انجمن های تخصصی  فلش خور
تحقق گام های بلند اقتصاد مقاومتی در گرو تکیه بر تولید ملی است - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: تحقق گام های بلند اقتصاد مقاومتی در گرو تکیه بر تولید ملی است (/showthread.php?tid=214407)



تحقق گام های بلند اقتصاد مقاومتی در گرو تکیه بر تولید ملی است - *AliReza78* - 11-03-2015

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روزچهارشنبه درکارگاره آموزشی نهج البلاغه درجمع بانوان اراکی افزود: اتکا به داشته های داخلی و کمک گرفتن از دانش متخصصان در توسعه ارزش افزوده تولید، محور مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود:زنان به عنوان نیمی از جمعیت مولد کشور باید ضمن مشارکت آگاهانه در تکالیف حوزه تولید اقتصادی، سفیران نهضت صرفه جویی و ترغیب عمومی به خرید محول ایرانی باشند.

وی اظهار کرد: زمان آن رسیده در سایه خودباوری، درهای کشور را برکالاهای بی کیفیت وارداتی بسته و اقتصاد با ظرفیت های بومی و علمی پوست اندازی کند.

امام جمعه اراک ادامه داد: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید از حالت مصرف کننده به محرک تولید تغییر موضع داد.

دری نجف آبادی گفت: پیشرفت ایران در عرصه دانش هسته ای و سلول های بنیادین، علوم هوا و فضا و عرصه های دارو و نانو در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ستودنی است و این رویه باید در تمامی شریان های اصلی نظام نهادینه شود تا بستر قطع وابستگی مهیا شود.

وی اضافه کرد: قیمت نفت در شش ماه اخیر به کمتر از 40 دلار رسیده که با نگاهی گذرا می توان اسیب پذیری اقتصاد کشور از اقتصاد تک محصولی را دریافت و این مهم فصل تاکیدی بر تحول سازی در اقتصاد است.

وی افزود: نفت شاهرگ جامعه غرب و قیمت آن دست استکبار است باید سرنخ های وابستگی به غرب را قطع کرد که با جدایی از این وابستگی، سلطه گری استکبار بر اقتصاد کشور پایان پذیرد.

وی افزود:تدبیر این نیست که با فروش نفت به عنوان سرمایه خدادادی اقلام مصرفی بی کیفیت از کشورهایی چون چین را در کشور سرازیر شود و یکی ز آموزه های مهم دینی تکیه بر باروری قابلیت های مسلمانان است.

وی اظهار کرد:110 سال است که نفت ایران خام فروشی می شود و ارزش افزوده ناشی از آن به جای اینکه در شریان تولید باشد در مصرف گرایی است.

امام جمعه اراک بیان کرد: زمان بیداری اقتصادی است و باید بتوانیم با تقویت زیرساخت تولید و ایده های خلاق در اثرگذاری بر جذب ارزش افزوده نفت و منابع پایه خام سهم بسزایی داشته باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مهمترین صادرات ما بعد از نفت پسته و قالی است ولی باید چه میزان محصولات کشاورزی را صادرکنیم تا بتوانیم تجهیزات پزشکی و حیاتی مورد نیاز بیماران را وارد کنیم ، نیاز است در سایه همت و برخیزیم و عقب افتادگی ها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر جایگاه و نقش دانشگاه ها در راهبری اقتصاد مقاومتی ادامه داد: 120 هزار دانشجو دراستان مرکزی سرمایه ای عظیم است که باید با تغییر نگرش ها از پشت میز نشینی به حضور کارساز عرصه تولید علمی و صنعتی از مزایای آن به شایستگی بهره برد.

وی ادامه داد: فرهنگ تن پروری که در پی تحصیلات عالی بدون مشقت و پشت میزنشینی است آفتی بزرگ است و این سرمایه ها با راهبری فکری درست و مهارت آموزی باید در جاده اقتصاد مقاومتی هدایت شوند.

وی در ادامه با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) با چاپ کاریکاتوردر فرانسه افزود: شخصیت والای رسول اکرم (ص) بسیار با عظمت است و با این دسته کارها کم نمی شود بلکه هر روزمریدان بیشتری جذب می کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: دشمنان به ویژه استکبار می کوشند با استفاده از شیوه های تبلیغی منسوخ شده عظمت و هیبت اسلام را دچار خدشه کنند اما آنان همواره در این قبیل توطئه ها ناموفق بوده اند.