ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﻣﺪﻝ ۲۰۲۲ ﺭﺍ ﺷﺪﺕ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻣﺎﮊﻭﻻﺭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮏ ﮔﻠﻮﺑﺎﻝ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ، ﺳﺒﮏ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺑﺎ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ﻫﺎﭺﺑﮏ ﮐﻨﻮﻧﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﯾﺮﺑﺮﻧﺪ ﺟﺪﯾﺪ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺍﺷﺘﺮﺍﮐﺎﺕ ﮐﻤﯽ ﺑﺎ ﻫﻤﺘﺎﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺍﮔﺮﭼﻪ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﮐﻤﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﻣﺒﻬﻢ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ، ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﭼﯿﺰ ﻗﻄﻌﯽ ﺍﺳﺖ: ﺷﺮﮐﺖ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺭﻭﯼ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﭘﯿﮑﺴﻞﻫﺎﯼ ﭘﺎﺭﺍﻣﺘﺮﯼ ﻣﺎﻧﻮﺭ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻧﻮﺭﭘﺮﺩﺍﺯﯼ ﺩﺭ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺍﺯ ﮐﻮﭼﮏﺗﺮﯾﻦ ﻭﺍﺣﺪ ﺗﺼﻮﯾﺮﭘﺮﺩﺍﺯﯼ ﺩﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ ﺍﻟﻬﺎﻡ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ. ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺍﻍ ﺭﻭﺯ ﻣﺮﺑﻌﯽ U-ﺷﮑﻞ ﻭ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺍﻍ ﺧﻄﺮ ﻣﺴﺘﻄﯿﻠﯽ ﻇﺎﻫﺮ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﺩﺍﺩﻩﺍﻧﺪ. ﺩﺭ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻣﺪﻝ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺍﺯ ﮐﺎﭘﻮﺕ ﺻﺪﻓﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﮐﻪ ﺷﮑﺎﻑﻫﺎﯼ ﭘﻨﻞ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺁﯾﺮﻭﺩﯾﻨﺎﻣﯿﮏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﭼﺮﺥﻫﺎﯼ ۲۰ ﺍﯾﻨﭽﯽ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﻫﻨﺪﺳﯽ ﻭ ﺗﻮﺭﺑﯿﻨﻤﺎﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﯼ ﺟﻠﻮ ﺗﺎ ﺣﺪ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺘﻪﺍﻧﺪ. ﺩﻟﯿﻠﺶ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﺟﺪﯾﺪ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻣﺎﮊﻭﻻﺭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮏ ﮔﻠﻮﺑﺎﻝ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑﭘﺬﯾﺮﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﺴﺒﺖﻫﺎ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﯽﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺳﻨﺘﯽ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻣﺎﮊﻭﻻﺭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮏ ﮔﻠﻮﺑﺎﻝ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ، ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﺗﺮﯼ ﻣﺴﻄﺢ ﺩﺭ ﮐﻒ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳﺖ. ﭘﻠﺘﻔﺮﻡ ﻣﺎﮊﻭﻻﺭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮏ ﮔﻠﻮﺑﺎﻝ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﻗﯽ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ، ﭘﻠﺘﻔﺮﻣﯽ ﺩﯾﻔﺮﺍﻧﺴﯿﻞ ﻋﻘﺐ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﻝ ﯾﮏ ﺷﺎﺳﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﺟﻠﻮ ﻫﻢ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮﻗﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺷﺎﺭﮊ ﺳﺮﯾﻊ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﭘﻨﺞ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺷﺎﺭﮊ، ﻣﺴﺎﻓﺖ ۱۰۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﻃﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻣﺴﺎﻓﺖ ﮐﻠﯽ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ۵۵۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ.
ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻥ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ، ﺍﻣﺎ ﻫﯿﻮﻧﺪﺍﯼ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﻣﺪﻝ ۲۰۲۲ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﻇﺎﻫﺮ ﺧﺎﺹ ﻭ ﻣﺘﻔﺎﻭﺗﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﻃﻮﻝ ﻗﺴﻤﺖ ﺟﻠﻮﯾﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽﺭﺳﺪ، ﻭ ﻓﻀﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮﻧﺸﯿﻨﺎﻥ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻧﻤﺎﯼ ﭘﺸﺘﯽ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﭘﺮﻧﺴﺲ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﭘﯿﺸﺮﻭ ﻭ ﺩﺭ ﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﺳﻨﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﯾﻦ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺟﺎﻟﺒﯽ ﺍﺯ ﺳﺒﮏﻫﺎﯼ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﻨﺘﻈﺮﯾﻢ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺯ ﺁﯾﻮﻧﯿﮏ ۵ ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ.