امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پزشکانی که دامدار شدند

#1
Heart 
رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور با اشاره به اینکه تعدادی از متخصصان برجسته کشور، شغل پزشکی را رها کرده اند و به سراغ حرفه‌های از جمله دامداری رفته‌اند، نسبت به ورود جوانان ضعیف به رشته داخلی پزشکی هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور اظهار داشت: جمعیت بالای ۷۰ میلیون نفری ایران در حال حاضر دستکم به ۱۰ هزار پزشک متخصص داخلی نیاز دارد، حال آنکه امروزه فقط حدود ۲ هزار متخصص داخلی به مردم کشور خدمت رسانی می‌کنند که در صورت ادامه این روند در آینده نه چندان دور با کمبود جدی متخصصان داخلی روبرو خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه از آنجا که تعرفه‌های پزشکان داخلی طی سالهای متمادی رشد محسوسی نداشته است، از اینرو گرایش به این رشته در میان جوانان نخبه و علاقمند به شدت کاهش یافته است.

معاون نظام پزشکی تهران افزود: با توجه به وضعیت اسفناک درآمدی این رشته در سالهای متمادی تعدادی از متخصصان برجسته کشور، شغل پزشکی را رها کرده اند و به سراغ حرفه‌های دیگری از جمله ساختمان سازی، کشاورزی و دامداری رفته اند.

خسرونیا رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور در ادامه به شفا عنوان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از پزشکان داخلی حتی هزینه‌های مطب شان را نیز نمی‌توانند تامین کنند که این وضعیت برای کل جامعه اسفناک است.

وی با بیان این که قبلاً بهترین و نخبه ترین جوانان جذب رشته داخلی می‌شدند، گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد ورود برخی جوانان ضعیف به این رشته هستیم که این موضوع یک چالش جدی برای سلامت آینده کشور است.

خسرونیا با بیان اینکه بسیاری از متخصصان نیز به سوی رشته‌های فوق تخصصی سوق پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها گفته ام تعرفه‌های پزشکی نسبت به اول انقلاب باید دستکم ۵ هزار برابر شود. چرا که قیمت تمام کالاها و خدمات در این سالها چند صد برابر و بیش از هزار برابر شده است اما تعرفه‌های پزشکی رشد بسیار ناچیزی داشته است که یک زنگ خطر جدی است.
پزشکانی که دامدار شدند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پس از اینستاگرام و واتساپ گوگل پلی و اپ استور نیز فیلتر شدند !
  چینی ها در لامپ خوری هم بهترین شدند!
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
  مردگانی که زنده شدند!
Heart دو تیم تروریستی در آذربایجان غربی و کردستان منهدم شدند
  انشعاب در حشد الشعبی/ کدام لشکرها جدا شدند؟
  زوج ۷۰ ساله پس از ۴۳ سال صاحب دوقلو شدند! +عکس
  91 نفر از بهبودیافتگان در کره جنوبی دوباره به کرونا مبتلا شدند
  مردمی که از طریق واکسن به ایدز مبتلا شدند
  دو دختری که مجبور شدند بخاطر پدرشان پسر شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان