اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیرات شگرف ورزش ها هوازی بر سلامت قلب وتناسب اندام

#1
یک متخصص فیزیولوژی ورزشی اظهار کرد: انجام ورزش‌های هوازی به صورت متنوع و با شدت مناسب می‌تواند در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت به ترتیب در عملکرد و ساختار قلب تاثیرات مثبتی بگذارد.



دکتر فرشاد غزالیان درباره‌ی تاثیرات دراز‌مدت ورزش‌های هوازی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و ... بر سلامت بدن با بیان این‌که تاثیرات ورزش‌های هوازی بر روی بخش‌های مختلف بدن شامل کوتاه‌مدت و دراز‌مدت است، تصریح کرد: هنگام انجام فعالیت‌های هوازی یکسری سازگاری‌هایی در بدن اتفاق می‌افتد و ضربان قلب و در نتیجه مقدار پمپاژ خون بیشتر می‌شود که در عملکرد قلب تاثیرات مثبتی می‌گذارد و این شامل تاثیرات کوتاه‌مدت انجام ورزش‌های هوازی است.



این دکترای فیزیولوژی ورزشی درباره‌ی تاثیرات دراز‌مدت ورزشهای هوازی بر سلامت بدن نیز گفت: انجام ورزش‌های هوازی در دراز‌مدت ساختار قلب را تغییر می‌دهد و بطن قلب بزرگ‌تر شده و حجم بیشتری از خون را در خود جای می‌دهد و در نتیجه با پمپاژ خود خون بیشتری را به اندام‌های بدن می‌رساند که به این پدیده بزرگ شدن قلب و قوی‌تر شدن آن بر اثر ورزش می‌گویند و به این ترتیب یکی از تاثیرات مثبت ورزش‌های هوازی بر روی عملکرد و ساختار قلب به عنوان یک عضو حیاتی بدن است.



وی با تاکید بر توجه به نوع ورزش هوازی و میزان آن برای اثر‌گذاری بهتر بر اندام‌های بدن خاطر نشان کرد: باید شدت و حجم و مدت زمانی انجام تمرینات هوازی در سنین مختلف را بدانیم و افراد باید در حدود 70_60 درصد توان هوازی و ضربان قلب خود و در زمان 45 دقیقه تا یکساعت انجام ورزش‌های هوازی را با توجه به شرایط خود در دستور کار قرار دهند.



غزالیان انجام متنوع ورزش‌های هوازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: افراد نباید به‌طور مثال فقط به یک نوع ورزش مانند دویدن را انجام دهند، زیرا باید همه مفاصل درگیر باشند و فشار زیادی بر اثر یک نوع ورزش بر روی یک مفصل مانند زانو نیاید و ورزش‌های دیگر هوازی مانند شنا، دوچرخه‌سواری، الپتیکال و ... را در دستور کار خود قرار دهند و هم‌چنین به صورت منظم و در حدود 70_60 درصد توان ضربان قلب و به مدت حدود یکساعت در پنج روز هفته انجام دهند تا سالم و تندرست باشند.



استاد دانشگاه علوم تحقیقات تهران از دیگر اثرات مثبت انجام ورزش‌های هوازی را متعادل کردن ترکیب بدن دانست و تصریح کرد: دو سوم حجم بدن از آب تشکیل شده و باقی آنرا عضلات و چربی‌ها شامل می‌شوند که گاهی اوقات بر اثر ورزش نکردن و هم‌چنین افزایش سن این ترکیب عوض می‌شود و افراد دچار چاقی با افزایش چربی‌های بدن می‌شوند که انجام ورزش‌های هوازی می‌تواند با کاهش چربی‌ها ترکیب بدن را متعادل کند که البته توجه به اصل تنوع در انجام تمرینات و شدت و حجم ورزش‌های هوازی برای رسیدن به ترکیب ایده‌ال بدن و آمادگی جسمانی بسیار مهم است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
تاثیرات شگرف ورزش ها هوازی بر سلامت قلب وتناسب اندام - ღSηow Princessღ - 17-09-2013، 23:42

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان قوز پشت کمر با ورزش های خاص
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
Thumbs Up "ورزش و تناسب اندام"
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  زنان با اندام این فرمی بیشتر دیابت نوع 2 میگیرند !
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  تست سریع سلامت ؛ کجای صورتتان چروک شده ؟
  عوارض داروها در سلامت دهان ، دندان و سایر اعضای بدن
  چگونه بد جویدن غذا می تواند روی ظاهر و سلامت ما تاثیر بگذارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان