امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید

#1
کریستوفر نولان
۷ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1
کریستوفر ادوارد نولان یکی از مهمترین کارگردانان حال حاضر دنیاست. نولان را باتوجه به آثار موفق و مشهورش میتوان بهترین کارگردان از سال ۲۰۰۰ تا به حال دانست؛ و این را موضوع را با کمترین اغراق بیان میکنیم. نولان را در این سال‌ها با آثار روانشناسی و فلسفی میشناسیم، او در نشان دادن درون مایه هر شخصیت تبحر خاصی دارد و برای توصیف هر یک از عناصر فیلمش تمام زوایای ممکن را برای بهتر شدن در نظر میگیرد.

در رتبه اول، نولان ۵۰ ساله قرار دارد که به عنوان جوان‌ترین فیلم ساز این فهرست، آثارش در رتبه‌های بالا دیده می‌شود. پایین‌ترین رتبه فیلم‌های نولان، «بتمن آغاز می‌کند» با امتیاز ۸.۲ در رتبه ۱۲۹ است. «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با امتیاز ۸.۳ در رتبه ۷۰، «یادگاری» با امتیاز ۸.۴ در رتبه ۵۴، «حیثیت» و «بین ستاره‌ای» با امتیاز ۸.۵ در رتبه‌های ۴۶ و ۳۰ و «تلقین» با امتیاز ۸.۷ در رتبه ۱۳ فیلم‌های دیگر او در این فهرست هستند. محبوب‌ترین فیلم این کارگردان انگلیسی، «شوالیه تاریکی» است که با امتیاز ۹، چهارمین فیلم فهرست است. نکته جالب این که تنها سه فیلم «تعقیب»، «بی‌خوابی» و «دانکرک» اثر این فیلم ساز در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر و محبوب جای ندارد.
مارتین اسکورسیزی
۷ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1
از لحاظ تعداد اثر در طول دوره‌ای طولانی هیچ کارگردانی در دوران مدرن نتوانسته به پای اسکورسیزی برسد. عشق اسکورسیزی به سینما را می‌توان در تمام فیلم‌هایش دید.

این کارگردان آمریکایی ایتالیایی‌تبار، دومین فیلم ساز محبوب این فهرست است. بهترین فیلم او در این فهرست، شاهکار «رفقای خوب» است که با امتیاز ۸.۶ در رتبه ۱۷ فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی قرار گرفته است. «مرده» که تنها اسکار کارگردانی را برای اسکورسیزی به ارمغان آورد، با امتیاز ۸.۵ در رتبه ۴۳ است. از این فیلم ساز ۷۷ ساله مکتب نیویورک، سه فیلم «راننده تاکسی»، «کازینو» و «گرگ وال‌استریت» با امتیاز مشابه ۸.۲، در رتبه‌های ۱۰۷، ۱۴۰ و ۱۴۲ قرار گرفته‌اند. آخرین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی در این فهرست، «گاو خشمگین» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۱۴۶ و «جزیره شاتر» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۱۵۸ محسوب می‌شوند.
استنلی کوبریک
۷ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1
وقتی صحبت از ساخت اقتباس‌های ادبی در قالب فیلم می‌شود، کوبریک را باید بهترین بدانیم. کارگردانی که در دوران زندگیش تنها سیزده فیلم را کارگردانی کرد، ولی این روند را طی نیم قرن انجام داد واین نشان از دقت وحساسیت او برای ساخت هر یک از فیلم‌هایش بود.

فیلم ساز فقید نیویورکی در فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی با هفت فیلم حاضر است. محبوب‌ترین فیلم او «راه‌های افتخار» است که با امتیاز ۸.۴ در رتبه ۶۰ قرار گرفته است. دو فیلم «درخشش» و «دکتر استرنجلاو» با امتیازاتی بسیار نزدیک، در رتبه‌های ۶۱ و ۶۷ حضور دارند. این کارگردان گزیده‌کار فیلم «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی» را با امتیاز ۸.۳ در رتبه ۸۹ این فهرست دارد؛ فیلمی که تنها اسکار وی را در رشته عجیب طراحی جلوه‌های ویژه بصری برای او به ارمغان آورد. «غلاف تمام فلزی» و «پرتقال کوکی» با امتیاز ۸.۲ در رتبه‌های ۹۸ و ۱۰۱ و در نهایت «بری لیندون» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۲۰۵ فیلم‌های بعدی استنلی کوبریک در این فهرست هستند.
آکیرا کوروساوا
۶ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1

آکیرا کوروساوا در زندگی حرفه اش موفق شد که ۳۰ فیلم را بسازد. بدون شک هیچ کارگردان دیگری به اندازه آکیرا کوروساوا بر سینمای مدرن تاثیرگذار نبوده است.

نخستین فیلم ساز ژاپنی این فهرست دارای شش فیلم در فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی است. محبوب‌ترین فیلم کوروساوا «هفت سامورایی» است که با امتیاز ۸.۶ در رتبه ۱۹ فهرست قرار گرفته و با دیگر فیلم‌های او فاصله دارد. فیلم بعدی، «بهشت و دوزخ» با امتیاز ۸.۳ در رتبه ۸۱ فهرست است. «ایکیرو»، «راشومون» و «یوجیمبو» سه فیلم بعدی این فیلم ساز فقید آسیایی هستند که با امتیاز بسیار نزدیک ۸.۲، در رتبه‌های ۱۱۲، ۱۲۷ و ۱۲۸ قرار گرفته‌اند. «آشوب» آخرین فیلم کوروساوا در این فهرست نیز با امتیاز ۸.۲ در رتبه ۱۳۵ فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی قرار دارد. «آشوب» تنها نامزدی این کارگردان را در اسکار رقم زد.
استیون اسپیلبرگ
۶ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1
اسپیلبرگ یکی از موفقترین و بهترین کارگردان‌های حال حاضر جهان می‌باشد، ستایش او هم در میان منتقدان و هم در بین مردم عادی است. شخصی پر قدرت و کاربلد در زمینه‌های سرگرمی و سینما، آثار او تجربه‌ای به انسان میدهد که نمیتوان آن‌ها را بین بهترین‌های تاریخ قرار نداد.

فیلم ساز ۷۳ ساله آمریکایی که با فروش ۱۰ میلیارد دلاری فیلم‌هایش، پرفروش‌ترین کارگردان تاریخ محسوب می‌شود، در این فهرست شش فیلم دارد. «فهرست شیندلر» با امتیاز ۸.۹ ششمین اثر فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی است. فیلم محبوب «نجات سرباز رایان» با امتیاز ۸.۵ در رتبه ۲۶، «مهاجمان صندوق گمشده» با امتیاز ۸.۴ در رتبه ۵۵، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» با امتیاز ۸.۲ در رتبه ۱۲۰، «پارک ژوراسیک» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۱۶۵ و «اگه می‌تونی منو بگیر» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۱۹۵، دیگر آثار این
فیلم ساز محبوب هالیوود در این فهرست است. جالب است بدانید اسپیلبرگ برای این هفت فیلم، برنده سه جایزه اسکار شده است.
آلفرد هیچکاک
۶ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1
آلفرد هیچکاک با داشتن ۶ فیلم جز کارگردانان پیشتازی است که بیشترین فیلم‌ها را در برترین‌های تاریخ سینما دارند، اما دلیل این همه مورد علاقه بودن بعد از گذشت دهه‌ها سال چیست؟ شهرت هیچکاک پس از دهه‌ها همچنان در حال افزایش است. هیچکاک بیش از هر فیلمساز دیگری مخاطبانش را شناخته و درک می‌کرد، به خوبی و دقیق می‌دانست که چطور با عقل و احساسات آن‌ها بازی کند. پس دور از انتظار نیست که فیلم‌های هیچکاک هنوز هم مورد علاقه مخاطبان است.
استاد تعلیق سینما در فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی با شش فیلم حاضر است. «روانی» که یکی از آخرین فیلم‌های این کارگردان پرکار انگلیسی است، با امتیاز ۸.۵ در رتبه چهلم این فهرست قرار دارد. «پنجره عقبی» دیگر فیلم محبوب وی، با امتیاز ۸.۴ در رتبه ۵۱ است. شاهکار «سرگیجه» که به عقیده بسیاری از منتقدان، بهترین فیلم تاریخ سینماست، با امتیاز ۸.۳ در رتبه ۹۱ جزو محبوب‌ترین فیلم‌های آی‌ام‌دی‌بی قرار گرفته است. «شمال از شمال غربی» با امتیاز ۸.۲ در رتبه ۱۰۰، «ام را به نشانه مرگ بگیر» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۱۵۲ و «ربه‌کا» با امتیاز ۸ در رتبه ۲۳۱ فیلم‌های بعدی سر آلفرد هیچکاک کارگردان فقید هالیوود است.
چارلی چاپلین
۶ فیلم

پرکارترین کارگردان های تاریخ سینما را بشناسید 1
یکی از مهم‌ترین ومشهورترین هنرمندان تاریخ سینما که از کودکی کار‌های هنری خود را شروع کرد و آن را تا سن ۸۷ سالگی ادامه داد. همه با آثار او ارتباط برقرار می‌کردند و او را به عنوان یک فرد با استعداد در زمینه کمدی و داستان سرایی می‌ستودند.
کمدین بزرگ تاریخ سینمای صامت، شش اثر در فهرست ۲۵۰ فیلم محبوب آی‌ام‌دی‌بی دارد. محبوب‌ترین فیلم چارلی چاپلین در این فهرست، فیلم «عصر جدید» است که با امتیاز ۸.۵ در رتبه ۳۹ جا خوش کرده است. به فاصله کمی بعد از این فیلم، «روشنایی‌های شهر» قرار دارد که با امتیازی مشابه، در رتبه ۴۲ قرار گرفته است. «دیکتاتور بزرگ» که برای نخستین بار نامزدی اسکار را برای چارلی چاپلین به ارمغان آورد، فیلم بعدی اوست که با امتیاز ۸.۴ در رتبه ۵۶ فهرست محبوب‌ترین فیلم‌های آی‌ام‌دی‌بی دیده می‌شود. چاپلین در این فهرست دو فیلم دیگر هم دارد. «پسربچه» با امتیاز ۸.۲ در رتبه ۱۰۲، «جویندگان طلا» با امتیاز ۸.۱ در رتبه ۱۵۳ و «سیرک» با امتیاز ۸ در رتبه ۲۳۵.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16290184051222
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سینما کلاسیک:_در یک شب اتفاق افتاد_
  « سینما وحشت ! »
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  تاریخ اکران فیلم اکشن جدید گای ریچی و جیسون استاتهام
  کارگردان آکوامن تهیه‌کنندگی فیلم جدید Van Helsing را بر عهده گرفت
  کارگردان Ex Machina یک فیلم ترسناک جدید و کم هزینه را تولید خواهد کرد
  کارگردان فیلم The Avengers از پروژه سریال The Nevers محصول HBO کناره‌گیری کرد
  تاریخ انتشار فیلم Cherry با بازی تام هالند مشخص شد؛ انتشار تصاویر جدید
  تاریخ اکران فیلم ترسناک بعدی جردن پیل مشخص شد
  تاخیر مجدد تاریخ اکران فیلم Ghostbusters: Afterlife

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان