امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

# اطلاعات بیـماری هـا .

#71
بچه ها لطفا توی این تاپیک اسپم دیدید گزارش کنید Shy  


با سپاس.
پاسخ
 سپاس شده توسط ( lιεβ )
آگهی
#72
آلرژی دارم یا سرما خوردم؟

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

در فصل بهار آلرژی همه گیر می شود و بعضی آلرژی را با سرما خوردگی اشتباه می گیرند و می گویند سرما خوردم. با شروع گرده افشانی گیاهان گل دار و البته قارچ ها احتمال تنفس این گرد ها فراوان است. واغلب هم افراد دچار ناراحتی های تنفسی می شوند. در واقع آلرژی دفاع بدن در برابر عوامل بیرونی است که با ترشح آنتی بادی های خاص به مبارزه با آن عامل میرود. اما علایم بروز الرزی بسیار شبیه به سرماخوردگی است و چگونه می توان بین این دو فرق گذاشت؟

علایم آلرژی سوزش چشم و گلو، آبرزیش چشم و بینی و عطسه است. گاهی اوقات خارش چشم و پوست هم دیده می شود. البته متناسفانه در برخی موارد بدن نسبت به این عامل بیرونی به شدت حساسیت نشان می دهد و فرد دپار سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ می شود.
اما وقتی فرد سرما می خورد هم عطسه، سرفه،آبریزش بینی و خارش چشم هم در او دیده می شود.
با مراجعه به پزشک و معاینه بالینی می توان به علت ناراحتی پی برد. اغلب پزشک بعد از تشخیص الرژی تلاش می کند نوع آلرزی را هم بفهمد بنابراین شما را به کلینکهای مخصوص معرفی می نماید. که با انجام ازمایشی ساده که بسیار هم کوتاه است نوع آلرژی شما مشخص خواهد شد.
نمی توان مشخص کرد که چه کسانی آلرژی دارند و یا مستعد آلرژی می باشند. آلرژی وراثتی است و از والدین به کودکان قابل انتقال است. البته استفاده از برخی مواد غذایی در کودکان زیر 2 سال هم زمینه ساز بروز آلرژی در فرد می شود.
راه کاملا مطمئن و 100 درصدی برای درمان آلرژی وجود ندارد. بهترین راه برای مبارزه با آلرژی پرهیز از تماس با مواد الرژی زاست. البته بعد از معاینه بالینی مشخص خواهد شد که فرد به چه موادی حساسیت دارند.مثلا پرهیز از گرد و خاک ویا استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه و بو نکشیدن گلها. می تواند موثر باشد.

دُکتُر سَلامـ
پاسخ
#73
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
سل یک بیماری عفونی واگیر می باشد . بیماری سل از سال های بسیار دور وجود داشته و افراد بسیار مشهوری نیز در دنیا به این بیماری مبتلا شده اند. این بیماری از قدیم در کشور ما شناخته شده بود. در گذشته به اشتباه تصور می کردند که نفرین کسی و یا شدت غم و غصه علت اصلی ابتلا به بیماری سل است .در کتاب های غربی به این بیماری توبرکولوز (Tuberculosis) و به اختصار «تی بی» (TB) گفته می شود.
 
بیماری سل یکی از مهمترین بیماریهای عفونی قرن حاضر می باشد که توانائی درگیر نمودن کلیه ارگان های بدن را دارد ولی ریه ها بیشتر به سل مبتلا می شوند.
از سال ۱۹۸۲ همه پزشکان دنیا معتقد بودند که این بیماری تا سال ۲۰۰۰ کنترل و بحث آن فقط محدود به کتب پزشکی خواهد بود، ولی این امید ده سال بیشتر به طول نیانجامد، به طوری که در سال ۱۹۹۳ این بیماری از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک فوریت جهانی اعـــــلام می گردد.

بروز ۱۰ میلیون مورد جدید سل و درمان تنها دو سوم از آنها که متأسفانه در بیش از ۵۰ درصد موارد درمان ناقص بوده ، عمق فاجعه را در این سالها نشان می دهد.
 
بروز سه همه گیری از این بیماری در دو دهه اخیر دور نمای کنترل این بیماری را در آینده نزدیک بسیار مبهم نشان می دهد. ایجاد همه گیری بیماری ایدز و متعاقب آن سل مقاوم به دارو ، جهان کنونی را با تمام پیشرفت های عظیم در علم پزشکی از نظر کنترل بیماری سل ، بیش از یک قرن به عقب برگردانده است . امروزه در دنیا هر ساله بیش از ۸ میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و تاکنون یک سوم مردم جهان بدون آنکه احساس بیماری کنند به میکروب این بیمــــــــــاری آلوده شده اند.
 
پاسخ
#74
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
تاول زدن پوست یکی از علائم بیماری EB است.
 
اپیدرمولیز بولوسا (EB) یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی می‌باشد که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند. شیوع این بیماری ۱ در ۵۰۰۰۰ است. شدت بیماری از ملایم تا کشنده تغییر می‌کند. این بیماری از یک جهش ژنتیکی در کراتین یا کلاژن ایجاد می‌شود  این بیماری در تمامی گروه های قومی و نژادی رخ می دهد و به طور مساوی بر مردان و زنان اثر می کند.
بیماری «ای‌بی»
بیماری «ای‌بی» یک نوع بیماری پوستی تاولی در پوست و غشای مخاطی است که معمولا به دو صورت بروز پیدا می‌کند،در دسته اول افراد به صورت مادر زادی به این بیماری مبتلا می‌شوند و دسته دیگر در بدو تولد دچار این بیماری می‌شوند.
 
نوع اکتسابی این بیماری در بزرگسالی بروز می‌کند و بیشتر در بیماری‌های خودایمنی دیده می‌شود، بروز و ظهور این بیماری سن خاصی ندارد و در هر سنی ایجاد می‌شود، فقط در نوع مادرزادی است که نوزادان به آن دچار می‌شوند.
 
افرادی که به صورت ژنتیکی و مادرزادی به این بیماری دچار می‌شوند ممکن است دچار حساسیت‌های غذایی نیز بشوند و این در حالی است که بیماران نباید حساسیت‌های غذایی داشته باشند چون این بیماران مشکلات غذایی عمده‌ای دارند.
 
علت بیماری ای بی:
این بیماری انواع گوناگونی دارد که به جهش ژنی و تغییرات ژنی نیز مربوط می‌شود و مشکلات بیشتری را می‌تواند در فرد بیمار ایجاد کند. بیماران «ای‌بی» دارای مشکلات خاصی هستند که به دو صورت بیماری ژنتیکی غالب و بیماری ژنتیک مغلوب دسته‌بندی می‌شود. آن دسته از افراد که دارای بیماری ژنتیک مغلوب هستند ممکن است در خانواده‌هایی متولد شوند که ازدواج‌های فامیلی در آنجا زیاد صورت می‌گیرد.
 
نوع غالب این بیماری در ازدواج‌های غیرفامیلی هم اتفاق می‌افتد و دیده می‌شود افرادی که هیچ نسبت فامیلی هم ندارند، فرزندانشان به این بیماری دچار می‌شوند. باتوجه به فراوانی و تعداد بیمارانی که به این بیماری دچار می‌شوند جزو بیماری‌های نادر محسوب می‌شود یعنی به‌طور متوسط فراوانی این بیماری در دنیا 1 به 10 هزار نفر است که البته این نرخ در ایران کمتر است و تعداد افراد کمتری به این بیماری مبتلا می‌شوند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
بیماری «ای‌بی» یک نوع بیماری پوستی است.
 
علایم بیماری اپیدرمولیز بولوسا (EB)
خرخر کردن صدا، سرفه یا مشکلات تنفسی دیگر
ریزش مو
تاول زدن نزدیک چشم و بینی
تاول زدن نزدیک دهان و گلو و ایجاد مشکل در خوردن و بلعیدن
تاول زدن پوست بعداز آسیب های جزیی یا تغییر دما
وجود تاول در بدو تولد
مشکلات دندانی مثل پوسیدگی
وجود میلیا (جوش های سفید کوچک)
از دست دادن یا تعییر شکل ناخن
 
روش تشخیص بیماری EB:
متخصصان پوست می توانند تشخیص دهند کجای پوست در حال جداسازی برای شکل دهی تاول ها است و اینکه با انجام بافت برداری بفهمند یک شخص مبتلا به چه نوع ای.بی است.
 
پیشگیری از بیماری اپیدرمولیز بولوسا:
اپیدرمولیز بولوسا یک بیماری سخت، گاهگاهی دردناک، و اغلب بدنما است. اکثر افراد بزرگسال با علائم ای بی یا کسانی که می دانستند آنها حامل ژن هستند به کم کردن نسل های آینده، شامل امکان نسل خود آنها، از این وضعیت تمایل خواهند داشت.
 
با شناخت از جهش (دگرگونی) های ژن مخصوص که علت ای بی است، هم اینک امکان دارد که جهش ژن مخصوص را در خانواده تعیین کنیم و سپس تست های پیش از تولد روی زن باردار را با یک جنین در خطر ای بی برای تعیین وضعیت جنین، هدایت کنیم. همچنین، یک مشاور ژنتیکی می تواند اطلاعاتی در رابطه با احتمال گذر ژن برای ای بی به کودکان عرضه کند و مشاوراتی در رابطه با بارداری (بچه داری) آینده عرضه کند. مشاوره ی ژنتیکی می تواند یک گام مهم در کمک به خانواده ها در رابطه با تصمیم گیری در رابطه با برنامه ریزی خانواده ی آنها باشد.

برای افرادی که قصد بچه دار شدن دارند و سابقه ای بی در خانواده‌شان وجود دارد، رایزنی ژنتیکی با پزشک توصیه می شود. در حین بارداری تست هایی برای برای تشخیص جنین وجود دارد که می توان در ۸ تا ۱۰ هفتگی بارداری هم انجام شود. بسیاری از افراد مبتلا به ای پی ناشی از ازدواج فامیلی والدین می باشد. برای پیشگیری از ازدواج فامیلی پرهیز کنید.
 
بیماران مبتلا به ای بی که از استروید برای مدتی طولانی تر از یک ماه استفاده می کنند، ممکن است به کلسیم و ویتامین D کمکی نیاز داشته باشند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود.
 
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
بیماری ای بی یک بیماری ژنتیکی و مادرزادی است.
 
درمان بیماری اپیدرمولیز بولوس:
تحقیقات اخیر برای درمان این بیماری برروی تغییر کراتین حاصل در پوست متمرکز شده است تا کنون 54 ژن شناخته شده است .
 
افراد مبتلا به اشکال خفیف ای بی ممکن است درمان گسترده ای نیاز نداشته باشند. در هر صورت، آنها باید برای بازداشتن تاول ها از شکل گیری و پیشگیری از عفونت زمانی که تاول ها رخ می دهند، کوشش کنند. افراد مبتلا به اشکال نمایان (غالب) و نهفته (مغلوب) ممکن است عارضه های بسیاری داشته باشند و به حمایت روانی همراه با توجه به مراقبت و محافظت از پوست و بافت های نرم نیاز داشته باشند.
 
بیماران، والدین، یا مراقبان دیگر نباید احساس کنند که آنها باید با تمامی جنبه های پیچیده ی مراقبت ای بی به تنهایی روبرو شوند. دکترها، پرستاران، مددکاران اجتماعی، افراد روحانی، روانشناسان، متخصصان تغذیه، و گروه های پشتیبانی والدین و بیماران وجود دارند که می توانند در مراقبت شرکت کرده و حمایت اطلاعاتی و احساسی تامین کنند.
پاسخ
#75
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
خستگی‌ و ضعف‌ یکی از علائم بیماری آندوکاردیت می باشد.
 
آندوکاردیت‌ یک‌ عفونت غیر مسری‌ که‌ عضله‌ قلب‌، دریچه‌های‌ قلب‌، و آندوکاردیوم (پوشش‌ داخلی‌ حفرات‌ یا دریچه‌های‌ قلب‌) را درگیر می‌سازد.
بیماری اندوکاردیت
آندوکاردیت (Endocarditis) یا التهاب درون‌شامه قلب به معنی استقرار و تکثیر عامل عفونی در سطح داخلی قلب (آندوکارد ) و دریچه‌ها می‌باشد. اندوکاردیت باکتریایی بیماری خطرناک و گاه کشنده‌ای است .
به ندرت افراد با قلب طبیعی دچار اندوکاردیت می شوند . افرادیکه مبتلا به برخی از بیماری های زمینه ای قلبی هستند در معرض خطر ابتلا به اندوکاردیت در هنگام بروز باکتریمی قراردارند .
 
علایم‌ بیماری اندوکاردیت:
علایم‌ زودهنگام‌:
خستگی‌ و ضعف‌
تب‌، لرز و تعریق‌ زیاد، خصوصاً در شب‌
کاهش‌ وزن‌
دردهای‌ مبهم‌
وجود صدای‌ غیر طبیعی‌ در قلب‌
 
علایم‌ دیر هنگام‌:
لرز شدید و تب‌ بالا
تنگی‌ نفس‌ در هنگام‌ فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری
تورم‌ پاها و شکم‌
تند یا نامنظم‌ شدن‌ ضربان‌ قلب‌
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
با استفاده از اکوی قلبی می توان بیماری آندوکاردیت را تشخیص داد.
 
تشخیص اندوکاردیت عفونی قلب (عفونت قلب)
پزشک در ابتدا ممکن است از روی علایم شما به اندوکاردیت شک کند بویژه اگر خطر شناخته‌ شده‌ای مانند بیماری قلبی مادرزادی، تب رماتیسمی یا بیماری دریچه‌ای داشته باشید. او بوسیله گوشی طبی به صدای قلب‌تان گوش فرا خواهد داد و ممکن است متوجه یک سوفل جدید (صدای تلاطم جریان خون در قلب) یا تغییر سوفل قدیمی در قلب‌تان گردد.
 
از روی نمونه‌های خونی که برای کشت به آزمایشگاه ارسال می‌شوند پزشک می‌تواند وجود عفونت و نوع میکرب بوجود آورنده عفونت را تشخیص دهد. تنها تعداد اندکی از کشت‌های خونی در افراد مبتلا به اندوکاردیت عفونی، منفی می‌شوند (منفی‌کاذب). یک اکوی قلبی تشخیص پزشک را با نشان دادن وژتاسیون‌ها بر روی دریچه‌های قلب تایید می‌کند. اکوی قلبی همچنین اندازه قلب شما را نشان داده و نشان می‌دهد که دیواره‌های قلب و دریچه‌های آن چگونه کار می‌کنند.
 
پیشگیری‌ از عفونت قلب
اگر دریچه‌ قلبتان‌ آسیب‌دیده‌ است، ‌یا صدای‌ غیرطبیعی‌ در قلب ‌شما شنیده‌ می‌شود، پیش‌ از انجام‌ هر گونه ‌عمل پزشکی‌ که ‌امکان‌ ورود باکتری‌ها به ‌خون‌ در آن ‌وجود دارد، به ‌پزشک خود ‌اطلاع ‌دهید تا آنتی‌بیوتیک مناسب‌ برای ‌پیشگیری‌ از بروز آندوکاردیت را‌ دریافت‌ کنید. این‌ مساله ‌به‌خصوص ‌باید قبل ‌از کارهای‌ دندانپزشکی‌‌ و عمل جراحی‌ دستگاه‌ ادراری‌ یا گوارشی ‌مدنظر قرار گیرد.
 
همچنین می توانید اقداماتی را جهت کاهش میزان خطر انجام دهید؛ برای مثال مهم است که روزانه دندان‌های خود را مسواک زده و نخ دندان بکشید و به طور منظم برای معاینه دندان‌هایتان به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این اقدامات در کاهش خطر آندوکاردیت موثرند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
# اطلاعات بیـماری هـا . 8
اندوکاردیت باکتریایی یک بیماری خطرناک است .
 
رعایت موارد زیر به بیماران توصیه می‌شود
تا زمان ‌بهبودی‌ کامل‌ در رختخواب ‌استراحت‌ کنید.
 
زمانی‌ که‌ در رختخواب ‌استراحت ‌می‌کنید، پاهای‌ خود را مرتب‌ خم‌ و راست ‌کنید تا از تشکیل‌ لخته‌ خون در سیاهرگ‌های‌ عمقی‌ پا پیشگیری‌ شود.
 
فعالیت‌های عادی‌ خود را در صورتی‌ که‌ وضعیت‌ جسمی‌تان‌ اجازه ‌داد، می‌توانید از سر بگیرید.
 
اگر دریچه‌ قلبتان ‌آسیب‌‌دیده‌ است‌، قبل‌از هر اقدام ‌پزشکی‌، مشکل ‌خود را به ‌پزشک ‌یا دندانپزشک ‌اطلاع ‌دهید. در برخی‌ از موقعیت‌ها، نیاز به ‌استفاده ‌از آنتی‌بیوتیک‌ برای‌ پیشگیری‌ از آندوکاردیت‌ وجود خواهد داشت‌.
 
پس ‌از رهایی‌ از آندوکاریت‌، مرتبا ‌زیر نظر پزشک ‌باشید تا از عود بیماری‌ پیشگیری‌ شود.
 
علل‌ بیماری اندوکاردیت:
باکتری ها یا قارچ‌هایی‌ که‌ وارد خون‌ می‌شوند و دریچه‌ها و پوشش‌ داخلی‌ قلب را در کسانی‌ که‌ قبلاً آسیب‌ قلبی‌ (به‌ قسمت‌ عوامل‌ خطر در زیر مراجعه‌ کنید) داشته‌اند عفونی‌ می‌کنند. باکتری‌ها یا قارچ‌ها به‌ دریچه‌ها، عضله‌، و پوشش‌ داخلی‌ قلب‌ آسیب‌ وارد می‌آورند یا آسیبی‌ که‌ از قبل‌ وجود داشته‌ است‌ را تشدید می‌کنند.
 
درمان اندوکاردیت عفونی قلب (عفونت قلب)
برای درمان اندوکاردیت به مقادیر (دوزهای) فراوانی از آنتی‌بیوتیک به مدت ۲ تا ۶ هفته برای کشتن موجودات میکروسکوپی عفونی در خون و استریلیزه کردن دریچه‌های قلب نیاز دارید. در ابتدا ضروری است که در بیمارستان بستری شوید تا آنتی‌بیوتیک‌ها بصورت داخل وریدی تجویز شوند. در برخی از افراد که به خوبی به این درمان اولیه پاسخ می‌دهند، ممکن است دوره کامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در خانه تکمیل شود. پزشک معالج شما با انجام آزمایش‌های خونی منظم از کارکرد صحیح داروها مطمئن خواهد شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ( lιεβ ) ، •ДmịrHoSsiŋ•
#76
نقش ارزنده کلیه در سلامتی بدن

کلیه ها مانند کبد نقش ارزنده ای در مقابل مواد سمی بالقوه ای که به بدن ما وارد شده، بازی می کنند. لوله های کوچک ظریف کلیه ها، سموم و ضایعات را از جریان خون پالایش می کند. رگ های کوچک خونی پیرامون لوله های کوچک شبکه ظریفی را تشکیل می دهند، و ضایعات حل شده رااز راه غشاهای ویژه ای در داخل ادرار جاری می سازند. به طوری که پیش بینی می شود، ناراحتیها در غشاهای سلولی آنها به وجود می آید. آنها می توانند در معرض سطوح لبالای مواد سمی قرار گیرند، مخصوصاً در صورتی که شما دارو مصرف کرده باشید که باید از طریق کلیه ها دفع شود. ما باید همیشه از گلایه همیشگی درباره عدم تجهیزات درمان تمام بیماریهای کلیوی آگاه باشیم، اما این امر برانگیزاننده سئوال قطعی است: چرا اغلب، کلیه ها شکست می خورند؟ شاید عدم توجه به این سئوال به علت قصور کلیه ها با واقعیت درمان – به شکل داروی درمانی – یکی از علل عمده آن باشد. تعداد بسیاری از سموم می توانند به کلیه ها آسیب برسانند. اغلب داروها موجب آسیب کلیه و کبد می شوند، چنانچه مقدار مصرف افزایش یابد و بدن هم نتواند در مقابل آن مقاومت کند، بر آسیب افزوده می شود. فشار آنی دوره درمان دارویی با فشار مزمن روزانه که از راه سموم مختلف و تجزیه موادی که هیچ ارزشی برای بدن ندارند، آسیب پذیری کلیه ها وخیم تر می شوند؛ شیوه خوراک و روش زندگی می تواند ما را به طور ویژه ای مستعد آسیب کلیه کند. همین طور که سن بالا می رود، کلیه ها به طور تدریجی توانایی کمتری برای تصفیه سموم و پذیرش بیشتر می یابد در نتیجه آسیب پذیرتر شده و به مقدار دارویی بیشتری نیاز پیدا می کند. کم کاری کلیه در میان کسانی که مسن تر هستند افزایش می یابدو در حال حاضر در ردیف دهم از نظر علل مرگ و میر عمومی قرار دارد.

