امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امتیازات: 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه بازی Prince Of Persia

#1
Lightbulb 

Prince of Persia 1989

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

این بازی شروع کار برای سری بازی های POP بود از همان ابتدا طرفداران خود را جذب کرد.داستان بازی از این قرار بود که شاهزاده ی ایرانی به زندان می افتد و قصد رهایی از آن را دارد
این بازی که اولین پروژه فردی به نام Jordan Mechner بود و مورد استقبال زیادی قرار گرفت و بیش از 2 میلیون مورد به فروش رسید.بازی برای کنسول آمیگا و کامپیوتر شخصی روانه ی بازار شد.
اين بازي حالتي ماجراجويانه داشت و در طول بازي با معماهاي زيادي مواجه مي شديد که البته دلیل جذابیت بازی های سری POP همین فکری بودن آنهاست.

-----------------------------------------

Prince of Persia 2 The Shadow & The Flame 1993

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

پس از فروش قابل قبول نسخه ی قبل ، سازندگان بعد از 4 سال این بازی را در اختیار علاقه مندان قرار دادند.این بازی برخلاف فروش بسیار بالا و گرافیک بهتر و جذابتر خود نتوانست رضایت علاقه مندان را جلب کند

--------------------------------------

Prince of Persia 3D 1999

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

بعد از آنكه نسخه نخستين مورد استقبال بسيار بالايي قرار گرفت ، سازندگان نسخه دوم آن را چهار سال بعد در اختيار علاقه مندان قرار دادند هرچند كه گرافيك بازي از پيشرفت قابل ملاحظه و چشمگيري برخوردار بود و محيط اطراف از تنوع بيشتري بهره مي برد ، اما بر خلاف فروش بسيار بالا نتوانست رضايت طرفدارانش را جلب كند و به عقيده بسياري از كارشناسان و بازيكنان هرچه قدر كه موارد مختلف در اين نسخه پيشرفت كرده بود اما هيجان حاكم بر آن افت كرده و به هيچ عنوان قابل مقايسه با نسخه اوليه نبود.

-------------------------------------------

Prince of Persia The Sands of Time 2003

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

اين نسخه را مي توان زنده شدن يك افسانه در دنياي بازي ها دانست. همانقدر كه نسخه نخستين Prince of Persia سراسر نوآوري ، زيبايي و هيجان را همراه خود داشت ، اين نسخه از بازي همچون جد خود مورد استقبال بسياري از طرفداران بازي هاي رايانه و كنسول قرار گرفت و از ارزش بسيار بالايي برخوردار شد.
به طور قطع اولين نكته اي كه در آغاز بازي متوجه آن خواهيد شد محيطي كاملا متفاوت با نسخه قبل مي باشد و در اكثر بخش ها ، وقايع حاكم بر بازي در مكان هاي تاريك به وقوع مي پيوندد. هدف كمپاني سازنده نيز چيزي جز القاي اين محيط به بازيكن نبوده و در به ثمر رساندن هدف خود هرچند داراي مشكلاتي بوده اند اما مي توان گفت كه به خوبي كار خود را به انجام رسانده اند. يكي از نكات ديگري كه در ادامه جلب توجه مي كند رخ دادن وقايع بازي در بين دو زمان گذشته و حال مي باشد كه دايما شما در بين اين دو زمان در حال رفت و برگشت خواهيد بود. اگر در زمان حال قصر به صورت يك خرابه در آمده و رفتن به بعضي از نقاط آن غيرممكن باشد در زمان گذشته قصر شكلي كاملا زيبا دارد و هيچ خرابه اي در آن ديده نمي شود و شما قادر هستيد تا به اكثر نقاط آن برويد اما به دلايلي دايما بين اين دو زمان در حال رفت و آمد خواهيد بود.
بخش موفق ديگر افزوده شده به بازي را ميتوان در حركات و تكنيك هايي كه شاهزاده از خود به نمايش در مي آورد دانست. در اين نسخه شاهد وجود حركات تركيبي مختلفي خواهيم بود. اگر شاهزاده در نسخه قبل قادر به انجام چند حركت از خود بود در اين نسخه شاهد انجام دهها حركت مختلف از او هستيم. اكثر اين حركات بوسيله دو سلاح كه در اختيار دارد انجام مي پذيرد. لازم به ذكر است كه در طول بازي همواره شمشيري ثابت را در اختيار داريد كه قادر به تعويض آن نيستيد اما سلاح ديگر را مي توانيد تعويض كنيد و حتي به سوي دشمنان پرتاب كنيد البته بايد گفت كه سلاح ديگر بعد از چند بار استفاده از كار افتاده و غير قابل استفاده مي شود. در مورد سلاح دوم قابل تعويض بهتر است به اين نكته نيز اشاره كنم كه الزاما شمشير نبوده و سلاح هاي ديگري از قبيل خنجر ، تبر و ... نيز براي استفاده موجود مي باشند و وجود اين اسلحه هاي مختلف و متنوع يكي ديگر از نقاط قوت بازي به شمار مي رود. از جمله حركات شاهزاده نيز مي توان به دو نيم كردن دشمنان ،‌ بريدن سر آنان ، گرفتن سلاح دشمنان در حين مبارزه ، چرخش 360 درجه با استفاده از ستون ها و كشتن بيش از سه دشمن با انجام اين چرخش و بسياري از حركات ديگر كه هريك تاثير بسزايي در مبارزه شما و نابودي دشمنان خواهند داشت ، اشاره كرد.

دشمنان شما نيز از تنوع بالايي بهره مند هستند و با دشمناني بسيار سرسخت در طول بازي مواجه خواهيد شد و نابود كردن هريك از آنان نيازمند به كار بردن تكنيك و حركتي ويژه مي باشد. هوش مصنوعي نيز بسته به درجه سختي بازي شما را به دردسر انداخته و در مجموع مي توان گفت كه در سطح موفق و خوبي قرار دارد.
در مورد حركات ويژه اي كه شاهزاده انجام مي دهد مي توان به توانايي Recall كردن اشاره كرد. بدين صورت كه در طول بازي و در صورتي كه در حين انجام بازي مرتكب اشتباهي بشويد و يا آنكه بميريد قادر به عقب برگرداندن زمان مي باشيد. ويژگي ديگر بازي را مي توان در توانايي كند كردن زمان دانست بدين گونه كه همه دشمنان و وسايلي كه در اطراف شما قرار دارند كند شده ولي شما قادر هستيد به سرعت حركت كنيد. در مجموع اين توانايي ها در ادامه بازي و با پيشرفت هايي كه در مراحل انجام مي دهيد در اختيار شما قرار مي گيرد. لازم به ذكر است كه همچون نسخه قبل شاهزاده از حركاتي همچون حركت بر روي ديوار و رفتن به سمتي ديگر بهره مي برد.
يكي از مهمترين عناصر بازيهاي اين سبك كنترل راحت و بدون مشكل شخصيت مي باشد كه در نسخه قبل در بين بازي هاي هم سبك خود مي توان گفت كه از بهترين كنترل بهره مي برد و بايد گفت كه در اين نسخه نيز موفقيت نسخه قبل در مورد كنترل شخصيت و چرخش موزون دوربين تكرار شده است و شما با هيچگونه مشكلي در اين زمينه مواجه نخواهيد شد.
صدا و موزيك هاي بازي در مقايسه با نسخه قبل داراي افت نسبي مي باشد. هرچند كه صداگذاري ها در حد مطلوبي قرار دارند اما موزيك بازي كمي ضعيف مي باشد و هيجان كافي را در اختيار بازيكن قرار نمي دهد.
گرافيك بازي نيز تغيير چنداني نكرده است اما با اين وجود در سطح قابل قبول و خوبي قرار دارد. طراحي شخصيت ها و تحرك سازي آنان با دقت بالايي انجام گرفته است. محيط اطراف با وجود گرافيك نسبتا خوب داراي معايبي نيز مي باشند.
در مجموع اگرچه اين نسخه از بازي تفاوت چنداني با نسخه قبلي خود نداشت و نوآوري كمتري در آن ديده شد اما همچنان ارزش و هيجان كافي را داشت و انجام اين بازي را به همه دوستداران اين سبك بازيها توصيه مي كنم.

---------------------------------------------------

Prince of Persia: Warrior Within

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

شاهزاده پارسي بار ديگر شمشير به دست گرفت تا با دشمنان خود به مجادله بپردازد. او از توانايي ها و ويژگي هاي منحصر بفرد خود استفاده مي كند و شجاعانه مي جنگد ولي هيچ راه بازگشتي ندارد. آيا شاهزاده خواهد توانست خود را از مخمصه اي كه در آن گرفتار شده است نجات بدهد؟
این بازی تقریبا پرترفدار ترین و فکری ترین بازی سری POP بوده.شرکت یوبیسافت تغییراتی زیادی در گرافیک این بازی اعمال کرد که باعث رضایت طرفدارانش شد.داستان اين قسمت پس از اتفاقات The Sands of Time به وقوع مي پيوندد و شاهزاده ما به سرزمين مادري خود بابل برگشته است. اما هيچ چيز آنطور كه بايد ، پيش نمي رود و با توجه به اتفاقات رخ داده در The Sands of Time مشكلات بسياري براي او پيش مي آيد او تحت تعقيب موجودي به نام Dahaka مي باشد و جز يك راه ، چاره اي ديگر براي خود نمي بيند ! او راهي جز رفتن به جزيره زمان كه در آن Hourglass of Time ساخته شده است ندارد به همين علت به همراه سپاهيان خود به وسيله كشتي ، رهسپار جزيره زمان مي شود تا با رفتن به گذشته از ساخته شدن Sands of Time جلوگيري كند. بدين ترتيب قادر خواهد بود از وقوع اتفاقات نامطلوب در قصر مهاراجه جلوگيري كرده و Dahaka خداي زمان ديگر به دنبال نابودي او نخواهد بود ، اما در نزديكي هاي جزيره مورد تهاجم عده اي قرار مي گيرد و بعد از برخوردهايي كه در دموي آغازين مشاهده می کنید ، كشتي و همراهانش نابود شده و شاهزاده به تنهايي وارد جزيره مي شود. بازي در همان اواسط جنگ با افراد كشتي مهاجم آغاز شده و شما در نقش شاهزاده بازي را آغاز خواهيد نمود. شاهزاده به دليل گشودن شن هاي زمان محكوم به نيستي و مرگ است ... آيا شاهزاده خواهد توانست از اين مخمصه جان سالم به در برده و همه چيز را به حالت عادي بازگرداند !
این بازی دارای 2 پایان متفاوت می باشد که در هردو به گونه ای شما موفق میشوید ولی برای اینکه واقعا بازی را تمام کنید باید با dahak مبارزه کنید و او را شکست دهید که راه مبارزه با او فقط استفاده از شمشیر آب می باشد (Water Sword) که برای به دست آوردن این شمشیر شما باید 9 مکان مخفی بازی را کشف کنید و از راه های پیچ در پیچ بگذرید.

-------------------------------------------

Prince of Persia: the two thrones

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

داستان قسمت سوم از این قرار است که وقتی شاهزاده به شهر می رسد متوجه می شود که شهر غرق در آتش است. در نزدیکی شهر کشتی شاهزاده مورد حمله قرار می گیرد و کشتی غرق می شود و سربازانی که Babylon را تصرف کرده بودند Kaileena را با خود می برند. شاهزاده به کمک او می شتابد اما Vizier (عامل تمامی این مشکلات) که قول قدرت را داده است Kaileena را می کشد و به موجودی جاودانه تبدیل می شود و شن های زمان مجددا آزاد می شوند. در این گیر و دار خنجر زمان (The Dagger of Time) به دست شاهزاده می افتد و به صورت ناگهانی خود شاهزاده هم تبدیل به یک نیمه Sand Creature می شود که فقط شکل و شمایل او عوض شده ولی عقل او سر جایش است. شاهزاده تصمیم می گیرد تا همه چیز را درست کند و شهر را به حالت اولیه ی خود در بیاورد ولی ...

از نظر خط داستانی با وجود اینکه T2T دنباله ای بر WW است اما به هیچ وجه پیچیدگی و جذابیت داستان WW را به همراه ندارد و داستان کاملا ساده و مشخص روایت می شود.
همانطور که گفته شد در طول بازی در نقش 2 شخصیت بازی می کنید: یکی حالت عادی و دیگری Dark Prince. حالت عادی او درست مانند شماره های قبلی بازی است اما حالت Dark Prince تفاوت هایی دارد. مهمترین تفاوت این است که شما سلاح جدیدی در اختیار دارید که همان زنجیر شماست و سلاحی قوی برای از بین بردن دشمنان می باشد. از دیگر تفاوت های مهم این است که وقتی در حالت Dark Prince هستید ، عمر شما هر لحظه در حال کم شدن است و شما باید سریعا توده های شنی را پیدا کنید تا عمر شما دوباره پر شود و این می تواند گاهاً دردسر ساز باشد. همچنین شما نمی توانید به اراده ی خود به Dark Prince تبدیل شوید و این امر خود به خودی است. فقط وقتی که وارد آب می شوید به حالت اولیه ی خود باز می گردید.

بازی در مجموع دچار تغییرات زیادی نشده است و کماکان از سبک گذشته پیروی می کند. اما نکات جدید به بازی اضافه شده اند که تا حدودی خوب و تا حدودی بد هستند! مهمترین تغییر GamePlay همین تبدیل شدن به Dark Prince است که در بالا توضیح داده شد (البته این حالت در Warrior Within هم وجود داشت. زمانی که شاهزاده Mask of Wraith را به صورت زد به یک موجود شنی تبدیل شد که تا حدود زیادی خلق و خوی همین Dark Prince را داشت!)
از نکات دیگر اضافه شده به بازی صدای وجدان (!!) شاهزاده است که در جاهایی از بازی به گوش می رسد و شما را راهنمایی می کند. راهنمایی های او عمدتاً مفید و بعضی اوقات راهنمایی های او کلید حل مشکل هستند که در پیشروی در بازی به شما کمک می کند. اما صحبت هایی که در بین بازی میان شاهزاده و وجدانش رد و بدل می شوند بعضا فوق العاده اعصاب خورد کن هستند و به هیچ عنوان قابل تحمل نیستند!
حرکات آکروباتیک شاهزاده از شماره های قبلی بازی به جا مانده فقط چند حرکت جدید به آنها اضافه شده است. مانند Warrior Within ، در T2T هم پرنس توانایی استفاده از ? سلاح به صورت همزمان را دارا می باشد. در تمام طول بازی Dagger of Time در دست راست شاهزاده قرار دارد و سلاح هایی که از دشمنان به جا می مانند هم در دست چپ شاهزاده قرار می گیرند. Combo های شاهزاده در هنگام مبارزه بسیار به Combo های Warrior Within شبیه است و تقریبا نکته جدیدی ندارد. همانطور که گفته شد حرکات شاهزاده در حالت عادی با حرکات او در حالت Dark Prince کمی تفاوت دارد. هنگامی که در نقش Dark Prince بازی می کنید تمامی Combo ها به وسیله زنجیری که Dark Prince در دست دارد انجام می شود. همچنین می توانید از زنجیرتان برای کشیدن سکو ها و یا آویزان شدن از مشعل ها و میله ها استفاده کنید.

دیگر قسمتهای اضافه شده به T2T حالت Stealth یا مخفی کاری است که با کمک آن می توانید Speed Kill (کشتن سریع) انجام دهید یعنی از پشت به دشمن نزدیک شوید و سپس با خنجر او را بکشید. هنگامی که از پشت به دشمن نزدیک می شوید می توانید با فشار دادن کلید E وارد Speed Kill Mode شوید ، در این حالت شاهزاده دشمن را غافلگیر کرده و از پشت به او حمله می کند. سپس نوبت شماست که با فشار دادن مجدد کلید تعیین شده در زمان هایی که مشخص می شود دشمن را به طور کامل از پای در آورید! اما اگر اشتباه کنید و کلید ضربه را در زمان مناسب فشار ندهید دشمن فورا دفاع کرده و بر می گردد. در مکان های به خصوصی از بازی او دوستانش را هم خبر می کند که آن وقت کارتان کمی مشکل می شود! همچنین تکنیک Speed Kill برای شکست دادن رئیس های بازی هم کاربرد فراوانی دارد.
یکی از نوآوریهای جالب T2T بخش ارابه رانی بازیست که هیجان نسبتا بالایی دارد. البته مدت زمان بخش ارابه رانی بسیار کوتاه است و تنها در چند قسمت کوچک بازی باید به وسیله ارابه از دست دشمنان فرار کنید و یا آنها را تعقیب کنید. دشمنان موجود در بازی همچنان موجودات شنی هستند که در اشکال مختلف! در دسترس می باشند. همچنین غول هایی که در WW وجود داشتند با شکل و شمایلی کمی متفاوت در T2T هم حضور دارند. در T2T معماهای نسبتا ساده ای نیز وجود دارند که برای حل کردن آنها نیاز به کمی تفکر دارید.

متاسفانه بازی نسبت به نسخه قبلی بسیار کوتاه است !
کنترل بازی نسبتا راحت بوده و ظرف چند دقیقه می توانید آن را یاد بگیرید. اما در بعضی از صحنه ها کنترل بازی بسیار بد میشود و تقریبا بازی از کنترل شما خارج میشود و شاهزاده به هر سمتی که دلش میخواهد حرکت میکند! این مشکل در The Sands of Time و Warrior Within هم وجود داشت و در The Two Thrones همچنان باقیست و کوچکترین تلاشی برای رفع آن انجام نشده است !کنترل قسمت ارابه رانی بازی نیز دارای مشکلاتی است T پیچیدن و تغییر مسیر بسیار دشوار است و با کوچکترین اشتباهی ارابه شما به دیوار برخورد کرده و خرد می شود .در مجموع بخش کنترل بازی را می توان یکی از ضعیف ترین بخش های بازی دانست. هوش مصنوعی بازی مانند نسخه های قبل در سطح معمولی بوده و هیچ گونه حرکت جالب و خاصی از دشمنان دیده نمی شود. البته اشکال خاصی نیز در این قسمت وجود ندارد و در کل هوش مصنوعی بازی با توجه به سبک و شرایط بازی قابل قبول است.
برای بازیافتن سلامتی از دست رفته و همچنین ذخیره کردن بازی همچنان باید آب بنوشید! ضمن اینکه Life Upgrade ها کماکان به قوت خود باقی هستند و می توانید با یافتن آنها میزان سلامتی خود را افزایش دهید .توانایی های شاهزاده در کنترل کردن زمان هم از دیگر نکات بازمانده از نسخه قبلی می باشد.
از مشکلات قابل توجه The Sands of Time این بود که شاهزاده ی ایرانی و فضای بازی تقریبا هیچ ارتباطی به ایران باستان نداشتند اما این مشکل در T2T به خوبی رفع شده است به طوری که ممکن است نقش های هخامنشی را روی دیوار ها یا روی زمین ببینید.

موتور گرافیکی بازی همان موتور گرافیکی Warrior Within با کمی تغییرات می باشد . فضای بازی بسیار وسیع است و شما بازی را در قصر، روی برج ها ، در شهر و حتی باغ های معلق بابل انجام می دهید. طراحی محیط ها به خوبی صورت گرفته و کاملا گیمر را راضی نگه می دارند. طراحی مراحل T2T بسیار شبیه به مراحل زیبای SOT است و محیط های تاریک WW در T2T به چشم نمی خورند. از مشکلات نسبتا کوچکی که در گرافیک بازی ایجاد می شود این است که شاید گاهی مانعی سر راه شما باشد که نتوانید از آن عبور کنید ولی به محض این که بازی را دوباره لود می کنید مانع مورد نظر غیب می شود و می توانید به راه خود ادامه دهید. این مشکل در بعضی مواقع که از محل سیو کردن خیلی دور می باشید می تواند بسیار اذیت کننده باشد. بر خلاف طراحی محیط ها و مراحل ، در طراحی کاراکتر ها مشکلاتی به چشم می خورد. ضمن اینکه تقریبا چهره بیشتر شخصیت ها در نسخه جدید تغییرات کوچکی کرده است (و حتی صدای آنان عوض شده است!) که موضوع چندان جالبی نیست. از نظر گرافیکی در میان نسخه های XBOX ، PS2 ، GC و PC نسخه PC بهترین گرافیک را دارد.
صدا گذاری بازی بسیار خوب و معقول است به طوری که در حال جنگ موسیقی بازی هیجان زیادی را به گیمر القاء می کند و در زمان هایی که در حال حل معما یا انجام دادن حرکات آکروباتیک هستید موسیقی بازی بسیار آرامش بخش است. اما در این مورد مشکل هم وجود دارد و آن این است که موسیقی بازی زمانی عوض می شود که شما به دشمن فقط نگاه کنید نه این که محیط بازی عوض شود. مثلا اگر شما در طبقه ای ایستاده اید که کسی در آن نیست ولی در طبقه ی بالای شما کسی هست ، و شما به او از پایین نگاه کنید موسیقی بازی هیجان انگیز می شود و وقتی دوباره پایین را نگاه می کنید موسیقی دوباره عوض می شود. خوشبختانه موسیقی سبک Rock که در Warrior Within وجود داشت به کلی از میان رفته و در T2T شاهد موسیقی هایی بسیار زیبا با سبک ایرانی هستیم. از نظر سبک موسیقی T2T بسیار به SOT نزدیک است.

-----------------------------------------------------

Prince Of Persia Prodigy

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

وقتی که بازی شروع می شود قهرمان مادیگر شاهزاده نیست بلکه به یک ولگرد تبدیل شده است.زمانی که در حال تعقیب الاغ فراری اش است در طوفان شن گم می شود و زمانی که طوفان تمام شود خود را درون آبادی Garden of Eden پیدا می کند.درون یک باغ حصار کشیده درخت اسرار آمیزی با نام Tree of Life قرار گرفته است.هزاران سال پیش دو برادر به جنگ اهریمن می روند.اهریمن موجود پلیدی است که تاریکی و فساد را در سرتاسر سرزمین گسترانده است.یکی از برادران با نام Ormazd بالاخره اهریمن را شکست می دهد و اهریمن و نیروی تاریکیش را درون درخت Tree of Life محبوس می کند.برای 200 نسل اهریمن درون درخت زندانی می ماند.در طی سال ها سپاهی از جنگویان حافظ درخت بودند اما کم کم از تعداد جنگجویان کاسته می شود تا جایی که تقریبا دیگر جنگجویی باقی نمی ماند.مدتی بعد از ورود شاهزاده درخت نابود می شود و حالا اهریمن آزاد شده است.خبر خوب این است که دیوارهای Ormazd هنوز قادرند اهریمن را در خود نگه دارند.اما بزودی نیروی تاریکی درون دیوار روزنه ای پیدا خواهد و کم کم تمام دنیا را فرا خواهد گرفت.اگر اهریمن آزاد شود دنیا سقوط خواهد کرد مگر اینکه شاهزاده به همراه یار جدیدش Elika نیروی تاریکی و فساد را وادار کنند که به درون باغ برگردد.نیروی تاریکی تمام پلیدی ها و زشتی های موجود در این دنیاست.اینبار هیچ اره و یا تیغی در اطراف شما نخواهد بود بلکه تنها دشمن شما نیروی تاریکی است که بصورت یک غبار سیاه با شاهزاده مبارزه خواهد کرد.ممکن است این نیرو بصورت یک باتلاق در زیر پای شاهزاده ظاهر شود که اگر درون آن بیفتد همه چیز تمام خواهد شد و حتی ممکن است زمانی که از روی آن عبور می کنید سعی کند شاهزاده را بگیرد.تغییرات نیروی تاریکی چیزی است که تابه حال UBIsoft مخفی نگهداشته است اما می توان حدس زد که این نیرو قادر است با تغییر به شکل دامی برای شاهزاده درآید و یا بصورت یک جنگجو با شاهزاده روبرو شود.به عنوان جهان مرکزی شاهزاده عمل خواهد کرد. از این محل می توانید به سرتاسر دنیای POP سفر کنید در اولین مکانی که با نیروی تاریکی رویرو خواهید شد مجبور می شوید چند حرکت آکروباتیک انجام دهید اما عبور از این مرحله چندان مشکل نیست.زمانی که شما مکان هایی را از وجود نیروی تاریکی پاک کنید حفره های درون دیوارها بزرگتر می شوند و نیروی تاریکی سرزمین های بیشتری را تصاحب خواهد کرد.
پاک کردن یک منطقه اساسا باعث می شود تکه های نیروی تاریکی به هم بپیوندند و در نتیجه در مکان نهایی حجم زیادی از نیروهای تاریکی وجود خواهد داشت.به دلیل اینکه این شما هستید که تصمیم می گیرید به کجا بروید شکل بازی براساس تصمیم گرفته شده تغییر خواهد کرد به عنوان مثال می توانید با دوستتان از دو راه مختلف بازی را انجام دهید و در این حالت مشاهده خواهید کرد که تجربه هر دوی شما از بازی کاملا متفاوت خواهد بود.برای نمونه در بازی با غولی روبرو خواهید شد که پس از اینکه به دست شاهزاده کشته می شود تمام سرزمین را با دام های تاریکی پرخواهد کرد که برای تمام مدت باقی خواهند ماند پس اگر این موجود را درابتدای بازی نابود کنید مجبور می شوید تا انتها از حرکات آکروباتیک استفاده کنید.به خاطر اینکه نیروی تاریکی به شکلی کاملا پویا تغییر می کند اگر چندین بار از یک منطقه عبور کنید درهر بار با دام ها ومشکلات تازه ای روبرومی شوید.
در POP مانند Assassin`s Creed نقاطی با نام Vista Point تعبیه شده است که از طریق آنها قادرید نمای کاملی از سرزمین بدست بیاورید البته فکر نکنید که ازبرجی بالا خواهید رفت و سپس به خیابان شهرنگاه می کنید اینبار باید از صخره های بلند بالا بروید و سپس از لبه پرتگاه سرزمین کنونی را نظاره کنید.شاهزاده دستکش پنجه دار بلندی پوشیده است که نه تنها از آن به عنوان سلاح استفاده خواهد کرد بلکه این دستکش در انجام حرکات آکروباتیک بسیار مفید خواهدبود به عنوان مثال شاهزاده پنجه را درون دیوار فرو می کند و بوسیله آن به آرامی از دیوار پایین می آید.
در مسیر پایین آمدن از دیوار ممکن است با دام های تاریکی روبرو شوید که باید از آنها عبور کنید و در هر زمان که بخواهید می توانید از روی دیواری به دیوار دیگر بپرید.حرکات آکروباتیک تنها بخشی از بازی POP است و POP بدون وجود مبارزه لذتی نخواهد داشت اما سیستم مبارزه بازی کاملا نسبت به قبل متفاوت شده است.در دست راست شاهزاده یک شمشیر بلند و باریک قرار گرفته است و در دست چپ هم پنجه وجود دارد این دو ،سلاح های شاهزاده هستندو در تمام بازی ثابت خواهند بود.این بازی داستان زندگی یک اسلحه ساز نیست بلکه داستان چادرنشینی است که به یک قهرمان تبدیل خواهد شد.
داستان بازی بیشتر بروی شخصیت شاهزاده تمرکز داشته است تا ابزاری که او استفاده می کند.به جای اینکه تعداد زیادی از دشمنان با شاهزاده روبرو شوند کیفیت دشمنان افزایش پیدا کرده است در این سری هرگز با بیشتر از یک دشمن روبرو نخواهید شد ومعمولا مهارت دشمنان مساوی و یا بیشتر از شاهزاده خواهد بود.مبارزات حالتی حماسی خواهد داشت که مهارت شاهزاده را در استفاده از شمشیر مهک خواهد زد.در یک صحنه مبارزه نشان داده شده از بازی، شاهزاده با موجودی که از نیروی تاریکی به وجود آمده است روبرو می شود موجودی که اکثر حملات شاهزاده را دفع می کند و در یک لحظه با انجام حرکتی شاهزاده را با صورت به دیوار می کوبد و بعد شاهزاده خود را در حالتی پیدا می کند که شمشیر به شمشیر با موجود اهریمنی درگیر شده است در مبارزه حرکات چندگانه از پیش تعریف شده وجود ندارد و می توانید با استفاده از سیستم جدید به دلخواه خود حرکات چندگانه جدید را ابداع کنید در این حالت می توانید تا 15ضربه پی در پی به دشمن خود وارد کنید.
به دلیل اینکه تنها با یک دشمن روبرو هستید نیازی به استفاده از سیستم Lock نیست و هوش مصنوعی بازی به طور خودکار دوربین را در موقعیتی قرار می دهد که بتوانید بهتربن دید را نسبت به صحنه مبارزه داشته باشید و صحنه های دیدنی را خلق کنید ...

------------------------------------------------

Prince of Persia forgotten sands

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه بازی Prince Of Persia 1

داستان

داستان بازی به هفت سال بین نسخه ی اول(sands of time)و نسخه ی دوم(warrior within)می پردازد.در این قسمت,پدر پرنس به او می گوید که به امپراطوری آزاد برود و از برادرش(نام برادرش مالک است) که رهبر آنجاست,تجربه کسب کند,چون بعد ها او قرار است امپراطور آزاد شود.اما وقتی پرنس به آزاد می رسد,آنجا را در نبردی سهمگین می بیند.او خودش را به مالک می رساند,مالک قصد دارد سپاه شنهای زمان را برای کمک بیدار کند,اما پرنس که قدرت شنها را دیده و می داند آنها غیر قابل کنترل هستند,می خواهد جلویش را بگیرد اما مالک شنها را بیدار می کند.و اینکار را به وسیله ی یک مدال دو تکه انجام می دهد که بعد از بیداری شن ها,دو تکه ی آن جدا می شود . یکی را پرنس و دیگری را مالک برمی دارد.با آزاد کردن شنها,راتاش(که ظاهرا از جن های خبیث است و مدت ها توسط شنها گرفتار بود)آزادمی شود.پرنس به دنبال راه چاره مکانی مخفی را پیدا می کند که در آن یکی از جن های خوب را ملاقات می کنه به نام راضیه.راضیه به او می گوید که باید دو تکه ی مدال را به هم بچسباند تا دوباره شن ها را به جایشان برگرداند.مدالها می توانند قدرت شنها را در اختیار گیرند,پس آیا مالک که فردی قدرت دوست است,از قدرت شن ها می گذرد و تکه ی مدال خود را به پرنس می دهد...
نمره ی بخش داستان:9.5/10
درگاه مکان مخفی راضیه...
گرافیک:متوسط...

خوب یوبی مدت زیادی روی گرافیک بازی کار نکرده بود و فوقش یکسال روی آن کار کرده باشد.گرافیک بازی در کل در سطح متوسطی است.محیط های بازی بیشتر به محیط های ایرانی نزدیک شده اما هنوز تم عربی دارند.طراحی شخصیت های اصلی بازی خوب است.اما دشمنان بازی تکراری هستند و روی آنها و انیمشنهایشان کار نشده.نورردازی بازی بهترین مورد گرافیک است.
طراحی صورت پرنس هم از کارهای خوب یوبی سافت است.یوبی سافت مانند کپکام که هر سری قیافه ی دانته را عوض میکند عمل نکرده.صورت پرنس تقریبا مانند صورت نسخه ی اول است و موهایش مانند نسخه ی دوم است.و دو نکته همیشگی صورت پرنس بازی رعایت شده,یکی چشمهای آبی و دیگری بریدگی ابروی سمت چپ!
بازی دارای کات سنس های زیادی است که باز هم مانند سه گانه ی قبلیعالی کار شده اند.البته کات سنس اول بازی بازی بازی انسان هاست و سینماتیک است و کاملا فیلمی!(باید کات سنس را ببینید تا متوجه شوید)
در کل,با توجه به اینکه برای گرافی بازی از موتور anvil استفاده شده که گرافیک قدرتمند AC را در کارنامه دارد,انتظار بیشتری از گرافیک بازی می رفت...
نمره ی بخش گرافیک:8/10
پلتفورمینگ,بخش اساسیه گیم پلی بازی را تشکیل می دهد...
گیم پلی:مبارزه یا پلتفورمینگ,مسئله این است...

خوب گیم پلی بازی را به دو بخش پلتفورمینگ و مبارزات تقسیم می کنیم.اول به بخش مبارزات می پردازیم که آنهم به دو بخش مبارزات معمولی و باس فایت ها تقسیم می شود.اول مبارزات معمولی بازی,مهمترین مشکل مبارزات بازی,تعداد کم کمبو های آن است.دیگر شاهد آن مبارزات تن به تن نسخه ی 2008 نخواهید بود . در مبارزات حداقل 5 و حداکثر 50 دشمن خواهید داشت.دشمنان بازی را بجز مراحل اول که آدم هستند,سربازان ارتش شنها تشکیل می دهد.که بیشتر آنها اسکلت هستند.اما دشمنان بزرگتر هم در بازی وجود دارند.یکی از کارهای خوب یوبی سافت در مبارزات,توانای لگد زدن هست که جالب هست و برای برخی دشمنان که سپر دارند بسیار بدرد می خورد.همیچنی می توانید از چهار قدرت طبیعی در بازی استفاده کنید,می توانید طوفان بوجود آورید,یا تیغ های یخی درست کنید یا زمین را آتش بزنید,یا سپری از سنگ درست کنید.اما مبارزت با باس ها از وضعیت بهتری بهره می برند.چون باس های بازی قوی تر هستند.اما بهترین باس فایت بازی نبرد با راتاش است که خیلی خوب طراحی شده و کاملا حس نبرد سهمگین را القا می کند.
اما می رسیم به بخش پلتفورمینگ که می شه گفت یکی از بهترین پلتفوریمنگ های تاریخ است.کنترل نرم پرنس,در این بخش کمک می کند.عبور از مانع ها و تاب خوردن روی میله ها و بالا رفتن از ستون ها,همه و همه نشان بازگشت خاطره انگیز پلتفورمینگ پرنس است.در بازی حتی می توانید از فواره های یخ برای پلتفورمینگ استفاده کنید,به شرطی که قبل از آن با قدرت آب,آنها را یخی کنید.در کل,پلتفورمنیگ جذاب بازی,کمی بدی مبارزات را جبران می کند.
نمره ی بخش گیم پلی:7.8/10
جادوی طبیعت در دستان شما
صداگذاری:معرکه

صداگذاری بازی بعد از داستان بهترین بخش آن است.البته شاید برای ما ایرانی ها!وقتی جملات واضح فارسی را می شنویم!!بله!کاری که یوبی سافت در pop2008 شروع کرد,در این بازی به اوج رسیده و کاملا جملات فارسی مشخص هستند.در یک سکانس جالب دشمنان انسان پرنس(در اویل بازی)در اتاق گنج هستند و درمورد طلاها و اینکه کی چه قدر بردارد بحث می کنند و آنهم به فارسی.یا اینکه غول اصلی بازی,راتاش,به طور کلی اصلا انگلیسی حرف نمی زند.یعنی شما یک کلمه ی انگلیسی از او نمی شنوید و تماما فارسی حرف می زند.جملاتی مانند:
فرزند سلیمان باید بمیرد.
من انتقامم را خواهم گرفت.
قدرت مدالها ازان من است.
بسوز...!
باید مانند من زجر بکشی!
البته بجز,راتاش و دشمنان بازی,راضیه هم وقتی که می خواهد قدرت های جادویی به ما بدهد,ورد را فارسی می خواند.مانند:
قدرت شنهای زمان را در اختیارش قرار بده.
هدیه ی آبها را دریافت کن.
با قدرت جن ها تو می توانی پرواز کنی...
که همه ی این جملات واضح,یادآور لهجه ی افغانی الیکا در pop2008 بود(که می گفت مسیر را نشان بده...)
از جملات فارسی که بگذریم,صدای گرنس همان صدای قدیمی است.صداگذاری دیگر شخصیت ها هم خوب است.به خصوص وقتی مالک از قدرت حرف می زند.تنها ایراد را می تواند صدای بد برخود شمشیر با اجسام دانست.موسیقی بازی هم بسیار حماسی و زیباست.
نمره ی بخش صدا:9.5/10
نتیجه گیری:هر چند بازی نتوانست آنطور که باید و شاید نام پرنس را دوباره بزرگ کند,اما به هر حال خاطرات خوبی را برای پرنس بازهایی که سه گانه را بازی کرده اند بوجود می آورد.
نمره ی کل:8.7/10

ممنون از اینکه وقت گذاشتین و این مطالب رو خوندین ...
سپاس فراوان ...
منبع : مجله بازی نما

پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، SABER ، Mehrzad Zzz ، mammad
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Minioni تاریخچه زبان برنامه نویسی کاتلین
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان