امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راه نجات رژیم شاه به سبک آمریکایی!

#1
حسن طوفانیان یکی از ارتشیان بلند مرتبه رژیم شاهنشاهی به ژنرال هایزر که در روزهای آخر رژیم پهلوی برای نجات ارتش شاه آمده بود گفت با کشتار گروه معدودی می توانیم قدرت را تحصیل می‌کنیم.

راه نجات رژیم شاه به سبک آمریکایی! 1



به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال هایزر به دنبال کنفرانس گوادلوپ به تهران اعزام شد و ماموریت اصلی او در ایران ترتیب خروج شاه از صحنه و جلوگیری از واکنش منفی نظامیان در برابر کنار گذاشتن شاه بود.

هایزر رئوس تصمیمات کنفرانس گوادلوپ را به فرماندهان نظامی ایران ابلاغ کرد و به آنها گفت که آمریکا با هرگونه اقدام نظامی برای جلوگیری از خروج شاه یا ساقط کردن حکومت بختیار مخالفت خواهد کرد.

هایزر پس از رام کردن ژنرال های ارتش ایران به اتفاق سولیوان به ملاقات شاه رفت و در خاطرات خود نوشته است که در این ملاقات هایزر جز تاکید در مورد تسریع خروج وی از ایران مطلبی برای گفتن نداشته است.(1)

 در یکی از جلسات هایزر تعریف می کند که حسن طوفانیان که سالها مسئول خرید اقلام نظامی شاه و یکی از افسران ارشد ارتش بود سر رشته صحبت را دست گرفت و اول این سوالات را مطرح کرد که (چرا ما به عنوان یک گروه دور هم جمع شدیم؟ چه می کنیم؟ چرا ما درباه این مسائل صحبت می کنیم؟)

راه نجات رژیم شاه به سبک آمریکایی! 1
حسن طوفانیان در حال بوسیدن دست محمد‌رضا شاه
 

سپس شروع کرد به پاسخ دادن:

ما برای تهیه طرح جمع شده ایم، می توانیم یک دولت غیرنظامی قوی و پایدار داشته باشیم. بختیار یک مرد روشن و رهبر باکفایت است تنها چیزی که احتیاج دارد حمایت است. اگر همه ما برنامه ریزی انجام دهیم با کشتار گروه معدودی می توانیم قدرت را تحصیل کنیم.تلاش های ما برای برنامه ریزی باید معطوف به کم کردن خونریزی، پایان آشوب و اعتصاب شود.

بنابراین گزارش، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف مردم با اشاره به خاطرات ژنرال آمریکایی(هایرز) که در روزهای آخر عمر رژیم گذشته برای نجات رژیم به تهران آمده بود، اشاره کردند؛ ژنرال نقل می‌کند: من ژنرال‌های شاه را جمع کردم و به آنها گفتم که لوله‌های تفنگها را پایین بیاورید؛ یعنی مسلّحین رژیم شاه که با مردم مواجه بودند، خیلی اوقات تیرهای هوایی می‌زدند که مردم را بترسانند، این آقا به ژنرال‌های شاه توصیه می‌کند و می‌گوید لوله‌ تفنگ‌ها را بیاورید پایین و به مردم بزنید؛ آنها هم اینجا در این میدان انقلاب به این دستور عمل کردند؛ لوله‌های تفنگ را پایین آوردند، مردم را هدف قرار دادند، عدّه‌ زیادی را به شهادت رساندند؛ ولی اثر نکرد، مردم عقب نرفتند، مردم ادامه دادند.

بعد یکی از فرماندهان ارتش شاه - ارتشبد قره‌باغی - می‌آید پیش هایزر و می‌گوید این دستور تو فایده‌ای نداشت و مردم را نتوانست به عقب براند.

هایزر در خاطراتش می‌نویسد که چقدر اینها تحلیل‌های کودکانه‌ای دارند! یعنی چه؟ یعنی [می‌گوید] توقّع قره‌باغی این بود که با یک بار مردم را به رگبار بستن قضیّه تمام می‌شود؛ نه، باید ادامه پیدا کند، باید هرجا با مردم مواجه می‌شوند، آنها را قتل‌عام کنند! آمریکا این است؛ آمریکا 25 سال در این کشور حاکمیّت مطلق داشته است؛ به ژنرال‌های رژیم شاه این‌جور دستور می‌دهد؛ در زمینه‌های اقتصادی، در زمینه‌های سیاسی، در زمینه‌های امنیّتی، در زمینه‌های سیاست خارجی، در ایران حرف حرف آمریکایی‌ها بود؛ حاکمیّت مطلق آمریکا در دوران رژیم طاغوت. این‌جور رژیمی بر کشور ما حکومت می‌کرد که افسرش هم تابع آمریکایی است، وزیر دارایی‌اش هم تابع او است، وزیر دفاعش هم تابع او است، نخست‌وزیرش هم تابع او است، خود شاه هم تابع آمریکا است؛ بی‌چون‌وچرا !یک چنین رژیمی بر این مملکت حکومت می‌کرد.».

انتهای پیام/
راه نجات رژیم شاه به سبک آمریکایی! 1


پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Silver Sun
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان