امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare

#1
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1

تا پیش از سال ۲۰۰۷، دو مجموعه‌ی Call of Duty و Medal of Honor در سبک تیراندازی اول شخص با زمینه‌ی داستانی جنگ جهانی دوم، رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می‌شدند و همه این دو بازی را به این سبک و سیاق می‌شناختند. اما استودیو اینفینیتی وارد که خالق کل مجموعه‌ی Call of Duty محسوب می‌شد، تصمیم گرفت تا تحولی عظیم و البته ریسک‌پذیری را در بازی‌های خود به وجود بیاورد تا هم مسیر خود را از بازی‌های رقیب جدا کند و هم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.
استودیو اینفینیتی وارد پس از تولید و عرضه‌ی قسمت دوم سری ندای وظیفه، تصمیم گرفت تا پروژه‌ای کاملا جدید را برخلاف چیزی که در کل سری جریان دارد به مرحله‌ی اجرا برساند. جلسات متعدد و اید‌ه‌های مختلف اعضای تیم نهایتا به پروژه‌ی Modern Warfare‌ (جنگاوری مدرن) ختم شد که مراحل تولید اولین قسمت آن دو سال به طول انجامید. هدف اصلی اینفینیتی وارد، آوردن بازیکنان به زمان حال و ارائه‌ی یک داستان خیالی با المان‌های واقعی بود.

سری جنگاوری مدرن را می‌توان نه تنها نقطه‌ی تحول سری Call of Duty دانست، بلکه باعث شکوفایی سبک تیراندازی اول شخص نظامی شد تا جایی که بسیاری از بازی‌های هم دوره‌ی آن سعی کردند تا با الهام گیری از این بازی و تغییر سبک و سیاق بازی‌شان، به موفقیت‌هایی مشابه سری جنگاوری مدرن دست پیدا کنند.
 
Call of Duty: Modern Warfare
سازنده/ناشر: اینفینیتی وارد/اکتیویژن
تاریخ عرضه: ۲۰۰۷
پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii، OS X
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
اولین قسمت از سری «جنگاوری مدرن» که شماره‌ی «چهار» را در انتهای نام Call of Duty یدک می‌کشد، در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط استودیو اینفینیتی وارد ساخته و اکتیویژن وظیفه‌ی نشر آن را عهده دار شد. بدون شک اگر «جنگاوری مدرن» را یک بازی کاملا جدید یا به عبارتی IP جدید بنامیم، بی راه نگفتیم. محصول جدید استودیو اینفینیتی وارد با جاه طلبی فراوان تمام معادلات مجموعه را بر هم زد و جز تعداد معدودی ویژگی که از سابق باقی مانده بود بقیه را از نو نوشت تا نه تنها بازی‌های بعدی سری از آن الهام بگیرند، بلکه سایر بازی‌های تیراندازی اول شخص دیگر نیز «جنگاوری مدرن» را مبنای کار خود قرار دهند. این بار جیسون وست بر صندلی کارگردانی تکیه زد و مارک رابین، همکار قدیمی وی تهیه‌کنندگی بازی را بر عهده گرفت. «جنگاوری مدرن» اولین بازی در تاریخ مجموعه بود که درجه‌ بندی سنی M را دریافت کرد. «جنگاوری مدرن» نه تنها از نظر داستانی و حتی بسیاری از المان‌های گیم‌پلی، تحولات عظیمی به دنبال داشت، بلکه از منظر گرافیکی و جلوه‌های بصری هم گامی رو به جلو محسوب می‌شد.IW 3 نام موتور گرافیکی جدیدی بود که استودیو اینفینیتی وارد برای ساخت اولین قسمت از سری «جنگاوری مدرن» از آن استفاده کرد. محمد علوی به عنوان یکی از طراحان مراحل بازی، نقش بسزایی در ایجاد مراحل خاطره‌انگیز و بسیار مهم «جنگاوری مدرن» ایفا کرد. مرحله‌ی اول از قسمت چهارم Call of Duty که Crew Expendable نام دارد، از مهمترین و معروف‌ترین مراحل این سری است که به دست محمد علوی طراحی شده و جالب اینجا است که وقتی وی این مرحله را پیشنهاد داد، به خاطر برخی مشکلات تکنیکی با مخالفت مواجه شد، اما وی در سه هفته و روزی ۱۸ ساعت کار، تمام مشکلات پیش رو را برطرف کرد تا بتواند این مرحله‌ را هر طور که هست در بازی بگنجاند. اشتیاق بالای محمد علوی به بازی‌سازی، از وی یک فرد توانا با پشتکاری خارق‌العاده ساخته که حالا بیشتر مجلات و مراجع مطرح از کارهای او به عنوان بهترین‌ها یاد می‌کنند.
مقاله مرتبط
  • دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
    مصاحبه اختصاصی با محمد علوی، طراح مراحل بازی‌های COD و Titanfall
یکی از خصوصیات منحصر به فرد «جنگاوری مدرن»، تمرکز روی شخصیت‌ها و معرفی بسیار عالی آنها به مخاطبان بود به طوری که نام تک تکِ شخصیت‌های اصلی داستان در ذهن بیشتر مخاطبان بازی ثبت شده و شهرتی جهانی پیدا کردند. در این بین می‌توان از کاپیتان پرایس نام برد که به خاطر شیوه‌ی گفتار، خصوصیات شخصیتی و اهمیت قابل توجهش در روند بازی، نزد مخاطبان بازی‌های تیراندازی بسیار معروف شد. سازندگان بازی برای هر چه طبیعی‌تر کردن المان‌های بصری و گیم‌پلی به سراغ پایگاه‌های نظامی و ارتش رفتند تا کارایی سلاح‌های مدرن نظامی را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. این کار سبب شد تا در داخل بازی شاهد سلاح‌های متنوع با کارایی‌های دقیق باشیم.
Call of Duty 4: Modern Warfare به ماشین پول‌ساز اکتیویژن بدل شد و رکورد کل مجموعه را جابه جا کرد. «جنگاوری مدرن» در نهایت توانست تا ژوئن سال ۲۰۰۸ به فروش معادل ۱۳ میلیون نسخه دست پیدا کند. آخرین گزارش اعلام شده مربوط به سال نوامبر سال ۲۰۱۳ است که بازی «جنگاوری مدرن» به رکورد فروش ۱۵.۷ میلیون نسخه دست پیدا کرده بود. محصول متفاوت استودیو اینفینیتی وارد نه تنها از سوی مخاطبان مورد استقبال کم‌نظیر قرار گرفت، بلکه منتقدان را هم به تحسین وا داشت و میانگین امتیازات فوق‌العاده ۹۴.۱۶ درصد را کسب کرد که هنوز در میان تمام بازی‌های مجموعه تا به امروز بی رقیب مانده است.
 
Call of Duty: Modern Warfare 2
سازنده/ناشر: اینفینیتی وارد/اکتیویژن
تاریخ عرضه: ۲۰۰۹
پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، OS X
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
به عقیده‌ی خیلی از هواداران سبک تیراندازی اول شخص، هر چقدر که قسمت چهارم سری Call of Duty یا به نوعی قسمت اول Modern Warfare، انقلاب و تحولی بزرگ در این سری و به طور کل سبک تیراندازی اول شخص بود، اما قسمت دوم با نام Modern Warfare 2 یکی از خوش‌ساخت ترین، زیباترین و در عین حال سینمایی‌ترین بازی‌های تیراندازی است که هزینه‌ی بسیار بالایی نیز برای ساخت آن صرف شد.
جیسون وست و وینس زامپلا مانند دو برادر آن‌چنان مهارتی در رهبری و جهت‌دهی نسبت به پروژه‌‌های خود داشتند که با عرضه‌ی سری جنگاوری مدرن و سنت‌شکنی در این مسیر، به خودی خود توانستند مسیر نه تنها شرکت اکتیویژن، بلکه کل صنعت بازی و سرگرمی را متحول کنند. جنگاوری مدرن ۲ حاصل تلاشی ۲ ساله از این تیم بود که علاوه بر رهبران حرفه‌ای، افرادی مانند محمد علوی را به عنوان طراح مراحل در اختیار داشتند که در سری ندای وظیفه شاهکار کرد. جنگاوری مدرن ۲ جزو اولین بازی‌های تاریخ بود که به آمار فروش بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کرد. این بازی در میان تیراندازی‌های اول شخص نظامی دارای امتیازات و بازخورد‌های بسیار مثبت منتقدین بود و میانگین امتیازات این قسمت در ۹۳ از ۱۰۰ را در سایت متاکریتیک برای نسخه‌های کنسولی به نام خود ثبت کرد. سبک و سیاق روایت داستانی و شخصیت پردازی بسیار عمیق در کنار لحظات دراماتیک و به یاد ماندنی، گیم‌پلی کم‌نظیر و مراحل متنوع و استثنائی، کاری کرد که اکثر هواداران دو آتشه‌ی سری ندای وظیفه از این بازی به عنوان برترین قسمت در کل مجموعه یاد کنند.
با این‌که بازی از افتخارات و موفقیت‌های بسیاری برخوردار شد، اما پشت پرده، ماجرا طور دیگری رقم خورد. اختلافات سنگین بین سازندگان و ناشر بازی به سرعت بر سر موارد حقوقی و مالکیت معنوی بازی بالا گرفت. استودیو سازنده قصد داشت تا این بازی را از سری ندای وظیفه جدا کند و تحت نام Modern Warfare، به ساخت و توسعه‌ی آن ادامه دهد. حتی این مسئله به وضوح در بازی نیز مشاهده می‌شد. روی کاور این بازی نام Modern Warfare 2 بزرگ درج شده بود و در گوشه‌ی این نام به شکل خیلی کوچک نام Call of Duty مشاهده می‌شد. در داخل منو‌های بازی اسمی از Call of Duty دیده نمی‌شد و حتی در نسخه‌های ویژه‌ی این بازی فقط نام Modern Warfare 2 مشاهده می‌شد.
این مسئله در کنار مشکلات حقوقی، باعث اختلاف شدید و در نهایت، شکایت و دادگاه برای دو طرف این ماجرا شد. سازندگان بازی ادعا داشتند که اکتیویژن کل حقوق آن‌ها را پرداخت نکرده و از طرفی اکتیویژن دو رهبر استودیو را متهم به نافرمانی و سرپیچی از قوانین کرد و دستور به اخراج آن‌ها داد که این کار باعث شد تا ۴۶ نفر از افراد مهم و کلیدی این استودیو که اکثرا طراح‌های اصلی بازی و برنامه‌نویسان حرفه‌ای بودند از سمت خود استعفا دهند. درگیری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که پای EA Games نیز به قضیه باز شد و اکتیویژن، سازندگان بازی را متهم به این کرد که در زمان ساخت بازی، آن‌ها دیدارهای پنهانی با سران EA Games داشته‌اند. اعضای استودیو و رهبران اصلی آن در نهایت استودیو مستقل خود به نام Respawn Entertainment را تاسیس کردند و اولین بازی آن‌ها Titanfall نام داشت که توسط EA Games برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
 
Call of Duty: Modern Warfare 3
سازنده/ناشر: اینفینیتی وارد/اکتیویژن
تاریخ عرضه: ۲۰۱۱
پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
شماره‌ی سوم از سری Modern Warfare که به نوعی شماره‌ی هشتم از کل سری Call of Duty محسوب می‌شود، توسط استودیو اینفینیتی وارد با همکاری اسلدج‌همر و استودیو ریون در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و اکتیویژن انتشار آن را بر عهده گرفت. ساخت این قسمت از سری «جنگاوری مدرن» حواشی زیادی را به دنبال داشت. پس از جدایی جیسون وست و وینس زامپلا از اینفینیتی وارد و به دنبال آن، ده‌ها نفر دیگر، آینده‌ی کاری این استودیو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. اکتیویژن در نیمه‌ی سوم سال ۲۰۱۰ تایید کرده بود که نسخه‌ی هشتم مجموعه ندای وظیفه توسط استودیو تازه تاسیس اسلدج همر ساخته خواهد شد و برای عرضه در اواسط سال ۲۰۱۱ برنامه‌ریزی شده است. بعد از آن اخباری مبنی بر همکاری این استودیو با تیم دوم اینفینیتی وارد برای ساخت بخش چند نفره‌ی Modern Warfare 3 به گوش رسید. قبل از این اخبار، مشخص شده بود که جیسون وست و وینس زامپلا قبل از جدایی خود از اینفینیتی وارد در حال کار بر روی نسخه‌ی سوم «جنگاوری مدرن» بودند و برنامه‌های بزرگی هم برای آن داشتند که بیشتر آن برنامه‌ریزی‌ها مغایر با انتظارات اکتیویژن بود. برای مثال اینفینیتی وارد در نظر داشت تا نسخه‌ی سوم Modern Warfare مراحل ساخت طولانی‌تری داشته باشد تا استودیو بتواند ایده‌های بهتری را در بازی به کار بگیرد. این در حالی بود که اکتیویژن هر دو سال یک بار از این استودیو یک بازی از سری ندای وظیفه می‌خواست. در سوی دیگر، وست و زامپلا در صدد بودند تا سری «جنگاوری مدرن» را از مجموعه‌ی Call of Duty جدا کنند و به یک بازی یا به عبارتی IP مستقل تبدیل کنند که همین موضوع یکی از بحث‌های جنجالی میان اکتیویژن و اینفینیتی وارد شد. در هر صورت، پس از جدایی تعداد بسیاری از اعضای استودیو، اکتیویژن مجبور شد تا برای ساخت قسمت سوم «جنگاوری مدرن» علاوه بر افراد باقی مانده اینفینیتی وارد، از استودیو‌های دیگرش هم کمک بگیرد تا هر طور که شده این بازی را عرضه کند. با اینکه MW3 پیشرفت‌های نامحسوسی از نظر گرافیکی و حتی برخی المان‌های گیم‌پلی به همراه داشت، اما سازندگان آن ادعا کردند که از یک موتور گرافیکی جدید به نام MW3 Engine برای ساخت بازی استفاده کرده‌اند.
مجله‌ی رسمی پلی‌استیشن قبل از اینکه به طور رسمی از جنگاوری مدرن ۳ رونمایی شود، فاش کرد که این بازی یک پیش‌درآمد بر دو قسمت قبلی خواهد بود و حتی شخصیت Ghost که به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای مجموعه بدل شده بود، نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت. این اطلاعات با اینکه در نهایت غلط از آب در آمد، اما می‌تواند نشان از این باشد که یکی از طرح‌های سازندگان برای نسخه‌ی سوم جنگاوری مدرن، استفاده از پتانسیل‌ها و محبوبیت بسیار زیاد شخصیت Ghost بوده است. Call of Duty: Modern Warfare 3 رسما در نوامبر سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، Wii و رایانه‌های شخصی منتشر شد. همانند نسخه‌های قبلی، این بازی هم با استقبال کم‌نظیر مخاطبان روبه رو شد و در ۱۶ روز توانست به فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. این میزان فروش باعث شد تا رکورد فیلم سینمایی آواتار که در ۱۹ روز به این رقم رسیده بود شکسته شود. Call of Duty: Modern Warfare 3 توانست لقب پرفروش‌ترین سرگرمی تاریخ را به نام خود ثبت کند. 
استودیو اسلدج‌همر در نظر داشت تا «جنگاوری مدرن ۳» بتواند در زمان عرضه میانگین امتیاز ۹۵ درصد را از سایت متاکریتیک کسب کند که البته به این هدف خود نرسید. با این حال منتقدان روی خوشی به این بازی نشان دادند و میانگین امتیاز ۸۸ از بین تمامی نقد‌های منتشر شده، نشانه‌ای دیگر از موفقیت این بازی برای مجموعه‌ی مولتی میلیاردی Call of Duty بود.

 
Modern Warfare 3 آخرین نسخه از سری جنگاوری مدرن بود که ظاهرا به داستان این سری هم پایان داد. سری جنگاوری مدرن که توسط خالقان سری ندای وظیفه پایه‌ریزی شده بود، کمپانی اکتیویژن را وارد دوران طلایی کرد و میراثی برای آنها باقی گذاشت که باعث شده هر ساله و با عرضه‌ی هر نسخه‌ی از سری ندای وظیفه، میلیاردها دلار عاید کمپانی ناشر شود. با ساخت بازی Ghosts و Advanced  Warfare شاید دیگر نسخه‌ای از سری Modern Warfare و شخصیت‌های به یادماندنی مانند کاپیتان پرایس، نیکولای، مک‌تاویش و حتی گوست را شاهد نباشیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mohammad 77 ، omidkaqaz ، Son of anarchy ، FARID.SHOMPET ، Wanton ، 8zahra1 ، . . . P oo R ! A . . . ، # αпGεʟ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Jack Daniel'ѕ
آگهی
#2
هیچی MW3 نمیشه برای من!
خیلی باهاش حال کردم. داستانو خیلی خوب بست نویسندش!
بعد از این نسخه دیگه از این مجموعه بازی خوشم نیومد.
راستش برای من کال اف دیوتی دیگه تموم شد...
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط Wanton ، Mason ، # αпGεʟ ، Jack Daniel'ѕ
#3
(01-08-2015، 1:56)F A R I D نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
هیچی MW3 نمیشه برای من!
خیلی باهاش حال کردم. داستانو خیلی خوب بست نویسندش!
بعد از این نسخه دیگه از این مجموعه بازی خوشم نیومد.
راستش برای من کال اف دیوتی دیگه تموم شد...

اگه نسخه Ghosts رو گیر اوردی حتماً بازی کن !

جدا از گرافیک خوبش ، داستان گیرا و تنوع محیطی زیادی داشت ..
پاسخ
 سپاس شده توسط Mason ، FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ
#4
نقل قول: هیچی MW3 نمیشه برای من!
خیلی باهاش حال کردم. داستانو خیلی خوب بست نویسندش!
بعد از این نسخه دیگه از این مجموعه بازی خوشم نیومد.
راستش برای من کال اف دیوتی دیگه تموم شد...
خب سریای دیگه رو بازی کردی که میگی برات تموم شده ؟رفتن به آینده برات جالب نبود ؟
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ
#5
مدرن وار فار خوب قشنگ بود

ولی داستان black ops 1 هیچ وقت تکرار نمیشه خداوکیلیش


? WHAT YOU KNOW ABOUT LOVE


? WHAT YOU KNOW ABOUT LIFE


? WHAT YOU KNOW ABOUT BLOOD
پاسخ
#6
(01-08-2015، 8:22)Wanton نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(01-08-2015، 1:56)F A R I D نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
هیچی MW3 نمیشه برای من!
خیلی باهاش حال کردم. داستانو خیلی خوب بست نویسندش!
بعد از این نسخه دیگه از این مجموعه بازی خوشم نیومد.
راستش برای من کال اف دیوتی دیگه تموم شد...

اگه نسخه Ghosts رو گیر اوردی حتماً بازی کن !

جدا از گرافیک خوبش ، داستان گیرا و تنوع محیطی زیادی داشت ..

کامل بازی نکردم. مخصوصا به خاطر اینکه دیگه خیلی غیر واقعی تر شد بازی به مرور!

(01-08-2015، 9:44)exanimate نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نقل قول: هیچی MW3 نمیشه برای من!
خیلی باهاش حال کردم. داستانو خیلی خوب بست نویسندش!
بعد از این نسخه دیگه از این مجموعه بازی خوشم نیومد.
راستش برای من کال اف دیوتی دیگه تموم شد...
خب سریای دیگه رو بازی کردی که میگی برات تموم شده ؟رفتن به آینده برات جالب نبود ؟

دقیقا! همین برام جالب نبود.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط Mason ، Wanton ، # αпGεʟ
آگهی
#7
نقل قول: دقیقا! همین برام جالب نبود.
خب ببین کال اف دیوتی نمیتونست به همین روش پیش بره ، یعنی اینکه بخواد توی زمان حال بمونه چون اینجوری تکراری و یکنواخت میشد . توی همین سری مدرن 3 ، بعضی جاهاش تا حدودی تکراری بود ..

یعنی اینکه کال اف دیوتی یک تنوع ایجاد کرد و به آینده سفر کرد ، این تنوع اول روی داستان تاثیر گذاشت ولی خب ضعیف بود ، و روی گیم پلی ! اگه گیم پلی جنگ های مدرن رو دیده باشی حتما متوجه خیلی تغییرات اون شدی

رفتن به آینده یکی از ریسکای این بازی بود که بیشتر گیمرا و منتقدا شاکی شدن و دست از بازی کشیدن ، دیگه اونا خیلی زیاده روی کردن ! به هر حال هر چیزی میتونه خودشو جا بندازه .

بهت پیشنهاد میکنم که سمت سریای بعد مدرن 3 بری .. برات جا میفته
پاسخ
 سپاس شده توسط Wanton ، FARID.SHOMPET ، ☮ VENOM VΛDΞR ☮ ، Son of anarchy ، Jack Daniel'ѕ
#8
(01-08-2015، 10:33)exanimate نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
نقل قول: دقیقا! همین برام جالب نبود.
خب ببین کال اف دیوتی نمیتونست به همین روش پیش بره ، یعنی اینکه بخواد توی زمان حال بمونه چون اینجوری تکراری و یکنواخت میشد . توی همین سری مدرن 3 ، بعضی جاهاش تا حدودی تکراری بود ..

یعنی اینکه کال اف دیوتی یک تنوع ایجاد کرد و به آینده سفر کرد ، این تنوع اول روی داستان تاثیر گذاشت ولی خب ضعیف بود ، و روی گیم پلی ! اگه گیم پلی جنگ های مدرن رو دیده باشی حتما متوجه خیلی تغییرات اون شدی

رفتن به آینده یکی از ریسکای این بازی بود که بیشتر گیمرا و منتقدا شاکی شدن و دست از بازی کشیدن ، دیگه اونا خیلی زیاده روی کردن ! به هر حال هر چیزی میتونه خودشو جا بندازه .

بهت پیشنهاد میکنم که سمت سریای بعد مدرن 3 بری .. برات جا میفته
من کلا از بازی هایی که در مورد آینده های عجیب و غریب هست خوشم نمیاد
ولی این جوری هم نیست که بازیشون نکرده باشم!
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط Mason ، Wanton ، # αпGεʟ
#9
بابا این نخسه جدید که اومده بعضی جاهاش خیلی خیلی تخیلی

حالا میگی بازویه محرک رو ساختن الان ولی بقیش خیلی مذخرف شده


? WHAT YOU KNOW ABOUT LOVE


? WHAT YOU KNOW ABOUT LIFE


? WHAT YOU KNOW ABOUT BLOOD
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET
#10
این مقاله هم چند سال پیش خوندم .. واقعا عالی و بی نقص بود ، چقدر دنبالش میگشتم که امروز اتفاقی پیداش کردم !

 مقدمه
شاید وقتی برای اولین بار عنوان Call of Duty یا به فارسی ندای وظیفه عرضه میشد کسی فکر نمی کرد که روزی به بزرگترین فرانچایز تاریخ و یکی از پول ساز ترین بازی های دنیا تبدیل شود . اصلا اگر EA مدال افتخار را نمیساخت CoD پدید نمیامد چون سازندگان مدال بودند که کال را ساختند تا در برابر ساخته ی خود عرض اندام کند. هنگامی که activision  پس از ساخت نسخه سوم این سری واکنش طرفداران را دید بر آن شد که ساخت هر قسمت از بازی را بر عهده ی یک استدیو قرار دهد بنابراین قرار شد استدیو infinity ward ساخت نسخه ی چهارم از بازی را بر عهده بگیرد. نسخه ی که قرار بود انقلابی در بازی های رایانه ای به پا کند .
 
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
 
با انتشار اولین تریلر همگان به این بازی امیدوار شدند   اما عده ای نیز مخالف این کار بودند و هنوز حال و هوای جنگ جهانی را می پسندیدند اما بالاخره بعد از حواشی بسیار عنوان Call of Duty : Modern Warfare عرضه شد عنوانی که با گرافیک و گیم پلی و داستانی دیدنی توانست سبک بازی های شوتر را وارد بخش جدیدی کند . در این مقاله نگاهی به داستان سه شماره ی سری MW می پردازیم.
 MW 1
 
 
داستان از آنجا آغاز می شود که خالد الاسد که یک گروهک تروریستی را در عربستان در اختیار دارد طی کودتایی  رئیس جمهور کشور را در برابر دوربین ها و دیدگان هزاران نفر از جهانیان به قتل می رساند.آمریکا و انگلیس که از این کودتای سریع و قدرتی که الاسد دارد به حیرت آمده اند تصمیم می گیرند که او را خلع سلاح کنند پس ارتش مجهز آمریکا جنگی را آغاز می کند که پایان خوشی را برای آن ها ندارد. از سوی دیگر انگلیس هم به تکاپو افتاده تا جلوی الاسد را بگیرد آن ها می دانند کسی الاسد پشتیبانی می کند که قدرت زیادی دارد اما نمی دانند که آن شخص کیست پس به نیروهای ویژه خود یعنی SAS ماموریت می دهند تا نیکولای جاسوس روسی که اطلاعاتی در این باره دارد را پیدا کنند. این گروه شامل کاپیتان جان پرایس  ، Gaz و ... است و یک عضو جدید هم به این گروه اضافه می شود که بازیباز در نقش او حوادث را دنبال می کند یعنی جان سوپ مک تاویش. از سوی دیگر نیرو های آمریکایی حمله ی خود به الاسد را آغاز کرده اند و قرار است در اقدام اول پایگاه تلویزیونی که  سخنرانی های الاسد از ان جا پخش می شود را تصرف کنند تا شاید الاسد را نیز در همانجا دستگیر نمایند اما پس از ورد به مرکز متوجه ی اشتباه خود شده و می فهند همه ی برنامه ها ضبط شده می باشد. از سوی دیگر گروه SAS نیکولای را میابد و او محل الاسد را به آن ها می گوید پس گروه با تمام سرعت به سمت الاسد می روند تا قضایای پشت پرده را آشکار کنند پس از درگیری و دستگیری الاسد او حرفی نمی زند اما یک تلفن آنچه نباید فاش می شد را آشکار می کند پشت همه ی این قضایا تنها یک نفر است زاخائف ... ایمران زاخائف تروریست روسی که سال ها قبل پرایس سعی در ترور او داشت اما موفق نشد حال بازگشته تا انتقام بگیرد آن هم انتقامی سخت. از سوی دیگر آمریکایی ها تمام تلاش خود را می کنند تا در جنگ رو در رو تروریست ها را شکست دهند اما تلفاتشان خیلی سنگین است پس تصمیم می گیرند باز گزدند اما تروریست که به اصولی پایبند نیست پس بمبی اتمی منفجر می کنند که 30000 سرباز جوان آمریکایی قربانی زیاده خواهی یک تروریست یعنی زاخائف و  اشتباه مردی شوند که در نسخه ی دوم  برای انتقام باز می گردد . از سوی دیگر تیم SAS تصمیم میگرد تا برای دسترسی به زاخائف پسر وی را گروگان بگیرد پس طبق نقشه ای حساب شده در یک پمپ بنزین به انتظار می نشینند همچون گرگانی که در انتظار طعمه اند اما طعمه می گیرزد پس به دنبالش می روند پس از درگیری و تقیب و گریزی طاقت فرسا پسر خود را فدای پدر می کند بله پسر زاخائف خود کشی می کند تا دشمن نتواند جای پدر را بیابد.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
 
زاخائف هم که از مرگ فرزدش خشمگین شده پیامی تند و تهدیدانه به سران آمریکا و انگلیس می فرستد اما همین پیام است که زاخائف را به دام می اندازد. محل زاخائف شناسایی می شود و تیم فرستاده می شود  تا زاخائف را دستگیر کند اما در نزدیک پایگاه او متوجه پرتاب دو موشک قاره پیما و مجهز به کلاهک هسته ای می شوند که برای نابودی آمریکا و انگلیس فرستاده شده است تیم پس از تلاش بسیار موفق می شود موشک را خنثی کند و با 3 جیپ از محل می گیرزند اما بالگرد های زاخائف مانع می شوند. جنگ به جاهای سخت کشیده می شوند و یک موشک باعث می شود همه زمین گیر شوند زاخائف از دور پدیدار می شود با یک کلت . شلیک اول جان یک سروان را می گیرد و شلیک دوم گاز را پس از بسیاری حماسه محو می کند اما زمانی که می خواهد تیر خلاصی را به  سوپ شلیک هلیکوپتر او منهدم می شود پرایس نیمه جان  کلتش را به سمت سوپ پرتاب می کند و او کاری را که باید 5 سال پیش پرایس تمام می کرد به اتمام رساند حال کاماروف رسیده تا او را برای درمان ببرد نگاه او به سمت پرایس هست احیای قلب جواب نمی دهد آیا دیگر پرایس را نمی بینیم؟


 
MW2


5 سال از حوادث زاخائف  و گروه SAS به  task force 141 تغییر نام داده و کاپیتان مک تاویش فرماندهی آن را به عهده دارد. اما در مسکو حوادثی در حال روی دادن است شخصی به نام ولادیمیر ماکاروف که از زیر دستان زاخائف می باشد دوباره تشکلیات تروریستی را راه می اندازد و آمریکا نیز که از وقوع دوباره حوادث زاخائف هراس دارد تیم task force 141 را مامور رسیدگی به این کار می کند. همچنین کاپیتان شپرد هم یک مامور CIA با نام جوزف آلن را  با نام تقلبی الکسی بورودن وارد تشکیلات ماکاروف می کند تا از راز کار های او سر در آورد اما روباه از کار او خبر دارد اما عکس العملی نشان نمی دهد تا نقشه خود را عملی کند نقشه ای بسیار مهیب و خطرناک.5 مرد کت و شلوار پوشیده از اسانسور بیرون می آیند اسلحه های خود را آماده می کنند و شلیک اینجا صحنهی یک فیلم سینمایی نیست اینجا فرودگاه مسکو هست جایی که صد ها تن از مردم بی گناه قربانی خواسته های یک مرد می شوند .پس از پایان کشتار هنگامی که می خواهند با یک آمبولانس از صحنه فرار کنند ماکاروف آلن را می کشد و هویت او را به عنوان یک جاسوس آمریکاییفاش می کند. بله هدف ماکاروف از این کار ایجاد جنگی بین روسیه و آمریکا بود تا خود با اهداف شومش برسد.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
 
 
از سوی دیگر ماموریت کاپیتان مک تاویش و گروهبان سندرسون در کوهستان های سرد قفقاز لو می رود و آن ها با اسنوموبیل به سختی جان سالم به در می برند روسیه دیگر تحمل ندارد پس حمله ی خود را آغاز می کند که با این حمله کاخ سفید هم به تصرف آن ها در می آید و گروهبان Foley با سربازانش عازم می شوند تا کاخ سفید را نجات دهند. از سویی دگر task force 141 با استفاده از پوکه های ریخته شده در فرودگاه به یک قاچاقچی اسلحه می رسد و پس از دستگیری او مکان یک زندانی را می یاند که ماکاروف به شدت از آن می ترسد. پس از درگیری و رسیدن به دیوار زندان با منفجر شدن دیوار آن اسیر سرباز روسی را با زنجیر گرفته و مشتی بر صورت روچ می زند و می خواهد او را بکشد اما مک تاویش  کلت را روی سر او می گذارد اما او کسی نیست جز کاپیتان پرایس  کسی که همه فکر می کردند مرده سپس سوپ کلت را به پرایس می دهد همان کلتی که 5 سال پیش با آن زاخائف را کشته بود و به او گفت این متعلق به شماست آقا . از سویی دیگر سربازانآمریکایی در حال درگیری می باشند تا کاخ سفید را آزاد کنند همزمان نیرو های task force 141 هم به یک زیر دریایی روسی حمله می کنند تا جلوی پرتاپ موشک EMP را بگیرند اما موفق نمی شوند و موشک پرتاپ می شود از سویی دیگر تیم گروهبان Foley که  به تازگی کاخ سفید را آزاد کرده اند در هلی کوپتر خود گیر افتاده اند که سقوط کرده است در همین زمان موشک منفجر می شود و بسیاری از ایستگاه های فضایی را نیز تخریب می کند روس ها نیز از این فرصت استفاده می کنند و دوباره کاخ سفید را تصرف می کنند شپرد تصمیم می گرد تا کاخ سفید را بمباران کند تا روس ها نابود شوند اما سربازان جان بر کف نمی خواهند کشورشان بیش از این به ویرانه تبدیل شود پس با تمام توان حمله می کنند و با قرار دادن فشفشه سبز در بالای کاخ سفید از بمباران آن جلوگیری می کنند.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
 
پرایس تیم را به دو بخش تقسیم می کند تا یک بخش به خانه ی ماکاروف در گرجستان برود و بخش دیگر به پایگاهی هوایی در افغانستان بروند تا شاید ردی از ماکاروف بیابند گوست و روچ پس از تلفات بسیار موفق می شوند اطلاعات کامپیوتر شخصی ماکاروف را کپی کنند و دو نفره به سمت هلی کوپتر کمکی می دوند اما روچ زخمی می شود صدای تپش قلبش به گوش می رسد گوست اسلحه ای به او میدهد و او را می کشد روچ می کشد تا زنده بماند شپرد می رسد اما وقتی اطلاعات را میگیرد همانند آفتاب پرست تغییر رنگ می دهد و روچ و گوست را با شلیک ماگنوم خود می کشد و دستور می دهد آن ها را بسوزانند. باز هم دو مرد جنگ قربانی خیانت شدند اما پرایس که یک بار گاز را از دست داده  و حال گوست و روچ را ، تحمل نمی کند و با ماکاروف گقت و گو می کند و می گوید دشمن هر دوی ما شپرد است پس بگو او کجاست ماکاروف جواب داد در یک پایگاه مخفی در افغانستان پرایس و سوپ خود را به آب و آتش می زنند تا شپرد را دستگیر کنند پس از تعقیب و گریز با قایق شپرد سوار بر هلی کوپتر می شود تا فرار کند اما پرایس کهنه کار با دو شلیک دقیق هلی کوپتر را زمین گیر می کند. اما قایق آن ها نیز سقوط می کند . مک تاویش با تنی خسته در جست و جوی شپرد است تا انتقام گوست و روچ را بگیرد اما مرد کهنه کار جنگ او را راحت شکست می دهد و چاقویی در سینه او فرو می کند . او می گوید من تا قهرمان شدن فاصله ای نداشتم اما آن بمب اتمی و مرگ 30000 سرباز باعث شد همه ی تقصیر ها گردن من بیفتد پس من هم تصمیم گرفتم انتقام بگیر انتقام از همه!
 
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
 
درست لحظه ای که می خواهد به سوپ شلیک کند پرایس از راه می رسد و او را نجات می دهد سوپ تقریبا نای ندارد چشمانش باز و بسته می شوند می بیند که شپرد کاملا پرایس را در اختیار گرفته و در حال کشتن اوست هیچ راهی پیدا نمی کند تا جلوی او را بگیرد اما یک چیز روزنه ی امیدی را در دل او زنده کرد چاقویی که در سینه اش است دستش را روی چاقوی می گذارد می کشد اما فایده ای ندارد درد می کشد باز هم می کشد دست دوم را اضافه می کند درد تمام وجودش را فرا گرفته اما باز هم عقب نمی کشد تا چاقو در آورد با حرکتی ظریف چاقو را می چرخاند نشانه می رود هدفش چشم شپرد هست و پرتاب شپرد نقش بر زمین می شود اما پرایس تکان نمی خورد پس زمینه صفحه تاریک می شود گویا واقعا پرایس مرده و سوپ هم در حال مردن است اما با سرفه ی پرایس سوپ جان تازه ای می گیرد پرایس او را به کمک نیکولای به هند می برد  تا رو را درمان کند.


MW 3
 
 
جنگ جهانی سوم کاملا آغاز شده است روسیه به کشور ها دیگه چون فرانسه ، انگلیس ، آلمان هم یورش بده و جنگی تمام عیار آغاز نموده است . مک تاویش در هند به سر می برد تا مداوا شود اما نیروهای ماکاروف به آن جا حمله می کنند و اینجاست که شخصیتی جدید به نام Yuri به کمک پرایس می آید تا بتوانند مک تاویش را از آنجا خارج کنند. از سوی دیگر نیویورک روز های سختی را پشت سر می گذراند اما سربازانی گمنام در پس آن حضور دارند. Sandman و یارانش در درگیر های گوناگون از جنگ در خیابان های  نییورک تا حرکت در زیر آب و گذاشتن بمب روی زیردریایی موفق می شوند تا آمریکا را پاکسازی کنند اما اوضاع در سایر مناطق روبه راه نیست. رئیس جمهور روسیه به دعوت رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره ی صلح با هواپیما عازم آمریکاست اما در بین راه هواپیما توسط نیروهای ماکاروف مورد حمله قرار می گیرد و ماکاروف رئیس جمهور  روسیه و دخترش را به گروگان می گیرد .
    
اما در سیرالئون چه می گذرد گویا یک بمب شمییایی برای ماکاروف فرستاده شده که مبدا آن سیرالئون می باشد پس پرایس ، سوپ و یوری  به قلب دزدان دریایی می روند تا سر نخی از ماکاروف  بیابند گویا شخصی به نام Volk این بمب ها را برای ماکاروف میسازد اینجاست که Sandman و Frost به پاریس می روند تا volk را بیباند در پایان این مرحله برج ایفل طی یک صحنه ی سینمایی با موسیقی حماسی  سقوط می کند. اما پراگ آتشی در خود دارد آتش خشم از یک حکومت دیکتاتوری پرایس و مک تاویش به کمک کاماروف یک شورش را پایه ریزی می کنند تا یوری و مک تاویش در این زمان در مکان مورد نظر که برای ترور ماکاروف در نظر گرفته شده است مستقر شوند  قرار بود صبح ماکاروف ترور شود اما پرایس گفت باید ابتدا کاماروف را نجات دهد اما وقتی کاماروف را دید او گفت متاسفم پرایس هین موقع ماکاروف با یوری سخن می گوید و می گوید یوری دوست خوبم تو نباید میومدی اینجا و همین موقعا است که سوپ یوری را به بیرون پرتاپ می کند و خود نیز با انفجار بمب به بیرون پرتاب میشود مک تاویش به شدت زخمی شده و پرایس به کمک ان ها می آید پرایس همانند پدری که سعی می کند پسرش را زنده نگه دارد تلاش می کند سوپ را زنده نگه دارد  
 

 
به مکان امن میرسیم ، سوپ روی تخت قرار می گیرد پرایس از جان و دل مایه می گذارد تا سوپ را زنده نگه دارد اما سوپ فقط یک جمله به زبان می آورد  makarov knows yuri  یعنی مکاروف یوری را می‌شناسد و اینجاست که یکی از اسطوره های ندای وظیفه در خون می غلتد و پرایس جز این جمله یعنی متاسفم سوپ نمی تواند چیزی به زبان بیاورد. اینجاست که زوایای پنهان زندگی Yuri آشکار می شود می فهمیم که او از دوستان ماکاروف بوده و انفجار اتمی در عربستان و مرگ 30000 سرباز آمریکایی به دستور ماکاروف بوده و یوری پیش از حمله به فرودگاه به او اعتراض می کند اما ماکاروف او را زخمی کرده و یوری به زحمت نجات پیدا می کند تا انتقامش را از ماکاروف بگیرد. سرانجام تیم پرایس و سندمن به یک دره ی کوهستانی در روسیه حمله می کنند تا رئیس جمهور و دخترش را نجات دهند آن ها موفق می شوند اما یوری زخمی می شود پرایس M 16 را به یوری می دهد و او را می کشد سندمن  و تیمش هم دفاع می کنند تا یوری به هلی کوپتر برسد صحنه کمی آهسته شده به وضوح می توان تعداد کثیر دشمنان را دید سندمن و یازانش از جان و دل مایه می گذارند . بازوی سندمن تیر می خورد اما او با کلت ادامه میده یوری سوار هلی کوپتر می شود پرایس از سندمن و تیمش می خواهد که سوار شوند اما سندمن فداکاری می کند و می ماند تا پرایس و یوری بتوانند بروند. حال همه چیز به ماکاروف گره خورده پرایس کینه ای عمیق از او دارد او فهمیده که ماکاروف در دبی مخفی شده پس کوله بارش را برای انتقام جمع می کند در آغاز این مرحله  پرایس جمله ای می گوید که به عنوان زیباترین دیالوگ سال انتخاب شد This For Soap یعنی برای سوپ .
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1
  
 
در پایان مرحله هنگامی که ماکاروف فرار می کند میله ای در سینه ای یوری فرو می رود اما او به پرایس می گوید منو ول کن برو دنبال اون پرایس میدود همچون پلنگی که چنگالش را تیز کرده هلی کوپتر از زمین بلند می شود و کمی دور میشود اما پرایس فقط به انتقام فکر می کند و می پرد او به هلی کوپتر می رسد اما هلی کوپتر سقوط می کند ماکاروف از میان لاشه آن بیرون می آید . هم پرایس و هم ماکاروف زخمی هستند و یک کلت در وسط آن هاست هر کدام سعی می کنند تا سریع تر به آن برسند اما ماکاروف کلت را بر میدارد تا شلیک کند و می گوید خداحافظ کاپیتان پرایس اما یوری زخمی یک تیر به شانه ی او شلیک می کند اما ماکاروف او را با سه گلوله می کشد در همین لحظه پرایس طنابی را بر می دارد و دور گردن ماکاروف می پیچد و با چند مشت او را به شیشه میکوبد تا شکسته شود و اینجاست که یکی از بزگترین تروریست های دنیا مجازات می شود و پرایس که دیگر هیچ برای از دست دادن ندارد  سیگار کوبایی اش را روشن می کند و دود می کند دودی که از همه بازی مفهوم بیشتر دارد.



پایان بندی
وقتی نگاهی به داستان این سه سری می اندازیم می بینیم در ابتدای هر قسمت تعداد زیادی کاراکتر به بازیباز معرفی می شود و در پایا همان قسمت بیشتر آن ها مرده اند گویا سری ندای وظیفه با احساس گیمر گره خورده است آن هم گره ای احساسی
به یاد گوست ، سندمن و مک تاویش
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty نسخه Modern warfare 1

منبع : clubbazi.com
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، Wanton ، # αпGεʟ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Jack Daniel'ѕ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Minioni تاریخچه زبان برنامه نویسی کاتلین
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 5|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 4|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 3|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 2|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 1|WUNDER-GUG-GAMERS
  دوست دارین تو کدوم دنیای بازی ویدیویی باشید؟نسخه 1
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان