امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نمایندگی تعمیر داکت اسپلیت

#1
داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت دستگاهی است که شما می توانید در محیط های اداری و منازلی با طبقات و واحد های متوسط استفاده کنید و دارای دو حالت سرمایشی و گرمایشی می باشد. در حالت سرمایشی دقیقا شبیه کولرهای گازی عمل می کند و توسط دمنده‌های پرقدرت هوای خنک شده را به محیط هدایت می‌کند. در حالت گرمایشی این دستگاه مانند شوفاژ عمل می‌کند.

داکت اسپلیت ها دو تکه هستند که بخشی از آن در خارج از محیط قرار می گیرد و بخش دیگر آن در داخل محل مورد نظر نصب می شود. باید توجه کنید که در اسپلیت‌های عادی نهایتا فاصله بین دو بخش بیرونی و داخلی باید 6 متر باشد، زیرا در غیر این صورت کارایی دستگاه کاهش خواهد یافت.

سرویس داکت اسپلیت شامل چه مواردی می شود؟

داکت اسپلیت باید به صورت دوره ای سرویس شود تا کارایی لازم را داشته باشد. به همین منظور با تماس با مجموعه ایمن سرویس صداقت می توانید از این خدمات بهره مند شوید و داکت اسپلیت خود را سرویس نمایید. سرویس داکت اسپلیت شامل موارد زیر می شود:

تعمیرات یونیت خارجی داکت اسپلیت

یونیت خارجی یا کندانسور به همراه لوله ها، خود کمپرسور و... شستشو و سرویس می شوند تا کثیفی های آن حذف شده و بتواند به درستی عمل کند.

تعمیرات یونیت داخلی یا هواساز

فیلتر، فن، برد الکترونیکی و دیگر تجهیزات داکت اسپلیت که شامل یونیت داخلی می شوند در صورت نیاز عیب‌یابی، تعمیر و در برخی موارد برخی  قطعات آنها تعویض می شود.

سرویس کلی داکت اسپلیت

در این مرحله تمام کانال‌ها با دقت بازرسی می شود و تمام انسداد داکت اسپلیت برطرف می شود. بررسی لوله‌های مسی رابط و تعمیر نشتی و تعویض آن‌ها، تمیز کرد‌ن فن دستگاه، حذف گرد و غبار از روی کمپرسور، تست سلامت برد دستگاه و سایر قطعات و همچنین بررسی برق‌کشی، اتصالی و تعویض سیم‌های پوسیده از دیگر خدماتی است که سرویسکاران داکت اسپلیت مجموعه ایمن سرویس صداقت به شما ارائه می نمایند.

حذف بوی بد و نامطبوع داکت اسپلیت

بعضی وقت ها ممکن است از داکت اسپلیت بوی بدی استشمام شود که به دلایل مختلفی بستگی داشته و باید تمامی دلایل برای رفع این مشکل بررسی شود. برای مثال وجود لاشه‌ی حیوانات موذی یا کثیفی فیلترها می تواند باعث ساطع شدن بوی بد از داکت اسپلیت شود که با باز کردن داکت اسپلیت و تمیز کردن آن می توان این مشکل را برطرف نمود.

عیب‌یابی داکت اسپلیت

در شرایطی ممکن است داکت اسپلیت تازه سرویس شده باشد اما دچار اختلال شود و به درستی کار نکند یا به‌طور کامل از کار بی افتد. در این مواقع باید از سرویس‌کار داکت اسپلیت بخواهید که برای عیب‌یابی و تعمیرات تمام بخش‌های  داکت اسپلیت در محل حاضر شود. با تست قطعات مختلف داکت اسپلیت می توان متوجه شد که مشکل از کدام قسمت داکت اسپلیت است.

شارژ گاز داکت اسپلیت

گاهی ممکن است عدم کارایی داکت اسپلیت‌ها مربوط به نبود یا کمبود گاز آن باشد که باید از یک تعمیرکار داکت اسپلیت را برای شارژ داکت اسپلیت کمک گرفت. دو شیر در انتهای پایینی یونیت خارجی داکت اسپلیت وجود دارد که یکی برای تامین گاز فشرده از یونیت خارجی به یونیت داخلی بوده و دیگری برای دریافت گاز برگشتی از یونیت داخلی می باشد. در ابتدا کار، هر دو شیر بسته است اما در حین شارژ گاز داکت اسپلیت، هر دو سوپاپ به آرامی باید باز شوند تا مبرد در کل سیستم تهویه مطبوع از جمله یونیت داخلی، خارجی و لوله مبرد توزیع شود. از آنجایی که این امر بسیار تخصصی است بهتر است توسط کارکنان ماهر و تعمیر کار داکت اسپلیت زبردست مجموعه ایمن سرویس صداقت انجام شود تا مشکلی در داکت اسپلیت به وجود نیاید.

آیا داکت اسپیلت نیاز به سرویس سالیانه دارد؟

داکت اسپلیت نیز مانند کولر گازی به علت کثیف شدن کویل آبگرم، اواپراتور و کم شدن گاز مبرد باید هر ساله بازدید و سرویس شود. سرویس داکت اسپلیت به صورت سالیانه باعث جلوگیری از خراب شدن شدید و عمقی داکت اسپلیت می شود و مصرف برق داکت اسپلیت را تا 30 درصد کاهش می دهد و همچنین موجب افزایش سرمادهی داکت اسپلیت می شود.

شستشوی داکت اسپلیت

در هنگام استفاده از داکت اسپلیت، ممکن است بوی نامطبوعی احساس شود که برای رفع آن معمولا باید فیلتر آن را تعویض یا شستشو نمود. همچنین باید کندانسور را نیز بررسی کرد تا حیوان کوچکی در داخل آن نمرده باشد. به هر حال بهتر است هر چند وقت یک بار نسبت به شستشوی داکت اسپلیت خود توسط سرویسکار داکت اسپلیت اقدام نمایید. قبل از شستشوی داکت اسپلیت توجه داشته باشید حتما داکت اسپلیت به برق متصل نباشد و در زمان شستشو نیز به قطعات دیگر آسیب وارد نشود.

شستشوی داکت اسپلیت و تمیز کردن کانال هوای آن، تاثیر قابل توجهی در کیفیت هوای داخل محیط می گذارد. تمیز کردن اجزای سیستم گرمایش و سرمایش می تواند کارایی سیستم را بهبود ببخشد و در نتیجه عمر مفید دستگاه را افزایش دهد. شستشوی داکت اسپلیت علاوه بر بهبود عملکرد و راندمان داکت اسپلیت از نظر خنک کردن و همچنین گرمایش، به کمتر شدن میزان آلاینده در محیط نیز بسیار کمک می کند. از دیگر مزایای شستشوی داکت اسپلیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان
بالا بردن راندمان داکت اسپلیت
کمتر شدن گرد و غبار در محیط
بی صدا کار کردن داکت اسپلیت
افزایش قدرت پرتاب باد داکت اسپلیت
تعمیر داکت اسپلیت

با شروع فصل گرما و فصل سرما به منظور استفاده از دستگاه های سرمایشی و گرمایشی باید وسایل تهویه مطبوع محیط خود مانند داکت اسپلیت را تعمیر کنید تا بتوانید از عملکرد بهینه آن استفاده نمایید. همه داکت اسپیلت ها دارای یک دستگاه بیرونی (کندانسور) و یک دستگاه داخلی (هواساز) می باشند که برای استفاده در شروع هر فصل باید این قسمت ها را سرویس و عیب یابی نمود.

مرکز تخصصی سرویس و تعمیر داکت اسپلیت در تهران

مجموعه ایمن سرویس صداقت دارای سالها تجربه و بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیر و سرویس انواع داکت اسپلیت در تهران می باشد. این مجموعه متشکل از تکنسین های مجرب و حرفه ای و آماده ارائه کلیه خدمات تعمیر داکت اسپلیت بوده که شما می توانید برای دریافت خدمات زیر با شماره درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 نصب و راه اندازی داکت اسپلیت در برندهای مختلف
 شارژ گاز داکت اسپلیت
تست دستگاه داکت اسپلیت
 سرویس دوره ای و نگهداری داکت اسپلیت
آموزش نگهداری از داکت اسپلیت
 تعمیرات تخصصی داکت اسپلیت
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه ویندوز 7 یا ویستا را تعمیر کنیم
  موزش عيب يابي و تعمیر كامپيوتر (2)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان