امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زندگی درآلمان

#1

آلمان کشوری است که در قلب اروپا قرار دارد و با کشورهای دانمارک،هلند،بلژيک، فرانسه، سوييس، اتريش، جمهوری چک و لهستان همسايه می باشد.
زبان رسمی اين کشور آلمانی است و اکثر مردم به زبان انگليسی آشنايي دارند. کد اين کشور 0049 و واحد پول آن يورو مي باشد.
کشور آلمان از نظر صنعتی بعد از آمريکا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد. مهمترين صنايع اين کشورکارخانه های اتومبيل ، ماشين آلات سنگين ، الکترونيک و کارخانه های صنايع شيمی و کامپيوتر می باشند.
کشور آلمان از لحاظ توريستی جاذبه خاصی دارد و در سال 1999 بيش از 7/53 توريست به اين کشور مسافرت کرده اند.
دانشجو فقط موظف است تا هزينه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غدايی و بيمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان هايی وجود دارد که با قيمت مناسب فقط به دانشجويان اجاره داده می شود.
حدود هزينه زندگی دانشجو در آلمان بانضمام خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کليه هزينه های جانبی حدودا 800-700 يورو می باشد كه اين هزينه در شهرهاي مختلف آلمان متفاوت است. دانشجو تعداد ساعت محدودی در هفته اجازه کار دارد.
جهت ثبت نام در دانشگاه ارايه بيمه درمانی الزاميست و بيمه درمانی برای هر شش ماه حدود 300 يورو در نظر گرفته ميشود.
نام مراکز تحصیلی در آلمان

در آلمان حدود 300 دانشگاه و به همين تعداد دانشکده های فنی ، مدارس عالی تخصصی و آکادمی های هنر وجود دارد.
دانشگاه ها به چند دسته تقسيم می شوند:
1- موسسه آموزش عالی فنی با تاکيد بيشتر بر فعاليت علمي(fachhochschule)
2- دانشگاه با تاکيد بيشتر بر علوم نظري(Universitaet)
3- دانشکده يا آکادمی موزيک و هنر(Musik und Kunsthochschule)
4- دانشکده تربيت بدني(Sporthochschule)
در دانشگاه های آلمان تدريس به زبان آلمانی است. بنابراين قبل از اقدام برای اخذ پذيرش بايد زبان آلمانی بياموزند.
شروع ترم زمستانی از ماه سپتامبر / اکتبر و ترم تابستانی از ماه مارس/ آوريل می باشد. آخرين مهلت جهت ارايه مدارک برای ترم تابستانی تا 15 ژانويه و ترم زمستانی تا 15 جولای می باشد.يعنی مراکز مربوطه می بايست مدارک شما را تا زمانهای نامبرده دريافت کرده باشند.
درآلمان هم دانشگاه های دولتی وجود دارد و هم دانشگاه های خصوصي.
تعداد زيادي از دانشگاه های دولتي، معتبر و رايگان می باشد. دانشگاه های خصوصی رايگان نمی باشند و بايد در مورد آنها به وزارت علوم کشور مربوطه مراجعه کرد.
از ترم تابستاني 2004 كليه دانشگاه هاي استان Nordhein-Westfalen براي دانشجويان خارجي شهريه در نظر گرفته اند كه اين شهريه ترمي 650 يورو مي باشد.
دانشجو فقط موظف است تا هزينه های زندگی خود اعم از اجاره منزل، پوشاک، مواد غذايی و بيمه درمانی را پرداخت کند. اتاق ها و آپارتمان هايی وجود دارد که باقيمت مناسب فقط به دانشجويان اجاره داده می شود.
برای تحصيل در آلمان ابتدا بايد برای اخذ پذيرش تحصيلی اقدام شود و بعد از موفقيت در اين امربرای ويزای تحصيلی اقدامات لازمه انجام شود.
حدود هزينه زندگی دانشجو در آلمان به انضمام خوراک، پوشاک، رفت و آمد و کليه هزينه های جانبی حدودا 800-700 يورو می باشد كه البته اين هزينه در شهرهاي مختلف آلمان منفاوت مي باشد دانشجو تعداد ساعت محدودی در هفته اجازه کار دارد.
جهت ثبت نام در دانشگاه ارايه بيمه درمانی الزاميست و بيمه درمانی برای هر شش ماه حدود 300 يورو در نظر گرفته می شود.
در آلمان حدود 83 دانشگاه انگلیسی زبان وجود دارد که بعضی از این دانشگاه ها بعد از 6-4 ترم به دانشگاههای کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند ترانسفرمی کنند. اکثر این دانشگاه ها رایگان هستند و تحصیل در آنها هزینه ندارد. در 90% این دانشگاهها شرط ورود، داشتن مدرک تافل 550 می باشد ولی دانشگاههایی هم وجود دارند که شما می توانید دوره زبان را آنجا بگذرانید و نیاز به مدرک ندارید. با آنکه این دانشگاهها انگلیسی زبان هستند ولی باید متقاضیان با زبان آلمانی جهت مصاحبه سفارت آشنا باشند و به دانشگاه نیز مدرک دانش آلمانی ارائه دهند. در هر دانشگاه در آلمان اداره کمک به امور دانشجویان خارجی وجود دارد که کلیه مراتب انجام کار مانند: خوابگاه، بیمه درمانی و ... توسط این اداره انجام می شود. حتی قبل از ورود به آلمان می توان با کمک این اداره در مورد رزرو خوابگاه اقدام نمود.

شرایط ورود به دانشگاه های آلمان
اگر شخصی دیپلمه باشد یعنی 12 سال تحصیل کامل داشته باشد نمی تواند مستقیماٌ برای دانشگاه های آلمان اقدام نماید بلکه باید قبولی در کنکور سراسری را داشته باشند تا بتوانند برای کالج اقدام کنند. کالج در آلمان دو ترم است و این کالج ها فقط به زبان آلمانی هستند.
برای بعضی از دانشگاه های آلمان اگر در ایران شخصی دانشجوی سال سوم دانشگاه آزاد باشد میتواند مستقیماٌ برای خود دانشگاه اقدام نماید و لازم به گذراندن کالج نیست.
اگر شخصی در ایران لیسانس دانشگاه آزاد باشد نمی تواند برای فوق لیسانس اقدام کند بلکه باید مجدداٌ لیسانس رشته خود یا یکی از رشته های زیر شاخه رشته خود را در آلمان بخواند. لیسانسیه های دانشگاه آزاد فقط یک سال کالج نمی گذرانند. اما اگر معدل لیسانسشان بالای 17 باشد می توانند برای فوق لیسانس اقدام کنند.
لیسانسیه های دانشگاه های دولتی میتوانند برای فوق لیسانس اقدام کنند اما این باز هم بستگی به خود دانشگاه در آلمان دارد زیرا سطح تحصیل آلمان نسبت به ایران یک سال جلو تر است و شاید بعضی از واحد های آنها را بپذیرند و یک سال پایین تر بنشیند و بعد می تواند پیوسته تا دکترا ادامه دهد.
اشخاصی که در ایران فوق لیسانس دانشگاه آزاد را دارند همانند لیسانسیه ها باید مجدداٌ از لیسانس و اگر معدلشان بالا باشد میتوانند برای فوق لیسانس اقدام نمایند. دوره فوق لیسانس در آلمان 1 سال است.
البته بطور کلی باید مدارک تحصیلی به آلمان فرستاده شود و خود دانشگاه با توجه به ریز نمرات متقاضی تعیین کند که شخص از چه ترمی در آلمان می تواند شروع به ادامه تحصیل نماید.
برای دکترا در آلمان خیلی سخت می توان اقدام کرد زیرا باید در آلمان استاد راهنما پیدا شود و معمولا این امر با موفقیت امکان پذیر نیست زیرا بدلیل رایگان بودن دانشگاهها احتیاجی به دانشجویان خارجی ندارند. به دانشجویان متقاضی دوره دکترا پیشنهاد شود که حتماٌ اول دوره فوق لیسانس بگذرانند و بعد برای دکترا اقدام کنند.
در آلمان حتما بايد برای ورود به دانشگاه ها متقاضيان زبان آلمانی بلد باشند. برای ورود به دانشگاهها متقاضيان حتما بايد دانش حداقل 800 ساعت زبان آلمانی داشته باشند تا بتوانند در امتحان ورودی زبان DSH شرکت نمايند.
برای ورود به دانشگاههای انگليسی زبان متقاضی به غير از دانش ابتدايي زبان آلمانی بايد IELTS 6.5 یا TOFEL 550 داشته باشند.

نظام آموزشی در آلمان
تحصيلات پيش دانشگاهي
کودکان از 3 سالگی وارد مهد کودک(Kindergarten) می شوند که آموزش قبل از دبستان است. آموزش رسمی نيز از 6 سالگی آغاز می شود. آموزش ابتدايی در مدارس Grundschule 4 سال است. در اين مدت کودکان با محيط، نحوه آموزش و شرايط محل تحصيل آشنا می شوند و خواندن و نوشتن را همراه دروس ابتدايی می آموزند. سپس دوره ای 6 ساله را با برنامه های جديد آموزشی شروع می کنند. تحصيل در مدارس Gymnasium و Realschule و Hauptschule ادامه می يابد. در پايان اين دوره، دانش آموزان بعد از 9 سال، مدرک Hauptschulabschluss يا بعد از 10 سال مدرک Realschulabschluss می گيرند. سپس در دو گروه وارد مرحله پايانی دوره دبيرستان می شوند. يک گروه برای گذراندن دوره های کارآموزی وارد مدارس فنی می شوند و با گذراندن Fachoberschule و Berufsfachschule ديپلم فنی Fachhochschulreife می گيرند سپس وارد بازار کار يا مدارس عالی فنی می شوند.
گروه دوم در دبيرستان های Gymnasiale Oberstufe با گرايش های گوناگون ادامه تحصيل می دهند که پس از 13 سال، ديپلم عمومی دبيرستان (Allgemeine hochschulreife) يا Abitur می گيرند که می توانند وارد دانشگاه ها شوند.
تحصيلات دانشگاهي
تحصيلات دانشگاهی در آلمان در دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالي، دانشگاه های عالی آموزش هنر، مدارس عالی فني، و غيره امکان پذير است. شرط ورود به دانشگاه ها و مدارس عالی هنر داشتن ديپلم دبيرستانی سيزده ساله (Abitur) است. دارندگان ديپلم های دبيرستانی 12 ساله خارج از کشور آلمان پس از گذراندن آزمون تشخيص علمی (Feststellungsprüfung) که به تقاضای داوطلب يا پس از طی دوره های يک ساله Studienkolleg در کالج های مقدماتي، می توانند به دانشگاه راه يابند. انتخاب رشته دانشگاهی نيز بر اساس نوع تحصيل در اين کالج ها و نمرات اخذ شده صورت می گيرد.البته در دانشگاه امکان تغيير رشته ميسر است. شرط ورود به مدارس عالی فنی (Fachhochschule) برای دانش آموزانی که در نظام آموزشی آلمان تحصيل کرده اند داشتن گواهينامه پايان تحصيلات 12 ساله ديپلم (Fachhochschulreife) است.
تحصيلات دانشگاهی شامل دو دوره پايه و اصلی است. دوره پايه (Diplom-Vorprüfung) حداقل 4 نيم سال طول می کشد و دوره اصلی حداقل 4 نيم سال برای مدارس عالی فنی و در دانشگاه ها حداقل 8 نيم سال است.
دانشگاه ها در آلمان مستقل هستند و بودجه کليه مراکز آموزش عالی که دولتی هستند از طرف مسوولان ايالتی و وزارت فرهنگ آلمان تامين می شود.

مدارک لازم جهت اخذ پذيرش تحصيلی
مدارک زير با توجه به شرايط متقاضيان دسته بندی شده و نيازی نيست که همه متقاضيان کليه مدارک را جهت اخذ پذيرش داشته باشند:
1- ترجمه مدرک ديپلم و ريز نمرات آن
2- ترجمه مدرک پيش دانشگاهی و ريز نمرات آن
3- ترجمه مدرک ليسانس و ريز نمرات آن
4- ترجمه مدرک فوق ليسانس و ريز نمرات آن
5- کپی پاسپورت
6- کپی شناسنامه
7- 12 قطعه عکس رنگی 4*6
8- گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بودن )
9- مدرک Toefl 550 يا Ielts 6.5 ( در صورت موجود بودن)
10- کارنامه قبولي در کنکور سراسری

لازم به ذکر است که ترجمه مدارک تحصيلی بايد به تاييد سفارت آلمان برسد که همه روزه از يکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا11:30 اين کار امکان پذير است.مدارک ابتدا بايد به تاييد وزارت امور خارجه برسد تا سفارت آلمان آنها را نيز تاييد نمايد.

مدارک لازم جهت رواديد تحصيلی
درخواست رواديد بايد شخصا ارائه شود. سفارت در صورت ناقص بودن مدارک از قبول درخواست رواديد امتناع خواهد کرد. بررسی درخواست رواديد بطورمعمول 2 تا 4 ماه بطول می انجامد.

1- سه نسخه فرم درخواست ويزا که بطور کامل و خوانا پر شده و شخصا امضاء گرديده باشد به همراه 3 قطعه عکس جديد ( با در دست داشتن پذيرش می توانيد فرم درخواست را از سفارت تحويل بگيريد)
2- گذرنامه با مدت اعتبار کافی ( حداقل 6 ماه از تاريخ درخواست رواديد )
3- شناسنامه
4- گذرنامه و شناسنامه همسر
5- فتوکپی از صفحه دوم و سوم گذرنامه متقاضی و همسر
6- تعهد نامه مالی بر اساس بند 84 قانون اتباع بيگانه ( اصل و کپی) از طرف تعهد کننده در آلمان به انضمام گواهی وضعيت اقامت وی در آلمان ، گواهی در مورد تامين مالی هزينه تحصيلی ( مانند فيش حقوق تعهد کننده و يا مدارک درآمد شخص متقاضی)
7- اصل و فتوکپی از پذيرش و يا تاييد دريافت درخواست پذيرش از يک دانشگاه يا مدرسه عالی( Fachhochschule ) در آلمان
8- مدارکی در مورد سابقه شغلی متقاضی در ايران
9- اصل و کپی مدارک تحصيلی دبيرستانی و دانشگاهی متقاضی در ايران
10- ارائه 6 ماه بيمه درمانی ( که اين امر توسط بيمه درمانی بين المللی بيمه ايران قابل انجام است)

به جز مدارک مذکور در موارد خاص ممکن است سفارت از شما درخواست ارائه مدارک ديگری نمايد که اين مدارک برای بررسی درخواست شما الزامی است. لازم به ذکر است که هيچ نوع ويزايي در آلمان تبديل به ويزای تحصيلی نمی شود يعنی اگر شخصی با رواديد توريستی وارد خاک آلمان شد نمی تواند درخواست ادامه تحصيل و تبديل ويزای توريستی به تحصيلی نمايد.
ضمانت نامه مالی چيست؟

در کشور آلمان ضمانت نامه مالی به دو صورت قابل انجام است :
1- خود شخص متقاضی رواديد تحصيلی
2- تعهد کننده مالی مقيم در آلمان

1- ضمانت نامه مالی توسط خود شخص متقاضی رواديد تحصيلی
شخص می تواند با مراجعه به يکی از شعبات ارزی بانک ملی ايران و با حواله کرد مبلغ 7000 تا 7500 يورو بنام خود به بانک ملی هامبورگ ، ضمانت مالی خود را بعهده بگيرد.

2- ضمانت نامه مالی توسط شخص تعهد کننده مقيم در آلمان
شخص تعهد کننده می تواند با مراجعه به شهرداری شهر محل سکونت خود در آلمان و با ارائه کليه مدارک مالی خود اعم از فيش حقوقی و .... شخص متقاضی رواديد تحصيلی در ايران را تا مادامی که در آلمان تحصيل مي نمايد ضمانت کند و اصل تعهد نامه خود را برای متقاضی در ايران ارسال دارد تا بر اساس آن متقاضی رواديد خود را درخواست نمايد.

نحوه ارزشيابی مدارک تحصيلي
1- مدارک Diplom-Vorprüfung و Zwischenprüfung ، باشرط داشتن ديپلم دبيرستان، "کارداني" ارزشيابی می شود.
2- مدارک (Diplom Ingenieur(FH و (Diplom(FH و (Diplom Ingenieur I (GH صادره از کليه مدارس عالی فنی و مجتمع های آموزش عالی که منجر به اخذ ديپلم (I) می شود، "کارشناسي" ارزيابی می شود.
3- مدارک(Magister Artium(MAو Diplom IngenierوDiplom و (Diplom Ingenieur II(GH صادره از کليه دانشگاه ها، مجتمع های آموزش عالی و دانشگاه های آموزش عالی هنر که منجر به اخذ ديپلم (II) می شود، "کارشناسی ارشد پيوسته" ارزشيابی می شود.
4- مدارک (.Doktor Ingenieur (Dr. Ing و (Doktor) با شرط داشتن کارشناسی ارشد، "دکترا" ارزشيابی می شود.
5- هيج کدام از مدارک دانشگاهی که به صورت مکاتبه اي، ترددی ، غير حضوری و نيز مدارک دانشگاه های خصوصی ارزشيابی نمی شوند.
تبصره: مدارک دانشگاه های خصوصی آلمان که توسط وزارت فرهنگ اين کشور و در زمان شروع تحصيلات تاييد شده، در سطح دوره مورد تاييد ارزشيابی می شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star زندگی نامه((رندی گیج))فعالヘ نابغه;-)در حوزه نتورک مارکتینگビ
  روش ارتباط با اجنه و ارواح-و پی بردن به زندگی و وجود انها.
  ایا ما در بازی کامپیوتری زندگی میکنیم؟
  همه چیز درباره SQ یا هوش اجتماعی و نقش آن در زندگی
  بدو...بیا..بخون خیلی جالب میخوای ی مدت زندگی نکنی. (.) .
  *شکل صورت‌تان در مورد شخصیت و شیوه زندگی شما چه می گوید؟ *
  آیا هر روز زندگی برایتان تکراری شده است؟
  شخصیت شناسی اناگرام چیست وچه تاثیری در زندگی ما دارد؟
  دانشمندانی که زندگی دیوانه وار عجیب داشته اند!!!
Heart تاثیر عجیب رنگها در زندگی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان