انجمن های تخصصی  فلش خور
10 گروه تروریستی مورد حمايت واشنگتن را بهتر بشناسیم - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن های تخصصی فلش خور (http://www.flashkhor.com/forum)
+-- انجمن: علم، فرهنگ، هنر (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=40)
+--- انجمن: خبرها (http://www.flashkhor.com/forum/forumdisplay.php?fid=42)
+--- موضوع: 10 گروه تروریستی مورد حمايت واشنگتن را بهتر بشناسیم (/showthread.php?tid=169927)



10 گروه تروریستی مورد حمايت واشنگتن را بهتر بشناسیم - Son of anarchy - 06-09-2014

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دولت آمریکا اغلب از تروریست‌هایی که در برابر دولت‌های دموكراتیك و ملی ، که در مخالفت با وال استریت و یا به دنبال توسعه و استقلال خود هستند ، پشتیبانی می‌كند . بسیاری از تروریست‌هایی که انواع جنایات را علیه بشریت ( سوریه و عراق ) مرتكب شده‌اند ، به طور مستقیم و غیر مستقیم توسط دولت ایالات متحده امریكا پشتیبانی شده‌اند .

در این مقاله به ده نمونه از حمایت‌های عامدانه دولت آمریکا از تروریست‌ها در سراسر جهان ، برخلاف ژست صلح‌طلبانه واشنگتن ، خواهیم پرداخت:

۱. Luis Posada Carrilles ؛ مبارز ضدکمونیست كوبایی‌ست که با سازمان اطلاعات مرکزی آمریكا سیا (CIA) از اوایل دهه 1960 همكاری نزدیكی داشته است .


بزرگترین اقدام تروریستی Carrilles منفجر کردن یک شرکت هواپیمایی کوبا در سال 1976 و قتل عام 78 كوبایی بی‌گناه بوده است . او همچنین به بمب گذاری‌ها در هتل‌های کوبا در دهه 1990 نیز اعتراف كرده است .
پس از آنكه Carrilles به طور غیر قانونی وارد ایالات متحده شد ، حتی وزارت دادگستری ایالات متحده نیز به این امر اذعان داشت كه Carrilles "یك مغز متفکر در توطئه‌ها و حملات تروریستی " می‌باشد .
کوبا و ونزوئلا خواستار استرداد این متهم برای محاكمه وی بخاطر بمب‌گذاری‌ها در خطوط هوایی و دیگر اقدامات تروریستی وحشیانه بودند ، اما دولت آمریکا به این درخواست جواب منفی داد . Carrilles در حال حاضر در میامی زندگی می‌کند و به عنوان یک قهرمان متعصب ضد کومونیست با وی رفتار می‌شود.

۲. مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین)؛ یک گروه تروریستی مخالف ایران است که زمانی دشمن ایالات متحده آمریکا نیز محسوب می‌شد . در اوایل دهه 1970 آنها دفاتر شركت هواپیمایی پان آمریکن و شرکت نفتی شل را بمب‌گذاری كردند ، و حتی به ربودن سفیر ایالات متحده نیز اقدام كردند . پس از انقلاب اسلامی 1979 ایران ، این سازمان به بمب‌گذاری و ترور علیه دولت جدید وارد عمل شدند . سازمان مجاهدین خلق با صدام حسین در طول جنگ خونین ایران و عراق نیز همكاری صمیمانه‌ای داشته است .



در حال حاضر ، این گروه روابط بسیار دوستانه‌ای با دولت ایالات متحده دارد . همانطور که این گروه برای بی‌ثبات کردن و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است ، از پشتیبانی عوامل آمریكایی همچون شهردار سابق نیویورک ، رودی جولیانی ، و سایر مقامات برجسته منتخب ، برخوردار بوده است . در سال 2012 ، این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی آمریكا حذف شد . سازمان عفو بین الملل و دیگر سازمان‌های حقوق بشر ، به شكنجه ، آدم‎ربایی، و انواع جنایات سازمان مجاهدین خلق اذعان داشته‌اند . در گزارش‌های مختلف این سازمان‌ها آمده است كه دولت آمریکا سلاح و پول منافقین را برای چند دهه مهیا كرده است .

۳. گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه ؛ به تعدادی از گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب كه برای سرنگونی دولت بشار اسد فعالیت دارند ، اتلاق می‌گردد . همه آنها از حمایت مستقیم و غیر مستقیم واشنگتن برخوردار بوده‌اند . ارتش آزاد سوریه سلاح و پول را به طور مستقیم از دولت ایالات متحده دریافت كرده است . جناح‌های دیگر ، حمایت ایالات متحده آمریكا را از رژیم‌های پRوکSی مانند عربستان سعودی ، ترکیه ، قطر و اردن دریافت کرده‌اند.



براساس گزارش کمیسیون سازمان ملل متحد در حقوق کودک ، تروریست‌ها در سوریه از کودکان 11 و 12 ساله در میان صفوف خود نیز استفاده می‌كنند .
تروریستها در سوریه اكثرا اهل سوریه نیستند ، بلكه از كشورهای دیگر مخصوصا اروپایی استخدام شده‌اند . آنها برای باجگیری ، آدم ربایی نیز می‌كنند . آنها قربانایان خود را شکنجه و سر می‌برند . آنها مدارس ، مساجد، کلیساها ، و دیگر اهداف غیرنظامی را منفجر می‌كنند .
برخلاف اقدامات تروریستی این گروه‌ها ، پول و پشتیبانی سیاسی همچنان از آنها ادامه دارد . رسانه‌های غربی آنها را به عنوان انقلابیون عاشق(!) به تصویر می‌كشند ، و رهبران آمریكا همچنان "بر رفتن بشار اسد" اصرار دارند ! .
نكته قابل جالب توجه اینكه ، داعش ، که در حال حاضر در عراق فعالیت تروریستی دارد ، در ابتدا برای سرنگونی دولت سوریه فعالیت خود را آغاز كرده است . درست مانند دیگر گروه‌های مسلح مخالف با دولت سوریه ، آنها نیز حمایت‌هایی را از ایالات متحده به نام "حمایت از حقوق بشر " دریافت كرده‌اند .

۴- هوگو چاوز به عنوان اولین رئیس جمهور دموکراتیک ونزوئلا در سال 1999 انتخاب شد . در سال 2002، ارتش او را ربوده و یک کودتا را با كمك غرب طرح ریزی كرد . مردم ونزوئلا نیز برای حمایت از رئیس جمهور خود به خیابان‌ها ریختند ، و عوامل كودتا در نهایت در اجرای طرح خود شكست خوردند و او با كمك مردم به قدرت برگشت .



از آن زمان دولت ونزوئلا "فرآیند بولیواری" را آغاز كرد و اجرای آن را حركت به سوی سوسیالیسم نامیدند . آمریكا در این دوره نیز به حمایت مالی و سیاسی از تظاهرات جناح راست علیه دولت وارد عرصه شد .
در اوایل سال جاری ، تروریست‌های ضد بولیواری به وزارت فواید عامه و مسکن ونزوئلا حمله کردند . آنها ساختمان مربوطه را به آتش كشیدند ، و 89 كودك نیز خوشبختانه با كمك نیروهای مردمی و امنیتی از این ساختمان تخلیه شدند .
تروریست‌ها حتی چندین بمب آتش زا را در دانشگاه تجربی نیروهای مسلح منفجر كردند . آنها کتابخانه ، آزمایشگاه ها ، و امکانات دیگر را نابود كردند . دو روز پس از بمب‌گذاری در دانشگاه ، نیروهای ضد دولتی بازگشتند و یک افسر گارد ملی و از اعضای كادر حفاظت محوطه دانشگاه را به ضرب گلوله كشتند .
تروریست‌ها در ونزوئلا در پی براندازی حزب سوسیالیست متحد و متحدان آن بودند ، با وجود انتخابات دموکراتیک و حمایت قریب به اتفاق مردم از دولت اقدام به این كار تنها برچسب تروریستی را با خود خواهد داشت . تروریست‌ها از سوی رسانه‌های آمریکایی ، با نام "مدافعان حقوق بشر" در برابر حمایت از "دیکتاتور" ، كاملا مورد حمایت بودند . دولت ایالات متحده به طور مستقیم جنبش اعتراضی ضددولتی خشونت آمیز در ونزوئلا را با میلیون‌ها دلار (مالیات مردم آمریكا) حمایت می‌كرد .

۵. جدایی طلبان تبت


هنگامی که حزب کمونیست چین به قدرت رسید ، و دهقانان (روستاییان) تبت علیه راهبان به اعتراض برخاستند ، همه چیز تغییر كرد . تبت مدرن ، مثل بقیه چین ، یک اقتصاد پررونق با توسعه در بخش‌های بیمارستان‌ها ، مدارس ، آموزش و پرورش و استاندارد زندگی را شاهد بوده‌ است .
از دهه 1950 ، ایالات متحده به مسلح كردن جدایی طلبان تبت که به دنبال معکوس کردن این تغییرات بودند ، روی آورد. Gyalo Thodupبرادر دالای لاما رهبری راهبان تبتی را که در کلرادو آموزش نظامی دیده بود ، بر عهده داشت . در ادامه آنها از طریق هوا وارد تبت شدند ، و یک کمپین شورش خونین را به راه انداختند ، كه در این بین به ترور رهبران حزب کمونیست ، از بین بردن خانه‌ها ، بیمارستان‌ها ، و مدارس می‌توان اشاره داشت . عامل سابق سیا مستندات این کمپین خشونت آمیز را در کتاب سال 2002 خود با نام "جنگ مخفی سیا در تبت" ، فراهم كرده است .
از آن زمان به بعد ، آمریكا جدایی طلبان تبتی را مورد حمایت مالی مستقیم خود قرار داد . در شورش‌های نژادپرستانه ، آنها در خیابان‌ها به مردم هان حمله و آنها را می‌كشتند . جدایی طلبان تبتی در فرانسه نیز یك ورزشكار زن چینی به نام جین جینگ را ، زمانی كه مشعل المپیک را در صندلی چرخ‌دار حمل می‌كرد ، مورد ضرب و شتم قرار دادند .

۶. "کنتراس" در نیکاراگوئه پس از انقلاب سال 1979 ساندنیست‌ها آغاز شد .
ایالات متحده در نیكاراگوئه یک گروه مسلح از "ضد انقلابیون" یا "کنتراس" را بحسب منافع خود ، مورد حمایت مالی قرار داد . این اراذل و اوباش مسلح ، به شکنجه ، قتل ، آدم ربایی ، و انواع جنایات زشت علیه بشریت روی آوردند . کشیش کاتولیک و راهبه‌ها در میان قربانیان آنها بودند .
میلیون‌ها دلار مالیات مردم آمریكا ، به منظور انجام جنایات غیر اخلاقی ، از سوی ایالات متحده به كنتراس اختصاص یافته بود .
در حال حاضر ، پس از آنكه رهبر ساندنیست دانیل اورتگا به قدرت بازگشت ، کنتراس نیز دوباره وارد عرصه سیاست این كشور شده است .


۷. "انقلابیون" لیبی ( سال 2011 ) یک گروه از تروریست‌های مسلح كه برای سرنگونی دولت لیبی معمر قذافی ، توسط آمریكا وارد عرصه سیاست این كشور شدند . آنها به طور مستقیم به ایالات متحده مرتبط بودند ، و از آمریكا سلاح و تجهیزات لازم را دریافت می‌كردند .

نیروهای ضد دولتی در لیبی به طور منظم کارگران مهمان سیاه پوست آفریقای جنوبی را بدون محاکمه اعدام می‌كردند . آنها همچنین در شکنجه و آدم‌ربایی فعالیت داشتند . بسیاری از آنها مزدورانی از سایر نقاط جهان بودند ، كه برای مبارزه با دولت لیبی به این كشور آمده بودند .
این نیروها در میدان جنگ بارها از سوی دولت لیبی شكست خورده بودند .
این شورشیان از سوی ایالات متحده و ناتو برای سرنگونی دولت لیبی مورد حمایت هوایی گرفتند و همین امر به موفقیت این شورشیان كمك شایانی كرد . از آن زمان ، لیبی در حالت هرج و مرج باقی ماند چرا كه جناح‌های مختلف در میان شورشیان برای قدرت به رقابت داخلی روی آورده بودند .
لیبی یک زمانی بالاترین شاخص امید به زندگی را در قاره آفریقا دارا بود ، اما آمریكا از کمپین خشونت‌های تروریستی و اقدامات ناتو در این کشور حمایت كرد و این كشور غنی را به تلی از خاک تبدیل كرد .

۸ جناح راست اوكراین ؛ در ابتدا به عنوان یک گروه از طرفداران فوتبال در اوکراین فعالیت خود را آغاز كرد . در ادامه این جناح ، به یک سازمان شبه نظامی نئو نازی‌ها تبدیل شد . اعضای آن با برجسته‌سازی صلیب شکسته و ستایش آدولف هیتلر برای "آزادسازی" اوکراین از کمونیست‌ها و کشتار یهودیان محلی ، فعالیت خود را آغاز كردند .



جناح راست یک بخش برجسته از تظاهرات " دوشیزه اروپا " در سال 2014 بودند که خلع دولت منتخب اوکراین را رقم زدند . این جنبش اعتراضی میلیون‌ها دلار را از ایالات متحده و سازمان‌های مختلف غیر دولتی دریافت کرده است .
از آنجایی که مردم در شرق و جنوب اوکراین برای استقلال خود در خیابان‌ها تظاهرات می‌كردند ، اعضای جناح راست نیز به شرق اوکراین برای کشتار مردم حمله كردند . در اودسا ، اعضای جناح راست ساختمان Trade Union را به آتش كشاندند ، و 42 نفر را به قتل رساندند .
اعضای آن به شرق اوکراین برای مبارزه با مردم محلی نیز یورش بردند . در این رابطه آمریکا در دفاع و حمایت از دولت اوکراین قاطعیت نشان داد ، حتی این تروریست ها را نیز مورد حمایت خود قرار داد .

9 اتحادیه دفاع یهودی ؛ یک گروه از صهیونیست‌های لابی‌گر متعهد به منافع اسرائیل است که به طور آشکار از خشونت علیه کسانی که آنها را برای منافع اسرائیل خطرناك می‌بینند ، استفاده می‌كند . این گروه توسط خاخام مایر کاهانه در شهر نیویورک آغاز فعالیت كرد و تظاهرات فلسطین‌ها را مورد حمله قرار داد . این گروه الکس عوده ، رهبر کمیته ضد تبعیض عرب آمریکایی را برحسب مشكل ساز بودن (برای منافع خود) به قتل رساند . آنها همچنین برای ترور دارل عیسی ، از اعضای کنگره ایالات متحده نیز نقشه‌هایی هم داشتند .



اتحادیه دفاع یهودی با اف بی آی آمریكا برای حمله به حزب پلنگ سیاه Black Panther Party و همه کسانی که در حمایت از فلسطین اعتراض می‌كردند ، همكاری نزدیكی داشت . اتحادیه دفاع یهودی یک رشته بمب گذاری را در اواخر 1980 علیه دیپلمات‌های شوروی در ایالات متحده انجام داد .

حزب پلنگ سیاه
تأسیس: ۱۹۶۶ - انحلال: ۱۹۷۶- یک سازمان چپ‌گرای انقلابی سیاه‌پوستان در ایالات متحده آمریکا بود که برای حق دفاع از خود سیاهان مبارزه می‌کرد . حزب پلنگ سیاه در ۱۵ اکتبر ۱۹۶۶ توسط بابی سیل و هیویی پی نیوتن در اوکلند، کالیفرنیا تأسیس شد . مهمترین ایدئولوژی این حزب این بود که مشکلات امریکایی ـ افریقایی ها را در نقاطی از ایالات متحده امریکا، بیشتر در شمال و شرق کشور برطرف سازد.
این گروه به طور رسمی در ایالات متحده منحل شده است ، اما آشکارا در کانادا و فرانسه فعالیت می‌کند .
پس از آنكه اعضای آن بر مسلمانان نمازگزار در كرانه باختری حمله كرده و به 29 نفر در سال 1994 به قتل رساندند ، اسرائیل طی اعلامیه‌ای رسمی این سازمان را غیرقانونی اعلام كرده است (!) .
با این حال ، رابطه بین این افراط گرایان صهیونیستی و دولت آمریکا تمام نشده است . داو هیكیند ، یک سیاستمدار برجسته شهر نیویورک ، آشکارا در مورد عضویت خود در این گروه افتخار می‌كند ، و در مورد تروریسم این گروه ابایی نیز ندارد .
در هفته‌های اخیر ، پلیس و ارتش اسرائیل با هواداران اتحادیه دفاع یهودی که نام مایر کاهانه را شعار می‌دادند ، و به تظاهر کنندگان صلح حمله كردند ، همكاری داشته است .

۱۰. کو کلاکس کلان این تروریست‌های نژادپرستانه و خشونت آمیز ، برای چندین دهه به عنوان یک سازمان دولتی ، فعالیت داشته است . کو کلاکس کلان (به انگلیسی: Ku Klux Klan) یا به شکل کوتاه‌شده‌اش (KKK) نام سازمان‌های همبسته‌ای در کشور ایالات متحده آمریکا در گذشته و امروز می‌باشد که پشتیبان برتری نژاد سفید ، یهودستیزی ، نژادگرایی ، ضدیت با آئین کاتولیک ، بومی‌گرایی و نفرت نژادی می‌باشند . آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیر اخلاقی‌ متوسل می‌شوند . برای نمونه پریشان ساختن شکل خود و ترساندن سیاهان آمریکا استفاده از ابزار ترور ، خشونت و ایجاد وحشت از جمله حربه‌های آنان جهت پیشبرد عقایدشان است . این گروه پس از جنگ‌های داخلی آمریکا برای حمله به برده‌های تازه آزادشده ، تشکیل و توسط کنفدراسیون عمومی (سابق) ناتان بدفورد فارست رهبری می‌شد .



در سال 1915 توسط توماس دیکسون ، از دوستان نزدیک رئیس جمهور وودرو ویلسون احیا شد . دیكسون در ادامه رمانی می‌نویسد كه بعدها فیلم آن را می‌سازند ؛ با نام "تولد یك ملت" !.
با كمك رئیس جمهور ویلسون ، این فیلم در سراسر کشور به نمایش درآمد ، و کیفردهی غیرقانونی و شورش‌های نژادی را تحریك كرد . مدت کوتاهی پس از نمایش این فیلم ، کو کلاکس کلان در تظاهرات توده‌ای در Stone Mountain ، گرجستان دوباره شكل گرفت .
با حضور بسیاری از افسران پلیس ، سیاستمداران ، و حتی دادگاه عالی در میان صفوف خود ، گروه از سلطنت آزاد برای قتل مردم در سراسر کشور برخوردار بود . این گروه ، هر چند رومی کاتولیک‌ها ، یهودیان ، اروپای شرقی ، فمینیستها ، اعضای اتحادیه‌های کارگری را "ضد آمریکایی" دشمن می‌دانستند ، بیشتر آمریکایی‌های آفریقایی تبار را هدف قرا می‌داد .
این گروه برای بمب‌گذاری کلیساها ، یورش و سوزاندن خانه‌ها ، و همچنین آدم‌ربایی و تجاوز به مردم بدنام بوده است .
کو کلاکس کلان از حمایت "اجرای قانون و مقامات نظامی" ، برخوردار بوده است .