امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27

#1
روند طراحی این هلیکوپتر از 1969 آغاز شد و در ساخت این هلیکوپتر نیز همانند بقیه ی هلیکوپترهای این شرکت ، از تکنولوژی ملخی Contra rotating معروف کاموف که در تستها و شرایط واقعی کارایی خود را نشان داده است ، استفاده شده .

هلیکوپتر Ka-27 که نسبت به مدل قبلی خود یعنی Ka-25 دارای قدرت دو برابر بوده و دارای بدنه ی بزرگتر ، کارایی بالاتر ، سیستم کنترل پرواز پیشرفته تجهیزات الکترونیکی ارتقا یافته بود و چنانکه گفته خواهد شد ، این هلیکوپتر بستر انواع مختلف مدلها با ماموریتهای مختلف ، از جنگ ضدزیردریایی تا نقش تهاجمی و آواکس است .

Ka-27 در حالت پایه دارای دو موتور توربوشافت کلیموف مدل TV3-117VMA با قدرت 2400 اسب بخار و مصرف سوخت ویژه ی 215 گرم بر اسب بخار.ساعت بوده . این موتور یکی از قویترین موتورهای مورد استفاده در هلیکوپترهای روسی است که در مدلهای دیگر از جمله Ka-50 و Mi-28A/N نیز از آن استفاده شده ، این موتور همچنین دارای Certificate از IAC Aviation و اداره ی ترابری کانادا است .

کا-27 میتواند با کمک ای موتورها تا 5 تن بار حمل کند . حداکثر ظرفیت بار آن 5 تن بوده و سقف پروازی 5000 متر دارد . سرعت این هلیکوپتر در سطح دریا 290 کیلومتر بر ساعت است .
 
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1
 

اولین مدل عملیاتی این هلیکوپتر در ارتش سرخ که با ماموریت ضد زیردریایی (Anti Submarine) وارد خدمت شد مدل Ka-27PL Helix-A بود که در سال 1982 وارد خدمت شد . این هلیکوپتر دارای هدایت آسان ، سیستم حفظ ارتفاع خودکار ، انتقال قدرت خودکار از Hover و Autohover در هر شرایط آب و هوایی  است  . Ka-27PL به منظور جستجو ، ردیابی و حمله به زیردریایی های دشمن  که در عمق 500 متری دریا هستند ،ساخته شده . این هلیکوپتر قابلیت حرکت تا سرعت 75 کیلومتر بر ساعت و تا برد 200 کیلومتری است .

این هلیکوپتر برای کشف و ردیابی زیردریایی ها و اهداف سطحی در هر شرایط آب و هوایی از رادار Octopus با برد حداکثر 180 کیلومتر در مقابل یک کشتی با ابعاد بزرگ ، سونار و کشف کننده ی هیدروآکوستیکی استفاده میکند .
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1

 
هلیکوپتر Ka-29TB مدل تهاجمی ترابری بر پایه ی هلیکوپتر Ka-27 است که برای تامین نیاز ارتش روسیه برای هلیبرد کماندوهای نیروی دریایی و پوشش هوایی نزدیک عملیات آبی خاکی نیروی دریایی ساخته شد . ناظران غربی اولین بار در سال 1987 این هلیکوپتر را روی عرشه ی کشتی تهاجمی ایوان روگوف مشاهده کردند . این مدل فاقد رادار بود ، بدنه ی آن پهن تر شده بود و 4 جایگاه تسلیحات برای نصب راکتهای غیرهدایت شونده ، موشکهای ضد تانک AT-6 Spiral و پاد های تیربار داشت و در حالت عادی مجهز به یک توپ 4 لول  

علاوه بر این ، Ka-29TB مجهز به یک سنسورهای الکترواپتیک و پاد هدایت موشک/TFR بود .
 
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1
 
هلیکوپتر Ka-31 ، یکی دیگر از هلیکوپترهای موفق بر گرفته از طرح کا-27 است که وظیفه ی اخطار زودهنگام و AWACS را بر عهده دارد . برخلاف ناوهای آمریکایی که از آواکسهای  E-2D hawkeye برای ماموریت نظارت و کشف دوربرد استفاده میکنند ، ناوهای روسی از مدل هلیکوپتر پایه ی آواکس یعنی Ka-31 استفاده میکنند . لازم به ذکر است که Ka-31 بعنوان یک هلیکوپتر آواکس همتای دیگری در جهان ندارد .

نام اصلی ای هلیکوپتر Ka-29RLD است و ماموریت اصلی آن کشف دوربرد اهداف زمینی و هوایی است که برای انجام این ماموریت ، Ka-31 به یک رادار قدرتمند 1 در 6 متر ازنوع E-801 Oko استفاده میکند که این رادار با پوشش 360 درجه امکان ردیابی همزمان 40 هدف در ابعاد جنگنده در برد 150 کیلومتری را داشته و برد کشف اهداف دریایی بزرگ آن به 250 کیلومتر میرسد . اطلاعات جمع آوری شده توسط رادار همزمان از طریق دیتالینک مخصوص برای پردازش ثانویه به کشتی مادر فرستاده میشوند .
 
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1
 

کا-31 همچنین تجهیزات هدفگیری الکترواپتیکی مدل پایه را با سیستم هدایت ماهواره ای 12 کاناله Kronstadt Kabris منطبق بر سیستم مکانیابی جهانی GlONASS ، سیستم تغذیه ی الکتریکی TA-8Ka ، سیستم کشف عوارض زمینی و سیستم ارتباطی دیجیتالی 16 کاناله با برد 400 کیلومتر تعویض نموده و حتی برای کارایی بیشتر ، موتورهای نمونه ی اولیه نیز با موتورهای پرقدرت تر TV3-117VMAR تعویض شده اند .

هلیکوپتر کا-31 برای چرخیدن آنتن E-801  فاقد هر 4 قسمت فرود (Landing gear) خود است ، آنتن این هلیکوپتر در حالت عملیاتی ، هر دقیقه 6 بار یک دور کامل میزند ، همچنین اتصالات آنتن به بدنه ی هلیکوپتر مجهز به کمربندهای انفجاری برای جدا شدن در حالت اضطراری هستند .
 
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1
 
  
کاربران نظامی
 

الجزایر
چین
هند
روسیه
شوروی سابق
اوکراین
ویتنام
کره جنوبی
 
 
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1
 
 
کاربران غیر نظامی
 
کانادا
اندونزی
ایران
پرتغال
روسیه
کره جنوبی
اسپانیا
افریقای جنوبی
سویس
تایوان 
ترکیه
  
آشنایی با هلیکوپتر چند منظوره ی Ka-27 1
  
مشخصات
 
نقش : هلیکوپتر ضد زیردریایی  
تولید کننده: Kamov 
اولین پرواز 24 دسامبر 1973 
مقدمه 1982 
کاربران اولیه :
نیروی دریایی  شوروی
نیروی دریایی روسیه
نیروی دریایی اوکراین  
نیروی دریایی هند  
هزینه تولید : 1.500.000 دلار
 
ویژگی های عمومی
 
خدمه : 1-3 ، به علاوه 2-3 متخصص
طول : 11.30 متر 
روتور با قطر : 15.80 متر 
ارتفاع : 5.50 متر 
وزن خالی : 6500 کیلوگرم 
وزن بارگیری شده : 11،000 کیلوگرم
بار قابل حمل : 4،000 کیلوگرم 
حداکثر وزن برخاست : 12000 کیلوگرم
موتور : 2 × موتورهای Isotov تربوشفت ،کارایی هر یک 1660 کیلو وات
حداکثر سرعت : 270 کیلومتر / ساعت 
کروز سرعت : 205 کیلومتر / ساعت 
محدوده : 980 کیلومتر  
 سقف پرواز : 5،000 متر  
 
اویونیک

رادار ،MAD یا سونار فرو برده شده در اب ، sonobuoys
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی بالگرد چند منظوره بل ۲۱۲ یا یواچ-۱ان تواین هویی
  فوکه-وولف اف‌و ۱۸۹|هواگرد چهار منظوره ساخت ارتش آلمان
  سوخو-۵۷|جنگنده هوایی چند منظوره نسل پنجم
  آشنایی با سنگین‌ترین و مخرب‌ترین سلاح نیروی هوایی ارتش
  آشنایی با تک تیرانداز AMR-2 چین
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  JF - 17 تندرجنگنده چند منظوره- تولید و ساخت مشترک پاکستان و چین
  آشنایی با موشک ضد کشتی AGM-119
  آشنایی با بالگرد AH-2 Rooivalk
  آشنایی با یکی از پر سرعت ترین نفربر های اکتشافی جهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان