرانی باشند.

وی اظهار کرد: زمان آن رسیده در سایه خودباوری، درهای کشور را برکالاهای بی کیفیت وارداتی بسته و اقتصاد با ظرفیت های بومی و علمی پوست اندازی کند.

امام جمعه اراک ادامه داد: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید از حالت مصرف کننده به محرک تولید تغییر موضع داد.

دری نجف آبادی گفت: پیشرفت ایران در عرصه دانش هسته ای و سلول های بنیادین، علوم هوا و فضا و عرصه های دارو و نانو در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ستودنی است و این رویه باید در تمامی شریان های اصلی نظام نهادینه شود تا بستر قطع وابستگی مهیا شود.

وی اضافه کرد: قیمت نفت در شش ماه اخیر به کمتر از 40 دلار رسیده که با نگاهی گذرا می توان اسیب پذیری اقتصاد کشور از اقتصاد تک محصولی را دریافت و این مهم فصل تاکیدی بر تحول سازی در اقتصاد است.

وی افزود: نفت شاهرگ جامعه غرب و قیمت آن دست استکبار است باید سرنخ های وابستگی به غرب را قطع کرد که با جدایی از این وابستگی، سلطه گری استکبار بر اقتصاد کشور پایان پذیرد.

وی افزود:تدبیر این نیست که با فروش نفت به عنوان سرمایه خدادادی اقلام مصرفی بی کیفیت از کشورهایی چون چین را در کشور سرازیر شود و یکی ز آموزه های مهم دینی تکیه بر باروری قابلیت های مسلمانان است.

وی اظهار کرد:110 سال است که نفت ایران خام فروشی می شود و ارزش افزوده ناشی از آن به جای اینکه در شریان تولید باشد در مصرف گرایی است.

امام جمعه اراک بیان کرد: زمان بیداری اقتصادی است و باید بتوانیم با تقویت زیرساخت تولید و ایده های خلاق در اثرگذاری بر جذب ارزش افزوده نفت و منابع پایه خام سهم بسزایی داشته باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مهمترین صادرات ما بعد از نفت پسته و قالی است ولی باید چه میزان محصولات کشاورزی را صادرکنیم تا بتوانیم تجهیزات پزشکی و حیاتی مورد نیاز بیماران را وارد کنیم ، نیاز است در سایه همت و برخیزیم و عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر جایگاه و نقش دانشگاه ها در راهبری اقتصاد مقاومتی ادامه داد: 120 هزار دانشجو دراستان مرکزی سرمایه ای عظیم است که باید با تغییر نگرش ها از پشت میز نشینی به حضور کارساز عرصه تولید علمی و صنعتی از مزایای آن به شایستگی بهره برد.

وی ادامه داد: فرهنگ تن پروری که در پی تحصیلات عالی بدون مشقت و پشت میزنشینی است آفتی بزرگ است و این سرمایه ها با راهبری فکری درست و مهارت آموزی باید در جاده اقتصاد مقاومتی هدایت شوند.

وی در ادامه با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) با چاپ کاریکاتوردر فرانسه افزود: شخصیت والای رسول اکرم (ص) بسیار با عظمت است و با این دسته کارها کم نمی شود بلکه هر روزمریدان بیشتری جذب می کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: دشمنان به ویژه استکبار می کوشند با استفاده از شیوه های تبلیغی منسوخ شده عظمت و هیبت اسلام را دچار خدشه کنند اما آنان همواره در این قبیل توطئه ها ناموفق بوده اند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخترع ملکانی آب مصنوعی تولید کرد
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
  ساخت پهپادی که می‌تواند تا ۲۰ کیلوگرم وزن را بلند کند
  تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری
  تکیه بر فروش نفت از اول اشتباه بود
Shocked محلول ضدعفونی کننده دوستدار محیط زیست تولید شد !
Heart با تعریف یک پروژه در حد مسکن مهر می‌توان "جهش تولید" را عملیاتی کرد
  ترمیم اقتصاد انگلیس در پساکرونا سه سال زمان می‌برد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان