26-05-2020، 15:19
(آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2020، 15:20، توسط The moon.
دلیل ویرایش: افزودن تصاویر/
)
گازهای حاصل از موتور خودروها امروز از آلودهکنندهترین موادی است که به محیط زیست وارد میشود و سلامتی انسان و سایر موجودات را به خطر میاندازد اما اولین راهکار برای خلاصی از این گازها چه زمانی مطرح شد؟
در اواخر قرن 18 میلادی از «فردیناند پورشه» درخواست شد تا وسیله نقلیه الکتریکی طراحی کند تا صدای موتورهای پر سر و صدای گازی و بنزینی را خاموش کند و از آلودگی حاصل از موتور آنها بکاهد، پورشه این کار را انجام داد و موتوری ساخت که نیم قرن بعد الهامبخش ساخت فضا پیمای آپولو شد.
نتیجه طراحی پورشه خودرویی الکتریکی گازی بود که اولین موتور هیبریدی یا دوگانه سوز دنیا به حساب میآمد، این ماشین که انرژی لازم برای حرکت را از یک باطری الکتریکی و گاز تامین میکرد، اولین خودروی دیفرانسیل دنیا نیز بود.
این ماشین در نمایشگاه خودروی سال 1900 به نمایش درآمد اما نه تنها از آن استقبالی نشد بلکه تا صد سال بعد نیز به فراموشی سپرده شد، از علل عدم توجه به این خودرو در آن دوران قیمت ارزان سوخت و اهمیت نداشتن مسائل محیط زیستی را میتوان نام برد، البته عدهای شیطنتهای شرکتهای نفتی و ترس از دست رفتن مشتریهایشان را نیز موثر میدانند.

در حالی که این عکس در یکی از کانالهای تلگرام به عنوان اولین پورشه تاریخ منتشر شده، اما بررسیهای بیشتر نشان میدهد این تصویر مربوط به اولین خودروی دوگانه سوز طراحی شده توسط فردیناند پورشه است.
این خودرو از یک موتور سوخت فسیلی و موتور الکتریکی نیرو میگرفت و توسط ژنراتورهایی که در چهار چرخ خودرو تعبیه شده بود، باطری خود را شارژ میکرد.
در ادامه تصاویر اولین خودرو واقعی ساخته شده توسط پورشه را میبینیم که جز شاسی ، فرمان و داشبرد قطعه دیگری از آن باقی نمانده است. نکتهای که جلب توجه بسیاری میکند تماما الکتریکی بودن اولین خودرو ساخت فردیناند پورشه در سال 1898 است. این خودرو هم اکنون در موزه پورشه نگهداری میشود.
گرچه این ابتکار بینظیر در آن دوران به فراموشی سپرده شد اما این ماشین الگوی اولیه ماشینهای هیبریدی امروز است که کم کم از یک امکان به یک الزام در حمل و نقل تبدیل میشوند.
در اواخر قرن 18 میلادی از «فردیناند پورشه» درخواست شد تا وسیله نقلیه الکتریکی طراحی کند تا صدای موتورهای پر سر و صدای گازی و بنزینی را خاموش کند و از آلودگی حاصل از موتور آنها بکاهد، پورشه این کار را انجام داد و موتوری ساخت که نیم قرن بعد الهامبخش ساخت فضا پیمای آپولو شد.

نتیجه طراحی پورشه خودرویی الکتریکی گازی بود که اولین موتور هیبریدی یا دوگانه سوز دنیا به حساب میآمد، این ماشین که انرژی لازم برای حرکت را از یک باطری الکتریکی و گاز تامین میکرد، اولین خودروی دیفرانسیل دنیا نیز بود.
این ماشین در نمایشگاه خودروی سال 1900 به نمایش درآمد اما نه تنها از آن استقبالی نشد بلکه تا صد سال بعد نیز به فراموشی سپرده شد، از علل عدم توجه به این خودرو در آن دوران قیمت ارزان سوخت و اهمیت نداشتن مسائل محیط زیستی را میتوان نام برد، البته عدهای شیطنتهای شرکتهای نفتی و ترس از دست رفتن مشتریهایشان را نیز موثر میدانند.

در حالی که این عکس در یکی از کانالهای تلگرام به عنوان اولین پورشه تاریخ منتشر شده، اما بررسیهای بیشتر نشان میدهد این تصویر مربوط به اولین خودروی دوگانه سوز طراحی شده توسط فردیناند پورشه است.
این خودرو از یک موتور سوخت فسیلی و موتور الکتریکی نیرو میگرفت و توسط ژنراتورهایی که در چهار چرخ خودرو تعبیه شده بود، باطری خود را شارژ میکرد.
در ادامه تصاویر اولین خودرو واقعی ساخته شده توسط پورشه را میبینیم که جز شاسی ، فرمان و داشبرد قطعه دیگری از آن باقی نمانده است. نکتهای که جلب توجه بسیاری میکند تماما الکتریکی بودن اولین خودرو ساخت فردیناند پورشه در سال 1898 است. این خودرو هم اکنون در موزه پورشه نگهداری میشود.
گرچه این ابتکار بینظیر در آن دوران به فراموشی سپرده شد اما این ماشین الگوی اولیه ماشینهای هیبریدی امروز است که کم کم از یک امکان به یک الزام در حمل و نقل تبدیل میشوند.