13-11-2014، 12:08
اولین قدم مهم برای توسعه موتورهای چهارزمانه در اواسط قرن نوزدهم میلادی انجام گرفت. در این زمان یک مهندس فرانسوی به نام بودور شا چهار اصل اساسی را برای کار کردن موتورهای احتراقی ارائه کرد. که در واقع توسعه این اصول و بکارگیری آنها باعث ساخته شدن موتورهای چهارزمانه گردید. این اصول به قرار زیرند:
اتاقک احتراق باید کوچکترین نسبت سطح به حجم ممکن را داشته باشد.
فرایند انبساط باید تا حد ممکن سریع انجام شود.
تراکم در ابتدای مرحله انبساط باید تا حد امکان زیاد باشد.
کورس انبساط میبایست تا حد امکان زیاد باشد.
پس از تلاشهای فراوانی که برای محقق کردن این اصول در ساخت موتورها انجام گرفت در سال ۱۸۷۶ یک مهندس آلمانی به نام نیکلاوس اتو توانست موتوری را به ثبت برساند که همان چرخه چهارزمانه را به کار میبست. این چهار عمل عبارتند از:
مرحله مکش
مرحله تراکم
مرحله توان
مرحله تخلیه
که در بیش تر موتورهای امروزی بکار میروند.
اتاقک احتراق باید کوچکترین نسبت سطح به حجم ممکن را داشته باشد.
فرایند انبساط باید تا حد ممکن سریع انجام شود.
تراکم در ابتدای مرحله انبساط باید تا حد امکان زیاد باشد.
کورس انبساط میبایست تا حد امکان زیاد باشد.
پس از تلاشهای فراوانی که برای محقق کردن این اصول در ساخت موتورها انجام گرفت در سال ۱۸۷۶ یک مهندس آلمانی به نام نیکلاوس اتو توانست موتوری را به ثبت برساند که همان چرخه چهارزمانه را به کار میبست. این چهار عمل عبارتند از:
مرحله مکش
مرحله تراکم
مرحله توان
مرحله تخلیه
که در بیش تر موتورهای امروزی بکار میروند.