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

عفونت یکی از شایع ترین دلایل برای کم کاری زودرس کلیه در زندگی است. به نظر می رسد که بدن با پاسخ ایمنی خودش درگیر می شود؛ ضد سم برای حمله کلیه ها، بعد از این تحریک برای مبارزه با مرض مانند عفونت گلو شروع می شود. درمان ضد سم می تواند به این ناراحتیها اضافه شود. امراض مزمن مانند مرض قند می تواند همچنین به کلیه آسیب برساند. اگر کلیه ها از قبل دچار نارسایی باشند احتمال بیشتری وجود دارد، زمانیکه تحت فشارهای دیگری قرار گیرند دچار ضایعه بیشتر می شوند، چونکه این مسائل بر یکدیگر اثر متقابل دارند.
بهترین استراتژی برای حفظ سلامتی کلیه ها باید آن چیزی باشد که سطوح بالایی از سلامتی عمومی را پیشرفت می دهند. به حداقل رساندن سموم بالقوه یکی از این راهها است؛ به طور اصولی خوردن و ایجاد مقاومت خوب در برابر عفونت و مرض مزمن یکی دیگر از آنها است.
اگر مرضهای کلیه منجر به کمی ادرار شود شما هیچ نوع جانشینی برای آن ندارید اما برای یک پیوند زدن و پاسخ به دیالیز در اسرع وقت امیدوار باشید. اما قبل از اینکه این کار اتفاق بیافتد شما ممکن است قادر به واژگونی دوره بدتری با توجه به رژیم غذایی مناسب باشید. رزیم خوردنیهای کامل مواد آلی را با حداقل پروتئین مورد قبول دنبال کنید. از خوردن تمامی فرآورده های حیوانی پرهیز کنید. در صورت امکان از غذاهای خام مصرف کنید و آب خالص زیاد بیاشامید.
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
#77
آسیب کبد و علتهای آن

آسیب کبد به وسیله بار اضافی سموم و عفونتها ایجاد می شسود. دو احتمال داده می شود زیرا فشار آلودگی سموم قدرت دفاعی را در مقابل عفونت کم می کند. داروها، شربت های دارویی، دود سیگار، هوای آلوده، هورمون ها و فرآورده های پس مانده بافتها همه روند یکسانی را در کبد طی می کنند. وقتی این مواد سمی فشار بیش از حد توان تسلط بر کبد وارد می کند، در نتیجه اصلاح آن و روندهای داخلی ایجاد شده آسیب می بند. از شایع ترین علل منحصر بفرد بار اضافی در فرهنگ ما (آمریکا) مصرف بی رویه الکل است؛ همه با حالت خماری که یکی از علائم قصور در مقابل متابولیسم الکل به میزانی که به آن وارد می شود، آشنایی دارند.
علائم نارسایی کبد می تواند بسختی پایین آورده شود. نوعی علائم مزمن مریضی کبد شامل سوء هاضمه مکرر، تهوع، سردرد، افسردگی، ضعف و یک بی حسی عمومی است. ممکن است همچنین واکنش بدی در برابر سیگار و الکل پیدا کنید و احتمالاً تا حد زیادی مستعد پیامدهای جانبی داروها باشید. همچنین با احتمال از دست دادن اشتها و اختلال تغذیه عادی روزانه مواجه خواهید شد.
از طرف دیگر درمان مرض کبد معمولاً بلافاصله بروز می کند. آن یرقان ایجاد می کند که مشخصه آن زردی پوست و سفیدی بیش از حد چشم است. این پیشرفت وقتی انجام می گیرد که صفرا (فرآورده های کبد ازباقی مانده گلبول های قرمز خون) به جای اینکه به روده بریزد، در خون تجمع می یابد. عدم وجود صفرا در روده ناراحتی های هاضمه ای ایجاد کرده، مدفوع را بی رنگ می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
#78
5 درمان طبیعی برای مننژیت

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

ننژیت به طور عمده ویروسی یا باکتریایی است. نخاع و پوشش اطراف مغز متورم می شود. فرم باکتریایی مننژیت بسیار خطرناک است. باکتری های مختلف علت این بیماری هستند، اما در این میان باکتری مننگوکوک عامل اصلی است. مننژیت ناشی از ویروس است زندگی را تهدید نمی کند، اما می تواند بیماری شدید، در مورد کودکان رخ می دهد ایجاد کنید. داروهای خانگی مختلف در دسترس برای مننژیت وجود دارد که در ادامه می خوانیم
استراحت مطلق
بیمار در یک استراحت مطلق باید باشد چون درد در استراحت مطلق کاهش می یابد. و در مرحله بعد، بیمار می تواند زمانی را با خواندن کتاب، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی اختصاص دهد
به مواد غذایی مایع نه نگویید

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

برای چند روز اول درمان، بیمار باید ORS داده شود. باید آن را با آب ولرم مخلوط کنید.پس از آن، بیمار باید آب میوه داده شود؛ این کار را برای افزایش مقاومت بدن، تامین انرژی و افزایش برون دهی ادراری بسیار مفید است. همچنین برای جلوگیری از کم آبی بدن مورد نیاز است
کمپرس یخ

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

بخ علت تب زیاد درجه حرارت بدن بیمار مننژیت بسیار بالا است. بنابراین، کمپرس سرد باید انجام شود.
غوطه وری حمام
برای بیماری های مغز و نخاع مانند مننژیت، بیمار باید در حمام غوطه ور شود این حمام باید 25 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب در شب انجام شود.درجه حرارت آب باید حدود 95 درجه فارنهایت باشد.قبل از رفتن به حمام، یک پارچه سرد و مرطوب باید به پیشانی و سر گذاشته شود تا گردش خون طبیعی شود
کلرلا

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

این یک گیاه کوچک است که حاوی مقدار بیشتری از کلروفیل، که اکسیژن را در سراسر خون رسانده بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی موجود در کلروفیل هستند، و همه به صورت بسیار زیستی در دسترس هستند.
ویتامینها و مواد معدنی که در کلرلا یافت می تواند به راحتی جذب می شود و بر خلاف مکمل های مصنوعی تبه طور کامل هضم می شود. یک درمان فوقالعاده است این بهترین درمان خانگی برای مننژیت است.

دکـتر سلامـ
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
#79
بیماری اوتیسم چیست؟


اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می گردد. این بیماری با تاثیر بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند.


# اطلاعات بیـماری هـا . 8


علت واقعی این بیماری هنوز مشخص نیست، اما مطالعاتی در رابطه با دلیل بروز این بیماری در حال انجام است.

به نظر می رسد مساله ژنتیک مهم باشد. برای مثال دوقلوها بیشتر دچار این بیماری می شوند تا یک برادر و خواهر. اختلال کروموزومی و مشکلات عصبی در افراد اوتیسمی مشاهده شده است.

دیگر علت های این بیماری ( که هنوز به اثبات نرسیده) شامل: رژیم غذایی ، تغییرات مجرای گوارشی ، مسمومیت با جیوه ، عدم استفاده از ویتامین ها و املاح و حساسیت به واکسن است.



تزریق واکسن باعث اوتیسم می شود؟

بسیاری از والدین نگران این موضوع هستند که برخی واکسن ها برای کودک شان خطرآفرین است.

دانشگاه امراض کودکان در آمریکا و موسسه دارویی ( IOM) اعلام کردند که هیچ نوع واکسن و یا ترکیبات واکسنی مسئول ایجاد بیماری اوتیسم نیستند. آنها گفتند که فواید واکسن زدن خیلی بیشتر از خطرات احتمالی آن است.



تعداد کودکان اوتیسمی چقدر است؟

هنوز تعداد این کودکان، مشخص نشده است. بیماری اوتیسم در پسران 3 تا 4 برابر بیشتر از دختران است. وضعیت اقتصادی خانواده، میزان تحصیلات افراد خانواده و نوع زندگی تاثیری بر این بیماری ندارند.



ناتوانی های کودکان اوتیسمی کدامند؟

1- سندرم Asperger : بیماری است که در طی سال های اول مدرسه ظاهر می گردد و شامل تداخلات اجتماعی، دقت زیاد در صحبت کردن و اشتیاق به کارهای غیرمعمول است.

2- سندرم Rett : این یک بیماری سیستم عصبی است که برگشت را ایجاد می کند، به خصوص در استفاده از زبان و دست ها. تفاوت زیادی با اوتیسم دارد و تنها در زنان دیده شده است.

3- ناتوانی در یادگیری : نادر است و این در مواردی رخ می دهد که به بچه یک چیز را یاد می دهیم و آن بچه در 10 سالگی آن را از یاد می برد.

4- ناتوانی در پیشرفت



همچنین اوتیسم می تواند تداخلاتی را در مغز ایجاد کند و بیماری های دیگری را نیز بوجود آورد از قبیل:

• Fragile X syndrome

• Mental retardation  (عقب ماندگی ذهنی)

• Tuberous sclerosis(تصلب بافت ها)

•  Seizures(صرع)



Fragile X syndrome یک بیماری ارثی می باشد که از کم هوشی ناشی می شود. در این بیماری ژن ها قادر نیستند پروتئین کافی را برای سلول (به خصوص سلول مغز) تولید کنند.



علائم بیماری اوتیسم چیست؟

بیشتر والدین اوتیسمی، هنگامی که بچه آنها 18 ماهه تا 2 ساله می شود، کمک می خواهند. بچه های اوتیسمی مشکلاتی دارند، از قبیل:

تداخل در روابط اجتماعی، وانمود کردن به بازی و ارتباط کلامی و غیر کلامی.

بیشتر کودکان اوتیسمی، در سن 1 یا 2 سالگی معمولی هستند، ولی ناگهان زبان گفتاری و مهارت های اجتماعی را از دست می دهند.

کودکان اوتیسمی، ممکن است:

- بسیار حساس به نور، صدا، لمس، بو و یا مزه باشند. مثلا از پوشیدن لباس های زبر خودداری کنند و ناراحت و افسرده شوند.

- هنگامی که زندگی روزانه تغییر پیدا کند، حرکات تکراری را انجام دهند و یا اشیا را در جای خود نگذارند. همه این عوامل باعث اندوه و پریشانی آنها می شود.

این نشانه ها ممکن است از ضعیف تا شدید باشد.



مشکلات ارتباطی این بیماران شامل:

- نمی توانند صحبت راشروع کنند، و یا توانایی ادامه بحث را ندارند.

- ارتباط، با حرکات دست به جای استفاده از لغات صورت می گیرد.

- رشد زبان و تکلم به کندی صورت می گیرد و یا اصلا صورت نمی گیرد.

- عدم دقت در دیدن اشیا

- به جای لغت "من" از "تو" استغاده می کند، برای مثال به جای آن که بگوید من آب می خواهم، می گوید" تو آب می خواهی.

- عدم توجه به اشیا (در 14 ماهگی مشخص می شود)

- کلمات و یا جملات را تکرار می کنند.

- بدون احساس حرف می زنند.



تداخلات اجتماعی

روابط دوستانه ندارند.

بازی های کلامی را دوست ندارند.

تنهایی را ترجیح می دهند.

بدون توجه به لبخند هستند.



عدم پاسخ به اطلاعات احساسی

از صدای بلند، وحشت زده نمی شوند.

حواس بینایی، شنوایی، چشایی، بویایی و لامسه کمی دارند.

ممکن است از صدای معمولی، خوش شان نیاید و دستان شان را بر گوش خود بگذارند.

ممکن است تنها بمانند، زیرا خیلی دست پاچه می شوند.

یک سطح صاف را خارش می دهند و اشیا را لیس می زنند.

به درد، خیلی زیاد و یا خیلی کم واکنش نشان می دهند.

ممکن است یک جمله را چندین بار تکرار کنند.

منظور گوینده را به سختی می فهمند.

نمی توانند درک کنند که گوینده حرف خنده دار می زند و یا سرزنش کننده.

ممکن است حرف نزنند و یا خیلی کم حرف بزنند.

خطر را حس نمی کنند.



بازی کردن به شیوه خود

یک تکه کوچک اسباب بازی برای آنها جالب می باشد، مثلا چرخ های یک ماشین.

بازی کسی را تقلید نمی کنند.

ترجیح می دهند تنها بازی کنند.

در آن نقش که بازی می کنند، دارای قوه تخیل کمی هستند.

همیشه باید یک بازی کنند.

آن ها رفتار مخصوص به خود دارند. خود را یا تکان می دهند و یا دست می زنند.

# اطلاعات بیـماری هـا . 8

رفتار نامناسب

خشونت

تکرار یک نقش یا فکر

بی دقت

بی علاقه و بدون احساس

پرتحرک و یا کم تحرک

تمایل به خود و یا دیگران

تکرار حرکات بدن



نشانه ها و آزمایشات

اگر نوزاد شما دچار مشکلات زیر بود، حتما او را نزد پزشک ببرید:

در 12 ماهگی، هنوز چیزی نمی گوید (منظور گفتن همان کلمات ناواضح است)

در 12 ماهگی، اشاره نمی کند و یا "بای بای" نمی کند.

در 16 ماهگی، یک لغت هم نمی گوید.

در 24 ماهگی، دو لغت نمی گوید.

از دست دادن تکلم و یا مهارت های اجتماعی در هر سنی



درمان

- دارو درمانی: دارو برای جلوگیری از خشم، عصبانیت، مشکلات حواس، بیش فعالی، مشکلات خوب، بی پروا بودن، زودرنج بودن و زود عصبانی شدن، به کار می رود.

- تجزیه رفتار کاربردی ( ABA) : برای تقویت مهارت های مختلف کاربرد دارد. این برنامه در منزل کودک صورت می گیرد.

- درمان و تدریس به کودک اوتیسمی ( TEACH): در این روش به کودک با استفاده از عکس ها نشان می دهند که چه کارها و مهارت هایی را باید انجام دهد.

- درمان جسمی

- صحبت درمانی: در این روش با کودک خیلی واضح و روشن حرف می زنند. ممکن است ساعت ها طول بکشد تا بتوان یک جمله را به کودک یاد داد.

- معالجه حسی و بینایی



بهترین درمان، مجموع تمامی درمان های بالا می باشد.



رژیم غذایی

برخی از بچه های اوتیسمی، مایل به رژیم فاقد گلوتن و یا فاقد کازئین می باشند. گلوتن در گندم، جو و چاودار است. کازئین در شیر، پنیر و دیگر محصولات لبنی یافت می شود.

هیچ بررسی نشان نداده است که تغییر رژیم غذایی، اثر مثبتی بر روی این کودکان داشته باشد.

اما کودک باید یک رژیم متعادل داشته باشد و به مقدار کافی انرژی و مواد مغذی دریافت کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
#80
استوماتيت‌
stomatitis


 شرح بيماري
 علايم‌ شايع‌
 علل‌
 عوامل‌ افزايش‌ دهنده‌ خطر
  پيشگيري‌
 عواقب‌ مورد انتظار
 عوارض‌ احتمالي‌
 درمان‌
  اصول‌ كلي‌
 داروها
  فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري
 رژيم‌ غذايي‌
  درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟
   شرح بيماري
استوماتيت‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ فراگير دهان‌ (شامل‌ مخاط‌ دهان‌، لب‌ها، زبان‌ و كام‌) كه‌ داراي‌ 2 نوع‌ اصلي‌ است‌: استوماتيت‌ هرپسي‌ حاد و استوماتيت‌ آفتي‌ (زخم‌ دهان‌) كه‌ شايع‌تر است‌. ساير انواع‌ عبارتند از ژنژيويت‌، پريودنتيت‌، كانديدياز (برفك‌) و آنژين‌ و نسان‌. استوماتيت‌ ممكن‌ است‌ نشانه‌اي‌ از يك‌ اختلال‌ زمينه‌اي‌ جدي‌تر باشد.
   علايم‌ شايع‌
علايم‌ بسته‌ به‌ نوع‌ فرق‌ مي‌كنند. 
التهاب‌ دهان‌ 
قرمزي‌ و خونريزي‌ 
درد خفيف‌ تا شديد 
زخم‌هاي‌ دهان‌ 
تنفس‌ بدبو 
ممكن‌ است‌ با بي‌اشتهايي‌، خستگي‌، تب‌ و تحريك‌پذيري‌ همراه‌ باشد.
   علل‌
عفونت‌ 
تروما 
خشكي‌ 
تحريك‌كننده‌ها 
عوامل‌ سمي‌ 
بيش‌ حساسيتي‌ 
بيماري‌هاي‌ خودايمني‌ 
كمبود ويتامين‌ 
كم‌خوني‌ 
گاهي‌ ناشناخته‌
   عوامل‌ افزايش‌ دهنده‌ خطر
آلرژي‌ به‌ غذا يا داروها 
سيگار كشيدن‌ 
دندان‌ مصنوعي‌ 
استرس‌ روحي‌، اضطراب‌ 
دندان‌هاي‌ ناهموار 
پرتودرماني‌ 
شيمي‌درماني‌ 
سوء مصرف‌ الكل‌، غذاهاي‌ داغ‌ يا چاشني‌ها 
حساسيت‌ به‌ دهان‌شوها، رنگ‌ شكلات‌ها، رژ لب‌ 
عوارض‌ جانبي‌ داروها 
مواجهه‌ شغلي‌ با رنگ‌ها، فلزات‌ سنگين‌، بخار اسيد، غبار صنعتي‌
    پيشگيري‌
در صورت‌ امكان‌ از عوارض‌ خطرزا اجتناب‌ كنيد.
   عواقب‌ مورد انتظار
در اكثر موارد در عرض‌ 2-1 هفته‌ و در ساير موارد 3-2 هفته‌ بهبود مي‌يابد. برخي‌ نيازمند درمان‌ هستند و سايرين‌ خود به‌ خود بهبود مي‌يابند. 
پيامدهاي‌ ديگر به‌ اختلال‌ زمينه‌اي‌ بستگي‌ دارد.
   عوارض‌ احتمالي‌
ممكن‌ است‌ پس‌ از درمان‌ عود كند. 
اختلال‌ زمينه‌اي‌ ممكن‌ است‌ عوارض‌ خطرناكي‌ دربر داشته‌ باشد.
   درمان‌
    اصول‌ كلي‌
درمان‌ بسته‌ به‌ علت‌ فرق‌ مي‌كند. گاهي‌ تعيين‌ آن‌ مشكل‌ است‌. معاينه‌ فيزيكي‌ لازم‌ است‌ و گاهي‌ تهيه‌ گستره‌ يا كشت‌ ضايعات‌ عامل‌ مسبب‌ را مشخص‌ مي‌كند. 
بهداشت‌ كامل‌ دهان‌ مهم‌ است‌. 
ترك‌ سيگار 
دندان‌هاي‌ مصنوعي‌ را از لحاظ‌ تناسب‌ با لثه‌ها خوب‌ كنترل‌ كنيد.
   داروها
در صورتي‌ كه‌ بتوان‌ علت‌ زمينه‌اي‌ را كشف‌ كرده‌ داروها به‌ طور خاص‌ متوجه‌ آن‌ خواهند بود. 
ممكن‌ است‌ شست‌وشو دهنده‌هاي‌ بيني‌ يا قرص‌هاي‌ خوراكي‌ تجويز شوند. 
داروهاي‌ بي‌حس‌كننده‌ موضعي‌ ممكن‌ است‌ مفيد باشند. 
در صورت‌ مشخص‌ شدن‌ عامل‌ مسبب‌، داروهاي‌ ضد قارچ‌، ضد باكتري‌ يا استروئيدي‌ موضعي‌ 
مكمل‌هاي‌ ويتاميني‌ در صورت‌ نياز
    فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري
محدوديت‌ لازم‌ نيست‌.
   رژيم‌ غذايي‌
ممكن‌ است‌ لازم‌ باشد از غذاهاي‌ چاشني‌دار يا غذاهايي‌ كه‌ سفت‌، تيز يا خشك‌ هستند، اجتناب‌ شود. 
از هر غذايي‌ كه‌ يك‌ واكنش‌ آلرژيك‌ برانگيزد، خودداري‌ كنيد.
    درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟
اگر شما يا يكي‌ از اعضاي‌ خانواده‌تان‌ علايم‌ استوماتيت‌ را داشته‌ باشند. 
اگر پس‌ از شروع‌ درمان‌، علايم‌ بدتر شوند. 
اگر دچار علايم‌ جديد و غير قابل‌ توجيه‌ شده‌ايد. داروهاي‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممكن‌ است‌ عوارض‌ جانبي‌ داشته‌ باشند.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیـماری مــرگبــار پنـهان در رســیدهـای خـرید !!
  اطلاعات کامل در مورد سرطان رحم
  اطلاعات کامل در مورد دندان درآوردن نوزاد
  قرص آنتوم برای کاهش چربی خون + نحوه مصرف و اطلاعات دارویی
  قرص اسپیرولینا + اطلاعات دارویی و فواید استفاده از مکمل اسپیرولینا
  اطلاعات پزشکی
  !! اطلاعات جامع راجب آمپول ها!!
  در باره سندرم X شکننده چقدر اطلاعات دارید؟
  کاملترین اطلاعات درباره ژیاردیازیس را بخوانید
  اطلاعات بیشتر در مورد نارسایی مزمن کليوی و دياليز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان