امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درخواست آمریکایی‌ها از مهندس بازرگان

#1
روز 23 بهمن 57 گزارش مفصل ویلیام سولیوان (سفیر آمریکا در تهران) با قید ' خیلی محرمانه ' درباره ی ' حوادث جاری در‌‌ایران ' و بررسی آنچه آمریکایی ها درباره ی آن می‌خواهند چیزی بدانند و در طول دو روز گذشته روی داده است.

درخواست آمریکایی‌ها از مهندس بازرگان 1

بعد از این گزارش جیمی‌کارتر (رئیس‌جمهور آمریکا) اعلام کرد : آمریکا آماده همکاری با دولت انقلابی‌‌ ایران به ریاست مهندس بازرگان است.

کارمند بلندپایه آمریکا نیز نوشت:‌‌ایالات متحده برای برقراری روابط عادی با زمامداران جدید‌‌ ایران باید تلاش کند.

سایروس ونس (وزیر خارجه آمریکا) خبر داد: دستورهایی به سولیوان ابلاغ شد که با دولت موقت تماس بگیرد و تصمیم آمریکا را به برقراری روابط با دولت اعلام نماید. هدف، حفظ دستگاههای حساس نظامی و اطلاعات آمریکا در‌‌ایران و تامین امنیت اتباع آمریکایی در‌‌این کشور بود.

اقدامهای واشنگتن برای تخلیه اتباع آمریکایی از‌‌ ایران

رویتر در این روز اعلام کرد : هلی‌کوپترهای بزرگ نفربر از ارتش آمریکا با 69 تفنگدار دریایی عازم خاورمیانه شدند تا به تخلیه هفت هزار آمریکایی مقیم‌‌ ایران بپردازند. ‌هادینگ کارتر (سخنگوی وزارت خارجه آمریکا) :‌‌این نیرو به عنوان یک اقدام احتیاطی به مراکز نزدیک به‌‌ ایران اعزام شده است. تلاشهای بازرگان دلیل اصلی لغو برنامه اعزام یک گروه از هلی‌کوپترهای آمریکایی حامل 69 تفنگدار دریایی به تهران جهت تخلیه افراد آمریکایی سفارت بوده است.

اتحاد شوروی شناسایی دولت موقت‌‌ ایران را اعلام می‌کند و آمادگی خود را برای گسترش روابط بین دو کشور براساس اصول برابری و حسن همجواری و احترام به حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر اظهار می‌نماید

شوروی دولت جدید‌‌ ایران را به رسمیت شناخت.

پیام الکسی‌کاسیگین (نخست‌وزیر شوروی) به مهندس بازرگان : اتحاد شوروی شناسایی دولت موقت‌‌ ایران را اعلام می‌کند و آمادگی خود را برای گسترش روابط بین دو کشور براساس اصول برابری و حسن همجواری و احترام به حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر اظهار می‌نماید.




درخواست آمریکایی‌ها از مهندس بازرگان 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان