اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا برای امید به زندگی محدودیتی وجود دارد ؟

#1
ابوالفضل کریمی: در هر 2 سال متوسط امید به زندگی 2 سال اضافه می‌شود و تا کنون نیز این روند ادامه داشته است. متوسط امید به زندگی در جهان نسبت به 200 سال پیش تقریبا 2 برابر شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از دهه 1980، کارشناسان تصور می‌کردند روند افزایش امید به زندگی سرانجام متوقف می‌شود، اما این پیش‌بینی‌ها تا کنون درست نبوده است. بنابراین آیا می‌توان گفت که روند افزایش طول عمر انسان‌ها باز هم ادامه پیدا خواهد کرد؟ آیا برای حداکثر طول عمر انسان محدودیتی وجود دارد؟

پروفسور تام کرکوود از موسسه سلامت و سالمندی دانشگاه نیوکاسل در این باره می‌گوید: دلیل افزایش مداوم امید به زندگی، در حقیقت کاهش نرخ مرگ و میر سالمندان است.
این دانشمند معتقد است بدن ما به شکلی در حال تکامل پیدا کردن است که بتواند بعد از گذشت سال‌ها خود را سالم نگاه داشته و ترمیم کند و ژن‌های ما نیز وارد فرآیندی شده‌اند تا آسیب‌های وارد شده به بدن را تا حد ممکن به تاخیر بیندازند.

پروفسور کرکوود و همکارانش مطالعه بزرگی را روی افراد 85 سال به بالا در نیوکاسل انجام دادند و متوجه شدند تعداد زیادی از مردم در این سنین از وضعیت سلامت مناسب برخوردار بوده و هنوز هم به طور مستقل به زندگی خود ادامه می‌دهند.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل این موضوع انتخاب‌ عادت‌های بهتر غذایی، بهبود شرایط زندگی، افزایش سطح تحصیلات و پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی و داروسازی باشد.
هنوز هم بسیاری از مردم هستند که از مشکلات سلامت جدی رنج می‌برند، اما طب مدرن امروزی به این معناست که پزشکان بهتر می‌توانند بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را مدیریت کنند.

کرکوود در این باره می‌گوید: نسل ما در مقایسه با نسل‌های قبل به سنین بالاتر می‌رسد و این در حالی است که آسیب‌ها و بیماری‌های کم‌تری نیز با خود دارد. اداره آمار ملی انگلستان سال گذشته پیش‌بینی کرد که نزدیک به یک پنجم مردم این کشور در آینده تولد صد سالگی خود را خواهند دید.

امید به زندگی در کشور انگلستان هم‌چنان در حال افزایش است به طوری که از رقم‌های 73.4 سال برای مردان در دوره بین سال‌های 1991 تا 1993 به 77.85 سال در دوره بین 2007 تا 2009 رسیده است.

امید به زندگی برای زنان نیز افزایش داشته و از رقم 78.9 سال در دوره بین سال‌های 91 تا 93 به 82 سال در دوره بین 2007 تا 2009 رسیده است.
در گزارشی که در طی آن مطالعاتی در مورد الگوی امید به زندگی در کشورهای مختلف جهان از سال 1840 انجام شده بود ادعا شده که هیچ محدودیت طبیعی برای امید به زندگی در جهان وجود ندارد.

محققانی مانند جیم اوپن و دکتر جیمز واپل متوجه شدند مردم کشورهایی که دارای بالاترین امید به زندگی هستند تا 6 دهه آینده به طور متوسط به 100 سالگی خواهند رسید. به این ترتیب شاید در آینده زندگی کردن در کنار افراد بالای صد سال به یکی از رویدادهای عادی مردم بسیاری از کشورها تبدیل شود.

پروفسور دیوید لئون از مدرسه بهداشت و طب لندن در این باره گفت: به نظر نمی‌رسد ما محدودیتی برای افزایش امید به زندگی داشته باشیم. افرادی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی نسبت به دیگر افراد جامعه در سطح بالاتری دارند، چندین سال نسبت به افراد سطح پائین بیش‌تر عمر می‌کنند. این موضوع باز هم ما را به فکر برطرف کردن اختلاف‌های طبقاتی در جامعه می‌اندازد.
my life is your life . your life is mine
i'm addicted to you ARM
پاسخ
 سپاس شده توسط frozen✘girl ، AZA2
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
آیا برای امید به زندگی محدودیتی وجود دارد ؟ - آرمان0098 - 30-07-2012، 16:51

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انسان حس مغناطیسی دارد
Star زندگی نامه((رندی گیج))فعالヘ نابغه;-)در حوزه نتورک مارکتینگビ
  روش ارتباط با اجنه و ارواح-و پی بردن به زندگی و وجود انها.
  ایا ما در بازی کامپیوتری زندگی میکنیم؟
  همه چیز درباره SQ یا هوش اجتماعی و نقش آن در زندگی
  چرا خلاقیت و نوآوری اهمیت دارد؟
  اعتیاد به اینترنت دانشجویان را از تحصیل بازمی‌دارد
  آیا سفیدچاله‌ وجود دارد؟
  بدو...بیا..بخون خیلی جالب میخوای ی مدت زندگی نکنی. (.) .
  *شکل صورت‌تان در مورد شخصیت و شیوه زندگی شما چه می گوید؟ *

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان