امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کارگردان معروف : همه می خواهند گلزار را زمین بزنند!

#1
علی عطشانی کارگردانی است که بدون هیچ مشکلی با محمدرضا گلزار در دو فیلم همکاری داشته است. او معتقد است گلزار بازیگر تاثیرگذاری است و شایعات و حواشی پیرامون زندگی سوپراستار سینمای ایران، به دلیل پیشرفت او در حوزه‌های مختلف و فرهنگ غلط رایج در جامعه است.
کارگردان معروف : همه می خواهند گلزار را زمین بزنند! 1

شما در دو فیلم «دموکراسی تو روز روشن» و «در امتداد شهر» با محمدرضا گلزار همکاری داشتید. حرف‌ها و حدیث‌ها و شایعاتی که این روزها درباره او می‌شنویم درست است؟
من در مورد محمدرضا گلزار از هیچ یک از همکارانم بدی نشنیده‌ام. او واقعا آدم خوب، معتقد و بااخلاقی است. این را هم بگویم که نزدیکی و رابطه ما بیشتر از همکاری است. با شناختی که از او دارم می‌توانم بگویم شایعات در مورد زندگی او صحت ندارد.
دلیل تمایل شما به همکاری با گلزار در فیلم دوم چه بود؟
او در«دموکراسی تو روز روشن» واقعا همراه بود و به همین خاطر من در فیلم دوم هم از او استفاده کردم. اگر بحث سفرش به ایران پیش نمی‌‌آمد، قطعا همکاری سومی هم بین ما شکل می‌گرفت.
به تازگی دوباره شایعه ممنو‌ع‌الکاری محمدرضا گلزار مطرح شده و مسئولان وزارت ارشاد هم در این مورد پاسخگو نیستند. با توجه به اینکه می‌گویید با او رابطه نزدیکی دارید در این مورد چیزی از زبان خود گلزار شنیده‌اید؟
از وقتی رضا گلزار به ایران آمد به دلیل مشغله‌های کاری که داشتیم نتوانستیم همدیگر را ببینیم و فقط یکی دو باری با هم تلفنی حرف زدیم و در این مورد هم چیزی به من نگفت، اما می‌خواهم این را به شما بگویم که ممنوع‌الکار بودن در ایران سازوکار درستی ندارد. من به نفس ممنوع‌الکار شدن کاری ندارم. بالاخره در جامعه ما قوانین و خط قرمزهایی وجود دارد که به دلیل اعتقاداتمان اینها را پذیرفته‌ایم. اصلا تفاوت سینمای ما با سینمای دیگر کشورهای دنیا در همین است که باید این خطوط قرمز را رعایت کنیم. این مساله نیازمند شکل‌گیری تعامل میان هنرمندان و مسئولان فرهنگی است.
منظورتان از نداشتن سازوکار ممنوع‌الکار در ایران چیست؟
یعنی همانطور که برای پروانه نمایش و پروانه ساخت جلسات رسمی برگزار می‌شود، می‌توانند جلسات ماهانه برای بازیگران ممنوع‌الکار هم برگزار کنند و بعد هم به عوامل سینما و به تهیه‌کنندگان نتایج این جلسات ابلاغ شود. شما الان می‌توانید بگویید چه کسی ممنوع‌الکار هست؟ نیازی هم نیست که دلیل ممنوع‌الکار شدن یک بازیگر توضیح داده شود، فقط می‌توانند به تهیه‌کنندگان بگویند برای ساخت فیلم‌هایتان از این بازیگران تا این زمان نمی‌توانید استفاده کنید. یک فیلم 6 ماه مرحله پیش تولید را می‌گذراند، بعد هم سرمایه‌گذار و تهیه کننده می‌خواهند تلاش‌ها و هزینه‌هایشان به نتیجه برسد، اما بعد از اینکه بخش اعظم فیلم بسته شده، تازه می‌فهمیم که فلان بازیگر مشکل دارد و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم.
این اتفاق برای شما افتاده است؟ مثلا بگویند، از فلان بازیگر نباید استفاده کنید.
بله و زمانی به من اطلاع دادند که دو روز به پایان بازی آن بازیگر در فیلم مانده بود. وزارت ارشاد من را خواست و گفت این بازیگر مشکل دارد و نمی‌توانید از او استفاده کنید. من به آنها گفتم حالا که 80 درصد کار انجام شده این را می‌گویید؟ آنها هم متقاعد شدند چون دیر اطلاع دادند، برای آن فیلم مشکل نداشتم ولی بعد از فیلمی که من ساختم قرار شد تا مدت زمانی که ارشاد تعیین کرده آن بازیگر در فیلمی حضور نداشته باشد.
یعنی شما معتقدید اگر روشن بگویند کدام بازیگران ممنو‌ع‌الکار هستند، سینمای ایران اوضاع بهتری نسبت به موقعیت فعلی‌اش خواهد داشت؟!
نه، می‌گویم فقط روشن و شفاف توضیح دهند. این را باید بگویم متاسفانه سینمای ما به سمتی رفته که تعداد کمی از مردم به خاطر بازیگر به سینما می‌‌‌‌روند و این خیلی بد است. بازیگران ما می‌توانند به رونق سینما کمک کنند. ما هرچه این دایره را تنگ‌تر کنیم و بازیگران کمتری در مقاطعی اجازه حضور در فیلم‌ها را داشته باشند، به ضرر سینمای ایران رفتار کرده‌ایم. محمدرضا گلزاریکی از بازیگران خوبی است که می‌تواند به سینمای ایران کمک کند و واقعا حیف است که این امکان را از او و سینما بگیریم.
شما نتیجه خوبی از حضور رضا گلزار در «دموکراسی تو روز روشن» دیدید؟ کمکی به بهتر و بیشتر دیده‌ شدن فیلم کرد؟
بله، قطعا من برای انتخاب رضا دلایل مختلفی داشتیم. می‌خواستم فرشته مرگی که در این فیلم نشان می‌دهم جذاب و زیبا باشد. او هم بازیگر هوشمندی است و هر چه می‌خواستم انجام می‌داد. من فکر می‌کنم استفاده از یک بازیگر به فیلمنامه برمی‌گردد. رضا توانست قالب رایجی که از او وجود داشت را بشکند و در فیلمی مثل «بوتیک» بخش دیگری از توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. او توانایی بالقوه‌ای داشت و دارد که آن را بالفعل کرد. حالا هم که باید گزینه‌های پیش رویش را با وسواس بیشتری بررسی کند. با همه اینها اگر شما می‌گویید محمدرضا گلزار حواشی زیادی دارد، من می‌خواهم از شما بپرسم در این سینما درباره چه کسی حرف نمی‌زنند؟ اگر کسی را پیدا کردید که در موردش حرف نمی‌زنند و می‌‌گویند حاشیه ندارد، نامش را به من هم بگویید. این یک مشکل فرهنگی در جامعه ماست که اگر یک نفر دو، سه قدم پیشرفت کند، می‌خواهند با حرف و حدیث‌ها او را زمین بزنند. نباید یادمان برود آبروی مومن مهم‌تر از هر چیزی است.
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، T@NNAZ ، # αпGεʟ
آگهی
#2
ایرانیا که واقعا عاشق حاشیه و شایعه هستن! خیلی کم پیش میاد ادم ببینه کسی به موضوعی شک کرده باشه.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط First Star ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  دیالوگ های ماندگار فیلم های معروف !
  پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید
  کارگردان آکوامن تهیه‌کنندگی فیلم جدید Van Helsing را بر عهده گرفت
  کارگردان Ex Machina یک فیلم ترسناک جدید و کم هزینه را تولید خواهد کرد
  کارگردان فیلم The Avengers از پروژه سریال The Nevers محصول HBO کناره‌گیری کرد
  محمدرضا گلزار در فیلم جدید حمید نعمت الله حضور خواهد داشت
  هیدئو کوجیما و سم لیک از اعضای تیم مشاوره جشنواره Tribeca Games خواهند بود
  کارگردان سریال Ms. Marvel مشخص شدند؛ از کارگردان‌های فیلم Bad Boys for Life تا پانیشر
  10 بلاک باستر مشهور دهه 80 که بازسازی خواهند شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان