امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حفظ امنیت کودکان در ورزش

#1
رعایت اصول ایمنی مهم ترین عامل کاهش صدمات حین ورزش به شمار می رود. اولیاء باید به امنیت کودکان در ورزش اهمیت داده و  به طور کامل دریابند که آیا مکان های ورزشی کاملاً نکات ایمنی را رعایت می کنند یا خیر شایان ذکر است که بچه ها هنگام احساس درد در بدنشان نباید ورزش کنند و نیز نباید با مصرف مسکن در این فعالیت ها شرکت کنند. مربیان و اولیاء باید بدانند که صدمات و آسیب های بدنی ممکن است در آینده به لنگی یا پس از افتادن به سائیدگی بازو منجر شود.کودکان برای لذت بردن از بازی های ورزشی باید با قوانین ایمنی آشنا شده و آن ها را رعایت نمایند. بیشتر صدمات از عدم رعایت این قوانین ناشی می شوند.
حفظ امنیت کودکان در ورزش 1
متناسب با توانایی و میزان آسیب پذیری کودکان نوع ورزش را تعیین کنیم،همواره ورزش آن ها تحت نظر مربی یا والدین باشد.در هنگام ورزش کودک حتماً لباس و کفش ورزشی متناسب با فصل بپوشد.بعضی از ورزش ها نیازمند استفاده از تجهیزات ایمنی خاصی هستند. از جمله کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و مانند این ها. با کمک مربی او می توانید این لوازم را تهیه کرده و فراموش نکنید که این تجهیزات باید نو و کاملا اندازه باشند.
 
از آنجایی که حفظ روحیه رقابت بین بچه ها بسیار مهم و مثبت است، ورزش های پربرخورد و رقابتی باید با نظارت خاص انجام شود. باید آنها را ازهل دادن یکدیگر به خصوص در مناطق خطرناک منع کنیم. محوطه بازی کودک باید امن و دور از عوامل خطر آفرین باشد. در محیط های شلوغ و پرترافیک ورزش نکنند.بچه ها نباید اجسام سنگین بلند کنند، ضمناً باید تا رشد کامل اسکلت بدنشان از پرتاب وزنه خودداری کنند.گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش و خنک کردن آن پس از ورزش بسیار مهم بوده و در کاهش کوفتگی و درد عضلانی بسیار مفید هستند.
از آنجایی که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار سریع تر گرم و سرد می شود:
به ورزش هایی بپردازند که کمتر از ۳۰ دقیقه طول بکشد.در هوای بسیار گرم (بالای ۳۰ درجه سانتیگراد) به ورزش و بازی نپردازند. هنگام شنا به مدت طولانی در آب سرد باقی نمانند.معمولا کودکان نمی دانند که چه زمانی به نوشیدن آب نیاز دارند و معمولا قبل از اینکه احساس تشنگی کنند به آب نیاز دارند. آن ها باید قبل، بعد و در حین ورزش و بازی آب بنوشند. (تقریباً هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ).در هوای گرم کودکان به کرم های ضد آفتاب و کلاه لبه دار نیاز دارند.
همواره مطمئن شوید که:
کودک را مجبور به انجام کاری که نمی تواند انجام دهد یا از انجام آن وحشت دارد،نکنید.برای اینکه کاری را درست انجام نداده یا خوب بازی نکرده است مقصر دانسته نشود و مورد انتقاد و تمسخر قرار نگیرد.از بین بازیکنان، مربی یا تماشاگران کسی بر سرش فریاد نزند و او را متهم نکند.این اعمال به کودک لطمه جبران ناپذیری وارد می کند که تأثیرات آن تا سال ها برای شخص باقی می ماند.
در صورت آسیب:حتماً به متخصص مراجعه شود، آسیب های ورزشی در مورد کودکان باید با دقت بسیار بیشتری درمان شود تا موجب اخلال در رشد آن ها نشده و یا به نوعی معلولیت یا ناتوانی تبدیل نشود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!
  خسروی: سرپرست فدراسیون‌های "ورزش روستایی" و "بدنسازی" به‌زودی معرفی می‌شوند
  پاسخ معاون بانوان وزارت ورزش به درخواست مجوز برای پاورلیفتینگ بانوان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان