امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هوش بیولوژیکی فازی زودگذر در تکامل جهان!

#1
200.000 سال پیش،در عصر تغییرات چشمگیر آب و هوایی، انسان های هوشمندی (انسان های مدرن) در آفریقا تکامل پیدا کردند. چندین دانشمندِ پیشرو این پرسش را مطرح می کنند: آیا گونه های انسانی وارد تکاملی جدید یعنی نقطه ی عطف پس بیولوژیکی می شوند؟
هوش بیولوژیکی فازی زودگذر در تکامل جهان! 1
به گزارش بیگ بنگ، پائول دیویس، اهل بریتانیا، فیزیکدان نظری، کیهان شناس، زیست شناس نجومی و رئیس مرکزِ فراتر از مفاهیم بنیادی علم در دانشگاه ایالت آریزونا بیان می کند: «هر بیگانه ای که جهان را سیر و سیاحت می کند یک ماشین توانمندِ هوش مصنوعی ( Al) است. نه تنها ماشین ها بهتر می توانند به مدت طولانی در معرض فشار قرار گیرند، بلکه پتانسیل آن را دارند تا هوش را فراتر از ظرفیت مغز انسان توسعه دهند. دیویس در کتاب «سکوت وهم آور» می نویسند: «به نظرم به احتمال زیاد– در واقع اجتناب ناپذیر است –هوش بیولوژیکی فقط پدیده ای خیالی ، یعنی فازی زودگذر در تکامل جهان است. اگر تاکنون با هوشِ فراتر از عالم خاکی (محیط زمین) روبه رو شده باشیم، به نظرم احتمالش بسیار زیاد است که ماهیتی پس بیولوژیکی ( بعد از هوش بیولوژیکی ) داشته باشد.»

در تحقیق حاضر بر روی زندگیِ پیشرفته ی فراتر از عالم خاکی، متخصصانِSETI ( جستجوی هوش فرا زمینی ) معتقدند که افراد عجیب و غریب ترجیح می دهند بیگانگانِی با هوش مصنوعی را شناسایی کنند تا زندگی بیولوژیکی را، چون فاصله زمانی فناوریِ توسعه ی رادیویی و هوش مصنوعیِ بیگانگان کوتاه است.

هوش بیولوژیکی فازی زودگذر در تکامل جهان! 1
سِت شوستاک، منجم ارشدِ SETI می گوید: «اگر بتوانیم ماشینی با ظرفیت ذهنی یک انسان بسازیم، آنگاه ظرف پنج سال، جانشینش هوشمندتر از تمام انسانیت است. هر جامعه ای وقتی این فناوری را اختراع کند و در تماس با جهان هستی قرار گیرد می تواند این فناوری را فقط در طی چند صد سال دورتر از تغییر الگوی تواناییِ حسی به هوش مصنوعی بدل کند. به نظرم حداقل می توانیم چند درصد اندک از زمان خود را صرفِ مشاهده ی راهنمایی هایی کنیم که احتمالأ از لحاظ هوش بیولوژیکی جذاب ترین راهنمایی ها نیستند اما در این صورت شاید ماشین های حساس مقاومت نشان دهند.»

شوستاک معتقد است که SETI باید تحقیقاتش را در مورد همسایگیِ غنیِ ماده و انرژی در ستارگان داغ، سیاه چاله ها و ستارگان نوترونی در نظر بگیرد. قبل از سال 2020، پیش بینی می شود که دانشمندان ربات های هوشمندی را راه اندازی و پرتاب کنند تا جهان را برایمان جستجو کنند. ماشین های ET ( موجودات فرا زمینی ) به طور بی نهایت هوشمندتر و ماندگارتر از هوش بیولوژیکی که آنها را ساخته هستند. «جستجوی رباتیک احتمالأ برای همیشه پیشگامِ جستجوی انسان در فضای دور دست است.»
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation یکی از ترسناک ترین سایت جهان
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  چرا هلندی ها از همه مردم جهان قد بلندتر اند ؟
Photo عجیب ترین پدیده جهان
  ساخت ماده‌ی بیولوژیکی جدید در ابعاد میکروبی!
  جهان با ذرات فتوالکتریک متحول می‌شود!
Question اسم قاره های جهان از کجا و چطور انتخاب شده است؟
Star بزرگترین کشور جهان؟ کوچکترین کشور جهان؟
Photo تالار عجایب جهان(نسخه 1)
  بزرگترین و ترسناکترین خرچنگ جهان(عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان