امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 گروه تروریستی مورد حمايت واشنگتن را بهتر بشناسیم

#1
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دولت آمریکا اغلب از تروریست‌هایی که در برابر دولت‌های دموكراتیك و ملی ، که در مخالفت با وال استریت و یا به دنبال توسعه و استقلال خود هستند ، پشتیبانی می‌كند . بسیاری از تروریست‌هایی که انواع جنایات را علیه بشریت ( سوریه و عراق ) مرتكب شده‌اند ، به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت ایالات متحده امریكا پشتیبانی شده‌اند .

در این مقاله به ده نمونه از حمایت‌های عامدانه دولت آمریکا از تروریست‌ها در سراسر جهان ، برخلاف ژست صلح‌طلبانه واشنگتن ، خواهیم پرداخت:

۱. Luis Posada Carrilles ؛ مبارز ضدکمونیست كوبایی‌ست که با سازمان اطلاعات مرکزی آمریكا سیا (CIA) از اوایل دهه 1960 همكاری نزدیكی داشته است .


بزرگترین اقدام تروریستی Carrilles منفجر کردن یک شرکت هواپیمایی کوبا در سال 1976 و قتل عام 78 كوبایی بی‌گناه بوده است . او همچنین به بمب گذاری‌ها در هتل‌های کوبا در دهه 1990 نیز اعتراف كرده است .
پس از آنكه Carrilles به طور غیر قانونی وارد ایالات متحده شد ، حتی وزارت دادگستری ایالات متحده نیز به این امر اذعان داشت كه Carrilles "یك مغز متفکر در توطئه‌ها و حملات تروریستی " می‌باشد .
کوبا و ونزوئلا خواستار استرداد این متهم برای محاكمه وی بخاطر بمب‌گذاری‌ها در خطوط هوایی و دیگر اقدامات تروریستی وحشیانه بودند ، اما دولت آمریکا به این درخواست جواب منفی داد . Carrilles در حال حاضر در میامی زندگی می‌کند و به عنوان یک قهرمان متعصب ضد کومونیست با وی رفتار می‌شود.

۲. مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین)؛ یک گروه تروریستی مخالف ایران است که زمانی دشمن ایالات متحده آمریکا نیز محسوب می‌شد . در اوایل دهه 1970 آنها دفاتر شركت هواپیمایی پان آمریکن و شرکت نفتی شل را بمب‌گذاری كردند ، و حتی به ربودن سفیر ایالات متحده نیز اقدام كردند . پس از انقلاب اسلامی 1979 ایران ، این سازمان به بمب‌گذاری و ترور علیه دولت جدید وارد عمل شدند . سازمان مجاهدین خلق با صدام حسین در طول جنگ خونین ایران و عراق نیز همكاری صمیمانه‌ای داشته است .



در حال حاضر ، این گروه روابط بسیار دوستانه‌ای با دولت ایالات متحده دارد . همانطور که این گروه برای بی‌ثبات کردن و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است ، از پشتیبانی عوامل آمریكایی همچون شهردار سابق نیویورک ، رودی جولیانی ، و سایر مقامات برجسته منتخب ، برخوردار بوده است . در سال 2012 ، این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریكا حذف شد . سازمان عفو بین الملل و دیگر سازمان‌های حقوق بشر ، به شكنجه ، آدم‎ربایی، و انواع جنایات سازمان مجاهدین خلق اذعان داشته‌اند . در گزارش‌های مختلف این سازمان‌ها آمده است كه دولت آمریکا سلاح و پول منافقین را برای چند دهه مهیا كرده است .

۳. گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ؛ به تعدادی از گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب كه برای سرنگونی دولت بشار اسد فعالیت دارند ، اتلاق می‌گردد . همه آنها از حمایت مستقیم و غیر مستقیم واشنگتن برخوردار بوده‌اند . ارتش آزاد سوریه سلاح و پول را به طور مستقیم از دولت ایالات متحده دریافت كرده است . جناح‌های دیگر ، حمایت ایالات متحده آمریكا را از رژیم‌های پRوکSی مانند عربستان سعودی ، ترکیه ، قطر و اردن دریافت کرده‌اند.



براساس گزارش کمیسیون سازمان ملل متحد در حقوق کودک ، تروریست‌ها در سوریه از کودکان 11 و 12 ساله در میان صفوف خود نیز استفاده می‌كنند .
تروریستها در سوریه اكثرا اهل سوریه نیستند ، بلكه از كشورهای دیگر مخصوصا اروپایی استخدام شده‌اند . آنها برای باجگیری ، آدم ربایی نیز می‌كنند . آنها قربانایان خود را شکنجه و سر می‌برند . آنها مدارس ، مساجد، کلیساها ، و دیگر اهداف غیرنظامی را منفجر می‌كنند .
برخلاف اقدامات تروریستی این گروه‌ها ، پول و پشتیبانی سیاسی همچنان از آنها ادامه دارد . رسانه‌های غربی آنها را به عنوان انقلابیون عاشق(!) به تصویر می‌كشند ، و رهبران آمریكا همچنان "بر رفتن بشار اسد" اصرار دارند ! .
نكته قابل جالب توجه اینكه ، داعش ، که در حال حاضر در عراق فعالیت تروریستی دارد ، در ابتدا برای سرنگونی دولت سوریه فعالیت خود را آغاز كرده است . درست مانند دیگر گروه‌های مسلح مخالف با دولت سوریه ، آنها نیز حمایت‌هایی را از ایالات متحده به نام "حمایت از حقوق بشر " دریافت كرده‌اند .

۴- هوگو چاوز به عنوان اولین رئیس جمهور دموکراتیک ونزوئلا در سال 1999 انتخاب شد . در سال 2002، ارتش او را ربوده و یک کودتا را با كمك غرب طرح ریزی كرد . مردم ونزوئلا نیز برای حمایت از رئیس جمهور خود به خیابان‌ها ریختند ، و عوامل كودتا در نهایت در اجرای طرح خود شكست خوردند و او با كمك مردم به قدرت برگشت .



از آن زمان دولت ونزوئلا "فرآیند بولیواری" را آغاز كرد و اجرای آن را حركت به سوی سوسیالیسم نامیدند . آمریكا در این دوره نیز به حمایت مالی و سیاسی از تظاهرات جناح راست علیه دولت وارد عرصه شد .
در اوایل سال جاری ، تروریست‌های ضد بولیواری به وزارت فواید عامه و مسکن ونزوئلا حمله کردند . آنها ساختمان مربوطه را به آتش كشیدند ، و 89 كودك نیز خوشبختانه با كمك نیروهای مردمی و امنیتی از این ساختمان تخلیه شدند .
تروریست‌ها حتی چندین بمب آتش زا را در دانشگاه تجربی نیروهای مسلح منفجر كردند . آنها کتابخانه ، آزمایشگاه ها ، و امکانات دیگر را نابود كردند . دو روز پس از بمب‌گذاری در دانشگاه ، نیروهای ضد دولتی بازگشتند و یک افسر گارد ملی و از اعضای كادر حفاظت محوطه دانشگاه را به ضرب گلوله كشتند .
تروریست‌ها در ونزوئلا در پی براندازی حزب سوسیالیست متحد و متحدان آن بودند ، با وجود انتخابات دموکراتیک و حمایت قریب به اتفاق مردم از دولت اقدام به این كار تنها برچسب تروریستی را با خود خواهد داشت . تروریست‌ها از سوی رسانه‌های آمریکایی ، با نام "مدافعان حقوق بشر" در برابر حمایت از "دیکتاتور" ، كاملا مورد حمایت بودند . دولت ایالات متحده به طور مستقیم جنبش اعتراضی ضددولتی خشونت آمیز در ونزوئلا را با میلیون‌ها دلار (مالیات مردم آمریكا) حمایت می‌كرد .

۵. جدایی طلبان تبت


هنگامی که حزب کمونیست چین به قدرت رسید ، و دهقانان (روستاییان) تبت علیه راهبان به اعتراض برخاستند ، همه چیز تغییر كرد . تبت مدرن ، مثل بقیه چین ، یک اقتصاد پررونق با توسعه در بخش‌های بیمارستان‌ها ، مدارس ، آموزش و پرورش و استاندارد زندگی را شاهد بوده‌ است .
از دهه 1950 ، ایالات متحده به مسلح كردن جدایی طلبان تبت که به دنبال معکوس کردن این تغییرات بودند ، روی آورد. Gyalo Thodupبرادر دالای لاما رهبری راهبان تبتی را که در کلرادو آموزش نظامی دیده بود ، بر عهده داشت . در ادامه آنها از طریق هوا وارد تبت شدند ، و یک کمپین شورش خونین را به راه انداختند ، كه در این بین به ترور رهبران حزب کمونیست ، از بین بردن خانه‌ها ، بیمارستان‌ها ، و مدارس می‌توان اشاره داشت . عامل سابق سیا مستندات این کمپین خشونت آمیز را در کتاب سال 2002 خود با نام "جنگ مخفی سیا در تبت" ، فراهم كرده است .
از آن زمان به بعد ، آمریكا جدایی طلبان تبتی را مورد حمایت مالی مستقیم خود قرار داد . در شورش‌های نژادپرستانه ، آنها در خیابان‌ها به مردم هان حمله و آنها را می‌كشتند . جدایی طلبان تبتی در فرانسه نیز یك ورزشكار زن چینی به نام جین جینگ را ، زمانی كه مشعل المپیک را در صندلی چرخ‌دار حمل می‌كرد ، مورد ضرب و شتم قرار دادند .

۶. "کنتراس" در نیکاراگوئه پس از انقلاب سال 1979 ساندنیست‌ها آغاز شد .
ایالات متحده در نیكاراگوئه یک گروه مسلح از "ضد انقلابیون" یا "کنتراس" را بحسب منافع خود ، مورد حمایت مالی قرار داد . این اراذل و اوباش مسلح ، به شکنجه ، قتل ، آدم ربایی ، و انواع جنایات زشت علیه بشریت روی آوردند . کشیش کاتولیک و راهبه‌ها در میان قربانیان آنها بودند .
میلیون‌ها دلار مالیات مردم آمریكا ، به منظور انجام جنایات غیر اخلاقی ، از سوی ایالات متحده به كنتراس اختصاص یافته بود .
در حال حاضر ، پس از آنكه رهبر ساندنیست دانیل اورتگا به قدرت بازگشت ، کنتراس نیز دوباره وارد عرصه سیاست این كشور شده است .


۷. "انقلابیون" لیبی ( سال 2011 ) یک گروه از تروریست‌های مسلح كه برای سرنگونی دولت لیبی معمر قذافی ، توسط آمریكا وارد عرصه سیاست این كشور شدند . آنها به طور مستقیم به ایالات متحده مرتبط بودند ، و از آمریكا سلاح و تجهیزات لازم را دریافت می‌كردند .

نیروهای ضد دولتی در لیبی به طور منظم کارگران مهمان سیاه پوست آفریقای جنوبی را بدون محاکمه اعدام می‌كردند . آنها همچنین در شکنجه و آدم‌ربایی فعالیت داشتند . بسیاری از آنها مزدورانی از سایر نقاط جهان بودند ، كه برای مبارزه با دولت لیبی به این كشور آمده بودند .
این نیروها در میدان جنگ بارها از سوی دولت لیبی شكست خورده بودند .
این شورشیان از سوی ایالات متحده و ناتو برای سرنگونی دولت لیبی مورد حمایت هوایی گرفتند و همین امر به موفقیت این شورشیان كمك شایانی كرد . از آن زمان ، لیبی در حالت هرج و مرج باقی ماند چرا كه جناح‌های مختلف در میان شورشیان برای قدرت به رقابت داخلی روی آورده بودند .
لیبی یک زمانی بالاترین شاخص امید به زندگی را در قاره آفریقا دارا بود ، اما آمریكا از کمپین خشونت‌های تروریستی و اقدامات ناتو در این کشور حمایت كرد و این كشور غنی را به تلی از خاک تبدیل كرد .

۸ جناح راست اوكراین ؛ در ابتدا به عنوان یک گروه از طرفداران فوتبال در اوکراین فعالیت خود را آغاز كرد . در ادامه این جناح ، به یک سازمان شبه نظامی نئو نازی‌ها تبدیل شد . اعضای آن با برجسته‌سازی صلیب شکسته و ستایش آدولف هیتلر برای "آزادسازی" اوکراین از کمونیست‌ها و کشتار یهودیان محلی ، فعالیت خود را آغاز كردند .



جناح راست یک بخش برجسته از تظاهرات " دوشیزه اروپا " در سال 2014 بودند که خلع دولت منتخب اوکراین را رقم زدند . این جنبش اعتراضی میلیون‌ها دلار را از ایالات متحده و سازمان‌های مختلف غیر دولتی دریافت کرده است .
از آنجایی که مردم در شرق و جنوب اوکراین برای استقلال خود در خیابان‌ها تظاهرات می‌كردند ، اعضای جناح راست نیز به شرق اوکراین برای کشتار مردم حمله كردند . در اودسا ، اعضای جناح راست ساختمان Trade Union را به آتش كشاندند ، و 42 نفر را به قتل رساندند .
اعضای آن به شرق اوکراین برای مبارزه با مردم محلی نیز یورش بردند . در این رابطه آمریکا در دفاع و حمایت از دولت اوکراین قاطعیت نشان داد ، حتی این تروریست ها را نیز مورد حمایت خود قرار داد .

9 اتحادیه دفاع یهودی ؛ یک گروه از صهیونیست‌های لابی‌گر متعهد به منافع اسرائیل است که به طور آشکار از خشونت علیه کسانی که آنها را برای منافع اسرائیل خطرناك می‌بینند ، استفاده می‌كند . این گروه توسط خاخام مایر کاهانه در شهر نیویورک آغاز فعالیت كرد و تظاهرات فلسطین‌ها را مورد حمله قرار داد . این گروه الکس عوده ، رهبر کمیته ضد تبعیض عرب آمریکایی را برحسب مشكل ساز بودن (برای منافع خود) به قتل رساند . آنها همچنین برای ترور دارل عیسی ، از اعضای کنگره ایالات متحده نیز نقشه‌هایی هم داشتند .



اتحادیه دفاع یهودی با اف بی آی آمریكا برای حمله به حزب پلنگ سیاه Black Panther Party و همه کسانی که در حمایت از فلسطین اعتراض می‌كردند ، همكاری نزدیكی داشت . اتحادیه دفاع یهودی یک رشته بمب گذاری را در اواخر 1980 علیه دیپلمات‌های شوروی در ایالات متحده انجام داد .

حزب پلنگ سیاه
تأسیس: ۱۹۶۶ - انحلال: ۱۹۷۶- یک سازمان چپ‌گرای انقلابی سیاه‌پوستان در ایالات متحده آمریکا بود که برای حق دفاع از خود سیاهان مبارزه می‌کرد . حزب پلنگ سیاه در ۱۵ اکتبر ۱۹۶۶ توسط بابی سیل و هیویی پی نیوتن در اوکلند، کالیفرنیا تأسیس شد . مهمترین ایدئولوژی این حزب این بود که مشکلات امریکایی ـ افریقایی ها را در نقاطی از ایالات متحده امریکا، بیشتر در شمال و شرق کشور برطرف سازد.
این گروه به طور رسمی در ایالات متحده منحل شده است ، اما آشکارا در کانادا و فرانسه فعالیت می‌کند .
پس از آنكه اعضای آن بر مسلمانان نمازگزار در كرانه باختری حمله كرده و به 29 نفر در سال 1994 به قتل رساندند ، اسرائیل طی اعلامیه‌ای رسمی این سازمان را غیرقانونی اعلام كرده است (!) .
با این حال ، رابطه بین این افراط گرایان صهیونیستی و دولت آمریکا تمام نشده است . داو هیكیند ، یک سیاستمدار برجسته شهر نیویورک ، آشکارا در مورد عضویت خود در این گروه افتخار می‌كند ، و در مورد تروریسم این گروه ابایی نیز ندارد .
در هفته‌های اخیر ، پلیس و ارتش اسرائیل با هواداران اتحادیه دفاع یهودی که نام مایر کاهانه را شعار می‌دادند ، و به تظاهر کنندگان صلح حمله كردند ، همكاری داشته است .

۱۰. کو کلاکس کلان این تروریست‌های نژادپرستانه و خشونت آمیز ، برای چندین دهه به عنوان یک سازمان دولتی ، فعالیت داشته است . کو کلاکس کلان (به انگلیسی: Ku Klux Klan) یا به شکل کوتاه‌شده‌اش (KKK) نام سازمان‌های همبسته‌ای در کشور ایالات متحده آمریکا در گذشته و امروز می‌باشد که پشتیبان برتری نژاد سفید ، یهودستیزی ، نژادگرایی ، ضدیت با آئین کاتولیک ، بومی‌گرایی و نفرت نژادی می‌باشند . آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیر اخلاقی‌ متوسل می‌شوند . برای نمونه پریشان ساختن شکل خود و ترساندن سیاهان آمریکا استفاده از ابزار ترور ، خشونت و ایجاد وحشت از جمله حربه‌های آنان جهت پیشبرد عقایدشان است . این گروه پس از جنگ‌های داخلی آمریکا برای حمله به برده‌های تازه آزادشده ، تشکیل و توسط کنفدراسیون عمومی (سابق) ناتان بدفورد فارست رهبری می‌شد .



در سال 1915 توسط توماس دیکسون ، از دوستان نزدیک رئیس جمهور وودرو ویلسون احیا شد . دیكسون در ادامه رمانی می‌نویسد كه بعدها فیلم آن را می‌سازند ؛ با نام "تولد یك ملت" !.
با كمك رئیس جمهور ویلسون ، این فیلم در سراسر کشور به نمایش درآمد ، و کیفردهی غیرقانونی و شورش‌های نژادی را تحریك كرد . مدت کوتاهی پس از نمایش این فیلم ، کو کلاکس کلان در تظاهرات توده‌ای در Stone Mountain ، گرجستان دوباره شكل گرفت .
با حضور بسیاری از افسران پلیس ، سیاستمداران ، و حتی دادگاه عالی در میان صفوف خود ، گروه از سلطنت آزاد برای قتل مردم در سراسر کشور برخوردار بود . این گروه ، هر چند رومی کاتولیک‌ها ، یهودیان ، اروپای شرقی ، فمینیستها ، اعضای اتحادیه‌های کارگری را "ضد آمریکایی" دشمن می‌دانستند ، بیشتر آمریکایی‌های آفریقایی تبار را هدف قرا می‌داد .
این گروه برای بمب‌گذاری کلیساها ، یورش و سوزاندن خانه‌ها ، و همچنین آدم‌ربایی و تجاوز به مردم بدنام بوده است .
کو کلاکس کلان از حمایت "اجرای قانون و مقامات نظامی" ، برخوردار بوده است .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Subarrow واشنگتن: شرایط کنونی با ایران، بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم
  همه چیز در مورد تزریق چربی و توصیه های مهم درمورد آن
Heart انهدام یک گروهک تروریستی در مراکش
  کوزوو، حزب‌الله لبنان را "گروه تروریستی" اعلام کرد
Heart تکذیب خبر رویترز در مورد رخدادهای شب گذشته در بغداد
  انتقاد نیکولاس برنز از سیاست خارجه واشنگتن در بحران کرونا
  ۲ هزار و ۳۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده است!
  گروه‌های پرخطر در تجمعات و مراسم شب‌های قدر شرکت نکنند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان