امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گفتگو با دختر ایرانی پرطرفدار در فیسبوک

#1
Star 
تا همین ۴-۵ سال قبل چه کسی تصور می‌کرد که یک نوجوان ۱۹ ساله بتواند هزار نفر مخاطب داشته باشد؛ هزار نفر را کنار بگذارید، ما در سال ۹۲ با ۵ هزار، ۱۰ هزار، ۲۰ هزار و حتی ۶۰-۷۰ هزار نفر مخاطب سر و کار داریم.

نرگس سولو یکی از کاربران پر طرفدار در فیس بوک است. ۲۰ سال سن دارد و ساکن گرگان است. رشته اش کامپیوتر و تعداد فالوها و فرند هایش نزدیک به ۲۲ هزار نفر است. او قبول می کند که وقتش را برای یک گپ و گفت کوتاه به من بدهد و آنچه در ادامه می خوانید این گفتگو است

س: خب من تو را نرگس صدا میزنم. تو بیشتر از ۱۷ هزار فالو داری و احتمالا ۵ هزار هم فرند داری. میدونی دو برابر تیراژ خیلی از روزنامه های ایرانی مخاطب داری؟

ج: جدی؟ فکر نمیکردم پیجم مثله روزنامه انقد سلبریتی باشه

س:خب من میگم خیلی از روزنامه های چاپ تهران ۵ تا ۶ هزار تیراژ دارن، اونها بابت همین حد محدود هزینه های سنگینی میکنن. تو از مخاطب هات چه استفاده ای میکنی؟ اصلا تاحالا فکر کردی روی اونها تاثیری بزاری یا هدمند فعالیت کنی؟

ج: خب فیسبوک برای من و دوستانم که مثل من هستن بیشتر جنبه ی فان داره چون بیشتر سرگرمیمون مخصوصا واسه دخترای هم سن و ساله خودم.بیشتر حرفای توی دلمونو میزنیمو دوست داریم دیگران هم ببینن.

س:اینها را متوسطش را به من بگو: روزی چند ساعت را در فیس می گذرونی؟ روزی چندتا نیو مسیج داری؟ روزی چندتا فرند ریکوئست و نیو فالو داری؟

ج: ساعت ۵ یا ۶ که همه انلاینن میام.گاهی اگه کار نداشته باشم تا ۱۲ یا ۱ هم میمونم. روزی تقریبا ۴۰تا مسیج دارم. فرند ریکوئست خیلی زیاده میانگینش ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیوفالور خیلی بیشتر از فرند ریکوئست میاد واسم

س:این حتما برات پیش آمده که عکس پروفایلت را شیر کنن. عکس پروفایل یک چیز شخصیه برای خیلی ها، نظرت درباره اینها که عکس هات را شیر می کنن چیه؟ شاید روی عکس هات که شیر میکنن کپچن و شرحی بنویسن که نراحتت کنه؟

ج: آره خوب پیش آمده شیر میکنند. من تا جایی که بتونم کسی که منو شیر کنه بلاک می کنم. چون اصلا ازین آپشن فیس بوک خوشم نمیاد.

س: فک میکنی چرا این کارو میکنن؟ منظورم اینه که شیرت میکنن؟

ج: بیشتر عکس ها رو شیر میکنند. شاید عکس ها به نظرشون جالب میاد. ولی شده که عکسم را گذاشتم و گاهی بهم تهمت زدند که کل صورتم را عمل کردم. که من هم سریع بلاکشون کردم.

س: فکر میکنی چرا این همه طرفدار داری؟ و اینکه مگه عمل کردن کل صورت تهمته؟ واقعا این به نظرت تهمته؟

ج: خب اینجا دخترا بیشتر فالو میشن تا پسرا، واسه من که جایی را عمل نکردم خوشم نمیاد از این حرفا. به نظرم این تهمته. چون ندونسته با اطمینان این حرف رو زده.

س: تو میگی دخترا رو بیشتر فالو می کنن. فکر میکنی چرا دخترا بیشتر فالو میشن؟

ج: خب معمولا پسرا دنبال دخترا هستن؛ هم تو فیس بوک هم خیابون. پس طبیعی که اینجوری فالو بشیم.

س: یادته بیشترین لایک و کامنتی که برای مطالب یا عکس هات گذاشتن چندتا بوده؟

ج: لایک ۴۰۰۰ تا بوده و کامنت هم تا ۳۰۰-۴۰۰ تا معموله

س: راستی چند سالته و چی میخونی بعدش بهم بگو تا آخرش فک میکنی به کجا برسی تو این فضا؟ یعنی فک میکنی چندتا فالو و… داشته باشی؟

ج: من خرداد میرم تو ۲۰ سال. کامپیوتر/نرم افزار میخونم. اگه اینجوری پیش بره دو برابرشو احساس می کنم.

س: فکر کردی اگر یک روز فیس بوک نداشته باشی چی میشه؟ پیش اومده مدت طولانی دسترسی نداشته باشی؟ چند وقت بوده و چه حسی داشتی؟

ج: وای به نداشتن فیس بوک فکر می کنم دیونه میشم. من ۳ ماه دسترسی نداشتم حس میکردم تو یه جزیره غیر مسکنوی تنها موندم. مجبور بودم خودمو با سریال دیدن مشغول کنم که تازه بازم جای خالی فیس بوکو پر نمی کرد.

س: اگر این شکلی نبودی فکر میکنم بازم زندگیت این بود؟

ج: یعنی اگر اول فیس بوک نداشتم؟

س: نه؛ یعنی اگر قیافه ت این شکلی نبود. این عکس پروفایل را نداشتی و…

ج: نه فکر نکنم اینجوری می شد اگه اینجوری نبود.

س: از Hک شدن میترسی؟

ج: خیلی زیاد

س: چند سالت بود که با کامیپوتر و نت آشنا شدی، از کی توی شبکه های اجتماعی فعالیت میکنی اولیش چی بود و از کی آمدی فیس بوک؟

ج: با کامپیوتر از دوران ابتدایی. قبلا یاهو مسنجر داشتم ولی الان ۳-۴ شایدم ۵ ساله فیس بوک دارم، چون اصلا تاریخ دقیقش یادم نمیاد.

س: بر اساس تجربه ت بهم بگو چجور عکسا و مطالبی بیشتر طرفدار دارن؟

ج: عکس هایی که بدون پوشش باشه یا عکس های تو پارتی و مهمونی بیشتر طرفدار دارند. حتی خیلی ها فقط به خاطر فیس بوک میرن آتلیه عکس میگیرن و برای فیس بوک میزارن.

مطالب شکست عشقی و عشقی و عاشقونه یا گاهی هم شده یه اتفاقایی می افته مثل جریان مسی که همه سرگرمش هستند و کامنت میگذارن.

یا مثل این ۵ تا سربازی که اسیر شدن خیلی ها خواستن موضوع رو ترند کنن.

س: مطالبی که میزاری رو کپی میکنی؟ یا مال خودته؟

ج: عکسامو نه؛ خودم میگیرم. گاهی شده مطالبمو خیلی ها کپی میکنن و میگذارن پیجشون و منم میبینم خنده م میگیره. منم کپی می کنم گاهی وقت ها.

س: تو از اونا هستی که میرن آتلیه و هزینه برای عکسشون می کنن؟/ عکساتو کی ازت میندازه؟ مثلا یک روهای خاصی داری که میک اپ کنی و لباس بپوشی که عکس فیس بوک بندازی؟

ج: نه من واسه فیس بوک آتلیه نرفتم. عکس هامو خانواده یا دوستام ازم میگیرن. میک آپ رو آره، همیشه با میک آپ عکس گذاشتم. لباسم سعی میکنم تو همه عکس هام تکراری نباشه و جدید باشه.

بیشتر به خاطر اینکه شهره کوچیکی زندگی می کنم یه جورایی مجبورم.

س: تو تو یکی از استتوس هات نوشتی” رفاقت یعنی همه جا با هم رفتیم، حتی …. ” همینجوری بیرون فیس بوک هم حرف میزنی؟ تو این ۲۰-۲۵ هزار نفری که هر روز میبیننت را نمیشناسی، مثلا فرض کن یک روز تو یه جایی وسط دانشگاه این را بلند بگی؟ به نظرت تایم لاینت همونقدر عمومی نیست؟ یه استاد دانشگاه یا یه هم دانشگاهی نمیتونه تو مخاطب هات باشه؟

ج: نه من اصلا اینجوری بیرون حرف نمیزنم. حتی منو چندتا از دوستای صمیمیم بعضی از اعضای فامیل را هم بلاک کردم که خود واقعی مو نبینن.

س: یعنی نرگس تو فیس بوک واقعی تره؟

ج: هرجا آدم راحت تر باشه واقعی تره، پس آره.

س: معنی دوست چیه؟ چه فرقی بین دوست و فرند یا فالو فیس بوکی هست به نظرت؟

ج: من بهترین دوستامو همینجا پیدا کردم. حتی یکیشون اینجا نیست ولی از صبح تا شب با هم در ارتباط هستیم و همه چیز هم رو میدونیم. فالور هامو جزو دوستام به حساب نمیارم. اونا فقط منو میبینن من اونها رو نمیبینم.

فرند های دیگه ام هم مثلا وقتی تو کامنت ها همگی حرف میزنیم انگاری تو یک مهمونی دوره هم هستیم. هر چند ساعت همدیگرو اینجا میبینیم و با هم حرف میزنیم.

س: همینقدر که دوستای فیس بوکی داری بیرون فیس بوک هم ارتباط داری؟دوستای بیرونتو بیشتر دوس داری یا اینجا رو؟ دوستاتی بیرون بیشتر دوست دارن یا دوستای اینجات؟

ج: بیرون هم هم دانشگاهی هام و کلی دوستای قدیمی دارم ولی من بیشتر روزم رو اینجا میگذرونم پس دوستای اینجام رو بیبشتر میبینم. در حال حاضر واسه یه سری مسائل شخصی با بیرون زیاد ارتباط ندارم و بیشتر دوستای اینجامو دوست دارم.

س: حتما دیدی پسرها زیاد تو پیج های دخترها از این کلمات استفاده می کنن. کلماتی مثل«داف»، «گوشت» و…

به نظرت معنی اینا چیه؟

ج: داف به دختر خوشگل و بدون پوشش میگن. گوشت یا همون تیکه کسی که سک…ی باشه.

س: نظرت درباره دنیای واقعی و اینجا چیه؟ کوتاه بگو.

ج: دنیای واقعی خسته کننده ست. دنیای مجازی هم سرگم کننده و خنده دار.

س: من و تو میدونیم قیافه تو میتونه خیلی خیلی عادی باشه، دخترای خیلی خیلی خوشگل تری هم از تو هستن، چرا تو این همه مخاطب داری، منظورم اینه که فقط قیافه نمیتونه این همه مخاطب جذب کنه، اون چیزی که غیر عکس پروفایلت مهمه چیه به نظرت؟

ج: دقیقا درسته. اخلاق هم اینجا خیلی مهمه. کسی که خوشگل باشه ولی اخلاق نداشته باشه و جواب دوست هاشو نده بیشتر ریموش میکنن. مطالب جالب که حرف دل خیلی هاست هم اینجا مهمه یه جورایی.

س: خب تو نزدیک ۲۰ هزارتا طرف حساب داری، مگه جواب همه شونو میدی؟

ج: خب معلومه که نه. جنیفر لوپزم با کل محبوبیت و مهربونی نمیتونه جواب بده. یه جورایی دوست دارن بخوننت تا باهات حرف بزنن. ولی اونایی که دوست داشته باشم و مطالب خوب بزارن یا شاخ باشن رو جوابشونو میدم.

س: چی شد که فیس بوکی شدی؟ اولین فرندی که تو فیس بوک داشتی کی بود؟ یادت هست اصلا؟ و اینکه بهم بگو جالب ترین اتفاقی که تو فیس بوک برات افتاده چیه؟

ج: اولین بار خونه عمه بودم که دختر عمم که الان دکتر منو با فیس بوک آشنا کرد و بهم یاد داد که عضو بشم. اولین دوستی که داشتم خودش بود ولی اولین ادم غریبه یکی از دوستام بود که اسمش فرهاد بود. اتفاقا خیلی مهم اینه که دوست دختر صمیمی م رو اینجا پیدا کردم که الان ۲ سال شب و روز با هم هستیم. احساس می کنم اگه اون اینجا نبود شرینی الان رو واسم نداشت فیس بوم.

س: دختر عمه ت الان کجاست؟

ج: اون زیاد دوست و فالو نداره. الان تهران زندگی میکنه و فرندهاش بیشتر فامیلاش هستن.

س: به نظرت آدمای دنیای واقعی با آدمای فیس بوکی چه فرقی دارن؟

ج: اینجا بیشتر راحت ترن. بعضی ها خودشون هستن بعضی ها هم سعی می کنن جوری وانمود کنن که آرزو دارن باشن.

س: تاحالا شده بیرون از فیس بوک، تو خیابون یا جایی کسی به واسطه فیس بوک بشناستت؟

ج: آره خیلی. یک سری تو کتابخونه بودم یکی از فرندهای فیس بوکم عکسمو تو گوشیش نشون داد و گفت: ئه من و تو فرند هم هستیم. جالب تر اینکه همسایه مون که چند تا پسر دانشجو بودن از تهران من رو تو فیس بوک پیدا کردن که ازم اجازه بگیرن من پسورد وایرلسمو بهشون بدم که از اینترنتم استفاده کنن.

***


به احتمال زیاد شما هم از اعضای فیس بوک هستید و حالا که عضو هستید حتما با دختران پرطرفدار فیس بوکی آشنایی دارید؛ همانها که فیس بوک مدام به شما پیشنهاد می دهد که شما هم پیگیرشان باشید. فیس بوک هم از روی سلیقه جمع به شما پیشنهاد می دهد. وارد که می شوید اول تصویر پروفایل با آن آرایش غلیظ، لبهای بر آمده، بینی عملی و عکسی که با فتوشاپ ادیت شده توجه تان را جلب می‌کند. پایین تر بیایید و عدد را ببینید نوشته: Followed by 62,867 people .

یکبار دیگر به این عدد توجه کنید: ۶۲ هزار و ۸۶۷ نفر(البته اگر تا بحال ۶۳ هزار نشده باشد) اینها ۶۲ هزار نفر کاربری هستند که پشتشان ۶۲ هزار نفر آدم نشسته، آدم هایی که به صورت بالقوه می‌توانند تحت تاثیر نوشته های این فرد قرار بگیرند. آنها مثل بقیه جاهای دنیا حرفه شان مدل بودن نیست، بگذریم از آن دسته که در اینترنت مشغول به جذب مشتری برای فعالیت های جنسی هستند، بقیه شان اینطور نیستند، آنها فقط “دختر” هستند، به فعالیت غیر اخلاقی نمی توان متهمشان کرد.

شهرستان های دور از پایتخت با قلب تهران تفاوتی ندارند. کسانی می‌گویند آنها به خاطر عکسشان، برهنگی یا جنسیت این همه مخاطب دارند، اما واقعا اینطور نیست، اینها مهم هستند اما همه داستان نیستند.

دختران زیبای زیادی همینجا هستند، حتی هستند دخترانی که تصاویری از اندام بی پوشش خود منتشر می‌کنند اما همه آنتها نمیتوانند به اینجا برسند.

اینکه چطور می‌شود که یک دختر ۲۰یا ۲۴ ساله در فیس بوک نزدیک به ۲۰-۳۰ هزار نفر Follow(مشترک یا دنبال کننده) پیدا می کند را حتی خود آنها هم نمی‌دانند و پاسخ روشنی برایش ندارند.

الناز یکی از این دختران است. تصاویری از خودش، متونی که بعضا با عرف معمول ما نمی خواند و شاید به آنها کلمات رکیک بگوییم، لینک چند نفر از کاربران فیس بوک که بالایش نوشته” این …. را ریپورت کنید” چیزهایی است که به اشتراک گذاشته.

تصویر پروفایلش صدها بار شیر شده(باز نشر شده) و رقم لایک های تصاو.یرش بیش از چند هزار است. حاضر نمی شود گفتگو کنیم، فقط یک پرسش را جواب می دهد.

میپرسم: چرا این همه طرفدار داری؟ و پاسخ می دهد: چون خوشگلم!

اما فقط این نیست. چون “خوشگل ” های زیادی هستند که مثل او نشدند!
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘ vio lent G!RL ✘ ، ک * ب * ر* ا ، ~_~ ، Sa Har Naz ، MS.angel ، ѕтяong
آگهی
#2
جآلب بود (:
گفتگو با دختر ایرانی پرطرفدار در فیسبوک 1
پاسخ
#3
ممنونHeartعالیی بود
پاسخ
#4
خوب بيد Big Grin
پاسخ
#5
جآلب بود (:
  _____ _____ 
پاسخ
 سپاس شده توسط **Seviiiil**
#6
س: خب تو نزدیک ۲۰ هزارتا طرف حساب داری، مگه جواب همه شونو میدی؟

ج: خب معلومه که نه. جنیفر لوپزم با کل محبوبیت و مهربونی نمیتونه جواب بده. یه جورایی دوست دارن بخوننت تا باهات حرف بزنن. ولی اونایی که دوست داشته باشم و مطالب خوب بزارن یا شاخ باشن رو جوابشونو میدم.








یعنی ایشون خودشونو با جنیفر لوپز مقایسه کردن؟؟؟؟؟


اعتماد به نفسسسسسسسسسسسسسس 
اعتماد به نفسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
اعتماد به نفسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روش مخ زدن دختر های پایین شهر.وسط شهر. بالا ی شهر
Big Grin شما اگر جای این دختر بودید چه میکردید؟؟؟(به شدت طنز!!!)
  10 تا از پر کاربردترین جمله های ایرانی ها
  ضد دختر و پسر
  وقتی دختر پسرا دور هم خلوت کنن!! مجموعه : مطالب طنز وقتی دختر پسرا دور هم خلوت کنن!!
  خودکشی ب سبک یک ایرانی!
  |خودکشی یه دختر|
  24ساعت از زندگی یک دختر ایرانی (طنز)
  نظر دانشجویان دختر در مورد سوسک
  تیــــکــــه هـــــای باحـــــــال ایرانی جدید ...!!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان