امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا ظهور نزدیک است؟

#1
[rtl]آية الله سيّد فخر الدّين امامي:[/rtl]


[rtl]بي گمان هر چه زمان پيش تر مي رود عصر ظهور نزديك تر مي شود:[/rtl]


[rtl]از آنجا كه از يك طرف در روايات ديني تأكيد شده كه زمان ظهور را هيچكس نمي داند واز طرف ديگر براي ظهور علائم خاصّي به جز علائم عامّ ياد شده است نمي توان عصر حاضر را عصر ظهور دانست. البتّه احتمال عيبي ندارد. هر زماني را مي توان به صورت احتمال زمان ظهور دانست امّا اين گونه احتمالها كار ساز نيست. تاريخ نشان مي دهد كه در بيشتر ادوار گذشته كساني آن روزگار را آخر الزّمان دانسته وبه دليل برخي از علائم عامّ مانند گسترش ظلم وستم، ظهورامام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّريف) را احتمال داده اند.[/rtl]


[rtl]امروز نيز شرايط چندان تفاوت نكرده، البتّه بي گمان هر چه زمان پيش تر مي رود عصر ظهور نزديك تر مي شود ولي هنوز هيچ علامت مطمئني از علائم خاصّ ظهور، رُخ نداده كه بتوان بر اساس آن اين زمان را عصر ظهور شمرد واين كه هر از گاهي اخباري از اين گونه كه فلان خواب ديده وپيام خواب به صورت نوشته اي به خانه مردم افكنده مي شود يا لابلاي كتابهاي دعا وزيارت نامه ها در حرم هاي مطهّر نهاده مي شود، هيچكدام اساس استواري ندارد ونبايد آنها را جدّي گرفت.[/rtl]


[rtl]امّا ذكر جرياني در اين رابطه: از قول كسي شنيدم كه او از قول آقاي بهلول نقل مي كرد وبهلول از روحانيّون زاهد وعابد باسابقه است كه دو سه سال پيش ايشان در يك سخنراني گفت كه: عصر ظهور نزديك شده ودليل او اين بود كه سفياني كه در روايات آمده پيش از ظهور قيام مي كند متولّد شده است. او ادّعا كرده بود كه در سوريّه در يك مجلس دولتي كسي را ديده بود كه همه خصوصيّاتش با سفياني مذكور در روايات تطبيق كرده است. وناقل اين مطلب گر چه خود آدم زاهد ومتعبّدي است با اين حال به اين نقل نيز هيچ اعتمادي نيست. والله العالم.[/rtl]


[rtl]آية الله اصولي:[/rtl]


[rtl]امكان ظهور موجود است:[/rtl]


[rtl]اصل ظهور حتمي واز تعيين آن نهي شده است. با توجّه به مسئله بداء، امكان ظهور موجود است.[/rtl]


[rtl]حجّة الاسلام شيخ مرتضى قاسمي:[/rtl]


[rtl]بعضي از علائم در روايات ذكر شده كه بعضي بوقوع پيوسته وبعضي خير:[/rtl]


[rtl]احدي جز خداوند از ساعت معيّن ظهور اطّلاعي ندارد. علائم حتميّه وغير حتميّه در روايات ذكر شده بعضي بوقوع پيوسته وبعضي خير! بحث مفصّل است. به آخر كتاب منتهى الآمال ومهدي موعود عليه السلام مراجعه كنيد.[/rtl]


[rtl]حجّة الاسلام شيخ عبّاس استاد آقايي:[/rtl]


[rtl]حتماً احتمال ظهور باهر النّور آن حضرت در همين عصر كنوني مي رود وحتى شكّي در دل راه داده نمي شود:[/rtl]


[rtl]همانگونه كه در روايات ذكر شده، دنيا را بايد ظلم وجور پُر نمايد تا وجود مقدّس آن امام عزيز بيايد وپُر از عدل داد نمايد. اگر خوب بينديشيم مي بينيم كه در هيچ كجاي عالم هستي نيست كه پُر از ظلم وجور نشده باشد وهمه اش بي عدالتي نبوده باشد. هر چقدر دنياي امروز به طرف علم وصنعت ومسائل پيشرفته گام برمي دارد، متأسّفانه از ملكوت ومعنويّات دور مي شود وعمل ما باعث مي شود كه بلاهاي ارضي وسمائي مانند: زلزله وسيل وهزاران بلاهاي ديگر گريبان گير مردم عالَم شود كه خيلي از آنها از علامات حتميّه محسوب مي شوند.[/rtl]


[rtl]با بررسي نمودن دنياي پر از ظلم وجور وستم وفساد كه پدر به پسر وپسر به پدر ترحّم نمي كند وبا وسائل هاي مخرّب روحي فكري، ديگر در قلوب مردم رحمي وجود ندارد وبا بي عدالتي ها وخونريزي هاي سراسر جهان آن هم زير چكمه هاي خوناشام ترين افراد عالم، آيا احتمال نمي رود كه ان شاء الله كسي به همين زودي زود بيايد وبه فرياد مظلومان عالم برسد؟![/rtl]


[rtl]حتماً احتمال ظهور باهر النّور آن حضرت در همين عصر كنوني مي رود وحتى شكّي در دل راه داده نمي شود.[/rtl]


[rtl]اينكه گفته ايد اگر جرياناتي در اين رابطه داريد ذكر نمائيد، از بارزترين جريان ها خود قرآن وروايات است كه وقتي انسان مراجعه مي كند مي بيند تمام علائم ظهور كه ذكر شده خيلي از آنها واقع شده وخيلي ديگر در حين وقوع مي باشد. پس بنابراين بهترين وظاهرترين آن، روايات ظهور آن حضرت است كه برايمان بهترين علم رامي رساند.[/rtl]


[rtl]حجّة الاسلام محمّد كاظم كاشاني:[/rtl]


[rtl]بارقه هاي اُميد زيادي در دل منتظران امام زمان عليه السلام ايجاد شده است:[/rtl]


[rtl]اگر به آمادگي وبلوغ فكري كه براي اكثريّت مردم اتّفاق افتاده است وبه بُن بست رسيدن تلاشهاي بشري براي ايجاد جامعه اي بدون فساد وخونريزي توجّه داشته باشيم متوجّه مي شويم پذيرش وآمادگي مردم براي حكومتي الهي وفوق بشري بسيار زياد شده است وبارقه هاي اُميد زيادي در دل منتظرانش ايجاد نموده است.[/rtl]


[rtl]اُميدواريم خداي تعالى هر چه زودتر ظهور موفور السّرور آن امام همام را مقدّر فرمايد.[/rtl]


[rtl]حجّة الاسلام عليرضا فلاحت منش:[/rtl]


[rtl]روزي كه زمينه آماده شد، اين وعده خداوندي تحقّق پيدا خواهد كرد:[/rtl]


[rtl]وظيفه ما اين است جهت تعجيل در فرج آقا امام عصر (عجّل الله تعالى فرجه)، دعاي خالصانه كنيم وروزي كه زمينه آماده شد، اين وعده خداوندي به امر الهي اش تحقّق پيدا خواهد كرد.[/rtl]


[rtl]استاد محمّد حسين عابدي:[/rtl]


[rtl]آري! در اين زمان احتمال ظهور مي رود:[/rtl]


[rtl]آري! در اين زمان احتمال ظهور مي رود ودلايل متعدّدي در اين مورد وجود دارد كه بعضي از آنها عبارتند از:[/rtl]


[rtl]خارج شدن هر چيزي از اصل ومركزيّت خود:[/rtl]


[rtl]* كلّيه معادلات زندگي بشري در معرض تحوّلات وتغييرات شديدي قرار گرفته بطوري كه هر چيزي از اصل ومركزيّت خود خارج شده است مثلاً شما ملاحظه كنيد كه چه تشطّط عظيمي بين آراء وعقايد واديان ومذاهب دنيا وجود دارد كه ضرورتاً ناعدالتي را بدنبال خواهد داشت وهم اكنون اين ناعدالتي مشهود است.[/rtl]


[rtl]اتمام حجّت بر علماء بزرگ اديان ومذاهب دنيا:[/rtl]


[rtl]* اتمام حجّت بر علماء بزرگ اديان ومذاهب دنيا، اينان در عين اينكه مباني وپايه هاي عقيده حقّه بر ايشان آشكار وبه مرحله اثبات رسيده است باز راه خود را مي گيرند وبه اين امر مهمّ توجّه نمي كنند.[/rtl]


[rtl]عدم مركزيّت در مراجع وعلماء بزرگ جهان تشيّع:[/rtl]


[rtl]* عدم مركزيّت در مراجع وعلماء بزرگ جهان تشيّع، با وجود اختلاف در آراء وعقايد با شدّت وضعفي كه دارد.[/rtl]


[rtl]ايجاد خلائي بزرگ در رحلت علماء تشيّع:[/rtl]


[rtl]* ايجاد خلائي بزرگ در رحلت علماء تشيّع اثنا عشري كه نتيجتاً تحيّر شديدي را بدنبال خواهد داشت.[/rtl]


[rtl]افزايش تضادّ طبقاتي:[/rtl]


[rtl]* افزايش تضادّ طبقاتي، كه هر چقدر نسبت به زمان آينده حركت مي كنيم تضادّ طبقاتي رو بفزوني است. همين مسئله شدّت ظلم ونابرابري وفساد را نشان مي دهد.[/rtl]


[rtl]سخت شدن بدست آوردن لقمه هاي حلال ولطمه وارد شدن به عبادتهاي اصلي:[/rtl]


[rtl]* از هفتاد جزء عبادت، 69 جزء آن مربوط به كار است كه انسان بتواند به لقمه هاي حلال دست پيدا كند تا بتواند در صراط مستقيم حركت كند وثابت قدم باشد، با قرائن موجود، اين 69 جزء عبادت بطور شديد در معرض تهاجمات ظلم ظالمين قرار گرفته كه نتيجتاً به عبادتهاي اصلي همچون صلوة كه قبول كلّيه اعمال انسان به آن است لطمه وارد مي كند وهمين امر گسترش ناعدالتي وفساد وظلم را دنبال خواهد داشت.[/rtl]


[rtl]اوج شدّت عدم توجّه قدرتمندان دنيا بر ضعيفان:[/rtl]


[rtl]* عدم توجّه قدرتمندان دنيا بر ضعيفان كه اين مسئله در اوج شدّت يافتن است لذا طبق قاعده لطف، همين قريب الوقوع بودن ظهور منجي بشريّت را مي رساند.[/rtl]


[rtl]پياده شدن تمام تئوريها در جهان وناموفّق ماندن آنها:[/rtl]


[rtl]* پياده شدن تمام تئوريها در جهان، همه ناموفّق مانده است وكاري را نتوانسته اند به پيش ببرند. لذا قبل از ظهور مهدي عليه السلام تمام تئوريها در جهان پياده مي شود الاّ برنامه وقوانين اسلام در مذهب تشيّع كه داراي پايه ها واصولي محكمي است كه مي تواند قابليّتها را براي پياده شدن نور خداوند از تمام شئونات آماده كند، البتّه ايجاد قابليّت بايد مجوّز الهي داشته باشد وآن با قرائن كاملاً مشخّص مي شود.[/rtl]


[rtl]گرايش دروني شديد انسانها بسوي منجي وگرايش شديد بسوي مسجد جمكران:[/rtl]


[rtl]* يك نوع گرايش دروني شديدي در عصر جديد در قلوب انسانها بسوي منجي بشريّت ايجاد شده است مثلاً كسي شايد باور نكند كه گرايش مردم در ايران وحتى از ساير نقاط جهان بسوي جمكران نسبت به گذشته اصلاً قابل قياس نيست.[/rtl]


[rtl]توجّه راهبان مسيحي براي هبوط حضرت عيسى عليه السلام:[/rtl]


[rtl]* توجّه راهبان مسيحي به مكّه كه سرزمين فاران ناميده مي شود براي هبوط عيسى بن مريم عليه السلام.[/rtl]


[rtl]قرار دادن دوربينهاي مخفي در بيت المقدّس وپايگاههاي مخفي يهوديان:[/rtl]


[rtl]* قرار دادن دوربينهاي مخفي در بيت المقدّس، براي تصوير برداري از مسائل آسماني مثل آمدن حضرت مسيح عليه السلام؛ البتّه يهوديها پايگاههاي مخفي را بنا كرده اند از جمله بناي عبادتگاه در زير بيت المقدّس.[/rtl]


[rtl]اخبار منابع مسيحيها بر حكومت آسماني بعد از سال 2000 ميلادي:[/rtl]


[rtl]* اخباري از منابع مسيحيها كه دلالت مي كند بر حكومت آسماني بعد از سال 2000 ميلادي وهمين امر باعث جنب وجوشهاي عجيبي در بين مسيحيّت گشته است.[/rtl]


[rtl]اخبار منابع يهوديان بر قريب الوقوع بودن ظهور بعضي از انبياء:[/rtl]


[rtl]* اخباري از منابع يهوديان دلالت بر قريب الوقوع بودن ظهور بعضي از انبياء بني اسرائيل همچون حضرت عيسى عليه السلام وخضر عليه السلام والياس عليه السلام مي كند.[/rtl]


[rtl]اخبار اديان ومذاهب دنيا به ظهور منجي بشريّت:[/rtl]


[rtl]* اخبارهايي از اديان ومذاهب دنيا به ظهور منجي بشريّت كه از قرائن به همين ايّام مطابقت مي كند.[/rtl]


[rtl]اخباري از قدرتمندان روحي:[/rtl]


[rtl]* اخباري از قدرتمندان روحي، قريب الوقوع بودن ظهور را نشان مي دهد.[/rtl]


[rtl]* اخباري از اولياء ومؤمنين از راه مكاشفه ورؤياي صادقانه:[/rtl]


[rtl]* اخباري كه از اولياء ومؤمنين از راه مكاشفه ورؤياي صادقانه صورت گرفته حاكي از آن است كه فتنه هاي اين زمان عميق ترين ودقيق ترين فتنه هاست وهمين ظهور ظلم وجور است در كره زمين كه نشانه ظهور خليفه پروردگار است.[/rtl]


[rtl]متوقّف شدن علم انسان تا مرز الكترون ووسايل الكتروني وانرژي هاي هسته اي:[/rtl]


[rtl]* افق حركت انسان در علم تا مرز الكترون ووسايل الكتروني وانرژي هاي هسته اي با شعبي كه دارد رسيده است وبشر نمي تواند پا فراتر از اين مرز بگذارد مثل وسايل حركتي فوتوني كه بتوانند معادل 300 هزار كيلومتر در ثانيه حركت كنند وعلوم ماوراء فيزيك. لذا قبل از ظهور دو علم از هفتاد ظاهر مي شود و70 علم آن بعداز ظهور است.[/rtl]


[rtl]سپري كردن نهايت رشد علمي ونظامي قدرتهاي جهان:[/rtl]


[rtl]* اينكه صد وبيست وچهار هزار پيامبر واوصياء واولياء خداوند منتظر مهدي موعود عليه السلام بودند مسلّماً بايد اين امر عظيمي باشد، عصري كه ما در آن هستيم تمام تئوريهاي علمي در جهان پياده شده، روز بروز از حيث كمّي وكيفي در حال رشد هستند، مي توان گفت نهايت رشد را سپري مي كنند واكنون تمام ابرقدرتهاي جهان تا دندان مسلّح شده اند وهيچ دوره اي از ادوار بشري چنين نبوده است، وهمين امر امكان قريب الوقوع بودن ظهور قدرت خداوندي را كه در تمام ادوار بشري چنين قدرتي نبوده را خبر مي دهد كه با قدرت خود تمام قدرتهاي دنيا را واله خواهد كرد.[/rtl]


[rtl]حاكميّت جهان تشيّع:[/rtl]


[rtl]* حاكميّت جهان تشيّع، كه اين امر از صدر اسلام تا به حال به اين نحو نبوده است واين خود نشانه اي است بر ظهور آيات بزرگ الهي.[/rtl]


[rtl]آخرين درجه اتمام حجّت بواسطه جمع آوري شدن مدارك تشيّع در كامپيوترها:[/rtl]


[rtl]* بر اساس حكومت تشيّع اثنا عشري كه حضرت مهدي عليه السلام را امام دوازدهم مي دانند وبر اين امر يقين دارند مدارك تشيّع با سيستم هاي جديد از جمله كامپيوتر در حال جمع آوري شدن هستند، همين امر اتمام حجّت را بر خلايق مي تواند به آخرين درجه خود برساند واين امر قريب الوقوع بودن قيامت صغرى كه همان ظهور منجي بشريّت است را مي رساند چون خداوند آيه خود را نازل نمي كند مگر اتمام حجّت بر قوم يا اقوامي شده باشد.[/rtl]


[rtl]منتظر بودن دول كره زمين براي رسيدن يك نيروي فوق بشري:[/rtl]


[rtl]* معادلات تمام دول كره زمين، رو به بن بست عجيبي است كه منتظر يك نيروي فوق بشري هستند كه اينان را از گردابي كه خود بنا كرده اند نجات بدهد.[/rtl]


[rtl]گرايش وانقلاب دروني در بين انسانها در مورد شناخت حضرت مهدي عليه السلام:[/rtl]


[rtl]* گرايش دروني وانقلاب دروني در بين انسانها، علي الخصوص در بين اهل كتاب (نصارا، يهود، اسلام) به سؤال كردن به اينكه مهدي عليه السلام كيست واو كجاست؟![/rtl]


[rtl]گمراه شدن بندگان صالح توسّط كافران:[/rtl]


[rtl]* در اواخر سوره نوح، حضرت نوح عليه السلام بعد از مدّتها دعوت، كافران را نفرين مي كند: (رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الأَْرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً) (سوره نوح آيه 26) يعني: (پروردگارا! هيچ يك از كافران را بر روي زمين باقي مگذار * اگر تو اي پروردگارا! به اين كافران مهلت دهي، بندگان صالح تو را گمراه مي كنند)، يكي از دلايل مهمّ اين نفرين اين است كه نتيجتاً اينكه در عصر كنوني خيلي از انسانها، ذاتاً بطرف خوبي گرايش دارند ولي بقدري مسائل را پيچانده اند كه بسياري از افراد گمراه مي شوند واين خود قريب الوقوع بودن آيات بزرگ الهي را در پي دارد علي الخصوص ظهور منتقم حقيقي كافران حضرت حجّة بن الحسن العسكري عليه السلام.[/rtl]


[rtl]متوجّه شدن عذاب خداوند به ظالمين بر اساس فلسفه چرخه عذاب:[/rtl]


[rtl]* بر اساس فلسفه چرخه عذاب به اينكه اكثر حدود الهي در زمين ناديده گرفته شده، زندانهاي دنيا مملوّ از انسانهاي در حال شكنجه روحي وجسمي است، پاسخ درستي به انسانها داده نمي شود، تحيّر فراگير شده، مظلومين وضعيفان هميشه تحت فشار هستند، بر اساس فلسفه چرخه عذاب، خداوند اين بي توجّهي ها را بصورت عذاب، متوجّه ظالمين مي كند طوري كه مي توان گفت مقدّمات اين عذاب در حال فراهم شدن است كه همان مقدّمات ظهور حضرت مهدي عليه السلام مي باشد.[/rtl]


[rtl]وارد شدن انسانها به هزاره هفتم از ايّام وجود بشر در كره خاكي:[/rtl]


[rtl]* خداوند در روز جمعه تجلّي كرد، در ايّام ششگانه، خلايق را به عرصه وجود آورد وروز جمعه كه از ايّام خداوند است خلايق را بسوي خود جمع خواهد كرد. امكان ظهور حضرت مهدي عليه السلام كه خليفه پروردگار عالم است در روز هفتم از ايّام وجود بشر در كره خاكي بسيار خواهد بود چرا كه از آدم تا خاتم شش هزار سال واز خاتم تا حال، ما وارد هزاره هفتم شده ايم.[/rtl]


[rtl]به نهايت شدّت خود رسيدن بت پرستي ودوئيّت پرستي در زمين:[/rtl]


[rtl]* حضرت محمّد صلى الله عليه وآله خاتم الانبياء زماني ظهور كرد كه كعبه محلّ خدايان ساختگي بود لذا با ظهور خود سيصد وشصت بت را از كعبه مبرّا ساخت وآنها را نابود نمود وامروزه، به معني ديگري زمين را بت پرستي ودوئيّت پرستي فرا گرفته است واين مسئله در نهايت شدّت خود مي باشد لذا همين امر امكان قريب الوقوع بودن ظهور خاتم اوصياء را مي رساند كه از كعبه ظاهر مي شود تا جهان را از شرك وبت پرستي برهاند.[/rtl]


[rtl]تلاش سازمانهاي اطّلاعاتي دنيا در مورد شناخت حضرت مهدي عليه السلام ومحمّديّون:[/rtl]


[rtl]* بعد از جنگ جهاني دوّم، سازمانهاي اطّلاعاتي دنيا على الخصوص انگليس وآمريكا در پي مدارك واسنادي در مورد حضرت مهدي عليه السلام وياران آنها كه بنام محمديّون معروف هستند مي باشند.[/rtl]


[rtl]پيشگوئيهايي در مورد ظهور پادشاهي از مركز اسلام:[/rtl]


[rtl]* پيشگوئيهايي در مورد ظهور پادشاهي از مركز اسلام موجود است كه اكثر طرفدارانش، پارسيان هستند. وجود قرائن در اين پيشگوئيها حادثه اي عظيمي را در دنيا خبر مي هد كه مي تواند مطابق با همين عصر حاضر باشد.[/rtl]


[rtl]دلالت آيه قرآن در مورد نزديك بودن قيامت كه همان ظهور مهدي عليه السلام است:[/rtl]


[rtl]* (إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً * وَنَراهُ قَرِيباً) (سوره معارج آيه 6 و7) يعني: (كافران قيامت را دور مي بينند وما آن را نزديك مي بينيم)، وما به تبعيّت از آيه خداوند، ظهور خاتم اوصياء را قريب مي بينيم ومحجوبين آن را دور مي بينند چون يكي از مصاديق قيامت، ظهور حضرت مهدي عليه السلام مي باشد.[/rtl]


[rtl]وعده خداوند در مورد نزديك بودن ظهور امام زمان عليه السلام:[/rtl]


[rtl]* (نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ)، (سوره صف آيه 13)، يعني: (آن ياري خداوند وپيروزي نزديك است). كه يكي از مصاديق والاي فتح قريب، ظهور حضرت صاحب الامر عليه السلام است.[/rtl]


[rtl]منطبق بودن علائم عامّ ظهور بر عصر حاضر:[/rtl]


[rtl]* علائم عامّ ظهور: خبرهايي هست كلّي كه از عصري خبر مي دهد وخصوصيّاتي را براي آن عصر بازگو مي كند. با قرائن ونگرش دقيق مي توان آنها را بر همين عصرحاضر منطبق كرد مثل تشبيه شدن مردان به زنان وزنان به مردان، فراگير شدن فساد وظلم وهزاران هزار خبر ديگر.[/rtl]


[rtl]ظاهر شدن بعضي از شهرها وافراد پيش بيني شده در روايات، مثل تهران و...، وقريب الوقوع بودن خروج سفياني از سوريّه:[/rtl]


[rtl]* علائم خاصّ ظهور: بيان صراحت بعضي از اسماء واشخاص ومكانها، مثلاً روايتي از امام صادق عليه السلام هست كه اسم شهر تهران با خصلتهاي آن شهر بيان شده ومفضّل بن عمر كه از راويان ثقه مي باشد آن را نقل نموده است ويا مثل اسمي از سران سوريّه غير از عثمان بن عنبسه (سفياني) (بيان الائمّه جلد دوّم ) كه هم اكنون آن شخص موجود است وجزء يكي از رؤساي بزرگ سوريه بشمار مي رود. البتّه اين خبر قريب الوقوع بودن خروج سفياني را نشان مي دهد.[/rtl]


[rtl]تحوّلات بزرگ در دول مختلف دنيا وتقويت شديد مشرقي ها در تمام جهات:[/rtl]


[rtl]* علائم خاصّ الخاص: كه در كلّ مي توان دو چيز باشد وآن صيحه آسماني وخروج سفياني مي باشد كه هنوز واقع نشده است.[/rtl]


[rtl]علائم خاصّ الخاص با تحوّلات بزرگي همراه است از جمله تحوّلاتي در ايران، سوريّه، عراق، عربستان، فلسطين، دول عربي، همچنين اسرائيل، تركيّه وكشورهاي اروپايي.[/rtl]


[rtl]از اخبار وروايات ظاهر است كه طرفداران منجي بشريّت از مشرق زمين هستند كه همان ايرانيان مي باشند. قرائن موجود در ايران هم اكنون نشان مي دهد كه مشرقي ها در تمام جهات رو به تقويت شديدي هستند. همين امر قابليّت وموقعيّت وزمينه را مي تواند براي ظهور صاحب الامر عليه السلام آماده كند.[/rtl]


[rtl]در سوره بني اسرائيل اشاره اي دقيق در آيه (بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ). (سوره اسراء آيه 5)، يعني: (گروهي از بندگان پيكار جوي خود را بر ضدّ شما مي انگيزيم).[/rtl]


[rtl]مي باشد كه اين سوره براي بني اسرائيل دو فساد را ثابت مي كند كه در فساد اوّلي، خداوند، حضرت علي عليه السلام را بر اينان مسلّط كرد وحضرت، فاتحانه وارد سرزمينهاي يهوديان شد.[/rtl]


[rtl]در فساد دوّمي (كه توبه نمي كنند) خداوند بندگاني را باز بر آنها مسلّط خواهد كرد كه وارد مسجد الاقصى مي شوند وسرزمينهاي يهودي را تسخير مي كنند كه حضرت امام صادق عليه السلام سه بار قسم ياد كردند كه اينها از اهل قم هستند.[/rtl]


[rtl]جالب توجّه است كه در اين سوره به فساد بني اسرائيل در مرحله دوّم اشاره مي كند وقرائن موجود هم آن را نشان مي دهد، البتّه در اين سوره دقايق ولطايفي هست كه اهل فنّ مي توانند آنها را استخراج كنند.[/rtl]


[rtl]در سوره روم اشاره لطيفي هست كه دلالت مي كند بر درگيري مسيحيها با ايران كه در زمان صدر اسلام اين اتّفاق افتاد ولي هنور معني بطن اين آيه نيامده است. در اين سوره اشاره اي است كه اين درگيري وغلبه، مؤمنين را خوشحال مي كند. مسلّماً آن مسئله اي كه باعث خوشحالي مؤمنين مي شود با توجّه به قرائن ومدارك، جز ظهور حضرت مهدي موعود عليه السلام چيز ديگري نمي تواند بر آن منطبق باشد.[/rtl]


[rtl]استاد عليرضا جاويدي:[/rtl]


[rtl]تمام علائم براي استقبال ظهور انجام شده، فقط بايد منتظر ظهور بود:[/rtl]


[rtl]تمام علائم براي استقبال ظهور انجام شده، فقط بايد منتظر ظهور بود. مثل وقتي كه صبح مي خواهد خورشيد از پشت كوه طلوع كند. وامام فرموده اند كه هر وقت امام زمانتان غايب شد صبح وشام منتظرش باشيد.[/rtl]


[rtl]حجّة الاسلام سيّد محمّد مهدي آل مجتبي (ميهن خواه):[/rtl]


[rtl]امكان ظهور امام عصر عليه السلام در هر لحظه مي رود:[/rtl]


[rtl](فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِيلاً * إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً * وَنَراهُ قَرِيباً) (سوره معارج آيه 5 تا 7)، يعني: (پس شكيبايي پيشه ساز! شكيبايي وصبري زيبا ونيكو؛ بي گمان آنان وعده خدا را دور مي بينند، امّا ما نزديكش مي نگريم).[/rtl]


[rtl]اوّلاً: بايد به اين نكته توجّه كرد كه امكان ظهور بقيّة الله الاعظم ارواحنا فداه در هر لحظه مي رود ليكن ذكر اين نكته نيز ضروري است كه انس با اين مطلب بنابر محبّتي كه في مابين فرد وامام، وجود دارد ترسيم مي شود يعني هر چقدر كسي مولا وآقاي خود يعني بقية الله الاعظم را (متأسّفانه) كمتر دوست داشته باشد ظهور را دورتر مي بيند.[/rtl]


[rtl](اللّهمّ اكشف هذه الغمّة عن هذه الأمّة بحضوره وعجّل لنا ظهوره إنَّهم يرونه بعيداً ونراه قريباً) (خدايا از اين امّت، غم واندوه غيبت را با حضور امام زمان عليه السلام برطرف كن ودر ظهور آن حضرت تعجيل نما! بدرستي كه آنان وعده خدا را دور مي بينند، ولي ما نزديكش مي نگريم).[/rtl]


[rtl]نزديك دانستن ظهور، نشانه حُبّ به آقاست:[/rtl]


[rtl]نزديك دانستن ظهور، نشانه حُبّ به آقاست نظير فرزندي كه در خانه، منتظر بازگشت پدر عزيز خود است كه هر گاه كوبه دربِ خانه به صدا در آيد فرزند به شوق ديدار پدر، خود را به پُشت درب مي رساند. نمونه اين موضوع فرزندان شهداي جنگ تحميلي هستند كه مصداق بارزي براي منتظر بودن ومقوله انتظار مي باشند.[/rtl]


[rtl]دوّماً: علائم ظهور امام عصر عليه السلام در سه بخش خلاصه مي شوند: علائم نزديك به ظهور - علائم قبل از ظهور - علائم حتميّه.[/rtl]


[rtl]علائم نزديك به ظهور:[/rtl]


[rtl]1 - علائم نزديك به ظهور مثل نشانه هايي كه در رابطه با وضعيّت جهان وجهانيان داده شده است نظير رواياتي كه در آن به ظلم وجور دنيا وفسق وفساد آن اشارات مستقيم شده است كه طالبين مي تواننند به مراجع آن روايات رجوع كنند.[/rtl]


[rtl]علائم قبل از ظهور نشانه هايي هستند كه نويد پيش آمد علائم حتميّه را مي دهند:[/rtl]


[rtl]2 - علائم قبل از ظهور نشانه هايي هستند كه نويد پيش آمد علائم حتميّه را مي دهند مثل روايتي كه در آن امير المؤمنين عليه السلام اشاره به غربال شدن مؤمن از منافق وكافر از طيّب، نموده است. بطور مثال عاشورا حسيني زماني بايد اتّفاق بيفتد كه تمامي فاسقين در يك دسته وتمامي مؤمنين در دسته ديگر قرار بگيرند يعني حتى يك نفر (مثل حرّ بن يزيد رياحي) در لشكر كُفر قرار نگيرند ودر لشكر مؤمنين نيز يك نفر كافر ومنافق (مثل كساني كه شب عاشورا از كاروان ابي عبدالله عليه السلام جدا شدند) وجود نداشته باشد. ويا نشانه هايي كه در قبال انقلاب ايران به رهبري زعيم انقلاب وبنيانگزار جمهوري اسلامي امام خميني وجوّ حاكم در آن و... آمده است اشاره كرد.[/rtl]


[rtl]در قبال علائم قبل از ظهور مي توان اشاره به رهبري مقام معظّم رهبري نمود:[/rtl]


[rtl]نكته جالب وقابل توجّه در قبال علائم قبل از ظهور مي توان اشاره به رهبري مقام معظّم رهبري نمود وجاي آن دارد كه اشاره به سخن بزرگي از بزرگان حقّ وحقيقت كنيم كه در ماه مبارك رمضان طي تماسي كه با ايشان داشتم فرمودند، ايشان (مقام معظّم رهبري) را فردي صالح ومنتظر واقعي امام عصر عليه السلام دانستند ودر يك بيان (كه عين آن كلام را نمي توان عنوان كرد) به مظلوميّت ايشان اشاره مستقيم نمودند، نكته قابل توجّه ديگر اينكه اين سيّد جليل القدر خراساني، وظيفه بسيار مهمّ وحسّاسي در قبال ظهور بر عهده دارند كه اين وظيفه از اسرار است وقابل ذكر نيست وجميع كساني كه مخلصانه به امام عصر عليه السلام عشق مي ورزند نسبت به ايشان ارادت خاصّ دارند.[/rtl]


[rtl]تجديد حكومت بني العبّاس:[/rtl]


[rtl]امّا از علائم ديگر قبل از ظهور، حكومتي است كه در روايات تأكيد بر آن شده است وآن حكومت را متّصل به ظهور سيّد حسني وسفياني مي دانند وآن طبق روايت تجديد حكومت بني العبّاس است (حال كي قرار است اين اتّفاق بيفتد ودر كدام كشور الله اعلم) جاي آن دارد كه آن دسته از رواياتي كه اشاره به حكومت بني العبّاس مي كنند را عيناً نقل كنيم: امام باقر عليه السلام مي فرمايند: بني عبّاس بايستي به حكومت برسند وهنگامي كه به حكومت برسند وبه اختلاف افتادند ورشته كارشان از هم گسيخت، خراساني وسفياني بر آنان خروج كنند، اين از خاور وآن از باختر وهمچون دو اسب مسابقه بسوي كوفه از يكديگر پيشي مي گيرند، اين از اينجا وآن از آنجا تا آنكه نابوديشان (يعني نابودي بني عبّاس) بدست آن دو انجام مي پذيرد. هان كه آن دو يك نفر از آنان را هرگز بجاي نخواهد گذاشت. (غيبت نعماني).[/rtl]


[rtl]حكومت بني عبّاس يك حكومت تجديدي است وبا حكومت بني عبّاس اولي فرق مي كند چرا كه حكومت بني عبّاس تجديدي، در روايت بگونه اي ترسيم شده است كه با قيام سيّد حسني وسفياني (كه از علائم حتميّه هستند) مقارن گشته است.[/rtl]


[rtl]عليّ بن حمزه گفت در فاصله مكّه ومدينه رفيق موسى بن جعفر عليه السلام بود. روزي مرا فرمود: اي علي! اگر همه اهل آسمانها وزمين بر بني عبّاس خروج كنند زمين از خون همه شان سيراب مي شود تا آنكه سفياني خروج كند. به حضرتش عرض كردم: آقاي من! كار سفياني از حتميّات است؟ فرمود: آري. سپس اندكي سر به زير افكند وسر برداشت وفرمود: حكومت بني عبّاس، حيله ونيرنگ است از ميان مي رود تا آنجا كه گويند ديگر چيزي از آن باقي نمانده است سپس نوسازي مي شود تا آنجا كه گفته مي شود چيزي بر آن نگذشته است. (غيبت نعماني).[/rtl]


[rtl]در روايت ديگر امام باقر عليه السلام، فرج را محكوم به اختلاف در حكومت بني عباس مي كنند كه امام باقر عليه السلام فرمود: هنگامي كه فلان طائفه (بني عبّاس) در ميان خودشان به اختلاف افتادند در چنين وقت به انتظار فرج باشيد وفرج شما نيست مگر در اختلاف فلان طائفه (بني عبّاس) همينكه اختلاف نمودند به انتظار صيحه اي كه در ماه رمضان مي شود باشيد ومنتظر خروج قائم عليه السلام باشيد... (غيبت نعماني).[/rtl]


[rtl]در روايت ديگر امام صادق عليه السلام همه فرج را در نابودي عبّاسي از حكومت بني عبّاس مي داند. از قرائن وشواهد برمي آيد كه عبّاسي شخص ملعوني است كه در حكومت بني عبّاس سمت محوريّت دارد وجاي آن دارد به كلام آن شخصيّت عظيم الشّأن اشاره كنم كه مي فرمود: عبّاسي فردي كوتاه قد وسياه چرده وخبيثي است كه دست نشانده كفّار دربين مؤمنين است واز خاندان غير اهل بيت عليهم السلام است ليكن خود را در زمره دوستداران اهل بيت عليهم السلام جا مي زند واز آنچه از قرائن بني عبّاس اولي مستفاد مي گردد عبّاسي كسي است كه خود را اسماً ورسماً منسوب به بني هاشم مي داند.[/rtl]


[rtl]تشكيل شوراي پليد صغرى در تهران براي تبديل احكام وسنّت پيامبر صلى الله عليه وآله[/rtl]


[rtl]نشانه ديگر ظهور، شورايي پليد است كه در تهران ايجاد مي شود. روايتي از رسول مكرّم اسلام به اين شرح است كه: واي بر امّتم از شوراي كبرى وشوراي صغرى. از ايشان سؤال شد: منظور از شوراي كبرى وشوراي صغرى چيست؟ فرمودند: شوراي كبرى در شهر من بعد از وفات من جهت غصب حقّ برادرم ودخترم برپا مي شود وشوراي صغرى در شهر زورا براي تبديل احكام وسنّت من برپا مي شود.[/rtl]


[rtl]زورا كجاست؟ امام صادق عليه السلام در روايتي مي فرمايند كه: (زوراء شهري است كه در پاي كوه سياه بنا نهاده مي شود ونام آن تهران است).[/rtl]

آیا ظهور نزدیک است؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یاران امام زمان (عج) پس از ظهور چند نفرند و عدالت در دنیا چگونه محقق می‌شود؟
  شرايط ظهور امام زمان (عج)
Earth آخرالزمان نزدیک است‌! ویدئو ایلان ماسک مطرح شد.
Brick علائم نزدیک به ظهور
  ظهور نزدیک است.
  امام زمان(علیه السلام) چه روزی ظهور می کنند؟
  اعلام زمان ظهور توسط استاد رائفی پور!
  یعنی بین روحانیون ۳۱۳ نفر مخلص وجود ندارد که امام زمان (عج) ظهور کند؟!
  پنج نشانه حتمی ظهور امام زمان
  اولین جملات حضرت مهدی (عج) پس از ظهور چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان