امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اهمیت و فواید ورزش سالمندان

#1
وقتی سن شما بالا می رود و مسن می شوید، داشتن یک سبک زندگی فعال از هر زمان دیگری برای شما مهم تر است.ورزش منظم می تواند به تقویت انرژی، حفظ خود استقلالی و مدیریت علائم بیماری و یا درد کمک کند.ورزش حتی می تواند روند پیر شدن بدن شما را به تأخیر بیاندازد!ورزش نه تنها برای جسم شما، بلکه  برای ذهن، خلق و خو و حافظه نیز خوب است.با بالا رفتن سن، حفظ سلامت عمومی بدن و اینکه سالمندان دچار بیماری و احساس ناامیدی نشوند به نوعی یک چالش محسوب می شود.اما ورزش می تواند مانع این احساسات شود و شما را از بزرگترین چالش و نگرانی در مورد آسیب های افتادن دور کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اهمیت و فواید ورزش سالمندان 1 ورزش کلیدی است برای سالمندی سالم
اگر تا کنون اهل ورزش نبوده اید، شاید برای شروع آن دچار سردرگمی شوید و یا اینکه فکر کنید بیش از حد پیر و ضعیف شده اید حتی شاید فکر کنید ورزش برای شما خسته کننده باشد! اما ما می خواهیم از مزایای ورزش در سالمندی برایتان بگویم و شما را راهنمایی کنیم تا با ورزش بتوانید از مزیت سلامتی در سالمندی برخوردار شوید.
مهم نیست که چند سال دارید و یا وضعیت جسمانی فعلی شما چگونه است، شما می توانید در هر شرایطی از فواید ورزش بهره مند شوید.بدست آوردن دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مزایای ورزش  نیاز به تمرین سخت و شدید یا رفتن به باشگاه ندارد.بلکه می توانید با تحرک حتی کوچک و سبک و فعالیت از فواید ورزش در سالمندی بهرمند شوید.
۵ باور نادرست در مورد ورزش و سالمندی
باور اول: هیچ انگیزه ای برای ورزش کردن ندارم و ورزش فایده ای برای من ندارد، چرا که سالمند هستم!
واقعیت: ورزش و تمرینات قدرتی باعث می شود تا شما خود را جوان تر احساس کنید و فعالیت بیشتری داشته باشید.فعالیت بدنی منظم باعث جلوگیری و کاهش خطرات بیماری های مانند آلزایمر و زوال عقل، بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده، فشار خون بالا و چاقی می شود.
باور دوم: افراد سالخورده نباید ورزش کنند بلکه باید نیروی خود را ذخیره کرده و استراحت کنند.
واقعیت: تحقیقات نشان می دهد که یک زندگی کم تحرک برای بزرگسالان بالای ۵۰ سال صحیح نیست و این زندگی یک زندگی سالم نمی باشد.عدم فعالیت اغلب باعث می شود افراد مسن توانایی انجام کارهای خود را از دست بدهند و یا می تواند منجر به بیماری و استفاده از دارو ها شود.
باور سوم: ورزش باعث می شود تعادلم را از دست بدهم و بیافتم.
واقعیت: ورزش منظم، باعث استحکام بدن می شود و همچنین به جلوگیری از روند پوکی استخوان کمک می کند و این موجب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افزایش تعادل  در شما می شود.در واقع ورزش خطرات ناشی از افتادن را کاهش می دهد.
باور چهارم : از سن من گذشته و الان برای ورزش دیر است.
واقعیت: هیچ وقت برای ورزش کردن دیر نیست و شما هم آنقدر پیر و ناتوان نیستید.اگر هم قبلا" اهل ورزش نبوده اید یا مدت زمان کمی را به ورزش اختصاص داده اید، می توانید ابتدا با راه رفتن و دیگر فعالیت های سبک و آرام شروع کنید.
باور پنجم : من دچار درد مفاصل و ناتوانی هستم و نمی توانم فعالیت داشته باشم.
واقعیت: این واقعیت را قبول داریم که محدود شدن به صندلی، چالش های خاص خود را دارد اما می توانید از وزنه های سبک، حرکات کششی، و انجام تمرینات ورزشی حتی روی صندلی دامنه حرکت عضلات و اعضاء بدن را بهبود ببخشید و باعث ارتقای سلامت بدنتان شوید.
نقل قول:
با افزایش سن، ورزش منظم مهم تر از هر زمان دیگری برای بدن و ذهن شما است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اهمیت و فواید ورزش سالمندان 1 نقش ورزش بر وزن مناسب و کنترل وزن در سالمندان
ورزش به حفظ یا کاهش وزن سالمندان کمک می کند.همانطور که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
متابولیسم  به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، کنترل وزن مناسب مقداری مشکل می شود.ورزش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و باعث افزایش توده عضلانی می شود و همچنین به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند.هنگامی که بدن شما به یک وزن سالم می رسد، سلامت کلی بدن نیز بهبود خواهد یافت.
مزایای ورزش در بهداشت و سلامت روان سالمندان
کیفیت خواب برای سلامتی شما مهم است.ورزش باعث می شود شما خواب راحت تری داشته باشید، زود خوابتان ببرد و یک خواب عمیق داشته باشید.ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و همچنین خلق و خوی شما را بهتر می کند.ورزش باعث ترشح اندورفین شده و می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و همچنین احساس اندوه یا افسردگی را کاهش می دهد.ورزش برای مغز نیز خوب است.از مزایای ورزش عملکرد منظم مغزاست و به فعال نگه داشتن مغز کمک می کند، که می تواند موجب جلوگیری از دست دادن حافظه و کاهش عملکرد ادراکی و زوال عقل شود.
نکاتی برای  شروع ورزش در سالمندان با امنیت بیشتر
متعهد بودن به یک برنامه منظم فعالیت بدنی می تواند یکی از سالم ترین تصمیم گیری های شما باشد.قبل از اینکه ورزش را شروع کنید در نظر بگیرید که چطور می توانید بهترین ایمنی را داشته باشید.بهتر است قبل از شروع هر گونه فعالیتی با پزشک مشورت کنید، خصوصا" اگر دچار بیماری هستید.
پیگری این مسائل نزد پزشک می تواند در روند فعالیت ورزشی کمک خوبی به شما باشد.چرا که می توانید متوجه شوید که نوع بیماری شما می تواند تأثیری بر فعالیت ورزشی شما داشته باشد و آیا نوع فعالیتی که می خواهید انجام دهید برای شما مفید است یا لازم است برنامه خود را تغییر دهید.برای مثال، بیماران دیابتی نیاز به تنظیم زمان بندی برنامه های دارو و غذا دارند.
هنگامی که مشغول به انجام یک فعالیت ورزشی هستید اگر دچار درد،تنگی نفس غیر عادی، احساس سرگیجه، درد در قفسه سینه، عرق سرد شدید و یا مفاصل شما قرمز و متورم شد، حتما" فعالیت خود را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید، شاید لازم باشد شما فعالیت های دیگری را امتحان کنید.
سعی کنید وقتی می خواهید ورزش را شروع می کنید، مدت زمان ورزش و شدت آن (سنگین بودن ) زیاد نباشد چرا که ممکن است به شما آسیب برساند.بهتر است گام به گام پیش بروید، مثلا"  برنامه ورزشی کوتاه مدت ۱۰ دقیقه در روز، حتما" به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرم کردن و سرد کردن بدن  نیز توجه داشته باشید.
در پایان، سعی کنید یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید و به آن متعهد باشید تا به یک عادت مفید تبدیل شود و بتوانید در میانسالی مانند یک جوان پر انرژی باشید و از مزایای ورزش بهرمند شوید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!
  خسروی: سرپرست فدراسیون‌های "ورزش روستایی" و "بدنسازی" به‌زودی معرفی می‌شوند
  پاسخ معاون بانوان وزارت ورزش به درخواست مجوز برای پاورلیفتینگ بانوان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان