امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برده‌داری جنسی ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم

#1
تاریخ ایرانی: کار‌شناسی کره‌ای سندی محرمانه از ارتش ژاپن کشف کرده است که نشان می‌دهد این ارتش طی جنگ جهانی دوم در آسیای جنوب شرقی برای تامین نیازهای جنسی سربازان خود در اوقات راحت‌باش، زنانی را به خط مقدم جبهه گسیل می‌کرد.



کیم مون گیل، رییس موسسهٔ فرهنگ‌پژوهی کره - ژاپن واقع در شهر بوسان اعلام کرد این سند را در ماه مه در بایگانی سوابق تاریخی وزارت دفاع ژاپن پیدا کرده است.



این سند نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای دولت ژاپن که ارتش در جذب بردگان جنسی یا مدیریت این کار دستی نداشته است، مسئولیت ساماندهی این کار را به عهده داشت. به گفتهٔ کیم این نخستین بار است که چنین سندی در کره کشف شده است.



سند محرمانهٔ ۹۳۵ را رییس ستاد ارتش ژاپن در تایوان در تاریخ ۱۳ ژوئن ۱۹۴۲ برای آجودانی ارتش ژاپن ارسال کرده است. این سند در پاسخ به سند محرمانهٔ ۱۸۸ ارسال شده بود که آجودانی سه ماه پیش‌تر برای تایید اعزام ۵۰ زن مختص اوقات راحت‌باش به تایوان ارسال کرده بود، زنانی که قرار بود نیازهای جنسی سربازان مستقر در بورنئو واقع در مالزی را برطرف کنند.



رییس ستاد ارتش ژاپن در تایوان در سند ۹۳۵ اعلام کرده است که ۵۰ زن مورد نظر به تایوان رسیده‌اند ولی کافی نیستند و از آجودانی ارتش درخواست کرده بود ۲۰ زن دیگر هم بفرستند.



به گفتهٔ کیم، در جنگ جهانی دوم فرماندهی سربازان ژاپن در آسیای جنوب شرقی را رییس ستاد ارتش ژاپن در تایوان به عهده داشت.



همچنین در این سند به فرماندهان توصیه شده بود که اگر نظامیان به زنان بیشتری نیاز دارند «طبق مراحل مکتوب در فوق عمل کنند»، یعنی بخواهند بردگان جنسی بیشتری با تشدید جنگ برایشان بفرستند.



این استاد افتخاری دانشگاه مطالعات خارجی بوسان می‌گوید دولت ژاپن دخالت ارتش در عملیات روسپی‌خانه‌ای نظامیان را تکذیب کرده است اما این سند نشان می‌دهد که ادعایشان کذب است.



کیم در ماه آوریل متوجه شده بود که در گزارش منتشره توسط یک گروه غیرنظامی ژاپنی در سال ۱۹۹۷ از این سند محرمانه ذکری به میان آمده است. آن گزارش به سفارش دولت ژاپن و با گردآوری اطلاعات راجع به زنان روسپی گردآوری شده بود.



کیم در گام بعدی این سند را در بایگانی وزارت دفاع ژاپن بررسی کرد. به گفتهٔ کیم وجود چنین سندی به معنای آن است که حکومت ژاپن دست‌کم از سال ۱۹۹۷ از وجود روسپی‌خانه‌های نظامی خبر داشته است.



به گفتهٔ این کار‌شناس کره‌ای به علت آنکه طرح‌های تحقیقاتی بسیاری با همکاری کار‌شناسان ژاپنی راجع به تاریخ ژاپن انجام داده است اجازهٔ ورود به بایگانی وزارت دفاع ژاپن را پیدا کرد. به گفتهٔ کیم، این سند بعد از گزارش ۱۹۹۷ از طبقه‌بندی محرمانه خارج شد و به همین دلیل توانست به آن دسترسی یابد. نپرداختن رسانه‌های ژاپنی یا کره‌ای به گزارش ۱۹۹۷ در‌‌ همان زمان به راستی غیرعادی است.



کیم در مورد اصالت این سند هم گفت: این سند در بایگانی وزارت دفاع ژاپن نگهداری شده است و شمارهٔ بایگانی و مهر دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط مارال 2
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جنگ روسیه و ژاپن
  تاریخ ژاپن
  ارتش جمهوری‌خواه ایرلند (۱۹۲۲–۱۹۱۹)
  ثبت 22 اثر ارزشمند ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو
  برده داری
  میراث جهانی یونسکو [ تاریخی ]
  وقتی امپراتور فرانسه اسیر ارتش پروس شد
  عقب‌نشینی ارتش آلمان نازی در العلمین‌ + عکس
  ارامنه؛ قربانیان آشفتگی جنگ جهانی اول
  (تصاویر) آلبوم جنگ‌جهانی‌دوم؛ پس از جنگ 2

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان