امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تغییر ، تحول و تنوع در برقراری ارتباط ..

#1
تغییر ، تحول و تنوع در برقراری ارتباط .. 1

سعی کنیم با تازه شدن سال تغییر در روابط و خلق و خوی خود بدهیم و با کسانیکه قهر بوده ایم و یا اختلاف داشته ایم رابطه مان را از سر بگیریم و دگرگونی و تحولی از لحاظ رفتاری داشته باشیم.
دکتر جهانگیر کرمی ، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مهارت برقراری‌ارتباط با مهارت حفظ‌ ارتباط متفاوت است، اظهار کرد: انسان‌های هیجانی و افرادی که توانایی ابراز‌ وجود ضعیفی دارند، در مواقع برخورد با یک مشکل یا پرخاشگری کرده و یا قهر و کناره‌گیری می‌کنند.
وی اظهار کرد: این افراد از آنجا که قدرت حل‌مسئله ندارند با موضوعات هیجانی برخورد کرده و به جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک می‌کنند و در صورت ایجاد مشکل در روابط‌شان با افراد یا پرخاشگری کرده‌ یا قهر می‌کنند.
این روان‌شناس خاطرنشان کرد: این عادت قهرکردن بویژه در افرادی که از کودکی به این کار عادت داشته‌ یا در خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند که روابط ‌اجتماعی قوی نداشته و بهترین راه‌حل را دورشدن از افراد می‌دانند، نمود بیشتری دارد.
کرمی مهارت حفظ‌ رابطه را نیازمند داشتن دو مهارت گفت و گو و گوش‌کردن دانست و اظهار کرد: افراد باید این توانایی را داشته باشند که به صحبت‌های طرف‌مقابل را گوش دهند و خودشان را جای او بگذارند.
وی اظهار کرد: از طرف دیگر افراد باید مهارت بیان احساستشان را نیز داشته باشند و بتوانند خواسته‌هایشان را بیان کرده و در مورد آن راه‌حل ارائه دهند و در این زمان است که موفق به حفظ رابطه می‌شوند.
این روان‌شناس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر حفظ یک رابطه مستلزم این است که افراد خواسته‌های واقع‌بینانه داشته باشند، زیرا افرادی که خودمدار بوده و دائما از دیگران انتظار توجه و محبت دارند و فکر می‌کنند وظیفه دیگران است که مشکلات آنها را حل کنند و در مقابل خودشان اینگونه رفتارها را کمتر بروز می‌دهند، قطعا در حفظ ‌رابطه موفق نخواهند بود.
کرمی در یک جمع‌بندی کلی مهارت برقراری، حفظ رابطه، صحبت‌کردن، گوش‌دادن و نیز مهارت حل‌مسئله را ‌ضروری‌ترین مهارت‌ها در جهت حفظ ‌رابطه با دیگران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه انسان یک موجود‌اجتماعی است و نیاز به رابطه با دیگران دارد، گفت: قطعا در قطع ارتباط با دیگران اولین صدمه را خود فرد می‌بیند و اگر این قطع ارتباط خانوادگی باشد، تمامی افراد خانواده و بویژه کودکان دچار آسیب می‌شوند.
وی اظهار کرد: ارتباط با اقوام و فامیل از جمله خاله و عمو به فرزندان کمک خواهد کرد که به یک منبع ارتباطی مناسب و منبع‌ تبادل احساسات دسترسی داشته باشند و با قهر کردن، قطعا فرزندان خانواده از این امتیاز بزرگ که بویژه در دنیای جدید که دنیای ارتباط و تکنولوژی است نیاز مبرم آنها است، محروم می‌شوند.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: با توجه به این مسائل توصیه می‌شود افراد چنانچه با فامیل و آشنایان قطع رابطه کرده‌اند، بهتر است به خاطر خود و فرزندانشان این روابط را دوباره شکل دهند.
کرمی تنها راه در این زمینه را فهمیدن جایگاه بخشش به عنوان یک ارزش دانست و اظهار کرد: افراد باید بپذیرند کسی که برای آشتی پیش‌قدم شود هیچگاه کوچک نمی‌شود و بخشش نشانه افراد‌بزرگ است.
این روان‌شناس اظهار کرد: در گام‌بعدی افراد برای پیش‌قدم شدن می‌توانند از تلفن، پیامک، نامه و یا اصل غافلگیری استفاده کرده و سرزده به سراغ افرادی‌ که با آنها قطع‌رابطه کرده‌اند، بروند.
کرمی مناسبت‌ها را بهترین ایام برای آشتی و برقراری ارتباط مجدد با دیگران دانست و اظهار کرد: نوروز بهترین فرصت برای برقراری مجدد رابطه‌هاست که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.
کرمی خاطرنشان کرد: به هنگام برقراری مجدد ارتباط افراد باید به خاطر داشته باشند که دیگر کمتر از گذشته و مشکلات پیش‌آمده صحبت کرده و گله کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارتباط نوجوانان با جنس مخالف
  اصول کلیدی برقراری رابطه مناسب با فرزندان
  آیا می توانیم همسرمان را تغییر دهیم؟
Big Grin ۵ تغییر کوچک برای تقویت اعتماد به نفس
Lightbulb آیا راهی برای تغییر شخصیت وجود دارد؟
Smile بهترین ترفندها برای ارتباط دوباره با کودک درونمان!
  اضطراب را با تغییر فکر شکست دهید
  ارتباط درد ستون فقرات با استرس
  اثرگذاری تغییر فصل ها بر درک انسان از رنگ ها
  برای موفق شدنتان تغییر کنید ..

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان