امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پای پاستا !

#1
نقل قول: پای پاستا ! 1


یکی از غذاهایی که معمولا توی اکثر خونه ها به صورت هفتگی پخته میشه ماکارونی و پاستا هست .. امروز یه روش خلاقانه برای پخت پاستا براتون داریم ..
برای درست کردن این غذا به پاستاهای لوله ای شکل بزرگ .. گوشت چرخ کرده .. پیاز و نمک و ادویه و رب گوجه فرنگی.. پنیر پارمزان و پنیر موزارلا نیاز داریم ..
مراحل درست کردنش خیلی ساده و شبیه اون چیزیه که برای پخت ماکارونی و لازانیا انجام میدید ..
ابتدا پیاز رو خرد کرده و با کمی روغن زیتون یا روغن معمولی تفت بدید .. گوشت چرخ کرده رو به اون اضافه کرده و به تفت دادن ادامه بدید .. نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه و رب گوجه فرنگی رو به مخلوطتتون اضافه کنید و هم بزنید ( من همیشه برای مایه گوشتی ماکارونی و لازانیا کمی آویشن هم اضافه میکنم که البته سلیقه ایه ) بعد از اینکه همه مواد رو تفت دادید مقدار کمی آب به مواد اضافه کنید و در ظرف رو ببندید تا گوشت کاملا پخته بشه و آبش تموم بشه ..
پس تا اینجا مواد گوشتی رو آماده کردیم .. همون چیزی که برای لازانیا و پاستای معمولی همیشه درست میکردید !

پای پاستا ! 1

در مرحله بعدی آب رو به همراه نمک و کمی روغن بذارید جوش بیاد و پاستاهای لوله ای شکل رو به آب اضافه کنید تا پاستاها پخته بشه و بعد اونها رو آبکش کنید و روشون آب سرد بریزید تا به هم نچسبن ..
وقتی پاستاها خنک شد اونها رو داخل ظرفی بریزید و پنیر پارمزان رو روی اونها بریزید و مخلوط کنید تا پاستاها به پنیر کاملا آغشته بشه (مثل همین تصویری که میبینید )
بعد با دقت همه پاستاها رو داخل قالب گرد کمربندی بچینید ( به صورت عمودی )

پای پاستا ! 1

در مرحله بعدی مواد گوشتی رو روی پاستاها بریزد و روی اون رو با قاشق صاف کنید .. دقت کنید داخل پاستاها هم از مواد گوشتی پر بشه ( تا جایی که میشه ) .. حالا به مدت 15 دقیقه قالب رو داخل فر 400 درجه قرار بدید و بعد از اون قالب رو در بیارید و روی مواد گوشتی رو با پنیر موزارلا پر کنید و قالب رو دوباره به مدت 10 دقیقه داخل فر قرار بدید تا پنیر طلایی رنگ بشه ..

پای پاستا ! 1

ده دقیقه صبر کنید تا غذا کمی خنک بشه و سپس کمربند قالب رو باز کنید .. این طوری یه غذای شیک و مجلسی درست کردید که ظاهر متفاوتی داره با اون چیزی که همیشه درست میکردید !
چطور بود به نظرتون ؟

پای پاستا ! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط sahar6
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان