امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

براي دستيابي به اهدافتان: قاطر را دور بزنيد

#1
تعيين هدف يكي از مهيج ترين فعاليتـهايي است كه شما
خود را درگير آن مي كـنـيـد. آيـنـده تــابناك است و آكنده از
احتمالات بي پايان، شـمـا نيز با برنامه ريزي منسجم قادر
خـواهـيـد بـود بــه اهداف خود دست يابيد. اما در ميان اين
مـسير خواه يا ناخواه، و دير يا زود ناگزير با يك سري موانع
پيـش بـيـــني نشده اي م واجه خواهيد گشت كه به ظاهر
غـلـبـه نـاپـذير مينمايند. موانع ممكن است مادي و مخارج
پيـش بـيـني نشده بوده و يا آنكه به شكل فرد و يا گروهي
باشند كه در نقطه مقابل شما ايستاده و با شما مخالفت
مـي كــنند. هنگامي كه شما به يكي از اين گـونـه مـوانـع
"غير قابل حركت" روبرو ميگرديد به طبع احساس درماندگي و عجز خواهيد كرد. در اين مرحله است كه بيشتر اهداف از مسير صحيح خود خارج ميگردند. براي كنار آمدن موثر با اينگونه موانع "تكان نخوردني" ميتوان آنها را به "قاطر" تشبيه كرد. قاطرها داراي 3 خصوصيت كليدي ميباشند:


1- آنها كاملا جلوي پيشرفت شما را ميگيرند. چنين بنظر ميرسد كه آنها منتظر ميمانند تا شما با تمام سرعت به جلو پيش رويد و سپس ناگهان مقابل پاي شما گام نهاده تا شما را از پيشروي بيشتر باز داشته و مسير دستيابي به هدفتان را سد كنند.
2- آنها سر سخت و لجباز هستند. زماني كه شما تلاش ميكنيد آنها را ترغيب به حركت كنيد، به شما بي اعتنايي ميكنند. وقتي شما سعي ميكنيد انها را از سر راه كنار بزنيد بيشتر پافشاري كرده و از تكان خوردن سر باز ميزنند.
3- آنها كنار نميروند. بنظر مي آيد آنها مصمم هستند تا شما را از دستيابي به اهدافتان دور نگه دارند.

هنگامي كه يك قاطر پيش پاي شما قدم مينهد تا مسير دستيابي به اهدافتان را سد كند، شما در اصل 4 گزينه پيش روي خواهيد داشت:
1- هدف خود را رها كنيد. و شما براي توجيه آن ممكن است اينگونه استدلال كنيد كه هدف آنچنان هم با اهميت نبوده و يا به سادگي تن به شكست داده و تسليم گرديد. اين واكنش معمولا پاسخي متداول ميباشد. بويژه در افرادي كه در ابتداي مسير نيل به اهدافشان با موانع برخورد ميكنند. خوشبختانه شما متعهد به دستيابي به اهدافتان بوده و عزمتان را جزم كرده ايد كه بر موانع فائق آييد.
2- منتظر بمانيد تا قاطر خودش كنار رود. اين واكنش معمولا شما را مجددا به گزينه نخست هدايت خواهد كرد. زيرا در صورتي كه مانع طبيعتي قاطر گونه داشته باشد، كنار نخواهد رفت. اهدافي كه بدرستي تعيين گرديده و طبق برنامه دنبال ميگردند معمولا نسبت به گذر زمان حساس ميباشند. هرچه شما در يك وضعيت بي حركت و ساكن به اميد آنكه قاطر حركت خواهد كرد، باقي بمانيد صرفنظر از اتلاف وقت فرصتهاي ناب بيشتري را از دست داده و سرانجام مجبور به پذيرش شكست خواهيد شد.
3- خودتان قاطر را از مسير حركت تان كنار بزنيد. اين واكنش نيز به ناچار شما را به گزينه اول سوق ميدهد. چون در صورتي كه آن مانع سرشتي قاطر گونه داشته باشد شما قادر به حركت دادن آن نخواهيد بود. يكي از اشتباهات حين دستيابي به اهداف از دست دادن تمركز ميباشد. تلاش براي حركت دادن قاطر يك تجربه كاملا مايوس كننده است و شما تنها انرژي خود را صرف عملي عبث كرده ايد. اگر خواهان موفقيت هستيد بايد چشمان خود را بروي هدف متمركز كنيد و نه قاطر. به ياد داشته باشيد مقصود غايي شما دستيابي به هدفتان ميباشد و نه حركت دادن قاطر.
4- قاطر را دور بزنيد. بيان آن سهل اما عمل به آن معمولا دشوار است از آنجايي كه طبيعت قاطر اينگونه است كه مسير حركت شما را كاملا مسدود ميسازد. با تمركز صرف به هدف، شما اقرار خواهيد كرد كه قاطر، قاطر است و تكان نخواهد خورد و بدنبال مسيري جديد براي نيل به هدفتان خواهيد گشت. معمولا موانع غير منتظره در مسير حركت شما ظاهر خواهند گشت و عمدتا با خلاقيت و عزم شما حذف و يا جابجا خواهند شد. اما هنگامي كه يك قاطر واقعي جلوي پاي شما سبز شد ياد بگيريد آن را از روي طبيعت تكان نخوردني و سماجتش شناسايي كنيد.
وقتي شما در ابتدا هدفي را تعيين ميكنيد بايد تلاش كنيد تا موانع پيش روي خود را پيش بيني كرده و مطابق با آن برنامه ريزي كنيد. اما زمانيكه با يك قاطر غير منتظره برخورد كرديد به عقب بازگشته و به ماهيت هدف خود تمركز كنيد. خلاق باشيد ممكن است يك مسير به مراتب سهل تر و هموار تر از مسير پيشين خود براي دستيابي به هدفتان بيابيد. هنگامي كه از نماي بالا به مسير حركت خود نظر ميكنيد ممكن است موفق به يافتن آن مسير سهل تر گرديد كه آن وقت بايد از قاطر تشكر هم بكنيد!
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  8 توصيه براي آن هايي که از پير شدن مي ترسند
Big Grin با این راه حل ها به اهدافتان نزدیک تر شوید!
  شخصيت شما از روي غذاي مورد علاقتون براي ما آشكار ميشه
  چندتا راه حل براي إيجاد ارامش...
  بهترين مكان براي كشف استعدادهايم كدام است؟ من يك آدم احساساتيام
  روان درماني شناختي براي رسیدن بھ آرامش
  راهكار براي جلوگيري از كشمكش در خانواده
  راه حل بسيار سريع براي رفع افسردگي!
  18 تکنيک براي آرام شدن در 5 دقيقه
Rainbow راه هايي براي خوشبختي

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان